Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Wat zijn volgens jullie de must-haves in een kerstpakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:31

Waar heb je een goede stevige doos vandaan? Liefst 1 die er een beetje gezellig uitziet.

Ik vind het zo’n leuk idee dat ik zelf ook aan de slag ga :)

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:52

Ik heb geen suggesties, maar ik denk dat alles ook al wel gezegd is. Maar ik vind het zooo super leuk dat je dit doet! :D <|-

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 14:01

@Ineke2: Ik had nog 1 "oude" kerstdoos van vorig jaar van mijn kerstpakket. De tweede heb ik gratis kunnen afhalen door een oproep op Facebook of iemand wellicht een oude kerstdoos over had. Ik had daar ook een reactie op gekregen, dat ze kerstdozen bij de Budget Food verkopen, maar ik weet natuurlijk niet of deze winkel bij jou in de buurt zit. Ik woon zelf in Zwijndrecht, mocht je een keer richting Dordrecht komen oid, dan wil ik hem wel voor je halen (als ze er nog zijn natuurlijk)?

@Langua: Lief van je, bedankt! :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:51

Wat leuk dat je dit doet, ik denk dat het vooral goed is om in je achterhoofd te houden dat als je bij de voedselbank loopt je sowieso al weinig te kiezen hebt, ook zitten er vaak producten bij die "afgedankt" worden, de minst lekkere smaken van producten. Veel ongezonde "troep".

Als er een speciaal verzoek bij zit(las iets over een likeur dacht ik?) dan zou ik daar wel serieus iets mee doen. Verder "neutrale" producten, waar ze zelf kunnen kiezen wat ze er mee maken, dus ipv kruidenmixen juist pure enkele kruiden en producten, lekkere verse knoflook misschien. Onbewerkt vlees(gewoon neutrale kipfilet oid) zal denk ik ook in de smaak vallen. Kaas en eieren...

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 15:54

@corinep: Goede tip inderdaad, dat je bij de voedselbank veel producten op datum krijgt. M.b.t. een likeur dan ben ik weer heel stellig; mijns inziens is dat écht een luxe product en vrij prijzig; dat gaat me dan weer te ver (buiten dat ze niet verteld heeft wat voor likeur). Daarbij heb ik zoiets: door hopelijk te besparen op andere producten kunnen ze zelf wellicht een likeurtje halen. M.b.t. de verse producten (en fruit bijv.) denk ik nog even over na... Ik geef liever houdbare producten moet ik eerlijk zeggen, maar misschien dat ik er later nog wat verse producten bij doe. :)

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:10

_Kellyy schreef:
@corinep: Goede tip inderdaad, dat je bij de voedselbank veel producten op datum krijgt. M.b.t. een likeur dan ben ik weer heel stellig; mijns inziens is dat écht een luxe product en vrij prijzig; dat gaat me dan weer te ver (buiten dat ze niet verteld heeft wat voor likeur). Daarbij heb ik zoiets: door hopelijk te besparen op andere producten kunnen ze zelf wellicht een likeurtje halen. M.b.t. de verse producten (en fruit bijv.) denk ik nog even over na... Ik geef liever houdbare producten moet ik eerlijk zeggen, maar misschien dat ik er later nog wat verse producten bij doe. :)

Als er wat butget overblijft misschien een leuk klein doosje met verse spullen die kan je er op het laatst bij doen dat is denk ik wel leuk.. maar ik weet niet welk butget jij in je Hooft hebt ( al is wat je nu hebt ook al Super) ( maak zelf voor mijn ouders en schoon ouders en gast ouder ook altijd een pakket voor het oppassen)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 17:19

Ik weet niet of je wat aan mijn tip hebt maar de Aldi verkoopt nep Likeur 43 voor nog geen 5 euro. Ik vind hem lekker.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:18

_Kellyy schreef:

Ja likeur is idd een luxe product, een product wat ze via de voedselbank nooit zullen krijgen(want alcohol) en met een weekbedrag van zeg 50 euro nooit zelf zullen kunnen kopen. Ook al sparen ze door jouw pakket uit op boodschappen, als er al geld overblijft gaat dat waarschijnlijk naar iets anders wat hoognodig aan vervanging toe is(schoenen bijvoorbeeld). Maar is daar dat kerstpakket niet juist voor? Mensen die het zwaar hebben even extra in het zonnetje zetten. En zeker als je dan iets kan geven waar ze echt super blij mee zijn ipv just another pakket van de voedselbank?

T raakt echt even een snaar bij mij, alsof iemand bij de voedselbank geen luxe verdient...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 19:22

Ik zou dan idd ook juist voor de likeur gaan, zeker als diegene een bepaalde favoriet heeft.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 19:40

@snorkel1986: Ja, ga ik zeker onthouden! Bedankt! :D.

@corinep: dat heb ik verder absoluut nergens gezegd dat die mensen geen luxe verdienen. Ik zeg alleen dat het m.i. een luxeproduct is. Een kerstpakket is ook niet hoognodig. Met de zin: “dat gaat me dan weer te ver“ bedoel ik financieel. Dat het dan financieel te gek wordt.

Ik vind het erom heen gewoon leuk om te geven en deze mensen een extraatje te geven. Wat dat betreft zijn er nog zat gezinnen die niet gekoppeld zijn en dus niks zullen krijgen. Het is een pagina waarbij mensen zich kunnen opgeven, het is afhankelijk van mensen die zich opgeven om eea te maken/kopen. Het is dus geen garantie dat ze überhaupt wat krijgen. Een likeurtje ga in er gewoon niet in doen en niet omdat ze het niet verdienen, hoor. Hetzelfde als ik er geen cadeaubon in ga doen.

Daarbij ben ik het niet eens met je zin over mensen die het zwaar hebben in het zonnetje te zetten en een kerstpakket te geven. Anders zouden mensen die werken (en het wellicht niet zwaar hebben) geen kerstpakket mogen krijgen. Maar dat terzijde. Er zitten in het pakket ook zat luxe producten in, die ze waarschijnlijk normaal niet kunnen kopen. Momenteel zit er ook al wat geld in het pakket en moet er nog een en ander bij. Anders wordt het ook té gek. Ik wil beide gezinnen financieel hetzelfde geven en dan wordt het financieel gewoon te gek.

Hetzelfde dat ik specifiek voor 2 gezinnen in mijn omgeving heb gevraagd ivm het willen afgeven ipv verzenden, omdat ik verzenden gewoon zonde vind en er voor dat geld wat extra’s kan doen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:00

Sorry Kelly maar dat vind ik echt stom... hierboven wordt een Likeur van 5 euro getipt, dat kan toch prima erbij of ipv iets anders waarvan jij vind dat ze het maar lekker moeten vinden/nodig hebben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:03

Normale, bruikbare maar luxe producten kan ik persoonlijk altijd waarderen in kerstpakket. Echter bijzondere dingen die je eigenlijk "moet leren eten en drinken" vind ik vreselijk en kan ik totaal niet waarderen. Wij hadden afgelopen jaar van onze werkgevers 1 pakket gericht op erwtensoep, pannekoeken en macaroni en dan dus vanalles om dat zelf te maken. Ook een pakket met gewoon lekkere hapjes van koek, chips, nootjes en dan normale smaken dus geen bijzondere dingen met nog wat kamt en klare dingen in blik. Niet bizar, gek enz maar lekker en bruikbaar

Wijn en sowieso alcoholische dingen vind ik gewoon niet van deze tijd om zomaar te geven. Nu hou ik daar zelf persoonlijk totaal niet van en zie rond die dagen teveel mensen teveel gebruiken

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 20:05

@corinep: Dat kan en mag jij vinden. ;)
Een likeur vind ik daarbij heel persoonlijk, helemaal nu ze niet hebben aangegeven welke likeur ze af en toe drinken. Mijn beslissing staat hierin gewoon vast. Er zitten een aantal luxe producten in; ergens moet ik de grens trekken. Lets agree to disagree. ;)

@dierenfan: bedankt voor je info! :D Ik wil gewoon een mooi pakket wat bruikbaar is met een aantal luxe producten erin, maar ook houdbare producten. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:10

Alcohol hoort niet in een kerstpakket. Daarnaast kun je ts haar keuze respecteren ipv er over doorzeuren.

Edit zin klopte niet
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 21-10-20 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:13

Ineke2 schreef:
Alcohol hoort niet in een kerstpakket. Daarnaast kun je ts haar keuze moeten respecteren ipv er over doorzeuren.

Ben ik niet meteen met je eens. De rest dan weer wel.

Ik ga samen met vriendje ook weer een pakket maken voor iemand. Dit topic is echt handig dus :D.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:14

Hier van een volger:

écht al leuke pakketten heb je gemaakt! Iedereen zou het ook anders, en op zijn eigen manier doen, helemaal prima :) Ook echt tof dat je hier om tips vraagt, hebben meelezers ook wat aan!
En gaaf dat er meer mensen zo'n doos gaan maken voor mensen die het niet breed hebben, leuk idee :j

Zelf ga ik voor verschillende mensen in mijn vrienden/kennissen-kring een cadeautje maken. Niet echt een kerstpakket, maar ook weer niet echt een enkel sinterklaas cadeautje. Heb nu een hele bestelling vrolijke sokken gedaan, en wil daar ook nog wat lekkers en nog wat 'zinvols' bij doen.
Dus ik blijf meelezen! :D

Oh, en over eventueel een mok of een deken; dat vind ik weer minder 'nodig' in een kerstpakket... Ben een beetje bang dat zoiets achter in de kast verdwijnt. Maar ja, wat is dan leuk? (Sokken zijn ook niet het meest zinvolle product natuurlijk haha)

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:15

corinep schreef:
Sorry Kelly maar dat vind ik echt stom... hierboven wordt een Likeur van 5 euro getipt, dat kan toch prima erbij of ipv iets anders waarvan jij vind dat ze het maar lekker moeten vinden/nodig hebben.

Vind jou bericht ongepast, net zoals je eerdere bericht. Kelly neemt de moeite om voor 2 gezinnen een super leuk kerstpakket samen te stellen en jij blijft maar doordrammen met wat jij vind wat er in moet en gebruikt woorden als ‘just another pakket van de voedselbank’ en ‘waarvan jij vindt dat ze het maar lekker moet vinden’ . Beetje meer respect zou op zijn plaats zijn.

@Kelly, super leuk pakket!
Laatst bijgewerkt door Rox87 op 21-10-20 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:15

Ik had bij de TS info gevraagd en me meteen aangemeld bij de stichting. Ik ga 2 paketten maken. 1 voor een gezin met 3 jonge kinderen en 1 voor een moeder met wat oudere dochter. Dit ga ik redden maar nu hebben beide gezinnen ook katten. Ik ben een hondenmens dus waar verwen je een kat nu mee voor Kerst?
Hebben jullie suggesties?

Overigens vind ik je pakket helemaal top TS. Mooi voorbeeld!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:19

Kattenspeelgoed met kattenkruid, groot succes voor de meeste katten <3

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 20:41

corinep schreef:
Ja likeur is idd een luxe product, een product wat ze via de voedselbank nooit zullen krijgen(want alcohol) en met een weekbedrag van zeg 50 euro nooit zelf zullen kunnen kopen. Ook al sparen ze door jouw pakket uit op boodschappen, als er al geld overblijft gaat dat waarschijnlijk naar iets anders wat hoognodig aan vervanging toe is(schoenen bijvoorbeeld). Maar is daar dat kerstpakket niet juist voor? Mensen die het zwaar hebben even extra in het zonnetje zetten. En zeker als je dan iets kan geven waar ze echt super blij mee zijn ipv just another pakket van de voedselbank?

T raakt echt even een snaar bij mij, alsof iemand bij de voedselbank geen luxe verdient...

Corinep, dat vind ik van jou nu echt een onnodige sneer naar TS.

Wat doe jij zelf voor mensen die het minder hebben?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:11

@Kellyy, ik heb je een pb gedaan. Wil graag de naam van de fb groep.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:35

Ik vind het een superleuk idee, TS, en tof dat je zoveel moeite doet om een passend en mooi pakket samen te stellen.

Revster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:46

Reactie van Corinep lees ik echt vol verbazing.. Ik vind het echt een hartverwarmende actie en wat doe je ontzettend je best voor deze 2 gezinnen TS. Worden echt fantastische pakketten waar ze ongetwijfeld heel blij mee zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:48

Ineke2 schreef:
Alcohol hoort niet in een kerstpakket. Daarnaast kun je ts haar keuze respecteren ipv er over doorzeuren.

Edit zin klopte niet

Kerst is bij uitstek een gelegenheid voor alcoholische drankjes. Het merendeel van de relatiegeschenken bestaat uit wijnpakketten. Zelf vind ik een gluhwein ook een prima optie. Het kost geen drol (volgens mij een euro of 3) en staat toch erg kerstig.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 21:51

Afhankelijk van het geloof van de mensen, zou ik het geven van alcohol afwegen. Er zijn ook geloven die geen alcohol drinken, dus dan denk ik dat alcohol geven niet zo leuk is.. Geef dan iets alcoholvrijs zou ik zeggen.