Ik vind het zo’n leuk idee dat ik zelf ook aan de slag ga

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Kellyy schreef:@corinep: Goede tip inderdaad, dat je bij de voedselbank veel producten op datum krijgt. M.b.t. een likeur dan ben ik weer heel stellig; mijns inziens is dat écht een luxe product en vrij prijzig; dat gaat me dan weer te ver (buiten dat ze niet verteld heeft wat voor likeur). Daarbij heb ik zoiets: door hopelijk te besparen op andere producten kunnen ze zelf wellicht een likeurtje halen. M.b.t. de verse producten (en fruit bijv.) denk ik nog even over na... Ik geef liever houdbare producten moet ik eerlijk zeggen, maar misschien dat ik er later nog wat verse producten bij doe.
_Kellyy schreef:@corinep: Goede tip inderdaad, dat je bij de voedselbank veel producten op datum krijgt. M.b.t. een likeur dan ben ik weer heel stellig; mijns inziens is dat écht een luxe product en vrij prijzig; dat gaat me dan weer te ver (buiten dat ze niet verteld heeft wat voor likeur). Daarbij heb ik zoiets: door hopelijk te besparen op andere producten kunnen ze zelf wellicht een likeurtje halen. M.b.t. de verse producten (en fruit bijv.) denk ik nog even over na... Ik geef liever houdbare producten moet ik eerlijk zeggen, maar misschien dat ik er later nog wat verse producten bij doe.
corinep schreef:Sorry Kelly maar dat vind ik echt stom... hierboven wordt een Likeur van 5 euro getipt, dat kan toch prima erbij of ipv iets anders waarvan jij vind dat ze het maar lekker moeten vinden/nodig hebben.
corinep schreef:Ja likeur is idd een luxe product, een product wat ze via de voedselbank nooit zullen krijgen(want alcohol) en met een weekbedrag van zeg 50 euro nooit zelf zullen kunnen kopen. Ook al sparen ze door jouw pakket uit op boodschappen, als er al geld overblijft gaat dat waarschijnlijk naar iets anders wat hoognodig aan vervanging toe is(schoenen bijvoorbeeld). Maar is daar dat kerstpakket niet juist voor? Mensen die het zwaar hebben even extra in het zonnetje zetten. En zeker als je dan iets kan geven waar ze echt super blij mee zijn ipv just another pakket van de voedselbank?
T raakt echt even een snaar bij mij, alsof iemand bij de voedselbank geen luxe verdient...
Ineke2 schreef:Alcohol hoort niet in een kerstpakket. Daarnaast kun je ts haar keuze respecteren ipv er over doorzeuren.Edit zin klopte niet