Kinderopvang ervaringsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:22

Ik vind je ook erg emotioneel overkomen, snap het ergens ook wel, maar vind er ook puntjes tussen zitten waarvan ik je reactie wat overtrokken vind...

Hoe krijg je trouwens een baby met slaapzak in een maxicosi? :\

verootjoo

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:24

Met zo’n kleintje gaat dat toch makkelijk?

Deed ik altijd toen ze nog baby’s waren. Trok ze zo uit bed incl slaapzak, deed ze in de maxicosi en reed naar m’n ouders die oppasten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:24

Ja idd. Ik wil juist geen zeurpiet zijn want weet v mijzelf dat ik tot in de puntjes ben met de verzorging.

Bedankt :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:25

Oké, dan ligt het aan mij :')
Scheelt misschien dat onze dochter in een inbakerzak lag ;) ik zag het echt niet voor me...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:27

Je hebt slaapzakken met een opening waar je de sluiting van de mc kan doorhalen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:28

Of het past weet ik niet maar ik had altijd begrepen dat het gevaarlijk kan zijn omdat het gordelsysteem dan niet goed werkt en het kind eruit geslingerd kan worden net als met dikke winterjassen.
Maar als er speciale MC slaapzakken bestaan dan zal dat wel een fabel zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:29

verootjoo schreef:
3 zakjes van 90 zei ze, dat voor 10.00 op was en heeft daarna nog een keer 90 en nog een keer 120kv gehad. Dat is echt rijkelijk veel te veel voor elk kind denk ik.

En de mijne was trouwens 6mnd voor ik ging werken dus ook een stukje groter al.

Excuus, dit zei ze eerst:

Citaat:
In de zakjes zat in totaal ruim 90 kan ook 120 geweest zijn.

Dus daar maakte ik uit op in totaal dus 90. Heb gemist dat ze later zei 3x 90cc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:43

Vervelend voor je ts, kan het wel begrijpen dat je het gewoon niet fijn vind. Hopelijk kom je eruit. En wat vind je van een gastouder? Daar brachten mijn ouders ons altijd heen en ik vond het fijner dan de opvang.

Moest ergens ook wel lachen, mijn oude omaatje die 8 kids heeft gekregen gaf ze gewoon zoveel voeding totdat het er weer uitkwam :+ tsja, leven ook allemaal nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:50

Het is spiksplinternieuw, heel kleinschalig. Gezellig met oudere kindjes, hij is de enige baby en ik wil hem daar ook naar de basisschool gaan doen. De meiden zijn erg lief. Alleen communiceren en ff goed aandacht ervoor dat gaat voor geen meter. Klinkt hard dat ik dit zeg, maar kom op je bent geschoold hiervoor hé. Ik heb zelf ook op de opvang 1 jaar stage gelopen. Daar ging het echt niet zo. Alles was in overleg. Er werd echt aan alles gedacht. Juist met die kleintjes. Ook werd er kundig advies gegeven. Corona helpt natuurlijk ook niet mee, het afgeven aan de deur en alles doorbellen of op briefjes schrijven. Het dossier, mijn briefje v vrijdag en mijn mondelinge overdracht is allemaal niet goed oogepakt. Beetje slordig als 'n kindje voor de eerste keer komt vind ik.

Het is net ff te veel geweest allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:55

spottedponie schreef:
Ik vind je ook erg emotioneel overkomen, snap het ergens ook wel, maar vind er ook puntjes tussen zitten waarvan ik je reactie wat overtrokken vind...

Hier ben ik het mee eens.

Niet blij met de luiers? Geef dan zelf goede luiers mee.
Niet blij dat hij met oncomfortabele kleding in een te warme slaapzak ligt? Doe dan geen oncomfortabele kleding aan _O- en geef een dunnere slaapzak mee. Hier sliep de oudste ook gewoon altijd in haar overdag kleding in slaapzak. De jongste slaapt niet eens in slaapzak.

Oke, de voeding snap ik dan wel weer dat dat wat veel is, maar het slapen hoeft echt niet alleen daar aan te liggen.
Hier waren mijn beide kinderen de eerste periode na de opvang echt kapot van alle indrukken. Ik zou persoonlijk blij zijn als hij zo lang slaapt daarna :+

Edit: moet ook wel zeggen dat ik gastouder persoonlijk prettiger en persoonlijker vind dan opvang. Bij de opvang lag mijn oudste eigenlijk altijd alleen in de box als ik aan kwam en nu bij de gastouder ligt de jongste eigenlijk altijd wel te knuffelen met gastouder of een van haar kinderen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:58

Mijn oudste dochter is al jaren gastouder, veel broertjes en zusjes van kindjes die nu weer op school zitten.
Ik vind zelf dat de kinderen veel meer aandacht krijgen, meer 1 op 1 contact en ze heeft leuk contact met de ouders.
Het is dat het in mijn tijd nog niet bestond maar dan zou ik mijn kind liever naar een gastouder brengen.

Talietjuh, relax wat meer, mijn kinderen eten echt niet als ze niet meer hoeven dus zou duidelijk maken hoe jij het graag wil en wat je perse niet wil.
Succes!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:59

Sizzle schreef:
Of het past weet ik niet maar ik had altijd begrepen dat het gevaarlijk kan zijn omdat het gordelsysteem dan niet goed werkt en het kind eruit geslingerd kan worden net als met dikke winterjassen.

Ja heb ik eigenlijk ook wel eens gehoord. Maar m’n ouders wonen dichtbij, als we ver gaan rijden doe ik altijd netjes slaapzak uit en winterjas uit.
Met slaapzak deed ik die altijd tussen de beentjes en daar de gordel vastmaken. Als ze zo jong zijn hebben ze aan de onderkant nog een groot stuk over zodat het past.

Misschien een loedermoeder, maar gelukkig altijd goed gegaan :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:00

Talietjuh schreef:
Hier is alles gecommuniceerd idd

En hij is nu 3x geweest en wat er mis kon gaan is mis gegaan

Afspraak om de 3 tot 4 uur voeding. Alleen kunstvoeding in nood!
Luiermaat 1-2 niet maat 1
Slaapzak broekje en sokken uit of pyama aan bij geen zacht truitje.
Gaat er iets anders dan gepland gelijk even bellen met mij. Ook mocht hij wel kunstvoeding aangevuld krijgen eerst bellen voor overleg.

Ons kindje doet korte slaapjes overdag. Zeker niet een blok van 1700 tot 2300 zoals gister. Dat is veel ste lang. Maar heel kort wakker. Een hele nacht weer geslapen en bijna de hele dag op de opvang geslapen op het drinken na.

Edit vind 't ook raar dat als ik bel niks wordt gezegd over de voeding.

Wat betreft de kleding zou ik los laten. Daar maak je misschien wel een groter ding van dan dat het is.

Qua voeding snap ik je probleem volledig. Maar je gaat er zelf niet uit komen op deze manier. Goed dat je van plan bent om te gaan bellen. Probeer het gesprek open in te gaan, vraag eerst waarom ze op die manier gevoed hebben en geef dan aan waarom jij dat niet oké vind en wat voor gevolgen dat had.

Als je een prettig gesprek hebt en jij het idee hebt dat je je er nu prettig bij voelt, dan gewoon weer lekker heen brengen en alles bespreekbaar maken wat je tegen staat. Mocht je er geen vertrouwen in hebben, dan misschien opzoek naar een andere kinderopvang die meer bij je past.

Het is echt belangrijk dat je je fijn en vertrouwd voelt bij de opvang en je kind met een gerust hart achterlaat. Anders kun je op je werk ook niet goed functioneren denk ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:02

Sizzle schreef:

Er zijn inderdaad slaapzakken met een gat waar de gordel door heen kan van het autostoeltje :j.
Ik heb er één en dat gat heb ik dicht genaaid want elke keer stak het voetje er uit in bed.

Maar verder wat je zegt zit wel een kern van waarheid in. Wanneer een kind een slaapzak of dikke winterjas aan heeft, worden kinderen vaak niet strak genoeg vastgezet met de gordel in het autostoeltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:03

Anoniem schreef:
spottedponie schreef:

Hier ben ik het mee eens.

Niet blij met de luiers? Geef dan zelf goede luiers mee.
Niet blij dat hij met oncomfortabele kleding in een te warme slaapzak ligt? Doe dan geen oncomfortabele kleding aan _O- en geef een dunnere slaapzak mee. Hier sliep de oudste ook gewoon altijd in haar overdag kleding in slaapzak. De jongste slaapt niet eens in slaapzak.

Oke, de voeding snap ik dan wel weer dat dat wat veel is, maar het slapen hoeft echt niet alleen daar aan te liggen.
Hier waren mijn beide kinderen de eerste periode na de opvang echt kapot van alle indrukken. Ik zou persoonlijk blij zijn als hij zo lang slaapt daarna :+

Edit: moet ook wel zeggen dat ik gastouder persoonlijk prettiger en persoonlijker vind dan opvang. Bij de opvang lag mijn oudste eigenlijk altijd alleen in de box als ik aan kwam en nu bij de gastouder ligt de jongste eigenlijk altijd wel te knuffelen met gastouder of een van haar kinderen.

Misschien moet je even goed lezen? Wat heb ik gedaan met de luiers en waarom had hij nou die winterslaapzak mee?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:04

Ik zou vooral een open en niet veroordelende en beschuldigend gesprek houden.
Dus even diep inademen, denk na wat je het belangrijkste vind, ik denk dat dat de voeding is en vertrek vanuit het standpunt dat iedereen het beste voor heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:05

Mjetterd schreef:
Talietjuh schreef:
Hier is alles gecommuniceerd idd

En hij is nu 3x geweest en wat er mis kon gaan is mis gegaan

Afspraak om de 3 tot 4 uur voeding. Alleen kunstvoeding in nood!
Luiermaat 1-2 niet maat 1
Slaapzak broekje en sokken uit of pyama aan bij geen zacht truitje.
Gaat er iets anders dan gepland gelijk even bellen met mij. Ook mocht hij wel kunstvoeding aangevuld krijgen eerst bellen voor overleg.

Ons kindje doet korte slaapjes overdag. Zeker niet een blok van 1700 tot 2300 zoals gister. Dat is veel ste lang. Maar heel kort wakker. Een hele nacht weer geslapen en bijna de hele dag op de opvang geslapen op het drinken na.

Edit vind 't ook raar dat als ik bel niks wordt gezegd over de voeding.

Wat betreft de kleding zou ik los laten. Daar maak je misschien wel een groter ding van dan dat het is.

Qua voeding snap ik je probleem volledig. Maar je gaat er zelf niet uit komen op deze manier. Goed dat je van plan bent om te gaan bellen. Probeer het gesprek open in te gaan, vraag eerst waarom ze op die manier gevoed hebben en geef dan aan waarom jij dat niet oké vind en wat voor gevolgen dat had.

Als je een prettig gesprek hebt en jij het idee hebt dat je je er nu prettig bij voelt, dan gewoon weer lekker heen brengen en alles bespreekbaar maken wat je tegen staat. Mocht je er geen vertrouwen in hebben, dan misschien opzoek naar een andere kinderopvang die meer bij je past.

Het is echt belangrijk dat je je fijn en vertrouwd voelt bij de opvang en je kind met een gerust hart achterlaat. Anders kun je op je werk ook niet goed functioneren denk ik.

Superfijn advies, hier kan ik echt wat mee, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:07

Om even te reageren op de slaapzak.

Hij heeft een slaapzak die in de maxi cosi geklikt kan worden.
Tussen de beentjes zit een gat.

Ik zoek wel even een foto.

Het kan dus wel degelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:13

Oh geloof me, ik heb het gelezen. Ik heb gelezen dat je luiers had meegegeven (maar waarschijnlijk te weinig want hij had toch weer een 1 aan toen hij thuis kwam?). Winterslaapzak omdat het raam zeker een halve meter open staat.. als je merkt dat dat te warm is met kleding aan geef je toch gewoon een dunnere mee? Hoe moeilijk wil je het jezelf maken om zo’n strijd aan te gaan?
Jij bent degene die weet hoe warm of koud je kindje aangekleed moet worden hoor. Niet zij...

Ik vind het nogal wat om alles op de opvang af te schuiven...
Tsja en zeuren om een luier maat vind ik gewoon aanstelleritus. Hij gaat er absoluut niet dood van, zal hooguit wat sneller verschoont moeten worden omdat hij vol zit _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:18

Je hebt niet echt goed gelezen.
Ze hebben zelf gevraagd om de winterslaapzak. Waar haal het vandaan dat ik zeker te kort luiers heb mee gegeven? 10 niet genoeg?
En je hebt dus ook niet gelezen van de rode striemen.

Yalou alsjeblieft lees je in of reageer niet. ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:19

Rode striem kan ook perfect met correctemaat hoor.
Net zoals een sok al dan niet omhoog trekken ook persoonlijk is. Ik trek ze altijd omhoog, blijven ze het langste aan en lekker warme benen. Knoopje verkeerd kan ook iedereen overkomen, ik heb mijn eigen kind met de schoenen verkeerd latzn lopen :=
Slaapzak is gewoon simpel aan te passen nu dat je dat weet, dunnere slaapzak meegeven. Maar je moet niet verkijken hoe fris het kan zijn aan open raam.

Voor mij persoonlijk is enkel de voeding een echt punt wat je vriendelijk kan oppakken.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 17-10-20 14:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:23

Ja alles kan..

Maar is niet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:25

Talietjuh schreef:
Je hebt niet echt goed gelezen.
Ze hebben zelf gevraagd om de winterslaapzak. Waar haal het vandaan dat ik zeker te kort luiers heb mee gegeven? 10 niet genoeg?
En je hebt dus ook niet gelezen van de rode striemen.

Yalou alsjeblieft lees je in of reageer niet. ;)

Volgens mij lees jij zelf niet. Dat is namelijk precies wat ik zeg. Maar als jij merkt dat dat te warm is, geef je het toch niet meer mee?

Wat dromertje zegt is ook zeker waar. Doe jij maar eens een maatje groter aan en trek die pleisters eens goed strak aan. Of een broekje wat in de naad eigenlijk toch ff te strak zit.

Ik ben gewoon serieus verbaast dat je hier woest om kan worden...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:34

Een ieder ervaart dingen anders, om dat als aanstelleritis weg te zetten in niet eerlijk.
Uiteindelijk wil je het beste voor je kind.

Als ik terug kijk ben ik echt echt enkel vol lof over de plekken waar we waren. Dat zou ik ook precies weer zo over doen. Ik wens dan ook iedereen een geweldige oplossing toe, want je wilt wel met een goed gevoel terug kunnen kijken op die tijd.

Een oppasmoeder was voor ons geen passende oplossing, we hebben er een paar gesproken en ik vond ze allemaal erg hun eigen opvoedingsvisie opdringen. Dat zal ook door iedereen anders ervaren worden uiteraard.
Waar ik ook bij oppasmoeders wat huiverig voor ben is hoe ze reageren in een noodgeval. Diegene is dan ineens wel erg alleen. Een moeder hier uit de straat heeft ook regelmatig 3 kinderen om op te passen en toen laatst haar zoon zijn arm brak was dat echt even zwaar behelpen totdat er iemand in kwam springen.
Onze dochter heeft ook een keer in de opvang haar arm gebroken. Dat was ook flink verschoven en daar kunnen echt niet veel mensen op een rustige manier op reageren kan ik je verzekeren :+ In de opvang vond ik dat ze het fantastisch gedaan hadden met 1 lieve en rationele persoon volledig aan haar zij totdat de ambulance en ik er was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:37

Oke, aanstelleritus is misschien niet het juiste woord geweest, sorry, maar voor mij zouden deze dingen nou echt niet iets zijn om woest over te worden op een opvang.

Alleen de voeding is een puntje waar ik wel over in gesprek zou willen gaan met de opvang.