Echte liefde, bestaat dat nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:33

superpony schreef:
Mensen lijken sowieso te vergeten dat er een leven was voor social media en apps. Wij hebben allebei weinig apps en hebben elkaar ook gewoon in een cafe ontmoet.
Het is nu normaal, maar vraag me af of ik via internet iemand zou tegenkomen.

Het is denk ik wel makkelijk om dan iets de schuld te geven in een verdrietige situatie.. "het ligt niet aan mij en mijn man, het ligt aan het internet / de app / tinder / die vrouw" etc..

Ik heb mijn huidige partner van internet, en ik was hem anders nooit tegengekomen, dus ik ben er superblij mee :j

Mensen die vreemdgingen voor internet ontmoetten elkaar in de sportclub, kantine, bij ouderavonden, bij de paardrijlessen van de kinderen ;-) , in een cafe, of... op het werk .. bijvoorbeeld.. maar omdat er gewoon minder 'out in the open' was, leek het veel minder..

Dus ik denk dat echte liefde, hoe je dat dan ook definieert, bestond, bestaat en blijft bestaan.. Vooral omdat het bijna niet te benoemen is dus je altijd iets alszodanig kan benoemen :j

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:50

Wij zien weleens wat op tv en zijn dan vaak beiden verbaasd. Juist omdat we dat daten via internet niet kennen en ook niet goed begrijpen. Ik snap de voordelen wel ergens, maar zou zelf niet zo snel op zoek gaan en voor internet daten, moet je toch op zoek, moeite doen, mensen beoordelen op iets wat je leest.

Ik was niet op zoek, ging stappen en liep tegen iemand aan. We zaten meteen de eerste avond en nacht te praten en dan zie je iemands gezicht, houding, hoort de stem etc. Ik had 0,0 vertrouwen en ben sociaal niet altijd de sterkste, dus was dat voor mij wel duidelijk en tastbaar zeg maar. Niet dat we toen keus hadden................In 1993

Misschien ben ik heel ouderwets, maar ik schrik altijd ene beetje van de reclame van second love. Het zal wel zijn voordelen hebben en ergens goed voor zijn, maar met mijn gevoel strookt het niet lekker.

Natuurlijk ging men vreemd en niet zo een beetje ook. Maar je kon elkaar ook niet goed bereiken, dus mensen wisten niet altijd waar de ander was.
Mijn man woonde thuis en ik moest wachten met bellen tot hij thuis was en liever nog na the bold and the beautiful, want dat wilde zijn moeder zien en dan niet gestoord worden........
Maar als ze de telefoon niet opnamen, konden ze overal zijn en als jij dan een goede smoes had, was dat geloofwaardig. Ook niemand die foto's onderweg maakte of filmpjes etc. En je kende elkaar en elkaars vrienden, maar nu zoals met fb is je kring nog groter, omdat je weer de vrienden van je vrienden hebt, stel dat je ergens getagd wordt, op een foto komt etc.

Geen idee wat makkelijker is, maar ik denk dat mensen van nu, niet eens aan een andere manier denken. In mijn ogen is op Tinder zitten wat genant, want vroeger was iemand ontmoeten via een adating bureau toch omdat het je zelf niet lukte.
Nu zit iedereen open en bloot op Tinder, laat elkaar foto's zien etc.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:14

Nou dat is exact wat ik bedoel, reclame voor Second Love en een sexdate scoren via Tinder lijkt makkelijker te zijn dan een goed gesprek te vinden met iemand.

Vroeger werd er ook vreemd gegaan, het is van alle tijden. Maar nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt. En ik heb ook het idee dat daten meer is van, een paar dates..iets is minder leuk aan iemand en je swiped naar rechts en het is Next. Het lijkt net of er altijd iemand beter, leuker, knapper te vinden is oid.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:31

Elisa2 schreef:
Nou dat is exact wat ik bedoel, reclame voor Second Love en een sexdate scoren via Tinder lijkt makkelijker te zijn dan een goed gesprek te vinden met iemand.

Vroeger werd er ook vreemd gegaan, het is van alle tijden. Maar nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt. En ik heb ook het idee dat daten meer is van, een paar dates..iets is minder leuk aan iemand en je swiped naar rechts en het is Next. Het lijkt net of er altijd iemand beter, leuker, knapper te vinden is oid.


Tja, ik zeg het maar niet hardop, maar ik vind second love echt niet kunnen. Dat het bestaat is 1 ding, maar ook nog een tv reclame gaat mij iets te ver.
En natuurlijk ligt het aan de mensen. Als niemand reageert, verdienen ze er niks aan en verdwijnt die reclame. Dus ik zal vast verbaasd zijn hoeveel mensen er gebruik van maken. Maar de steen waar ik onder leef is vrij groot, dik en hard geloof ik.

Vroeger gingen mensen ook van de 1 op de ander. Vooral met stappen en uitgaan zag je dat veel gebeuren.
Als ik dan kijk naar mn zoon van 23 is zijn generatie veel meer van het eerst daten.

Waar ik me wel echt kapot aan erger is dat mensen vaak zeggen; monogamie bestaat niet. De mens is niet bedoeld om trouw te zijn aan 1 persoon etc etc.
Ik durf echt met alles wat ik heb en bezit te zeggen dat ik nog nooit behoefte heb gehad aan een andere man en ook niet op die manier naar andere mannen kijk.
Voor hem wel en vonden vriendinnen en ik het ook leuk om te versieren en versierd te worden.

Maar ik denk echt nooit; goh wat saai, elke dag dezelfde man, is er meer, zou wel iets anders willen etc. Ik zeg altijd bij wijze van grap; Ik vind eentje al meer dan genoeg. Maar daar zit natuurlijk dan ook een kern van waarheid in dat ik dat ook echt vind.

Daarbij kan ik dus helemaal niet liegen. Ik ben een flapuit, heb mn hart op de tong en zou nog niet half kunnen vreemdgaan zonder dat mijn man dat weet.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:43

Wolfwomen schreef:
Echte liefde, bestaat dat nog?

Wat is of was jouw grote liefde en waarom is hij of zij dat voor jou?

Geloof je in de ware?

Mijn man was smoorverliefd op mij en heeft alles op alles gezet mijn hart te veroveren. Hij doet dat nog steeds, elke dag. Wij zeggen elke dag: ik houd van jou tegen elkaar.


Zeker geloof ik in echte liefde en volgens mij heb ik 'de ware' gevonden. Niet dat ik daar in geloof, toch voelt het vanaf het begin al zo: met deze jongen ga ik oud worden. Punt.
En wij verschillen heel erg van elkaar, moeten goed ons best doen om elkaar te begrijpen en hebben onze dalletjes gehad. Echter: dit is iemand waar ik niet alleen mee kán werken, maar ook wíl werken. En hij met mij. We zijn niet perfect en we maken fouten. Ik zou ook niet willen dat hij perfect is, want dan zou alles wat hem hem maakt gladgestreken zijn. En kan ik niet meer boos op hem worden omdat hij m'n schoenen weer eens bovenop elkaar stapelt, niet om hem lachen als hij weer eens een grapje uithaalt of bij hem wegsmelten als hij weer eens een veel te cliché romantisch gebaar maakt.

Ik houd zelfs zoveel van hem, dat ik hem eens los heb gelaten. Omdat hij iets wilde, waar ik geen deel van kon zijn. Hoe ontzettend veel pijn het mij ook deed in mijn toch al fragiele staat destijds, ik hield te veel van hem om hem dat te misgunnen. Ook te veel van mezelf om daarin over mijn grenzen te gaan.
Het heeft 2,5 maand geduurd, met weinig maar nog steeds liefdevol contact, tot hij tot inkeer kwam dat het niet was wat hij wilde. Hij wilde mij. En ik heb hem met open armen weer ontvangen.

En wij zijn na 4,5 jaar samenzijn nog steeds verliefd op elkaar <3

Liefde zou eigenlijk geen 'houden van' maar 'geven van' moeten heten als je het mij vraagt.
Leuk stukje van Marshall Rosenberg over liefde (start bij 1.15) https://youtu.be/VT8KGgDo6TY

anjali
Berichten: 15418
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:54

superpony schreef:
Elisa2 schreef:
Nou dat is exact wat ik bedoel, reclame voor Second Love en een sexdate scoren via Tinder lijkt makkelijker te zijn dan een goed gesprek te vinden met iemand.

Vroeger werd er ook vreemd gegaan, het is van alle tijden. Maar nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt. En ik heb ook het idee dat daten meer is van, een paar dates..iets is minder leuk aan iemand en je swiped naar rechts en het is Next. Het lijkt net of er altijd iemand beter, leuker, knapper te vinden is oid.


Tja, ik zeg het maar niet hardop, maar ik vind second love echt niet kunnen. Dat het bestaat is 1 ding, maar ook nog een tv reclame gaat mij iets te ver.
En natuurlijk ligt het aan de mensen. Als niemand reageert, verdienen ze er niks aan en verdwijnt die reclame. Dus ik zal vast verbaasd zijn hoeveel mensen er gebruik van maken. Maar de steen waar ik onder leef is vrij groot, dik en hard geloof ik.

Vroeger gingen mensen ook van de 1 op de ander. Vooral met stappen en uitgaan zag je dat veel gebeuren.
Als ik dan kijk naar mn zoon van 23 is zijn generatie veel meer van het eerst daten.

Waar ik me wel echt kapot aan erger is dat mensen vaak zeggen; monogamie bestaat niet. De mens is niet bedoeld om trouw te zijn aan 1 persoon etc etc.
Ik durf echt met alles wat ik heb en bezit te zeggen dat ik nog nooit behoefte heb gehad aan een andere man en ook niet op die manier naar andere mannen kijk.
Voor hem wel en vonden vriendinnen en ik het ook leuk om te versieren en versierd te worden.

Maar ik denk echt nooit; goh wat saai, elke dag dezelfde man, is er meer, zou wel iets anders willen etc. Ik zeg altijd bij wijze van grap; Ik vind eentje al meer dan genoeg. Maar daar zit natuurlijk dan ook een kern van waarheid in dat ik dat ook echt vind.

Daarbij kan ik dus helemaal niet liegen. Ik ben een flapuit, heb mn hart op de tong en zou nog niet half kunnen vreemdgaan zonder dat mijn man dat weet.

Ik vind die Second Love ook niet kunnen.Ordinair zoiets. Als je geen zin hebt om trouw aan 1 partner te zijn dan moet je simpelweg niet trouwen.Dan kun je doen wat je wil zonder een huwelijksbelofte te breken.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:55

superpony schreef:
Elisa2 schreef:
Nou dat is exact wat ik bedoel, reclame voor Second Love en een sexdate scoren via Tinder lijkt makkelijker te zijn dan een goed gesprek te vinden met iemand.

Vroeger werd er ook vreemd gegaan, het is van alle tijden. Maar nu wordt het wel heel makkelijk gemaakt. En ik heb ook het idee dat daten meer is van, een paar dates..iets is minder leuk aan iemand en je swiped naar rechts en het is Next. Het lijkt net of er altijd iemand beter, leuker, knapper te vinden is oid.


Tja, ik zeg het maar niet hardop, maar ik vind second love echt niet kunnen. Dat het bestaat is 1 ding, maar ook nog een tv reclame gaat mij iets te ver.
En natuurlijk ligt het aan de mensen. Als niemand reageert, verdienen ze er niks aan en verdwijnt die reclame. Dus ik zal vast verbaasd zijn hoeveel mensen er gebruik van maken. Maar de steen waar ik onder leef is vrij groot, dik en hard geloof ik.

Vroeger gingen mensen ook van de 1 op de ander. Vooral met stappen en uitgaan zag je dat veel gebeuren.
Als ik dan kijk naar mn zoon van 23 is zijn generatie veel meer van het eerst daten.

Waar ik me wel echt kapot aan erger is dat mensen vaak zeggen; monogamie bestaat niet. De mens is niet bedoeld om trouw te zijn aan 1 persoon etc etc.
Ik durf echt met alles wat ik heb en bezit te zeggen dat ik nog nooit behoefte heb gehad aan een andere man en ook niet op die manier naar andere mannen kijk.
Voor hem wel en vonden vriendinnen en ik het ook leuk om te versieren en versierd te worden.

Maar ik denk echt nooit; goh wat saai, elke dag dezelfde man, is er meer, zou wel iets anders willen etc. Ik zeg altijd bij wijze van grap; Ik vind eentje al meer dan genoeg. Maar daar zit natuurlijk dan ook een kern van waarheid in dat ik dat ook echt vind.

Daarbij kan ik dus helemaal niet liegen. Ik ben een flapuit, heb mn hart op de tong en zou nog niet half kunnen vreemdgaan zonder dat mijn man dat weet.


Ik vind het ook niet kunnen hoor, als je een open relatie hebt prima. Maar moedwillig iemand belazeren..nee, dan moet je vrijgezel worden. En mensen die achter iemand aan gaan die al een parter hebben en deze scoren daar heb ik ook geen respect voor. Maar goed, ik ben hier in ook vrij conservatief.

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:56

Sassol schreef:
Wolfwomen schreef:
Echte liefde, bestaat dat nog?

Wat is of was jouw grote liefde en waarom is hij of zij dat voor jou?

Geloof je in de ware?

Mijn man was smoorverliefd op mij en heeft alles op alles gezet mijn hart te veroveren. Hij doet dat nog steeds, elke dag. Wij zeggen elke dag: ik houd van jou tegen elkaar.


Zeker geloof ik in echte liefde en volgens mij heb ik 'de ware' gevonden. Niet dat ik daar in geloof, toch voelt het vanaf het begin al zo: met deze jongen ga ik oud worden. Punt.
En wij verschillen heel erg van elkaar, moeten goed ons best doen om elkaar te begrijpen en hebben onze dalletjes gehad. Echter: dit is iemand waar ik niet alleen mee kán werken, maar ook wíl werken. En hij met mij. We zijn niet perfect en we maken fouten. Ik zou ook niet willen dat hij perfect is, want dan zou alles wat hem hem maakt gladgestreken zijn. En kan ik niet meer boos op hem worden omdat hij m'n schoenen weer eens bovenop elkaar stapelt, niet om hem lachen als hij weer eens een grapje uithaalt of bij hem wegsmelten als hij weer eens een veel te cliché romantisch gebaar maakt.

Ik houd zelfs zoveel van hem, dat ik hem eens los heb gelaten. Omdat hij iets wilde, waar ik geen deel van kon zijn. Hoe ontzettend veel pijn het mij ook deed in mijn toch al fragiele staat destijds, ik hield te veel van hem om hem dat te misgunnen. Ook te veel van mezelf om daarin over mijn grenzen te gaan.
Het heeft 2,5 maand geduurd, met weinig maar nog steeds liefdevol contact, tot hij tot inkeer kwam dat het niet was wat hij wilde. Hij wilde mij. En ik heb hem met open armen weer ontvangen.

En wij zijn na 4,5 jaar samenzijn nog steeds verliefd op elkaar <3

Liefde zou eigenlijk geen 'houden van' maar 'geven van' moeten heten als je het mij vraagt.
Leuk stukje van Marshall Rosenberg over liefde (start bij 1.15) https://youtu.be/VT8KGgDo6TY


Mooi, dat is echte liefde inderdaad..ook loslaten hoort daar soms bij.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Echte liefde, bestaat dat nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:21

Ja, als je er beide achter staat, moet je het lekker doen. Maar vraag me af of dat vroeg of laat toch niet gaat opbreken.

En eerlijk? Je kan niet bij een andere naar binnen kijken. Ik ken mn man 27jr en weet wat ie tegen mij zegt. Maar ik kan nooit zeker weten of hij diep van binnen behoefte's heeft waar hij niet over durft te praten bijv. Of dat het hem wel moeite kost om trouw te zijn? Dat weet je nooit helemaal zeker.

Ik vraag me ook wel af hoe mensen dat doen? Waar ga je op selecteren? Puur uiterlijk voor de lust? Heb vroeger een heel knao vriendje gehad, maar hij was niet leuk. En een keer ene hele knappe jongen versierd die enorm tegenviel qua praten bewegen en zoenen :o

Maar vreemdgaan kost ook energie. Je moet liegen en dat moet toch ergens aan je vreten? Je moet naast je relatie en of gezin de tijd maken om met iemand te doen waar je zin in hebt en je sporen wissen..

Het lijkt mij ook best wel wat gedoe zeg maar. En wat kom je dan bij je eigen relatie tekort? Ga je daarna met je eigen partner naar bed en is het ene extraatje? Of kom je echt wat tekort?

Ik denk wel dat ik mannen soms kan begrijpen als vrouwen niet normaal ene gesprek kunnen voeren, mannen afwijzen en toch wat "gemeen" kunnen zijn. Maar dan snap ik vreemdgaan alleen als er echt al iets mis is en de liefde nog aanwezig.

Maar verliefd worden op een ander gebeurt natuurlijk helaas ook. Vaak op het werk of met sporten. Maar of dan thuis alles oke was??? Nieuw kan leuk en spannend zijn, maar wat is het werkelijk waard tegenover je relatie?

Elisa2

Berichten: 38092
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:27

Verliefd worden op een ander kan altijd, wat je ermee doet is een 2e. Een keuze maken is dan het eerlijkst om te doen, in ieder geval niet de huidige partner bedriegen.

En kom je iets te kort? Praat er over! ik snap echt niet waarom dat zo moeilijk lijkt te zijn voor sommige mensen. Soms helpt praten niet, dan is het een keuze maken. Accepteren en mee leren leven of de relatie verbreken en op zoek naar een ander.

Nee je weet nooit iets 100% zeker, dat is waar vertrouwen om de hoek komt kijken en blijven communiceren.

Ik snap vreemdgaan 100% niet, vind het op geen enkele manier "goed te praten".

Minimus

Berichten: 1761
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:28

Sintara schreef:
Ik geloof er wel in, ik kan het alleen niet vinden :Y). Ok, ik ben ook niet echt op zoek. Alleen zijn bevalt me erg goed, ik mis niks (weet tegenwoordig ook dat ik demi seksueel ben, dat helpt misschien).

De meeste mannen die ik ontmoet zijn alleen op zoek naar seks, sommigen zijn op zoek naar een moeder voor hun (toekomstige) kinderen. Ik zie mezelf niet in zo'n rol dus dat wijs ik allemaal af.


Dit had ik geschreven kunnen hebben.

Echte liefde is voor mij niet die allesverslindende verliefdheid die je als tiener ervaart, die knikkende knieën. Echte liefde in mijn ogen is een keer iets opruimen, een klusje doen, een keer ontbijt maken, leuke dingen doen. Maar ook bij nare ervaringen er voor elkaar zijn en elkaar helpen waar mogelijk. Je maakt elke dag bewust de keuze om samen te blijven, ook als het soms even moeilijk gaat of als je even niet meer eye to eye ziet. Onze maatschappij wilt te snel te veel en de social media maakt het niet makkelijker imo.

Ik ben bijvoorbeeld echt een sucker voor die oude manier van slow daten. Neem de tijd, je hebt nog zo lang samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:29

Ik vind dit best wel een interessant onderwerp, juist ook omdat seksuele vrijheid van vrouwen bij mij hoog in het vaandel staat, maar ik wel een mening heb over hoe hookup culture de uitkijk op romantische relaties verandert. Het lijkt allemaal erg 'wegwerp' te zijn geworden. Ik merk zelf ook dat ik rusteloos ben in de liefde, als ik met iemand date wil ik diegene eigenlijk snel inruilen omdat ik denk dat er altijd nog wel een beter exemplaar klaarligt. Uiteindelijk is dat ook altijd zo geweest en was er altijd een goede reden om weg te gaan, maar ik vraag me soms wel eens af of ik niet wel eens iets heel moois heb weggeduwd om 1 klein dingetje.

Overigens zie ik hier veel over open relaties: een open relatie is niet hetzelfde als vreemdgaan. Monogamie is gewoon niet voor iedereen, en eerlijk, als ik kijk naar mijn vorige relaties heb ik altijd wel iets gemist dat ik ook graag ergens anders had kunnen halen. Of dat nou eens in de twee weken uit eten is, seks, of knuffelen. Als je openstaat voor polygamie, je partner vindt dat ook leuk en het gebeurt op een eerlijke en communicatief sterke manier hoef je daar echt niet 'opgebroken' door te raken.

Ik wil hier trouwens nog wel even aan toevoegen dat ik vind dat echte liefde niet bij elke romantische encounter een doel hoeft of zou moeten zijn. Bij mij in ieder geval niet. Soms wil ik gewoon seks, soms wil ik iemand rustig goed leren kennen. Vind dat dat ook juist iets heel positiefs is aan online dating, je kan uiteindelijk altijd wel vinden wat je wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-10-20 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:30

Elisa2 schreef:
Verliefd worden op een ander kan altijd, wat je ermee doet is een 2e. Een keuze maken is dan het eerlijkst om te doen, in ieder geval niet de huidige partner bedriegen.

En kom je iets te kort? Praat er over! ik snap echt niet waarom dat zo moeilijk lijkt te zijn voor sommige mensen. Soms helpt praten niet, dan is het een keuze maken. Accepteren en mee leren leven of de relatie verbreken en op zoek naar een ander.

Nee je weet nooit iets 100% zeker, dat is waar vertrouwen om de hoek komt kijken en blijven communiceren.

Ik snap vreemdgaan 100% niet, vind het op geen enkele manier "goed te praten".


Ben het volkomen met je eens hoor.

Maar als ik hoor hoe vrouwen over hun man praten en ook hoe ze tegen hun man praten, snap ik ergens heel diep van binnen wel dat die man amper een gesprek confrontatie aan durven. Soms/vaak kunnen vrouwen echt niet op een normale manier reageren en daar lopen mannen van weg.

Dat is niet goed, maar ik snap wel dat ze soms al een stap verder zijn. Gevoelens groeien en ontwikkelen, waar ze thuis maar niet tot dat gesprek komen.
Maar dat vind ik wel anders dan echt op zoek of erop los daten met anderen voor de sex eigenlijk.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:37

Minimus schreef:
Sintara schreef:
Ik geloof er wel in, ik kan het alleen niet vinden :Y). Ok, ik ben ook niet echt op zoek. Alleen zijn bevalt me erg goed, ik mis niks (weet tegenwoordig ook dat ik demi seksueel ben, dat helpt misschien).

De meeste mannen die ik ontmoet zijn alleen op zoek naar seks, sommigen zijn op zoek naar een moeder voor hun (toekomstige) kinderen. Ik zie mezelf niet in zo'n rol dus dat wijs ik allemaal af.


Dit had ik geschreven kunnen hebben.

Echte liefde is voor mij niet die allesverslindende verliefdheid die je als tiener ervaart, die knikkende knieën. Echte liefde in mijn ogen is een keer iets opruimen, een klusje doen, een keer ontbijt maken, leuke dingen doen. Maar ook bij nare ervaringen er voor elkaar zijn en elkaar helpen waar mogelijk. Je maakt elke dag bewust de keuze om samen te blijven, ook als het soms even moeilijk gaat of als je even niet meer eye to eye ziet. Onze maatschappij wilt te snel te veel en de social media maakt het niet makkelijker imo.

Ik ben bijvoorbeeld echt een sucker voor die oude manier van slow daten. Neem de tijd, je hebt nog zo lang samen.


Ow dat ja! Onze zoon heeft vriendinnen gehad en dan trekken ze gelijk zo een een jongen......Ik heb zo vaak gezegd; Jullie zijn jong, als het goed zit, hebben jullie alle tijd van de wereld en komt het allemaal wel. Heb niet zoveel haast met alles.

Maar zelf gingen wij ook met de sneltrein, dus tja......

Wat ik echt wel heb moeten leren, is iemand nemen zoals die is. Soms kan ik mn man echt wel even achter het behang plakken. Hij weet dat, want hij kent me en laat me maar even gaan dan. Doet daarna weer iets leuks of liefs en wete dat ik dan weer klaar ben ook.
Maar ik heb echt moeten leren dat je allebei mensen bent. Ik ben ook verre van perfect en dat kan je man ook nooit zijn.

Ik hoor dan weleens van vrijgezelle vrouwen; Maar ik val op grote, brede, stoere, foute mannen. Dan kijk ik naar mijn man en denk; dus ze vinden hem niks? Tja, boeie, want ze zoeken een ideaal beeld en het gaat steeds weer mis.
Ik heb iemand die mn beste vriend is, die alles voor me over heeft, gek op me is etc. Dan doet ie maar ene keer stom, dat doe ik ook. Hij veroordeelt nooit iemand.

Hij was ziek geweest en zag er slecht uit. Dat zei ik dan wel, maar meer uit bezorgdheid. Hij vond het naar om te horen, maar voelt zich er dan niet minder om.
Maar ik had ook wel een beetje door dat als je iemand de hele tijd zou afrkraken met slechte bedoelingen of uit hobby, dat je iemand echt kan raken en klein kan maken. Mijn man wist waar het door kwam en zag mn zorgen, maar 2x dat horen was niet leuk en ook genoeg.
Daarna zeg ik dan; wat wil je eten om weer wat bij te trekken bijv? Dus zoek ik samen naar een oplossing.

Urbanus

Berichten: 44992
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:46

.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 07-05-22 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

musiqolog
Berichten: 3388
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:54

anjali schreef:
Ik vind die Second Love ook niet kunnen.Ordinair zoiets. Als je geen zin hebt om trouw aan 1 partner te zijn dan moet je simpelweg niet trouwen.Dan kun je doen wat je wil zonder een huwelijksbelofte te breken.

Ho even. Welk recht heb jij om te bepalen hoe een ander zijn relatie inricht? Als mensen trouwen en daarnaast willen rotzooien, met instemming en medeweten van hun echtgenoot... dan moeten mensen dat zelf weten. Met hun huwelijk hebben wij niets te maken.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:05

Top MB! Fijn dat jullie er sterker uit zijn gekomen, we zijn allemaal maar mens hè!

Second love vind ik ook belachelijk, sorry hoor maar aansporen dat je er makkelijk nog wel een bij kan hebben :roll:
Ik erger me er ook aan als het op tv komt!

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:07

musiqolog schreef:
anjali schreef:
Ik vind die Second Love ook niet kunnen.Ordinair zoiets. Als je geen zin hebt om trouw aan 1 partner te zijn dan moet je simpelweg niet trouwen.Dan kun je doen wat je wil zonder een huwelijksbelofte te breken.

Ho even. Welk recht heb jij om te bepalen hoe een ander zijn relatie inricht? Als mensen trouwen en daarnaast willen rotzooien, met instemming en medeweten van hun echtgenoot... dan moeten mensen dat zelf weten. Met hun huwelijk hebben wij niets te maken.


Prima musiqolog maar daarom hoeft er nog geen reklame voor gemaakt te worden!

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:18

MarcoBorsato schreef:
Elisa2 schreef:
Verliefd worden op een ander kan altijd, wat je ermee doet is een 2e. Een keuze maken is dan het eerlijkst om te doen, in ieder geval niet de huidige partner bedriegen.

En kom je iets te kort? Praat er over! ik snap echt niet waarom dat zo moeilijk lijkt te zijn voor sommige mensen. Soms helpt praten niet, dan is het een keuze maken. Accepteren en mee leren leven of de relatie verbreken en op zoek naar een ander.

Nee je weet nooit iets 100% zeker, dat is waar vertrouwen om de hoek komt kijken en blijven communiceren.

Ik snap vreemdgaan 100% niet, vind het op geen enkele manier "goed te praten".


Verliefd was ik niet, tekort ook niet. Achteraf snap ik er geen küt van, ik denk dat ik de aandacht miste of de vlinders, corona was net uitgebroken en mijn partner werkte 7 dagen in de week... Hoe dan ook, ik dacht dat het gras groener was. En dat was het niet.

En gelukkig ben ik getrouwd met iemand die mij kent, die mij snapt en die er alleen maar heel hard om moest lachen en het niet zwaar opnam.

We hebben wat gesprekken met een derde gehad die heel verrijkend waren. En nu, een paar maanden later kan ik zeggen dat we er sterker uit zijn gekomen. Dat we weer een team zijn en bovenal partners en geliefden ipv collega's van bv de familie. En ik weet heel zeker dat dit mijn echte grote liefde is.

Ook al zijn we zo verschillend in werkelijk alles.

Ik vind het stoer dat je het zo vertelt! +:)+ En superfijn dat het weer goed gaat met jullie.

musiqolog
Berichten: 3388
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:25

chanicha schreef:
musiqolog schreef:
Ho even. Welk recht heb jij om te bepalen hoe een ander zijn relatie inricht? Als mensen trouwen en daarnaast willen rotzooien, met instemming en medeweten van hun echtgenoot... dan moeten mensen dat zelf weten. Met hun huwelijk hebben wij niets te maken.


Prima musiqolog maar daarom hoeft er nog geen reklame voor gemaakt te worden!

Daar denken die lui van SecondLove anders over. Die willen namelijk aan hun product verdienen. :)

Wat wil je dan? Dat reclame voor vreemdgangerssites verboden wordt? Dat is juridisch onmogelijk en dat moet je ook helemaal niet willen.

Ik erger me zo vaak aan reclames. Wij allemaal hoogstwaarschijnlijk. In de tijd dat de "Leen-van-Frisia"-reclames op tv waren, pakte ik altijd een klappertjespistool om op de tv te schieten.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:35

Een echte is zo zonde he _O-
Ik erger me sowieso aan de reklames :=

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:07

MarcoBorsato schreef:
Elisa2 schreef:
Verliefd worden op een ander kan altijd, wat je ermee doet is een 2e. Een keuze maken is dan het eerlijkst om te doen, in ieder geval niet de huidige partner bedriegen.

En kom je iets te kort? Praat er over! ik snap echt niet waarom dat zo moeilijk lijkt te zijn voor sommige mensen. Soms helpt praten niet, dan is het een keuze maken. Accepteren en mee leren leven of de relatie verbreken en op zoek naar een ander.

Nee je weet nooit iets 100% zeker, dat is waar vertrouwen om de hoek komt kijken en blijven communiceren.

Ik snap vreemdgaan 100% niet, vind het op geen enkele manier "goed te praten".


Verliefd was ik niet, tekort ook niet. Achteraf snap ik er geen küt van, ik denk dat ik de aandacht miste of de vlinders, corona was net uitgebroken en mijn partner werkte 7 dagen in de week... Hoe dan ook, ik dacht dat het gras groener was. En dat was het niet.

En gelukkig ben ik getrouwd met iemand die mij kent, die mij snapt en die er alleen maar heel hard om moest lachen en het niet zwaar opnam.

We hebben wat gesprekken met een derde gehad die heel verrijkend waren. En nu, een paar maanden later kan ik zeggen dat we er sterker uit zijn gekomen. Dat we weer een team zijn en bovenal partners en geliefden ipv collega's van bv de familie. En ik weet heel zeker dat dit mijn echte grote liefde is.

Ook al zijn we zo verschillend in werkelijk alles.


Wat had je gedaan dan, dat je man er zo om moest lachen? :o

Wolfwomen

Berichten: 116
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 21:10

Zelf heb ik nooit echt een vriendje gemist ofzo als ik die een poos niet zag. Paar weken op zee? Hiep hoi! Mooi ff de tijd aan mijn eigen.

Mijn huidige man mis ik al, als hij eerder dan mij naar bed toe gaat. Dat is echt een verschil.

Vroeger maakte ik het ook direct uit om de kleinste dingen. Nu moet ik er om lachen waar ik relaties voor verbrak, arme jongens! :wave: :evaw:

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14

Ik geloof wel in liefde maar niet dat ik het ga vinden... ik heb het nog nooit gevonden, nooit gehad dat een man echt voor mij gaat, ik beland of in de friendzone of ik doe hetzelfde omdat hij niet mijn type is :+

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:22

Nancy96 schreef:
Ik denk dat je wel meerdere ware liefdes kan ervaren. Iedereen waar je van houd of van gehouden hebt, is een ware liefde. het is er echt of echt geweest.


:j