Blijven dierenwinkels en garages open?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:03

candalisa schreef:
Hier gaat de pets Place gewoon dicht helaas ... Boerenbond wss ook ... garages en schade herstelbedrijven blijven open...

Wie bepaald dat?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:03

SimoneeM schreef:
idinn schreef:
Waarom zou een trimsalon essentieel wezen? Het gaat hopelijk niet om een sluiting van maanden, maar van 4-5 weken.

Omdat katten die een trimsalon nodig hebben meestal gigantisch in het vilt zitten of iig ergen klitten en dus pijn hebben. Kan snel van kwaad tot erger gaan. Voor honden niet direct, katten vaak wel. :)

In NL waren ze toen in maart gelukkig nog open toen ze in Belgie dicht waren. Hoop nu weer.

Dan kan de dierenarts ze scheren :j
Ik gok dat een trimsalon wel dicht gaat. Het is niet perse essentieel dat je hondje er mooi bij loopt. Als je hond in deze maand nou ineens helemaal dicht met vilt zit was je sowieso al verkeerd bezig :+

Vind het wel vermakelijk om te lezen wat mensen als essentieel zien eigenlijk. Ik heb ook het liefste producten van een bepaald merk maar als dat er niet is, dan maar ff iets anders. Mensen schieten compleet in de stress omdat de action dicht gaat... :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:05

Bambi1995 schreef:
candalisa schreef:
Hier gaat de pets Place gewoon dicht helaas ... Boerenbond wss ook ... garages en schade herstelbedrijven blijven open...

Wie bepaald dat?

Ik ben dan ook wel benieuwd als die winkels dicht gaan , moet het personeel dan nog wel gewoon komen?

Maar goed over minder dan een uur weten we vast meer.

Saskia9

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:08

Hopelijk blijft de dierenwinkel hier wel open. Vorige keer wel. Mijn slang wil wel zijn levend voer namelijk, die heb ik hier niet :Y)

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:13

Karin schreef:
Als diervoederzaken dicht gaan, dan is NL het eerste land waar men dieren laat creperen tijdens een lockdown. Of zijn er al voorbeelden van andere landen bekend?

Ik snap dat er nog niets 100% zeker is totdat het zwart op wit staat. Maar dieren laten verhongeren terwijl je in NL wettelijk verplicht bent om een dier in nood te helpen? Ik kan het mij niet voorstellen, maar we zullen het zien.

In Duitsland blijven ze ook gewoon open. Ook de fietsenmaker las ik. Voor sommigen is een fiets toch ook het enige vervoermiddel.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:19

Kairos schreef:
Het is bij ons ook niet normaal druk geworden :') Gekke mensen haha, ik sta nu ook geroosterd tot 40 uur geloof ik, ik stond er in eerste instantie deze week 25 uur op de planning :j Zo'n gevalletje well that escalated quickly, sinds ik vandaag eerder weg ben gegaan en 2 uur later gebeld werd of ik extra kon komen deze week. Ik vermoed de lege schappen wel te weten: diervoeding en wc-papier, samen met water en afbakbrood. :Y)

Ik vind het dom dat ze maar gedeeltes laten lekken van de maatregelen, zo zaai je alleen maar verwarring. Ik denk dat ze beter of alles lekken, of helemaal niets en gewoon zeggen 'Vanavond 19:00 persconferentie.' Dan had je dat gehamster nu waarschijnlijk ook niet gehad

Ik ben in toch maar even de lokale ondernemers gaan steunen en heb wat handwerkspul gekocht. Het was daar niet bizar druk, dus kon mooi even wat dingen meenemen.

Dit dus, mensen worden helemaal hysterisch als er de zogenaamde bronnen in Den Haag weer lekken.
En ergens snap ik het. Ik heb ook gauw nog kattenvoer besteld ik heb een grote kattenfamilie met 1 die alleen dieetvoer mag. En insuline nodig heeft. Maar ik ga ervan uit dat ik dat gewoon bij de dierenarts kan blijven halen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:21

Mediamarkt valt trouwens ook onder noodzakelijk. Want als je computer er mee stopt zodat je niet meer thuis kunt werken dan moet je ook nog ergens terecht kunnen.

Bouwinkels net zo. Je zou maar net kappot dak hebben of een waterleiding die gesprongen is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:26

Ja, want elk bedrijf heeft computers uit de Mediamarkt ... :') :')

Ik wist trouwens niet dat mediamarkten onder diervoeding of garages vielen. Weer wat geleerd -:)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:28

Blussem schreef:
Mediamarkt valt trouwens ook onder noodzakelijk. Want als je computer er mee stopt zodat je niet meer thuis kunt werken dan moet je ook nog ergens terecht kunnen.

Bouwinkels net zo. Je zou maar net kappot dak hebben of een waterleiding die gesprongen is.

Maar zeg je dat omdat ze echt als noodzakelijk bestempeld zijn door de overheid of omdat jij dat vindt?

Edit; heel vaak mag trouwens B2B gewoon doorgaan, het is B2C dat aan banden gelegd wordt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:29

Blussem schreef:

Was net anders op het nieuws dat de bouwmarkten dicht gaan

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:30

MarlindeRooz schreef:
Als het moet dan is dierenvoer ook in de supermarkt te krijgen. Natuurlijk niet echt handig. Maar dierenwinkels blijven gewoon open. Ik heb sowieso altijd van alles genoeg op voorraad want ik heb een hekel aan "zonder" zitten en per se naar de winkel moeten. Gewoon omdat ik op vrijdag/zaterdag/zondag liever de stad mijd.

Dierenvoeding is hier best beperkt in de supermarkten vind ik.
Het is konijnenvoer en evt algemeen knaagdiervoer, hondenvoer, kattenvoer, kattenbakkorrels, mss wat vogelvoer nog maar vrijwel geen zaagsel/hooi etc, wel een crapload aan snacks voor honden en katten, dus als de dierenwinkel zou sluiten heb ik toch echt een probleem. :+
Maar begreep vandaag van de dierenwinkel hier om de hoek dat ze gewoon open blijven, dus mocht online niet meer lukken omdat iedereen hamstert kan ik daar iig nog terecht voor caviavoer, zaagsel en hooi. :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:31

Saskia9 schreef:
Hopelijk blijft de dierenwinkel hier wel open. Vorige keer wel. Mijn slang wil wel zijn levend voer namelijk, die heb ik hier niet :Y)

als je vanaf nu niet meer thuis poetst en een blik koekjes op de grond gooit, komt het ongedierte vanzelf en heeft je slang ook eten }>

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:32

lor1_1984 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Als het moet dan is dierenvoer ook in de supermarkt te krijgen. Natuurlijk niet echt handig. Maar dierenwinkels blijven gewoon open. Ik heb sowieso altijd van alles genoeg op voorraad want ik heb een hekel aan "zonder" zitten en per se naar de winkel moeten. Gewoon omdat ik op vrijdag/zaterdag/zondag liever de stad mijd.

Dierenvoeding is hier best beperkt in de supermarkten vind ik.
Het is konijnenvoer en evt algemeen knaagdiervoer, hondenvoer, kattenvoer, kattenbakkorrels, mss wat vogelvoer nog maar vrijwel geen zaagsel/hooi etc, wel een crapload aan snacks voor honden en katten, dus als de dierenwinkel zou sluiten heb ik toch echt een probleem. :+
Maar begreep vandaag van de dierenwinkel hier om de hoek dat ze gewoon open blijven, dus mocht online niet meer lukken omdat iedereen hamstert kan ik daar iig nog terecht voor caviavoer, zaagsel en hooi. :)

Ik begrijp ook niet goed in welke hoeveelheden mensen vaak hamsteren, ze kopen dan zeker in voor een jaar :+ ik zou denken dat een maand of twee al vooruitziend genoeg is om nog een alternatieve oplossing te vinden? :Y) Maar goed, wie ben ik.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:33

Saskia9 schreef:

Fouragehandel hier wel zover ik van ze begreep, maar als het goed is kan ik het nu qua dieren weer uithouden tot eind januari, morgen goed kijken naar eigen eten en dan lijstje maken voor woe en er de uitdaging van maken om tot 19 jan. uit de winkels te blijven.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:44

SinneJ schreef:
Ik begrijp ook niet goed in welke hoeveelheden mensen vaak hamsteren, ze kopen dan zeker in voor een jaar :+ ik zou denken dat een maand of twee al vooruitziend genoeg is om nog een alternatieve oplossing te vinden? :Y) Maar goed, wie ben ik.

Ik sla hondenbrokken altijd in voor minimaal 4 maanden. :+
Maar dat is niet gerelateerd aan lockdowns etc, gewoon niet willen misgrijpen want het voer is niet bij de dierenwinkel verkrijgbaar en grootverpakkingen/bulkbestellingen zijn goedkoper dan kleine pakjes. :)
In nood kunnen ze evt wel op dierenwinkelbrokken ofzo maar ik kan nu al vertellen dat de teef zich nog liever doodhongert dan dat ze dat eet. :')
Zaagsel voor de cavia's en muizen bestel ik in balen van 20kg, 1-2 balen per keer en daar kan ik een maand of 4 per baal mee vooruit.
Hooi koop ik ook wat groter in als dat ff kan want een baaltje van een kg is in nog geen week op hier. :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:45

Nyaleti schreef:
SimoneeM schreef:

Omdat katten die een trimsalon nodig hebben meestal gigantisch in het vilt zitten of iig ergen klitten en dus pijn hebben. Kan snel van kwaad tot erger gaan. Voor honden niet direct, katten vaak wel. :)

In NL waren ze toen in maart gelukkig nog open toen ze in Belgie dicht waren. Hoop nu weer.

Dan kan de dierenarts ze scheren :j
Ik gok dat een trimsalon wel dicht gaat. Het is niet perse essentieel dat je hondje er mooi bij loopt. Als je hond in deze maand nou ineens helemaal dicht met vilt zit was je sowieso al verkeerd bezig :+

Vind het wel vermakelijk om te lezen wat mensen als essentieel zien eigenlijk. Ik heb ook het liefste producten van een bepaald merk maar als dat er niet is, dan maar ff iets anders. Mensen schieten compleet in de stress omdat de action dicht gaat... :=

Dat kan, maar dan moet 9/10 keer kat onder narcose omdat dierenarts het anders niet doet.
Maar vooruit, ik heb enkel ervaring met katten en niet met honden.
Katten zitten namelijk veel sneller in het vilt dan je denkt, dat kan met 2 weken gebeurd zijn. Goed? Nee. Gebeurt het? Zeker.

Maar goed, was zeker niet mijn bedoeling een discussie hierover aan te zwengelen :) Door mijn opleiding als trimmer zie ik net wat meer erover voorbijkomen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:47

In t ergste geval gewoon thuis de schaar er in. In alle overige landen waren dierenwinkels gewoon open.

En de rest...horen we later

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:53

Imker schreef:
Saskia9 schreef:

als je vanaf nu niet meer thuis poetst en een blik koekjes op de grond gooit, komt het ongedierte vanzelf en heeft je slang ook eten }>

Mijn katten nemen vaak (levende) muizen mee. Kan wel wat bewaren :) Tenzij dierenwinkels dicht gaan. Zonder hun kattenbrokken eten ze de muizen zelf op

Romeo2007

Re: Blijven dierenwinkels en garages open?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:54

Zou de paardenkliniek in Utrecht openblijven?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:03

Imker schreef:
Saskia9 schreef:

_O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:03

x_Jeanine_x schreef:
In de eerste corona periode zijn garages ook open geweest :)

Ja die waren open hoor, je kan je auto ja voor de deur zetten en later weer ophalen.

Het moet toch gebeuren bijvoorbeeld apk word niet verlengd dat moet voor die datum.

Reparaties net zoiets moet ook gebeuren

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:04

Mijn katten jagen ook, maar met oog op vergiftigde muizen en ratten geef je alleen veilig gekweekte aan slangen :j

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:18

Zojuist geplaatst op rijksoverheid.nl

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:19

Romeo2007 schreef:
Zou de paardenkliniek in Utrecht openblijven?

Waarom niet? Ze zorg voor dieren gaat door. Ze zullen alleen geen/minder studenten hebben lopen gok ik. Maar je kan een kolieker moeilijk laten liggen tot het eind van de lockdown.

Ben wel benieuwd of niet noodzakelijke behandelingen door mogen blijven gaan. Denk bv aan aankoopkeuringen en de fertiliteitsbegeleiding straks. Gelukkig duurt het nog eventjes tot het seizoen weer begint.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:20

maitestar23 schreef:
Zojuist geplaatst op rijksoverheid.nl

[ [url=m/6Pp15Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moet dan altijd serieus goed nadenken over welke winkels ik gebruik die nu dan niet open zijn. Hoop wel dat de Welkoop open blijft. Kan die door voor dierenspeciaalzaak? Denk het wel toch?