candalisa schreef:Hier gaat de pets Place gewoon dicht helaas ... Boerenbond wss ook ... garages en schade herstelbedrijven blijven open...
Wie bepaald dat?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SimoneeM schreef:idinn schreef:Waarom zou een trimsalon essentieel wezen? Het gaat hopelijk niet om een sluiting van maanden, maar van 4-5 weken.
Omdat katten die een trimsalon nodig hebben meestal gigantisch in het vilt zitten of iig ergen klitten en dus pijn hebben. Kan snel van kwaad tot erger gaan. Voor honden niet direct, katten vaak wel.
In NL waren ze toen in maart gelukkig nog open toen ze in Belgie dicht waren. Hoop nu weer.
Bambi1995 schreef:candalisa schreef:Hier gaat de pets Place gewoon dicht helaas ... Boerenbond wss ook ... garages en schade herstelbedrijven blijven open...
Wie bepaald dat?
Karin schreef:Als diervoederzaken dicht gaan, dan is NL het eerste land waar men dieren laat creperen tijdens een lockdown. Of zijn er al voorbeelden van andere landen bekend?
Ik snap dat er nog niets 100% zeker is totdat het zwart op wit staat. Maar dieren laten verhongeren terwijl je in NL wettelijk verplicht bent om een dier in nood te helpen? Ik kan het mij niet voorstellen, maar we zullen het zien.
Kairos schreef:Het is bij ons ook niet normaal druk gewordenGekke mensen haha, ik sta nu ook geroosterd tot 40 uur geloof ik, ik stond er in eerste instantie deze week 25 uur op de planning
Zo'n gevalletje well that escalated quickly, sinds ik vandaag eerder weg ben gegaan en 2 uur later gebeld werd of ik extra kon komen deze week. Ik vermoed de lege schappen wel te weten: diervoeding en wc-papier, samen met water en afbakbrood.
![]()
Ik vind het dom dat ze maar gedeeltes laten lekken van de maatregelen, zo zaai je alleen maar verwarring. Ik denk dat ze beter of alles lekken, of helemaal niets en gewoon zeggen 'Vanavond 19:00 persconferentie.' Dan had je dat gehamster nu waarschijnlijk ook niet gehad
Ik ben in toch maar even de lokale ondernemers gaan steunen en heb wat handwerkspul gekocht. Het was daar niet bizar druk, dus kon mooi even wat dingen meenemen.
Blussem schreef:Mediamarkt valt trouwens ook onder noodzakelijk. Want als je computer er mee stopt zodat je niet meer thuis kunt werken dan moet je ook nog ergens terecht kunnen.
Bouwinkels net zo. Je zou maar net kappot dak hebben of een waterleiding die gesprongen is.
MarlindeRooz schreef:Als het moet dan is dierenvoer ook in de supermarkt te krijgen. Natuurlijk niet echt handig. Maar dierenwinkels blijven gewoon open. Ik heb sowieso altijd van alles genoeg op voorraad want ik heb een hekel aan "zonder" zitten en per se naar de winkel moeten. Gewoon omdat ik op vrijdag/zaterdag/zondag liever de stad mijd.

lor1_1984 schreef:MarlindeRooz schreef:Als het moet dan is dierenvoer ook in de supermarkt te krijgen. Natuurlijk niet echt handig. Maar dierenwinkels blijven gewoon open. Ik heb sowieso altijd van alles genoeg op voorraad want ik heb een hekel aan "zonder" zitten en per se naar de winkel moeten. Gewoon omdat ik op vrijdag/zaterdag/zondag liever de stad mijd.
Dierenvoeding is hier best beperkt in de supermarkten vind ik.
Het is konijnenvoer en evt algemeen knaagdiervoer, hondenvoer, kattenvoer, kattenbakkorrels, mss wat vogelvoer nog maar vrijwel geen zaagsel/hooi etc, wel een crapload aan snacks voor honden en katten, dus als de dierenwinkel zou sluiten heb ik toch echt een probleem.
Maar begreep vandaag van de dierenwinkel hier om de hoek dat ze gewoon open blijven, dus mocht online niet meer lukken omdat iedereen hamstert kan ik daar iig nog terecht voor caviavoer, zaagsel en hooi.
ik zou denken dat een maand of twee al vooruitziend genoeg is om nog een alternatieve oplossing te vinden?
Maar goed, wie ben ik. Saskia9 schreef:Hopelijk blijft de dierenwinkel hier wel open. Vorige keer wel. Mijn slang wil wel zijn levend voer namelijk, die heb ik hier niet
SinneJ schreef:Ik begrijp ook niet goed in welke hoeveelheden mensen vaak hamsteren, ze kopen dan zeker in voor een jaarik zou denken dat een maand of twee al vooruitziend genoeg is om nog een alternatieve oplossing te vinden?
Maar goed, wie ben ik.

Nyaleti schreef:SimoneeM schreef:
Omdat katten die een trimsalon nodig hebben meestal gigantisch in het vilt zitten of iig ergen klitten en dus pijn hebben. Kan snel van kwaad tot erger gaan. Voor honden niet direct, katten vaak wel.
In NL waren ze toen in maart gelukkig nog open toen ze in Belgie dicht waren. Hoop nu weer.
Dan kan de dierenarts ze scheren![]()
Ik gok dat een trimsalon wel dicht gaat. Het is niet perse essentieel dat je hondje er mooi bij loopt. Als je hond in deze maand nou ineens helemaal dicht met vilt zit was je sowieso al verkeerd bezig![]()
Vind het wel vermakelijk om te lezen wat mensen als essentieel zien eigenlijk. Ik heb ook het liefste producten van een bepaald merk maar als dat er niet is, dan maar ff iets anders. Mensen schieten compleet in de stress omdat de action dicht gaat...
Door mijn opleiding als trimmer zie ik net wat meer erover voorbijkomen. Imker schreef:Saskia9 schreef:Hopelijk blijft de dierenwinkel hier wel open. Vorige keer wel. Mijn slang wil wel zijn levend voer namelijk, die heb ik hier niet
als je vanaf nu niet meer thuis poetst en een blik koekjes op de grond gooit, komt het ongedierte vanzelf en heeft je slang ook eten
Tenzij dierenwinkels dicht gaan. Zonder hun kattenbrokken eten ze de muizen zelf op Romeo2007 schreef:Zou de paardenkliniek in Utrecht openblijven?