Welke winkels ga jij missen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:36

IMJ schreef:
Volgens mij zeiden ze net (bij Beau van Erven D) dat ik de hema dicht gaat.. want, omdat je er toevallig wordt kunt halen is het nog geen essentiële winkel.

Ik denk dat je worst bedoelt? Bij de Hema verkopen ze wel meer dan alleen worst. Er zijn filialen met een flinke food-afdeling, bijna een mini-supermarkt. Misschien denk ik weer te simpel, maar zo'n hoek zou afgezet kunnen worden. Maar het is niet aan mij om dat te bepalen. ;-)

Texas02

Berichten: 4759
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:39

Ik heb er zelf niet zo veel last van, maar ik vind het vreselijk voor de kleine ondernemers die nu ook nog eens de inkomsten rond de kerstdagen wordt afgenomen..

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:41

Ik ben heel het jaar 1x naar de stad geweest om nieuwe nikes te kopen en ff bij superdry binnen gewipt en dat was in augustus. Verder kom ik al die maanden nergens dan een keer epplejeck voor antiklit en shampoo. Verder alleen echt noodzakelijke boodschappen. Dus als je zo afgekickt bent mis je niks.

kimmie1

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:52

Ceffyl schreef:
Ik kom echt nooit bij de action, vind dat zo’n troep wat ze daar verkopen. Verder kwam ik de afgelopen maanden ook al niet in winkels behalve de supermarkt. Gewoon omdat het advies al maanden is om zoveel mogelijk thuis te blijven. Zie door al deze reacties wel waarom deze noodmaatregel dus nodig is... De meesten doen het niet uit zichzelf, dus dan maar zo onder dwang.


Precies dat, als je alleen al hier in het topic leest hoeveel mensen even dit en dat halen, en dat regelmatig, want handig, en gezellig en oja iets vergeten dus nog maar een keer...

Te ziek voor woorden, maakt weer overduidelijk waarom dit soort maatregelen genomen moeten worden.

Mensen bij wie het kwartje nu nog niet valt moeten dit fragment misschien eens luisteren, hoe duidelijk moet iemand zijn?

https://kink.nl/player?title=Longarts%20Erik%20doet%20emotionele%20oproep&audio=https%253A%252F%252Fchtbl.com%252Ftrack%252F8D115%252Fhttps%253A%252F%252Fkink.ams3.cdn.digitaloceanspaces.com%252Fproduction%252Fkink%252Fbasedata%252Faudio%252F2455167016.mp3&fbclid=IwAR3SCfTdsmTGbmAdOUIaf_D2znoniQzZbQdgPyRtTlxkMutec-mU0NDUfkM

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:54

Ook bij de ej stonden rond 6 uur nog iets van 16 auto’s vanavond :D
Ik ga geen winkels missen, voerhandel blijft gewoon open. Verder kom ik al bijna nergens, behalve op t werk. En de rest kan bezorgd worden.

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 01:02

Ik mis geen winkels. Kleding koop ik grotendeels online.
Verder doe ik boodschappen in de supermarkt en haal ik kattenvoer bij de welkoop.

Trein vind ik wel wat lastig omdat mijn ‘vriend’ midden in een stadscentrum woont waar je niet kunt parkeren.

Dat wordt denk ik of hier bivakkeren in het weekend. Of mijn auto bij zijn moeder in de buurt parkeren en dan fietsen.

xSCWx
Berichten: 7081
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 02:04

Afbeelding
Enige essentiële wat ik koop bij de Action zijn bepaalde kluiven voor mijn hond... Ze heeft erg lastige darmen en een van de weinige dingen die ze tolereert zijn die stokjes.
Gelukkig had ik dit weekend al hondenvoer ingeslagen bij het plaatselijke tuincentrum. Ik had al een voorgevoel.
Ik ga geen winkels missen, want hoewel ik hou van shoppen is alleen de supermarkt voor mij essentieel.

candalisa

Berichten: 3473
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 02:21

Ik vind het vooral lastig dat het zn strijd wordt of je gaat mee in de Corona of je gaat niet mee en wordt je “bijna” de grond ingewenst. Er wordt met verwijten gegooid waar je naar van wordt maar een tussenweg bestaat niet meer. Ook ik ben vandaag naar de action geweest stond op mijn planning ik haal voor mijn hondenklantjes altijd een paar lekkere dingen voor in hun kerst pakketjes en een speeltje omdat die betaalbaar zijn en ik niemand over hoeft te slaan. Ook heb ik meteen de nodige dingen meegenomen zoals stofzuigzakken voor de Miele die daar 1,79 kosten en online 23,95. Dan gaan ook wat maandelijkse probleem dingen mee en ook nog wat leuks om mezelf bezig te houden en rust te creëren want ik heb dat nodig.
En dan komt het dat had ik ook bij de supermarkt kunnen halen dat kan waar mensen nu los slaan en alles gaan hamsteren wat kan en waar veel meer mensen op de ene winkel aangewezen zijn terwijl op de moment de mensen nog onder 2 winkels verdeeld werd.
De dierenwinkels blijven open wr zullen mensen thuis komen met een leuke nieuwe krabpaal of een honden speetje en dan vind ik het niet raar dat mensen die toekijken niet even een paar bolletjes wol kunnen kopen om even bezig te zijn... iedereen heeft hun eigen rede waarom ze het wel of niet kopen en waarom ze wel ergens kopen en waarom niet respect elkaar daarvoor dan gewoon. Net zo dat action niet essentieel wordt gezien ging ik daar altijd mijn essentiële dingen wel halen shampoo schoonmaak middel enz dat moet nu allemaal bij de supermarkt dus gaat iedereen daar weer hutje op mutje lopen ... en idd de ouders die hun kinderen nu thuis hebben waar kunnen die plots even lijm of typex halen?
Waarom kan er niet aan iedereen gedacht worden en begrepen worden ipv vervelende verwijten...
Ik ken mensen met Zware Corona heel heftig maar ik zie ook mensen met zware depressie en eenzaamheid. Die er net zo hard aan onderdoorgaan. En ook iemand die weken lang binnenzat met Corona tot ze helemaal weer gezond Was en weg mocht en dan gaat alles dicht die voelt dr echt wel genaaid ze zei ik voel me eindelijk beter ik wil graag even weer naar de kapper en even weer wat ondernemen en nu zit ze weer thuis. Ik vind dat we juist in deze tijd wat meer elkaar een hart onder de riem moeten steken dan een steek onder water. Waar de een moeite heeft om zn vertrouwde even positieve winkel loopje te missen en de ander zieke familie heeft steun elkaar en het hoeft niet in dezelfde topic want ik snap dat ze lijnrecht tegenover elkaar liggen maar laat de mensen die het gaan missen ook even hun verhaal doen en onderling mss leuke verhalen ophalen enz enz ipv negatief erop duiken want ze horen zich daar niet druk om te maken mss proberen die mensen zich even met andere dingen bezig te houden omdat ze zich ergen druk om
Maken en niet weten hoe ze ermee om
Moeten gaan.

imaudy
Berichten: 5114
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 02:29

Grappige meme over de action xSCWx :+

Ik ga de action niet missen. Echt drama om daar doorheen te lopen ook. Nou alle kerstspullen kunnen ze gewoon in het schap laten liggen voor volgend jaar :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41945
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:07

Avalanche81 schreef:
Memories schreef:
Hoezo misplaatst KimD? Laat mensen hier toch lekker een beetje herkenning zoeken bij anderen die ook een bepaalde winkel missen. Iets missen betekent niet gelijk dat je hele leven ervan afhangt en hele dagen zit te huilen dat je nu een paar weekjes niet naar de action kan. Tuurlijk kan je zonder maar mag je dan ook niks meer gewoon even vervelend vinden deze rottige tijden? Die enorm geforceerde positiviteit en de 'er is altijd wel iets erger' uitspraak, ik word er dood en doodmoe van en ik denk niet dat ik de enige ben :o

En ik word er doodmoe van dat er een heel drama wordt gemaakt over een paar weken niet naar de winkel kunnen, terwijl besmettingen oplopen, kwetsbare mensen ziek worden en doodgaan, terwijl dat gewoon voorkomen had kunnen worden als mensen zich aan de regels hielden. Daar word ik boos van. En ik word er nog bozer van dat het vooral die mensen zijn die doen alsof ze doodgaan als ze een mondmasker op moeten en niet naar de winkel kunnen.

Ik word boos van mensen die het nodig vinden om dat mondmasker dan ergens onder de kin te laten bungelen en vrolijk doorgaan met anderen besmetten.

Ja, het is poedersuiker. Ik vind het ook super leuk om die kleine boetiekjes hier in mijn dorp te bezoeken, onze winkelstraat is super cute, en uiteraard ga ik dat missen. Maar weet je: ik kan al maanden prima zonder die dingen. En als er daardoor mensen die kwetsbaar zijn niet besmet worden en 2020 overleven, is me dat meer dan waard. Want als ik (voor de tweede keer) corona krijg is het niet zo erg. Ik overleef dat wel. Mijn opa gaat het naar alle waarschijnlijkheid niet overleven. En persoonlijk vind ik dat een heel stuk erger, en als dat niet is wat jij wil horen, dan is dat heel vervelend voor je, maar het wordt er niet anders van. Ik vind dat ook geen geforceerde positiviteit, maar een reële blik op de wereld zoals die op dit moment is. En dan hebben we het in Nederland nog best goed voor elkaar, in vergelijking met sommige andere landen.

Soms zijn er dingen belangrijker dan je pleziertje. En daar dan een drama over maken vind ik enorm egocentrisch.

Oh. Nou, bedankt voor je morele preek.

Mando

Berichten: 15745
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:19

Geen.

Het zijn maar 5 weken en geen 5 maanden.

imaudy
Berichten: 5114
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:22

Als iedereen online gaat bestellen dan wordt dat toch ook een puinhoop? Met BF was het al zo druk met de pakjes..
Ik vind schoenenzaken ook nog wel essentieel, je zult door je schoenen heen zijn. Niet iedereen heeft 500 paar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41945
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:25

imaudy schreef:
Als iedereen online gaat bestellen dan wordt dat toch ook een puinhoop? Met BF was het al zo druk met de pakjes..
Ik vind schoenenzaken ook nog wel essentieel, je zult door je schoenen heen zijn. Niet iedereen heeft 500 paar.

De postbedrijven hebben dat idd ook aangegeven. Veel bezorgers zitten al op hun tax :\.

Ik ben nog steeds aan t bekijken of ik spullen die ik normaal bij gewone winkels haal, nog steeds daar kan kopen en kan afhalen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:48

Karin schreef:
IMJ schreef:
Volgens mij zeiden ze net (bij Beau van Erven D) dat ik de hema dicht gaat.. want, omdat je er toevallig wordt kunt halen is het nog geen essentiële winkel.

Ik denk dat je worst bedoelt? Bij de Hema verkopen ze wel meer dan alleen worst. Er zijn filialen met een flinke food-afdeling, bijna een mini-supermarkt. Misschien denk ik weer te simpel, maar zo'n hoek zou afgezet kunnen worden. Maar het is niet aan mij om dat te bepalen. ;-)

Ja worst! Maar het zijn niet mijn woorden. :-)

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:53

De kledingwinkels want ik had echt heel dringend nieuwe kleding nodig :') Maar goed, dat overleef ik wel :D

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:56

Amandavd schreef:
De kledingwinkels want ik had echt heel dringend nieuwe kleding nodig :') Maar goed, dat overleef ik wel :D


Ach, nu je minder buiten mag, is dat gelijk wat minder erg _O-

Sorry kon het niet laten.

Tancreda4

Berichten: 24154
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 07:57

Ik hoop dat ik de komende weken wel door kan. Maar het is wel last als je even snel wat nodig hebt (denkt te hebben). Er kan een hoop nog op afhaal of bestel. Ben laatste tijd al niet veel aan het shoppen geweest. We zullen het zien. Misschien kom ik hier over paar dagen terug met 'kak waarom is die winkel nou dicht'

Eleionomae

Berichten: 19605
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:10

Zolang de supermarkten openblijven mis ik weinig. Ben sinds maart 2x in het centrum geweest dus red het nog wel 5 weken. T was hier de laatste tijd al weer zo druk elke keer dat er sowieso geen lol meer aan was.

Bestel het meeste dus dan ook al maanden via internet. Alleen de boodschappen doe ik nog 1x per week in de winkel. Ik moet vanmorgen weer, hoop dat er nog wat staat, want hoorde al weer allerlei horror verhalen over boodschappen hoarders.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:18

Ik was zaterdag nog even in de stad. Het was niet heel erg druk maar ik merkte wel dat er veel ‘slenteraars’ rondliepen en meerdere personen samen. Ik wilde heel bewust naar twee winkels en was lekker aan het slalommen. Had ook niemand om mee te slenteren want ik was alleen :')

Ik ben geen fan van de Action dus die ga ik niet missen. Kom eigenlijk al langere tijd nauwelijks in het centrum maar ben wel blij dat ik alle kerstcadeautjes al in huis heb :o
Wil de komende periode proberen zo min mogelijk te bestellen ook, de bezorgdiensten zullen het wel smoordruk krijgen.

marrlinde
Berichten: 4279
Geregistreerd: 21-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:22

Missen is een groot woord want in feite is alles nog wel verkrijgbaar, maar ik baal wel heel erg.

Juist de komende vrije dagen had ik gepland om, met eindejaarsuitkering en kinderbijslag in zicht, met de oudsten de hoognodige nieuwe winterkleding te gaan halen (lastige maten dus fysiek is de enige optie) en eindelijk de baby(kamer) inkopen te gaan doen waarvoor je ook rondom nieuwe autostoelen etc toch even advies van de verkoper en zien hoe het past etc.

Urona447
Berichten: 2821
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:23

De action voor mijn make up doekjes, aanmaakblokjes en billendoekjes voor de baby. Daarnaast de bouwmarkt want met een mega grote verbouwing is bestellen bij de bouwmarkt gelukkig erg prettig maar als net je boor afbreekt of je een speciale schroef mist is het even naar de praxis rijden wel erg fijn.

Als iedereen die commentaar heeft over het missen van het winkelen weer terug in het corona topic kan gaan :)

Suzanne F.

Berichten: 49549
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:26

Ik ga de kringloop en de Action wel missen. En de contactberoepen.

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:29

_San87_ schreef:
De postbedrijven hebben dat idd ook aangegeven. Veel bezorgers zitten al op hun tax :.

Ik ben nog steeds aan t bekijken of ik spullen die ik normaal bij gewone winkels haal, nog steeds daar kan kopen en kan afhalen.

Dat doe ik dus met de Hema (hopelijk kan dat nog) maar ook met de boekwinkel. Via Libris kun je zelf een boekwinkel kiezen. Omdat die hier hartje centrum zit (waar ik al maanden liever niet meer kom) laat ik boeken thuisbezorgen. Nu dus maar even niet, want de pakketdiensten hebben het al zo druk. Of ik moet ze dus zelf gaan halen, waar ik weinig trek in heb. Dat komt dan in het nieuwe jaar wel weer.

Bij kringloopwinkels kom ik overigens ook graag. Ik koop graag tweedehands, veel dingen kunnen prima nog een ronde mee. Maar ook dat overleef ik wel.

Ik hoop vooral dat de winkels het overleven. Leuk dat je van alles online kunt bestellen, maar leegstand lijkt mij ook niet dé oplossing.
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-12-20 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nps
Berichten: 2003
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:30

ElSea schreef:
De bouwmarkt, gezien we midden in een verbouwing zitten... Echt poedersuiker met de hoofdletter K. Je hebt zovaak dat je iets op raakt/ineens nodig hebt en dan niet verder kan tot je weer voor de 4e keer die dag naar de bouwmarkt bent geweest :+


Dit :( wij hebben ook de laatste twee weken van december vrij genomen en hebben nog best wat grote dingen nodig (gipsplaten, verf). Ik hoop op (online) bestellen en afhalen.

Lynnepinny

Berichten: 2709
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:37

Alleen de kringloop, verder niks. Ik koop sowieso (bijna) niks nieuw, dus ik teer nog wel even op de troep die ik al thuis heb. Ik snap dan ook niet helemaal waar men zovaak voor naar de Action moet, maar ik leef dan misschien ook in een heel andere bubbel :o Die vijf weken overleven we wel. Is misschien ook een mooi moment om wat over ons koopgedrag te reflecteren.