Wat noem jij "preuts"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:31

Naar mezelf toe denk ik wel dat ik preuts genoemd zou kunnen worden. Ik ga voorzichtig om met mijn eigen naaktheid. Naar wat anderen doen, ben ik dan weer minder preuts, boeit het me eigenlijk niet.
In de gezamenlijke kleedkamer na sporttraining kan ik me perfect omkleden naast een groep vrouwen die staan te douchen, maar zelf douche ik me lekker gezellig thuis in alle privacy. Bijvoorbeeld. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 12:45

Kimbers schreef:
Ayasha schreef:
Dus in feite zie jij je vriend als een eigendom?

Dit is jouw redenatie nadat ze zegt dat ze vindt dat hun naakte lichaam enkel voor elkaar is om te zien? Vind ik apart.

Ik begrijp Ayashas vraag helemaal.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:02

Celestial schreef:
Innerlijk en uiterlijk zijn twee losstaande dingen voor mij.

Mwah.
Imo straalt persoonlijkheid uit. Noem het ´aura´, noem het lichaamtaal of wat ook maar het is voor mijn slechts HEEL zelden dat ik alleen maar oppervlakkig uiterlijk waarneem.

Het hele preutse gedoe wat hier de revue passeert lijkt mij zoals ook al eerder is opgemekt bijzonder vermoeiend en onhandig. Vergelijkbaar met zomervakantie onder de zon versus werkdag op een NL herfstige dag; veel simpeler onder de zon in het zuiden.
Het leven lijkt mij zóveel makkelijker en zorgelozer zonder al die spìnnenwebben van ingewikkelde preutse percepties.

Verder zijn ´mijn´ lieven van hun heerlijke onafhankelijke zelf. Als een andere man/vrouw er met lust naar zou kijken dan geeft ik die groot gelijk. Is een eerlijk compliment :)*

Dan nog een ander aspect; de inverse van preuts; het fijn vinden, zelfs gestimuleerd worden door ´voyuers´(m/v); exhibitionisme. Dat hoeft niet extreem te zijn; kan heel subtiel zijn.
Imo moreel gelijk aan preutsheid; maar net hoe een individu tikt; alleen is het ´vrije´ ... vrijer.

Gini

Re: Wat noem jij "preuts"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:32

Niks vermoeiend of onhandig aan. Je bent wie je bent en je voelt je goed waar je je goed bij voelt. Het is alleen vermoeiend wanneer iemand zou vragen/eisen jezelf aan te passen aan wat zij normatief vinden. Dan beginnen de problemen. Want dan ga je iets doen omdat een ander dat normaal vindt en niet omdat je daar zelf zoveel behoefte aan hebt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:52

Ik vind dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. En wie ben ik om daar over te oordelen?

Ik ben niet preuts en dat komt mede door mijn (hippie) opvoeding. Ik heb geen moeite met naaktheid van wie dan ook. En ja natuurlijk heb ik een persoonlijke voorkeur voor bepaalde naaktheid maar vind een bloot lichaam niet onsmakelijk of aanstootgevend.

Wel heb ik me vaak geërgerd aan de mensen die borstvoeding aanstootgevend of zelfs vies vinden.
Als we lammetjes zien drinken bij moeders is het schattig maar bij je eigen soort is het ineens een heel raar ding? Prima als iemand der baby of peuter beschut voed omdat ze der borst niet aan de rest wilt laten zien maar de afkeurende blikken en reacties als je dat niet doet vond ik walgelijk. Het is maar een borst hoor en je bent niet verplicht om er naar te kijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:05

Ik ben toch ook wel benieuwd waarom andere vrouwen een mannelijke partner niet naakt zouden mogen zien, bijvoorbeeld in de sauna.
Als er ergens niet wordt opgekeken van een piemel hier of daar is het de sauna wel :')

Gisteren toevallig wel tegen mijn vriend gezegd dat ie maar een shirt aan moest doen toen ie bij de buren ging vragen of het wat zachter kon met hun feestje, want anders moest ie de vrouwen van zich afslaan := maar hij loopt sowieso niet graag shirtloos in het openbaar dus dat was meer een grapje.

Ik vind dat toch lastig te begrijpen dat de naaktheid van je partner enkel voor jou bestemd mag zijn. Behalve als het andere mannen zijn. Dat moet dan toch iets met potentiele seksuele aantrekkingskracht te maken hebben dan :o
Persoonlijk geef ik er niks om, mijn vriends naaktheid is niet het intieme deel van onze relatie, de (emotionele en lichamelijke) band die we hebben is dat wel. Dat betekent echt wel meer dan wie hem in zijn onderbroek ziet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 14:25

Ik zal dan ook wel preuts zijn. Ik hou er niet van om veel huid te laten zien. Ik draag nooit een diepe decolleté of jurkjes (sowieso geen jurkjes/rokken, enigste uitzondering die ik wil maken zijn bruiloften en begrafenissen, maar dan zal het alsnog knie lengte zijn), en korte broeken alleen als ik sport, maar dan ziet niemand me. Korte mauwen alleen als het echt heel warm is. Wat andere doen moeten ze zelf weten, maar aan mannen die met een bloot bovenlijf op straat lopen kan ik me dan wel aan ‘storen’. Heeft niet perse te maken met naaktheid bewaar je voor je partner, ik voel me er gewoon niet prettig (meer) bij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 02:36

Tja, ik zeg altijd; Onder onze kleren zijn we allemaal naakt............

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:54

[***] schreef:
Ik zal dan ook wel preuts zijn. Ik hou er niet van om veel huid te laten zien. Ik draag nooit een diepe decolleté of jurkjes (sowieso geen jurkjes/rokken, enigste uitzondering die ik wil maken zijn bruiloften en begrafenissen, maar dan zal het alsnog knie lengte zijn), en korte broeken alleen als ik sport, maar dan ziet niemand me. Korte mauwen alleen als het echt heel warm is. Wat andere doen moeten ze zelf weten, maar aan mannen die met een bloot bovenlijf op straat lopen kan ik me dan wel aan ‘storen’. Heeft niet perse te maken met naaktheid bewaar je voor je partner, ik voel me er gewoon niet prettig (meer) bij.

En dan nog wordt het vreemd gevonden als anderen het makkelijker vinden om er niet mee te zitten 8)7

Ik kijk enórm uit naar warm weer. Kan ik weer met zijden pareo zonder onderbroek lopen; zóveel makkelijker. Gisteren, tijdens een bak koffie in een bar, merkte vriendin dit ook op. Is nu effing kkkkkoúd hier, sneeuw aan de kust! :wow: Dat ze zó´n zin had in uitgaan met zomers jurkje zonder ondergoed.

Ik loop nu in een pluche Poo Panda pak; is zálig warm. Gisterenochtend hondje van bovenstaande vriendin er in uitgelaten; vrolijke reacties +:)+
Zóveel makkelijker als je geen complexe opvattingen* hebt *\%/*

* Ik heb een sportautootje wat een beetje een cult dingetje is. Ík vind het een heerlijk scheurding an heb er een manga-tema van gemaakt. Groot manga samurai vinyl op de zijkanten, Pokeball schakelknop, Tsurikawa, Hello Kitty uitlaat. Verbazend veel liefhebbers van dit autootje worden daar bóós over. De rest van de wereld reageert niet of positief.

Míjn conclusie is dat van preuts tot het laatste het onderliggende probleem is dat de betreffende mensen zichzélf te serieus nemen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:58

Huertecilla, dus opvattingen over dit onderwerp die anders zijn dan die van jou zijn complex? Mensen die dat zomers jurkje mét ondergoed willen aandoen om zichzelf ontspannen te voelen maken het zichzelf moeilijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:03

Ik weet niet of ik preuts ben, wel erg onzeker over mijn lichaam gewoon omdat het allemaal een beetje uit verhouding is om het maar zo te zeggen. Zomaar ergens omkleden zal ik niet sowieso doen. Bij vriendinnen dan opzich weer wel maar hou ik op z'n minst liever wel een onderbroek aan, maar tegen alle verwachtingen in ben ik vorig jaar voor het eerst naar een sauna geweest op een dag dat het geen badkleding dag was. Loop ik dan heel erg op m'n gemak? Nee, maar ik ben er ook niet te veel mee bezig op dat moment. Iedereen is naakt en iedereen heeft wel wat, sindsdien ga ik dus liever gewoon naar de sauna waar je naakt bent dan met badkleding aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:05

Gini schreef:
Huertecilla, dus opvattingen over dit onderwerp die anders zijn dan die van jou zijn complex?

En weer een sprong naar conclusie door ???

Wat is er nu toch zó moeilijk te begrijpen aan dat je over een waslijst aan dingen druk maken complexer is dan je nergens druk over hoeven te maken.
Lijkt míj evident én dat iemand die dit niet begrijpt dit bewust niet wíl begrijpen.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:21

Tja als je niet inziet dat gewoon douchen een stuk makkelijker is dan muren bouwen, badkleding aantrekken (hoe kun je dan überhaupt goed douchen?? Is gewoon niet hygiënisch) en panisch met handdoeken in de weer gaan. Dan ben je of extreem laag begaafd of je verkoopt kletspraat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:27

Ik ben getest. Zo laag begaafd was ik niet. :+

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:33

Ik kan me niet herinneren dat ik jou heb zien schrijven dat het geen gedoe is. Of dat gedoe het waard is moet natuurlijk ieder voor zich bepalen, maar doen alsof het geen enkele extra moeite kost, dat klopt simpelweg niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:38

LiselotZorro schreef:
Tja als je niet inziet dat gewoon douchen een stuk makkelijker is dan muren bouwen, badkleding aantrekken (hoe kun je dan überhaupt goed douchen?? Is gewoon niet hygiënisch) en panisch met handdoeken in de weer gaan. Dan ben je of extreem laag begaafd of je verkoopt kletspraat.

Met badkleding aan vind ik ook 10x niks.

Vraag me af hoe mensen het dan na sporten doen? Waar ik trainde was gewoon een grote doucheruimte met meerdere douchekoppen. Ik liep alleen wel altijd op slippers, maar verder nooit over nagedacht.

Dames en heren wel gescheiden kleedkamers en hokjes waren apart voor dames die menstrueerde of bezwaar hadden tegen gezamenlijk bijv.

Maar in het zwembad mag je je weer niet uitkleden onder de open douches. Heb het mensen weleens zien doen, maar er hingen bij ons regels en naakt mocht niet.

Dat mensen niet perfect zijn, is echt heel normaal. Maar als je kleding aan hebt, oordelen mensen ook. Daar verander je niks aan. Mensen oordelen echt net zo hard of je kleren draagt of naakt bent, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:41

Ik ben zelf behoorlijk niet preuts, maar ik vind dat mensen moeten doen waar ze zich goed bij voelen, binnen geldende wet- en regelgeving.

Sinds iedereen en z'n moeder een mobiele telefoon met camera heeft, ben ik wel wat voorzichtiger met topless zonnen en nageslacht laten rondrennen in blote billen. Voor je het weet ben je handwerkmateriaal op het web en dat hoeft van mij ook weer niet.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:51

Huertecilla schreef:
Gini schreef:
Huertecilla, dus opvattingen over dit onderwerp die anders zijn dan die van jou zijn complex?

En weer een sprong naar conclusie door ???

Wat is er nu toch zó moeilijk te begrijpen aan dat je over een waslijst aan dingen druk maken complexer is dan je nergens druk over hoeven te maken.
Lijkt míj evident én dat iemand die dit niet begrijpt dit bewust niet wíl begrijpen.

Het is een conclusie met een vraagteken achter, dus je bent vrij om er tegen te ageren. Het feit dat jij het een sprong noemt, doet me veronderstellen dat ik je foutief geïnterpreteerd hebt. Alleen bevestigt je tweede alinea dan weer wel mijn conclusie.

Zodoende ben ik verward. Is mijn conclusie nu wel of niet juist?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:17

Ik reageer alleen even op TS, de rest niet echt bijgelezen.

Ik denk dat je helemaal geen gekke houding hebt, aangezien het merendeel van de mensen er voor mijn gevoel wel zo in staan. Ik denk echter ook dat dat zonde is. Preutsheid heeft mensen niet zoveel te bieden. Waarschijnlijk wordt je kans kleiner dat je voor 'slet' of 'prutsmuts' wordt uitgemaakt aangezien we toch nog bepaalde victoriaanse standaarden hebben (vooral voor vrouwen), maar het neemt je ook wel iets af. En dat is ten alle tijden je fijn voelen in je lichaam en voelen dat je lichaam niet iets is om je voor te schamen.

Nu beweer ik zeker niet dat ik een meester ben in zelfliefde ten alle tijden :P maar dat probeer ik wel echt steeds meer te bereiken. Zo weinig mensen zijn perfect, en we hebben zulke sterke heftige reacties op lichamen. Het zijn maar lichamen. Zo reageren we ook niet op honden of paarden ofzo. Ja, we kunnen nog steeds denken: Oh dat dier is niet op optimaal gewicht of juist, wauw wat een plaatje, maar we walgen bijna nooit van een dier omdat het iets heeft wat niet het ideaal plaatje is. En je constant druk maken over wat mensen zouden kunnen denken van jou of je lichaam lijkt me ook heel vermoeiend.

Je zegt dat je je niet schaamt voor hoe je eruit ziet (dat geloof ik ook meteen), maar je voelt je dan alsnog denk ik ongepast/ordinair/ongemakkelijk in naakt zijn. Als ik daar voor mezelf over na denk kan ik gewoon geen reden bedenken waarom ik dat zou willen, aangezien ik dat hele narratief van slutshaming onzin vind, en er dan geen andere reden overblijft voor mij om preutsheid te accepteren als gevoel. :P

Maar ik ben erg benieuwd naar of jij nog anderen reden hebt voor het terughoudend zijn met het laten zien van je lichaam/ vrij zijn in je lichaam, want dat vind ik wel interessant om te horen. Misschien vergeet ik iets essentiels.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:19

LiselotZorro schreef:
Ik kan me niet herinneren dat ik jou heb zien schrijven dat het geen gedoe is. Of dat gedoe het waard is moet natuurlijk ieder voor zich bepalen, maar doen alsof het geen enkele extra moeite kost, dat klopt simpelweg niet.

Ik heb letterlijk geschreven dat ik ook creatief zou zijn met douchen. _O-
Of het je de moeite waard is, bepaalt ieder voor zichzelf. Dat heeft niets met intelligentie te maken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 13:47

Sidera schreef:
Ik reageer alleen even op TS, de rest niet echt bijgelezen.

Ik denk dat je helemaal geen gekke houding hebt, aangezien het merendeel van de mensen er voor mijn gevoel wel zo in staan. Ik denk echter ook dat dat zonde is. Preutsheid heeft mensen niet zoveel te bieden. Waarschijnlijk wordt je kans kleiner dat je voor 'slet' of 'prutsmuts' wordt uitgemaakt aangezien we toch nog bepaalde victoriaanse standaarden hebben (vooral voor vrouwen), maar het neemt je ook wel iets af. En dat is ten alle tijden je fijn voelen in je lichaam en voelen dat je lichaam niet iets is om je voor te schamen.

Nu beweer ik zeker niet dat ik een meester ben in zelfliefde ten alle tijden :P maar dat probeer ik wel echt steeds meer te bereiken. Zo weinig mensen zijn perfect, en we hebben zulke sterke heftige reacties op lichamen. Het zijn maar lichamen. Zo reageren we ook niet op honden of paarden ofzo. Ja, we kunnen nog steeds denken: Oh dat dier is niet op optimaal gewicht of juist, wauw wat een plaatje, maar we walgen bijna nooit van een dier omdat het iets heeft wat niet het ideaal plaatje is. En je constant druk maken over wat mensen zouden kunnen denken van jou of je lichaam lijkt me ook heel vermoeiend.

Je zegt dat je je niet schaamt voor hoe je eruit ziet (dat geloof ik ook meteen), maar je voelt je dan alsnog denk ik ongepast/ordinair/ongemakkelijk in naakt zijn. Als ik daar voor mezelf over na denk kan ik gewoon geen reden bedenken waarom ik dat zou willen, aangezien ik dat hele narratief van slutshaming onzin vind, en er dan geen andere reden overblijft voor mij om preutsheid te accepteren als gevoel. :P

Maar ik ben erg benieuwd naar of jij nog anderen reden hebt voor het terughoudend zijn met het laten zien van je lichaam/ vrij zijn in je lichaam, want dat vind ik wel interessant om te horen. Misschien vergeet ik iets essentiels.

Ik probeer het uit te leggen, ik merk dat het vooral gevoelsmatig is en moeilijk onder woorden te brengen :D

Het laten zien van mijn lichaam - dat doé ik in mijn ogen wel. En zonder problemen. Behalve de delen die onder een bikini zitten dan :D Niet omdat ik me schaam voor die delen, ik kan (zonder arrogant te willen zijn/overkomen) in de spiegel kijken en denken "wat ben jij toch een geluksvogel". Eerlijk waar, ik ben héél blij met mijn lichaam, ik zou echt niets kunnen bedenken wat ik zou willen veranderen aan mezelf, ik ben overal even blij mee. Dus het is niet zo dat ik me bedek uit schaamte.

Maar de delen die onder een bikini zitten, of onder lingerie, die beschouw ik als privé. Omdat niet iedereen alles moet zien/weten. Net zoals ik ook het saldo van mijn bankrekening niet met iedereen deel, of mijn voordeur open laat staan. Ik ben anderzijds een open boek, iemand die het hart op de tong draagt en iemand die altijd eerlijk en open probeert te zijn. Maar, ik heb wél mijn privacy. Daaronder valt vanalles en nog wat - het bovengenoemde saldo, het wachtwoord van mijn laptop, bepaalde delen van mijn lichaam. Niet dat ik die dingen met niémand deel, maar ik selecteer graag zelf met wié ik die dingen wél deel. Mijn ouders, broer, vriend en beste vriendin bijvoorbeeld kennen allemaal de code van mijn bankkaart. Mijn vriend en beste vriendin kennen ook het wachtwoord van mijn laptop. Dat geef ik evengoed aan mijn familie andere vrienden hoor, maar die gebruiken mijn laptop niet dus dat komt er niet van.

Stél dat ik monokini zou zonnen, of naar een naaktsauna zou gaan. Ik zou me niet vulgair voelen in zo'n situatie. Ik zou me wél ongemakkelijk voelen, omdat dat gewoon iets is wat ik niet doe, en eerlijk, ik heb ook niet het gevoel dat ik iets mis door die dingen niét te doen. Ik voel me vrij genoeg zoals ik ben, ook al heb ik een bikini aan op het strand. Ik draag in de zomer ook gewoon hele korte jurkjes ed, maar wél met ondergoed er onder. Waarom? Geen idee, omdat dat zo hoort denk ik haha, omdat ik zo ben opgevoed en niet beter weet, en omdat ik me zonder dus inderdaad ongemakkelijk zou voelen. Maar nogmaals, ik heb niet het gevoel dat ik mijzelf beperk in vrijheid door een onderbroek te dragen, dat ik iets mis, ook niet als het 30° is. Zonder BH, dat dan weer wel! Tegenstrijdig he haha.

Aan degene die vroeg of ik mijn vriend dan als mijn eigendom beschouw - nee, natuurlijk is hij mijn eigendom niet. Ik heb hem niet gekocht.
Maar is het dan niet normaal om te hopen, te willen, dat jij als partner net wat meer mag/krijgt/ziet dan de rest van de wereld? Dat heeft voor mij echt niets met eigendom te maken hoor. Ik beschouw mezelf ook niet als mijn vriend zijn eigendom, ik ben zijn vriendin, zijn partner. Ik ben het cadeautje dat enkel hij mag uitpakken.
Als de buurman en de bakker en de slager mij allemaal in mijn blootje zien - dan voelt mijn naaktheid (voor mij!) minder speciaal naar mijn vriend toe.
Dat heeft echt totaal niets met "eigendom" te maken. Dat heeft te maken met "de wereld kan een heleboel van mij krijgen, maar niet alles". En daar voel ik me niet ongemakkelijk of minder vrij door :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:58

Preuts zijn is ook tijdsbepalend. In mijn jonge jaren lagen we allemaal of op het naakt strand of op het gewone strand met ontblote borsten. Was niets raar aan.
Nu met internet ben ik daar zelf ook voorzichtiger mee geworden. Sauna vind ik heerlijk, want daar ben je onder gelijk gestemden.
Manlief en ik zijn erg vrij hier, maar waarom ook niet. Als in bij ons eigen vakantie huis zwembad zijn, dan geniet mijn man van bloot zwemmen, ik ben wat voorzichtiger gezien de preutse bevolking hier en de buuf die nu nog zicht heeft op het zwembad. Ze is een vervelend mens gebleken waar wij weinig of niets goeds van hebben te verwachten. De andere buur onze vriend, weet dat manlief graag blootje zwemt en ik soms meedoet en is ok.
Dus ik ben wel wat voorzichtiger geworden vergeleken met vroeger. Maar van binnen mag van mij iedereen bloot of niet bloot over straat gaan. Ik heb wel het idee dat er meer preutsheid is en als ik zie dat mensen al armen en blote benen hier onder vinden vallen dan vind ik dat sneu, want gaat wel erg ver.
HEt leuke van ons gehucht is, dat iedereen hier rondloopt zoals we graag willen als het bloed heet is. Buurman, heeft altijd enorm kapotte kleren aan _O- en korte broek waarin hij werkt, ik heb voor het werk in de tuin een heerlijk zittend kort strak zwart broekje aan dat goddelijk zit, mijn vriendin heeft dan haar oude soep jurkjes aan _O- die mijn bet overgroot moeder niet zouden misstaan en we vinden het allemaal prima. En zo hoort het ook, leven en laten leven, niemand ongevraagd filmen want dat is echt onbeschoft, en vooral niet moeilijk doen over een ontblote mannenborst want dat is zonde van jouw en je man zijn tijd. Laat hem lekker genieten van de zon op zijn blote bast. Hij heeft recht op vrijheid van rondlopen zoals hij dat wil! En als jij je van top tot teen wil bedekken dan moet je dat vooral doen.

Wat ik wel een keer heb meegemaakt in het ziekenhuis bij een cardioloog onderzoek, van boven was ik naakt, dat de deur naar de gang wagenwijd open stond en de mensen gewoon naar binnen konden kijken. daar heb ik toen wel wat van gezegd en ben ik wat van blijven zeggen want de arts liet iedere keer de deur open staan. Dat vond ik niet netjes en dat hoort ook niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:09

pien_2010 schreef:
Preuts zijn is ook tijdsbepalend. In mijn jonge jaren lagen we allemaal of op het naakt strand of op het gewone strand met ontblote borsten. Was niets raar aan.
Nu met internet ben ik daar zelf ook voorzichtiger mee geworden. Sauna vind ik heerlijk, want daar ben je onder gelijk gestemden.
Manlief en ik zijn erg vrij hier, maar waarom ook niet. Als in bij ons eigen vakantie huis zwembad zijn, dan geniet mijn man van bloot zwemmen, ik ben wat voorzichtiger gezien de preutse bevolking hier en de buuf die nu nog zicht heeft op het zwembad. Ze is een vervelend mens gebleken waar wij weinig of niets goeds van hebben te verwachten. De andere buur onze vriend, weet dat manlief graag blootje zwemt en ik soms meedoet en is ok.
Dus ik ben wel wat voorzichtiger geworden vergeleken met vroeger. Maar van binnen mag van mij iedereen bloot of niet bloot over straat gaan. Ik heb wel het idee dat er meer preutsheid is en als ik zie dat mensen al armen en blote benen hier onder vinden vallen dan vind ik dat sneu, want gaat wel erg ver.
HEt leuke van ons gehucht is, dat iedereen hier rondloopt zoals we graag willen als het bloed heet is. Buurman, heeft altijd enorm kapotte kleren aan _O- en korte broek waarin hij werkt, ik heb voor het werk in de tuin een heerlijk zittend kort strak zwart broekje aan dat goddelijk zit, mijn vriendin heeft dan haar oude soep jurkjes aan _O- die mijn bet overgroot moeder niet zouden misstaan en we vinden het allemaal prima. En zo hoort het ook, leven en laten leven, niemand ongevraagd filmen want dat is echt onbeschoft, en niet moeilijk niet over een ontblote mannenborst want dat is zonde van jouw en je man zijn tijd. Laat hem lekker genieten van de zon op zijn blote bast.

Maar wat is het grootste verschil met op een vol strand naakt of topless liggen, vol vreemden die uren naar je kunnen kijken, of net die ene gast die zou willen filmen of foto's willen maken? Dan komt het op internet en zien vreemden het, zelfde als op het strand.

Ik heb zoiets van; als jij daar zoveel moeite voor wil doen, doe je best.

Het is ook geen schande als mensen me naakt zouden zien verder, dus zou er niet warm of koud van worden.

Met een sexfilmpje zou ik het erger vinden als je kinderen of ouders, familie en vrienden dat krijgen te zien. Maar zelfs dan.........Dat wordt wel weer vergeten. En hoe vaak zouden mensen daar naar kijken? Ik heb niet zulke filmpjes en mn zoon zou het gelijk wegklikken.

Het gaat ook niet om intelligent zijn, maar wel om hoe je het een plek kan geven. Dat naakt zijn is een taboe voor sommigen. Maar geloof me; Ik zie met kleding aan ook wel hoe iemands figuur is en met een bikini wordt er ook niet veel meer verborgen dat je je daar geen voorstelling van kan geven. Je moet wel heel anders zijn, wil iemand daar echt van opkijken, van; wat heeft die nou?? En dan nog...........

Iemand met kleding aan die leuk overkomt is veel sexier, dan een naakt iemand. Naakt an sich is niet per se erotisch, gek of eng.
Het is wel raar dat we ergens hebben aangeleerd dat dit wel zo is.

Waar ik niet wil zeggen dat iedereen zich overal uit moet kleden. Maar wel dat mensen over een beetje naakt wat minder moeilijk zouden kunnen doen.

Zoals BB; je gaat dat huis in. Slaapt nota bene op een kamer samen en dan is douchen waar je zeer beperkt eventueel iets kan zien als je dat echt wil, een probleem is. Waar ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:35

Zoals velen ongetwijfeld opgemerkt hebben, sta ik zeer zelden met een foto op Bokt. Ik ben daar buitengewoon terughoudend in, want ik beleef internet als iets fantastisch en ook als een riool.
Ik wil er zowel met als zonder kleren niet op want ik bepaal zelf heel graag waar ik gezien word. Dus sauna prima, internet nee want het is grenzeloos en houdt nooit meer op. Wil ik niet. Ik hou graag over mijn afbeelding de controle.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:05

Gini schreef:
Het is een conclusie met een vraagteken achter, dus je bent vrij om er tegen te ageren. Het feit dat jij het een sprong noemt, doet me veronderstellen dat ik je foutief geïnterpreteerd hebt. Alleen bevestigt je tweede alinea dan weer wel mijn conclusie.

Zodoende ben ik verward. Is mijn conclusie nu wel of niet juist?

Meer (gedrags)regels is ingewikkelder dan minder (gedrags)regels.

Dat is geen waardeoordeel en geen mening.
Het meer niet ingewikkelder vínden is wél een mening.

Wat waardeoordeel betreft bevat imo ´preuts´ al inherent een waardeoordeel. Net als ´ruimdenkend´.
Het eerste met een negatieve lading en het tweede een positieve.