Ik haat kerst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:48

Relaxed schreef:
Lekker rustig denk ik :')

Ik help het je hopen. Juist de irritantste dingen aan kerst - smakeloze versieringen aan huizen, troep in winkels, eindeloze slappe zeikmuziek op de radio - kunnen gewoon doorgaan...

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:49

Ik doe er niet aan mee. Geen kerstkaarten, niks geen kerstspullen in huis. Gewoon een dag als alle anderen.

Ik haat de kerstliedjes die je in augustus al hoort en loop hard voorbij al schappen met kerstspullen die in augustus al in de winkel liggen.

Vind december altijd een waardeloze maand.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:50

hoefijzers schreef:
Ik haat de kerstliedjes die je in augustus al hoort en loop hard voorbij al schappen met kerstspullen die in augustus al in de winkel liggen.

Augustus? In welke winkels kom jij en welke radiozender zet jij op?

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Ik haat kerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:04

De action had het dacht ik in augustus al in de winkel liggen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:06

Ik hoop dat het in de winkels niet belachelijk veel drukker is dan normaal. Ik doe altijd gewone boodschappen, maar in December worden mensen een beetje gek en dan is het geen doen gewoon. Hopelijkt valt dat nu ook mee.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:25

Ik heb niets tegen kerst, maar wel tegen al die verplichtingen er rond en dan voornamelijk dat geclaimd worden. Dat ik haat ik echt. Ik zou er heel erg van genieten om dit jaar gewoon thuis te blijven, maar waarschijnlijk lukt dat niet en wil mijn vader dat we aan tafel komen aanschuiven. Helaas kan mij nvriend die week geen verlof krijgen, want anders waren we vertrokken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:45

musiqolog schreef:
Relaxed schreef:
Lekker rustig denk ik :')

Ik help het je hopen. Juist de irritantste dingen aan kerst - smakeloze versieringen aan huizen, troep in winkels, eindeloze slappe zeikmuziek op de radio - kunnen gewoon doorgaan...

En die eeuwige kerstfilms.... :r

Je kunt mij denk ik wel de vrouwelijke variant van Scroodge noemen. :')

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:15

Omdat het forum Prettige Feestdagen weer geopend is word dit topic daarheen verplaatst.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 09:37

Wel toepasselijk, prettige feestdagen :')

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:50

Ik vind het ook de grootste onzin ooit. Kerstmarkt, boom, alles. Ik leef de gehele maand december onder een steen :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:31

Essie73 schreef:
Omdat het forum Prettige Feestdagen weer geopend is word dit topic daarheen verplaatst.

:')
'Prettige feestdagen'
'Ik haat kerst'

_O-

Ik snap het volledig maar het staat grappig, zeker als het topic ook nog eens bovenaan die lijst staat

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:07

Telpeva schreef:
Essie73 schreef:

:')
'Prettige feestdagen'
'Ik haat kerst'

_O-

Ik snap het volledig maar het staat grappig, zeker als het topic ook nog eens bovenaan die lijst staat

Precies de reden dat ik dit topic aanklikte :')
Ik mijd dit deel van het forum vooral, vind de feestdagen verschrikkelijk.

Ik houd alleen van de chocola en de rust op de weg en op het werk in die tijd. Daarom ga ik super graag werken met kerst, kunnen mijn collega’s lekker vrij zijn :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:09

Essie73 schreef:

Fantastisch dit :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:25

Ook ik ben geen kerst lief hebber. Dit heeft meerdere oorzaken. Die ik liever niet publiek zet. Maar 1 ervan is het gemis van een vader op jonge leeftijd.
Aantal keren kerst in het ziekenhuis gevierd. Is niet echt heel gezellig.
Dan de verplichtingen en het eten vind ik echt vreselijk. Eten is voor mij nogal een ding. Ik heb zeer gevoelige darmen. Uit eten en eten bij andere maakt me vaak ziek. Dus ik wordt letterlijk ziek van kerst. Ik hou dan wel van lekker eten en daardoor brengt het me altijd in problemen. Ik moet zeggen vorig jaar was wel leuk toen hebben we het lekker samen met de kids thuis gevierd. Met normaal eten. Was zo fijn zeker omdat het vorige jaar lang in het ziekenhuis was en mijn man en kinderen mij lang hebben moeten missen. Daarom hadden we zo iets van sorry familie maar dit keer zijn we er niet.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:30

Herken ik helemaal vienna1987 wat betreft het eten. Ik doe het het beste in een normaal ritme en mijn eigen eten. Nu er een officiele diagnose is en schoonfamilie weet dat ik erg ziek ben geweest is er wat begrip, maar daarvoor niet en dat maakte het toch wel met een schaduw voor mij. Wij hebben meer feestjes rondom kerst, verjaardagen en natuurlijk nog oud en nieuw en voor mij is de kerstvakantie met de kids dan vaak ook een periode waarin ik ziek eindig. Ik kies nu voor mezelf, we willen wel komen, maar eten niet meer mee, zodat ik de dagen er na ook nog van mijn vakantie en tijd met gezin kan genieten, helaas begrijpt merendeel van de familie dit niet, maar jammer dan :o

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:04

Mijn familie buiten mijn eigen huishouden snapt het ook niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:06

vienna1987 schreef:
Mijn familie buiten mijn eigen huishouden snapt het ook niet.

Mijn familie vindt het vooral jammer. Maar als je het niet wil, moet je door de zure appel heen bijten en stoppen ze na een paar jaar wel met vragen. Eerst zien ze het als gemis en nu is het alweer druk genoeg met nieuwe aanhang, kleine kinderen etc.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:30

Ik hoop stiekem op een lockdown achtig iets, lekker bij de kachel dit jaar, beetje paardrijden en klaar :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 01:17

Arabesk schreef:
Ik hoop stiekem op een lockdown achtig iets, lekker bij de kachel dit jaar, beetje paardrijden en klaar :+

En uitslapen en eten }> :D

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 06:51

superpony schreef:
Arabesk schreef:

En uitslapen en eten }> :D

_/-\o_

Ik hou echt enorm van kerst, maar dan vooral omdat we naar een oom en tante gaan die me enorm dierbaar zijn en het daar altijd fijn is. <3 Nog elk jaar gaan mijn zusje, tante en ik extra netjes, omdat we dat vroeger als kinder-spelletje deden samen. Mijn oom (professor) geeft iedereen elk jaar een boek, dat hij zelf gelezen heeft en waarbij hij aan één van ons dacht. Hij vertelt dan ook waarom en dat is echt een hele lieve traditie bij ons. We krijgen altijd de mooiste verhalen te lezen dan. :D

Kerst bij mijn "ex-schoonfamilie" was enorm geforceerd.. Daar werd ook nog net niet bepaald door mijn schoonmoeder wat besproken werd aan tafel.. :') En omdat zij gekookt (lees: besteld) had, moest de rest afwassen.. Op een gegeven moment deden ze het bij elke moeilijkheid die speelde "maar niet samen dit jaar." En geloof me, dat was vaak. Maar dan moesten mijn vriend en zijn broertje verplicht wél komen.. Alleen maar beter achteraf. Ik was echt niet prettig in mijn vel met ze die dagen.. Vond het bij mijn eigen familie véél prettiger. Die konden nog normaal doen. :=

Ik heb juist echt een gruwelijke hekel aan oud en nieuw. :')
De stank, enorm veel lawaai, overdag al niet de straat meer op kunnen, enórm geforceerd allemaal samen aftellen. Voornemens die niemand de volgende maand nog weet. _O- Mijn ex was die dagen altijd op reis voor rally's en in bijna vijf jaar met hem heb ik pas één keer een nieuwjaarskus meegemaakt, en zo speciaal was dat ook weer niet.. :roll: Grote domper, niet mijn feestje. Dus ik snap jullie gevoel om kerst enorm. :j

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:47

Wat ik ook vreselijk vind die decadente kerstbomen. Zo vreselijk over de top en die willen ze liefst al in juli plaatsen en dat trots vertellen ! Nee, grapje ik vind ze niet mooi maar iedereen moet lekker doen wat hij/zij wil.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:07

Ik zal dit topic even een schopje geven, het is tenslotte weer die tijd van het jaar. Wat vinden jullie van dit stripje?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:43

musiqolog schreef:
Ik zal dit topic even een schopje geven, het is tenslotte weer die tijd van het jaar. Wat vinden jullie van dit stripje?

_O- ik hou van die humor!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:59

Zo lang ik niet naar All you need is love hoef te kijken gaat het prima rondom kerst :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 12:24

Dilan93 schreef:
Zo lang ik niet naar All you need is love hoef te kijken gaat het prima rondom kerst :+

Dat vind ik dan weer wel leuk om te kijken :')