Hoe krijg je trouwens een baby met slaapzak in een maxicosi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:3 zakjes van 90 zei ze, dat voor 10.00 op was en heeft daarna nog een keer 90 en nog een keer 120kv gehad. Dat is echt rijkelijk veel te veel voor elk kind denk ik.
En de mijne was trouwens 6mnd voor ik ging werken dus ook een stukje groter al.
Citaat:In de zakjes zat in totaal ruim 90 kan ook 120 geweest zijn.
spottedponie schreef:Ik vind je ook erg emotioneel overkomen, snap het ergens ook wel, maar vind er ook puntjes tussen zitten waarvan ik je reactie wat overtrokken vind...
Sizzle schreef:Of het past weet ik niet maar ik had altijd begrepen dat het gevaarlijk kan zijn omdat het gordelsysteem dan niet goed werkt en het kind eruit geslingerd kan worden net als met dikke winterjassen.
Maar als er speciale MC slaapzakken bestaan dan zal dat wel een fabel zijn.
Talietjuh schreef:Hier is alles gecommuniceerd idd
En hij is nu 3x geweest en wat er mis kon gaan is mis gegaan
Afspraak om de 3 tot 4 uur voeding. Alleen kunstvoeding in nood!
Luiermaat 1-2 niet maat 1
Slaapzak broekje en sokken uit of pyama aan bij geen zacht truitje.
Gaat er iets anders dan gepland gelijk even bellen met mij. Ook mocht hij wel kunstvoeding aangevuld krijgen eerst bellen voor overleg.
Ons kindje doet korte slaapjes overdag. Zeker niet een blok van 1700 tot 2300 zoals gister. Dat is veel ste lang. Maar heel kort wakker. Een hele nacht weer geslapen en bijna de hele dag op de opvang geslapen op het drinken na.
Edit vind 't ook raar dat als ik bel niks wordt gezegd over de voeding.
Sizzle schreef:Of het past weet ik niet maar ik had altijd begrepen dat het gevaarlijk kan zijn omdat het gordelsysteem dan niet goed werkt en het kind eruit geslingerd kan worden net als met dikke winterjassen.
Maar als er speciale MC slaapzakken bestaan dan zal dat wel een fabel zijn.
Anoniem schreef:spottedponie schreef:Ik vind je ook erg emotioneel overkomen, snap het ergens ook wel, maar vind er ook puntjes tussen zitten waarvan ik je reactie wat overtrokken vind...
Hier ben ik het mee eens.
Niet blij met de luiers? Geef dan zelf goede luiers mee.
Niet blij dat hij met oncomfortabele kleding in een te warme slaapzak ligt? Doe dan geen oncomfortabele kleding aanen geef een dunnere slaapzak mee. Hier sliep de oudste ook gewoon altijd in haar overdag kleding in slaapzak. De jongste slaapt niet eens in slaapzak.
Oke, de voeding snap ik dan wel weer dat dat wat veel is, maar het slapen hoeft echt niet alleen daar aan te liggen.
Hier waren mijn beide kinderen de eerste periode na de opvang echt kapot van alle indrukken. Ik zou persoonlijk blij zijn als hij zo lang slaapt daarna
Edit: moet ook wel zeggen dat ik gastouder persoonlijk prettiger en persoonlijker vind dan opvang. Bij de opvang lag mijn oudste eigenlijk altijd alleen in de box als ik aan kwam en nu bij de gastouder ligt de jongste eigenlijk altijd wel te knuffelen met gastouder of een van haar kinderen.
Mjetterd schreef:Talietjuh schreef:Hier is alles gecommuniceerd idd
En hij is nu 3x geweest en wat er mis kon gaan is mis gegaan
Afspraak om de 3 tot 4 uur voeding. Alleen kunstvoeding in nood!
Luiermaat 1-2 niet maat 1
Slaapzak broekje en sokken uit of pyama aan bij geen zacht truitje.
Gaat er iets anders dan gepland gelijk even bellen met mij. Ook mocht hij wel kunstvoeding aangevuld krijgen eerst bellen voor overleg.
Ons kindje doet korte slaapjes overdag. Zeker niet een blok van 1700 tot 2300 zoals gister. Dat is veel ste lang. Maar heel kort wakker. Een hele nacht weer geslapen en bijna de hele dag op de opvang geslapen op het drinken na.
Edit vind 't ook raar dat als ik bel niks wordt gezegd over de voeding.
Wat betreft de kleding zou ik los laten. Daar maak je misschien wel een groter ding van dan dat het is.
Qua voeding snap ik je probleem volledig. Maar je gaat er zelf niet uit komen op deze manier. Goed dat je van plan bent om te gaan bellen. Probeer het gesprek open in te gaan, vraag eerst waarom ze op die manier gevoed hebben en geef dan aan waarom jij dat niet oké vind en wat voor gevolgen dat had.
Als je een prettig gesprek hebt en jij het idee hebt dat je je er nu prettig bij voelt, dan gewoon weer lekker heen brengen en alles bespreekbaar maken wat je tegen staat. Mocht je er geen vertrouwen in hebben, dan misschien opzoek naar een andere kinderopvang die meer bij je past.
Het is echt belangrijk dat je je fijn en vertrouwd voelt bij de opvang en je kind met een gerust hart achterlaat. Anders kun je op je werk ook niet goed functioneren denk ik.
Talietjuh schreef:Je hebt niet echt goed gelezen.
Ze hebben zelf gevraagd om de winterslaapzak. Waar haal het vandaan dat ik zeker te kort luiers heb mee gegeven? 10 niet genoeg?
En je hebt dus ook niet gelezen van de rode striemen.
Yalou alsjeblieft lees je in of reageer niet.