Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Moonlight17 schreef:Gelukkig nooit zelf de fout gemaakt. Maar bekende wel. Bank die een langer zitvlak heeft als de eigenaren. Losse kussens zijn dan ook geen oplossing, aangezien de vulling op een bepaald moment dunner . Op een bepaald moment lig je op de bank ipv zitten. Eerste wat ik met mijn korte bovenbenen heb gedaan is de test of ik met mijn rug tegen de leuning kan komen en mijn voeten recht op de vloer. Hier kan ik 80/90 % van de banken al uitsluiten in de winkel.
Mama3 schreef:Het valt mij op dat ik vooral veel lees over vlekken op stoffen meubelen. Hebben jullie deze dan niet behandeld of laten behandelen?
Bij de aankoop van onze bank konden we hem vanaf de fabriek laten behandelen of zelf doen. Het kostte per spuitbus 50 euro, daar doe je 1 kussen oppervlak mee. Wij hebben een grote bank dus het kostte zo'n 300 euro. Maar elke vlek gaat eruit met de speciale reiniger die erbij hoort. Echt ideaal.
Ik heb wel spijt van de lengte van de bank. Wij wilde dat iedereen zitruimte had, 5 kussens (+longedeel) blijkt in de praktijk heel ongezellig te zitten.
Verder geen spijt van meubels. We hebben daar ook nooit op kosten bespaard. Ze zijn na 13 jaar nog als nieuw. Maar onze nieuwe vaatwasser is echt heel onpractisch in de richten. Meer couverts dan de vorige maar die was zo handig in te delen dat hij veel ruimer leek. Daar heb ik wel echt spijt van.
Zilkesteyn70 schreef:Mama3 schreef:Het valt mij op dat ik vooral veel lees over vlekken op stoffen meubelen. Hebben jullie deze dan niet behandeld of laten behandelen?
Bij de aankoop van onze bank konden we hem vanaf de fabriek laten behandelen of zelf doen. Het kostte per spuitbus 50 euro, daar doe je 1 kussen oppervlak mee. Wij hebben een grote bank dus het kostte zo'n 300 euro. Maar elke vlek gaat eruit met de speciale reiniger die erbij hoort. Echt ideaal.
Ik heb wel spijt van de lengte van de bank. Wij wilde dat iedereen zitruimte had, 5 kussens (+longedeel) blijkt in de praktijk heel ongezellig te zitten.
Verder geen spijt van meubels. We hebben daar ook nooit op kosten bespaard. Ze zijn na 13 jaar nog als nieuw. Maar onze nieuwe vaatwasser is echt heel onpractisch in de richten. Meer couverts dan de vorige maar die was zo handig in te delen dat hij veel ruimer leek. Daar heb ik wel echt spijt van.
Bij de action hebben ze voor een paar euro spuitbussen om textiel te reinigen, werkt super op onze bank
Vind het zo'n hoop geld wat je neer legt voor het voorbehandelen van een nieuwe bank door de meubelzaak en koop dan liever van te voren een spuitbus bij de Action oid. Negerzoen schreef:Ik heb 'spijt' van mijn Ikea Norsborg bank. Ik krijg 'm niet ingezetendus ik zit nu steeds op de gleuf tussen twee kussens en wordt ie dus al helemaal niet ingezeten
Negerzoen schreef:Negerzoen schreef:Ik heb 'spijt' van mijn Ikea Norsborg bank. Ik krijg 'm niet ingezetendus ik zit nu steeds op de gleuf tussen twee kussens en wordt ie dus al helemaal niet ingezeten
Ik neem mijn woorden terug. Mijn gisteren gearriveerde nieuwe katten hebben vannacht op mijn bank gepiest en gepoept. Ik ben op dit moment heel blij dat ik maar een simpele Ikea bank heb met wasbare hoezen
Ranzig gewoon, mijn keuken is nooit schoon!
Zeker met katten die graag met water spelen (ook hun drinkbak doet vaak dienst als speelgoed) en je weer 100 kattenpootjes door het huis ziet lopen.
Na 1x water is 'ie gelijk weer wit van de kalk. En dan tot overmaat van ramp ook nog eens een glazen plankje boven de wasbak, waar je dus ook álles op ziet.

MAAR, als je uitgebreid had gepoetst, en had drooggewreven met een krant was het heel mooi. Tot je je handen waste tenminste