Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:27

FlameHorse schreef:
Ten eerste, bedankt voor al jullie adviezen! We hebben ze net allemaal kort gelezen en we gaan er zeker wat mee doen. We gaan morgenavond met 18 binnen een huisvergadering houden. Ons perspectief is duidelijk verschillend van wat de gemiddelde werkende persoon zou accepteren als geluidsoverlast/ geluid van de buren. We wisten niet dat ook kleinere groepen door veel mensen al als overlast zou worden ervaren. We gaan er dan ook zeker wat mee doen! Vooralsnog morgen dus een huisvergadering binnen, we denken er ook aan om even met de huisbaas te overleggen en daarna dus sowieso met de buurman.

Nog nooit van online vergaderen gehoord?[/quote]

In dit geval gaat het om een huisvergadering binnen onze eigen huizen, waar we zelf ook altijd samen mee zitten. In dit geval gaan we dus gewoon met zijn allen samen zitten.[/quote]

Ook dit gaat niet op . Jullie zijn geen 1 huishouden met 4 huizen samen dat kunnen jullie zelf wel zo zien omdat dit goed uitkomt. Maar huishouden is echt gewoon 1 huis meer niet .
Jullie zullen het meest aan je eigen instelling moeten veranderen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 09:28

_Penotti schreef:
Marije112 schreef:

Inderdaad :), zeker als je ziet dat er zo weinig mensen de reacties van TS hebben gelezen en alsnog reageren...

Ondertussen heb ik ze allemaal gelezen, maar ik zie dat ze schrijft ik wist niet dat we overlast gaven.
Naar direct uitingen als, de buren met de ramen dicht hebben ook geen last.
Of het was een belangrijke vergadering die echt moest.
Ik zie haar politiek correct zeggen wat hoort, handelen totaal anders.

Nouja dit vind ik ook een beetje kort door de bocht. Ik zat zelf inderdaad met mijn raam dicht en merkte er vrij weinig van, vandaar dat de meesten van ons uit dit blok er weinig overlast van ervaarden. Het was inderdaad kort door de bocht gedacht en dat is nu duidelijk. We gaan het dan ook zeker anders doen. We hebben er simpelweg te weinig over nagedacht.

Daarnaast even reagerend op het verwijt van een andere bokker: we zien onze fout nu in en dit heb ik dan ook netjes verwoord. Ik vind het heel erg banketstaaf om ons dan te verwijten over een laag intelligentieniveau! Wij halen allemaal netjes onze studiepunten voor studies als technische wiskunde of andere technische studies. Ja, we zijn te laat in actie gekomen en dat ging ten koste van meneer zijn woongenot. Is een verkeerde inschatting van ons geweest. Is het dan echt nodig om zulke verwijten te doen? ...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:28

Ibbel schreef:
FlameHorse schreef:
Nog even ter verduidelijking, het ging wel degelijk om een vergadering. Het ging hierbij om de Orde commissie van een studentenvereniging, zij zorgen er normaliter dus voor dat alle mores en het normaal fatsoen op de kroeg worden nageleefd. Gezien de iets andere gang van zaken als normaal met de eerstejaars lichting dit jaar was er dus een vergadering ingelast. Er moest genotuleerd worden en daarom was er de hele tijd 1 iemand tegelijkertijd aan het woord. Ja, er werd een biertje gedronken en tussendoor wel gelachen, we denken dat dit uiteindelijk de overlast heeft veroorzaakt. Er was geen muziek bij.

Waarom, wáárom vergaderen jullie in hemelsnaam niet online? Kan er dan niet genotuleerd worden? Kan er dan niet iemand continu aan het woord zijn? Heb je óóit wel eens online vergaderd? Weet je überhaupt hoe makkelijk dat is?

Eén voordeel voor de buurman, als dit jullie intelligentieniveau is, zijn jullie snel student-af. Dan haal je je studie gewoon niet...

Nou nou... Beetje minder mag ook wel.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:30

Maar waarom willen jullie nog met die buurman om de tafel? Brief in de bus doen met excuses lijkt me voldoende, dat is een goed idee van jullie :)
En dan niet alleen bij hem maar bij alle directe buren. Dat hij als enige klaagt betekent niet dat de rest geen last heeft, dus ik zou de andere buren ook doen :) Creëer je ook weer wat goodwill mee.

Als jullie je aan de regels gaan houden dan valt er niet veel meer te bespreken met de buurman.
Ik hoop dat jullie door dit topic inmiddels duidelijk is geworden dat het echt niet kan zoals jullie dat deden. Als jullie je houden aan de regels qua aantal personen etc dan ben je er al.

En als ik hem was zou ik zeker niet jullie huis in willen, je stapt dan gevoelsmatig toch een soort potentiële "coronahaard" binnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:32

FlameHorse schreef:
Nouja dit vind ik ook een beetje kort door de bocht. Ik zat zelf inderdaad met mijn raam dicht en merkte er vrij weinig van, vandaar dat de meesten van ons uit dit blok er weinig overlast van ervaarden. Het was inderdaad kort door de bocht gedacht en dat is nu duidelijk. We gaan het dan ook zeker anders doen. We hebben er simpelweg te weinig over nagedacht.

Je beseft niet dat die buren dus niet met hun raam open kunnen zitten en zelfs in hun eigen tuin niet lekker van het goede weer kunnen genieten met jullie als luidruchtige groep naast hun?
Hun woongenot is gewoon om zeep.

Ik zou als buurman niet met jullie aan tafel willen, dat is nogal intimiderend met 20 tegen 1.
Als buurman zou ik de officiele wegen bewandelen met huisbaas en politie.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:33

Nou eens hoor TS, dat jullie in de ogen van een ander fout zitten en niet de buurman (al is schelden ook niet chique) is wel duidelijk toch.

Hoeft er niet zo gehakt te worden zoals bijvoorbeeld Ibbel doet, de boodschap is ook wel duidleijk in normale bewoording.

En sociale vaardigheden van studenten in twijfel trekken ok, maar dat koppelen aan hun intelligentie wel wel een teken van zwakte van de schrijver, niet van de student.

Maar vanavond met 18 man, wees wijs en doe dit online of in een kleinere groep!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:35

Sorry, maar TS komt alleen maar met smoezen dat er alweer fysiek moet worden vergaderd met een veel te grote groep. Ik heb nog niet één keer horen zeggen: oh, gut, nooit gedacht aan Teams/Skype/Zoom we gaan dat als eerste invoeren.

Hoe moeilijk is het om online vergaderen gewoon direct in te voeren?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 09:36

elnienjo schreef:
FlameHorse schreef:

Je beseft niet dat die buren dus niet met hun raam open kunnen zitten en zelfs in hun eigen tuin niet lekker van het goede weer kunnen genieten met jullie als luidruchtige groep naast hun?
Hun woongenot is gewoon om zeep.

Ik zou als buurman niet met jullie aan tafel willen, dat is nogal intimiderend met 20 tegen 1.
Als buurman zou ik de officiele wegen bewandelen met huisbaas en politie.

Snappen we! We gaan dus eerst even een brief door de bus doen. Mocht meneer interessen hebben in een gesprek, dan doen we dat inderdaad niet met 20 maar hooguit 1 of 2 'afvaardigingen'. De optie van een andere vorm van bemiddeling gaan we ook aandragen denk ik!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 09:38

Ibbel schreef:
Sorry, maar TS komt alleen maar met smoezen dat er alweer fysiek moet worden vergaderd met een veel te grote groep. Ik heb nog niet één keer horen zeggen: oh, gut, nooit gedacht aan Teams/Skype/Zoom we gaan dat als eerste invoeren.

Hoe moeilijk is het om online vergaderen gewoon direct in te voeren?

Ik heb nergens gezegd dat dit noodzakelijk fysiek moest gebeuren. Mijn huisgenoot heeft dat zo geregeld en dat inderdaad niet handig van hem nee. Die boodschap is duidelijk. :)

Beschouwt u dat dan nog steeds als een reden om ons enige vorm van intelligentie te verwijten?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:41

FlameHorse schreef:
Nog even ter verduidelijking, het ging wel degelijk om een vergadering.
*knip*
Ja, er werd een biertje gedronken en tussendoor wel gelachen, we denken dat dit uiteindelijk de overlast heeft veroorzaakt. Er was geen muziek bij.
*knip*
Ook omdat het collegejaar weer was begonnen.

Newsflash, werkende mensen vergaderen zonder alcohol en werk gaat het hele jaar door.

Ik begrijp echt niet waarom jullie achterblijven in de moderne en corona wereld van vergaderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:42

Jullie zijn dus slim genoeg gezien de studies, trek dit door in de coronamaatregelen en geluidsoverlast dan komt het wel goed. Dat is namelijk geen hogere wiskunde. Zelfs ik snap het en technische toestanden zijn niet aan mij besteed. Succes.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:43

TS, ik vind dat je netjes op alles blijft reageren hoor, mijn complimenten.
Ook super dat jullie eea inzien en jullie best doen het anders te doen.
Ik heb zelf in het buitenland gestuurd en heerlijk op een campus gewoond dus ik had dit probleem niet ;-)

Wat me wel opvalt is dat je niet reageert is op het online vergaderen. Alsnog met 18 vergaderen omdat jullie met 4 huizen 'bij elkaar horen' is nou eenmaal niet de bedoeling dus zetten jullie dat nu toch door?
Wat is de reden dat jullie geen gebruik maken van online vergaderen via bijvoorbeeld Teams? Ik kan me voorstellen dat het minder gezellig is en dat jullie het tot nu toe anders deden, maar binnen ons bedrijf (bijvoorbeeld) werkt het ook prima. Ook voor zeer belangrijke vergaderingen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:45

Temeraire schreef:
Maar waarom willen jullie nog met die buurman om de tafel? Brief in de bus doen met excuses lijkt me voldoende, dat is een goed idee van jullie :)
En dan niet alleen bij hem maar bij alle directe buren. Dat hij als enige klaagt betekent niet dat de rest geen last heeft, dus ik zou de andere buren ook doen :) Creëer je ook weer wat goodwill mee.

Als jullie je aan de regels gaan houden dan valt er niet veel meer te bespreken met de buurman.
Ik hoop dat jullie door dit topic inmiddels duidelijk is geworden dat het echt niet kan zoals jullie dat deden. Als jullie je houden aan de regels qua aantal personen etc dan ben je er al.

En als ik hem was zou ik zeker niet jullie huis in willen, je stapt dan gevoelsmatig toch een soort potentiële "coronahaard" binnen.

Bespreken mss niet maar als de lucht geklaard kan worden door een gesprek kun je mss wel tot een punt komen dat de buurman rustig komt melden als er onverhoopt weer overlast is. Overlast kun je in een woonwijk niet altijd voorkomen en het is fijn als men zich er prettig bij voelt om het gesprek als volwassenen aan te kunnen gaan in de toekomst

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:46

Eerlijk gezegd zie ik 1 grote rode lijn door de berichten van TS:
Deze groep kan zich niet verplaatsen in iemand anders, toont geen empathie en wringt zich in bochten om de eigen wil door te drijven.
Gezond verstand ontbreekt volledig.....

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:50

Marije112 schreef:
Maar TS geeft toch aan het te willen veranderen?

Ondertussen gaat ze nog steeds niet in op het creatief boekhouden wat ze doen en het plan om vanavond gewoon weer met z'n 18en in een ruimte te gaan zitten.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:51

Zullen we het gewoon even netjes houden? :) Met het bashen van TS schiet niemand wat op.
Prima om kritisch te zijn, maar persoonlijk worden is nergens voor nodig.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 09:52

Koekie73 schreef:
Ik heb zelf in het buitenland gestuurd en heerlijk op een campus gewoond dus ik had dit probleem niet ;-)

Wat me wel opvalt is dat je niet reageert is op het online vergaderen. Alsnog met 18 vergaderen omdat jullie met 4 huizen 'bij elkaar horen' is nou eenmaal niet de bedoeling dus zetten jullie dat nu toch door?
Wat is de reden dat jullie geen gebruik maken van online vergaderen via bijvoorbeeld Teams? Ik kan me voorstellen dat het minder gezellig is en dat jullie het tot nu toe anders deden, maar binnen ons bedrijf (bijvoorbeeld) werkt het ook prima. Ook voor zeer belangrijke vergaderingen.

Zal ik inderdaad ook even op reageren. We kiezen er nou zelf voor om de vergadering even fysiek met 18 te doen, het is niet volgens de richtlijnen nee. We zitten echter altijd wel bij elkaar, gaan samen uit etc.

Nog een toevoeging: we hebben bij het afspreken van deze vergadering ook al gezegd dat iedereen de komende weken even op kamers blijft zitten. Veel van ons deden dat sowieso al, nu even een regel van gemaakt.

Veel colleges zijn online, we kunnen het dus wel. We hebben het ook heel veel gedaan tijdens de 1ste golf. Iedereen was daar eigenlijk wel een beetje klaar mee om hele dagen achter je laptop scherm te zitten. Is echter geen excuus! De vergadering moet in het vervolg toch weer online plaatsvinden of in het park voor zover dat gaat.

Liezel1

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:54

Er klaar mee om de hele dag achter de laptop te zitten. Hoe denk je dat dat straks gaat als je fulltime aan het werk bent?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:55

Ja, sorry, maar dit blijft toch gewoon een smoes? Je blijft heel netjes reageren inderdaad, maar volgens mij snap je het nog steeds niet echt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:59

Helemaal met Muurp eens.

Jullie zijn niet fijn om naast te wonen zo te horen. En volgens de corona regels/richtlijnen heeft de buurman nu ook een makkelijke stok om mee te slaan. Want ook daar lopen jullie de kantjes er van af.

Maar ik kan me ook echt oprecht voorstellen hoe deze situatie zo ontstaan is en dat je in je eigen bubbel wonend niet zo snel opgemerkt hebt dat je echt niet lekker bezig bent voor je omgeving.
Want je merkt oprecht zelf zelden hoe luidruchtig je stiekem geworden bent. En als je al met 15 in een huis woont lijkt 20 ook maar een kleine groep.

Daar hoef je geen naar persoon voor te zijn.

Al zou ik na een paar politie bezoekjes iets eerder achter mijn oren hebben gekrabd :+

Succes met het zoeken naar een oplossing. +:)+

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:00

FlameHorse schreef:
Zal ik inderdaad ook even op reageren. We kiezen er nou zelf voor om de vergadering even fysiek met 18 te doen, het is niet volgens de richtlijnen nee. We zitten echter altijd wel bij elkaar, gaan samen uit etc.

Nog een toevoeging: we hebben bij het afspreken van deze vergadering ook al gezegd dat iedereen de komende weken even op kamers blijft zitten. Veel van ons deden dat sowieso al, nu even een regel van gemaakt.

Veel colleges zijn online, we kunnen het dus wel. We hebben het ook heel veel gedaan tijdens de 1ste golf. Iedereen was daar eigenlijk wel een beetje klaar mee om hele dagen achter je laptop scherm te zitten. Is echter geen excuus! De vergadering moet in het vervolg toch weer online plaatsvinden of in het park voor zover dat gaat.

Je blijft in woorden netjes maar de inhoud geeft nog steeds jullie houding weer: we doen gewoon lekker waar we zin in hebben, schijt aan de rest.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:03

FlameHorse schreef:
_Penotti schreef:

Ondertussen heb ik ze allemaal gelezen, maar ik zie dat ze schrijft ik wist niet dat we overlast gaven.
Naar direct uitingen als, de buren met de ramen dicht hebben ook geen last.
Of het was een belangrijke vergadering die echt moest.
Ik zie haar politiek correct zeggen wat hoort, handelen totaal anders.

Daarnaast even reagerend op het verwijt van een andere bokker: we zien onze fout nu in en dit heb ik dan ook netjes verwoord. Ik vind het heel erg banketstaaf om ons dan te verwijten over een laag intelligentieniveau! Wij halen allemaal netjes onze studiepunten voor studies als technische wiskunde of andere technische studies. Ja, we zijn te laat in actie gekomen en dat ging ten koste van meneer zijn woongenot. Is een verkeerde inschatting van ons geweest. Is het dan echt nodig om zulke verwijten te doen? ...

Nouja, niet dus, want jullie gaan gewoon weer lekker vergaderen met 18 man in huis. :+ Laat dat bloemetje aan de buurman dan ook maar zitten. Je blijft heel netjes reageren TS, maar komt enerzijds ook wat niet oprecht over, omdat jullie door blijven gaan. Mooi voorbeeld waarom de studenten zo verguisd worden in de media. Terecht?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:06

FlameHorse schreef:

Hier wil ik even op inhaken;

Dat JULLIE zelf uit JULLIE blok geen overlast merken lijkt me nogal wiedes. Het zijn namelijk jullie huisgenoten die je hoort (of je zit er zelf tussen). Het is nogal een ander verhaal als het lawaai van wildvreemden is en dat 20 jaar achter elkaar door. Jij denkt wellicht "Oh lachen, Pietje heeft weer een nieuw meisje mee naar huis" en gaat rustig verder netflixen. De buurman daarentegen heeft bvb een vroege dienst en moet om half 5 fris en fruitig naast zijn bed staan en zal er dus heel anders naar kijken.

Probeer eens objectief te kijken naar jullie gedrag, en koppel de coronaregels daarbij even los van het gebeuren. Hoeveel rekening houden jullie dan daadwerkelijk met de wijk? Je woont in een normale woonwijk, niet in een studentenwijk!

Verder wil ik me aansluiten bij de rest, schandalig hoe jullie creatief de coronaregels verbuigen en wonderlijk dat je nog geen boetes aan de broek hebt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:12

FlameHorse schreef:
Koekie73 schreef:

Dat jullie er klaar mee zijn, snap ik. Ik denk dat de meesten van ons dat wel zijn. Alleen jammer dat zo'n Corona virus daar geen rekening mee houdt.
Dus in een park vergaderen met 18 man is ook niet de bedoeling :+
Erg jammer dat jullie dat niet serieuzer nemen en ook deze keer niet gewoon de vergadering online doen. Dat maakt denk ik wel dat mensen jullie ook wat minder serieus zullen nemen in het hele verhaal.

Lindaonline

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:22

Buurman een bloemetje geven met excuusbrief dat jullie niet meer buiten "vergaderen". Online samenkomen om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk tegen te gaan. Waarom nog met de buurman om de tafel zitten? Niet nodig! Gewoon je geluidsniveau minderen, binnen kleinschalig samenkomen en online vergaderen.