Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Je weet niet of je een tweede keer kunt krijgen. Waarschijnlijk wel lijkt nu. En ook voor mezelf en omgeving zou het fijn zijn het te weten of je in contact bent geweest met. Stel de supermarkt is iemand geweest die besmet is. En ik weet van mensen die de app niet hebben kun je die waarschuwen. Ik ken genoeg mensen in de omgeving zonder smartphone die dus nooit die app kunnen downloaden
Aangezien ik niet mega uithuizig ben en heel erg afstand houdt van mensen kan ik vrij aardig inschatten waar ik dan iemand zou hebben ontmoet.
Maar ja foon wi het niet dan houdt het op.
karuna schreef:Ik noem maar een voorbeeld, kan ook markt zijn of honden uitlaten bij wijze van. .ik ben al best lang heel beperkt langer dan 15 minuten met vreemden in een ruimte of in de buurt. En de 15 minuten is destijds gekozen voor uitgeademde virusdeeltjes, als iemand eens goed in zijn hand niest en daarmee een deurkruk vastpakt die je vervolgens ook vastpakt en daarna aan je neus krabt. Dan heb je die 15 minuten niet nodig.
Ik zou dan mensen kunnen melden, hee jij bent toen ook daar geweest, ik krijg een melding dat iemand besmet is. Doe even navraag bij de ggd of je huisarts
karuna schreef:het zijn maar voorbeelden. Als je daar bent geweest waar iemand was die besmet was blijkt later zal de app dat lijkt me aangeven. Daar gaat het om. Niet of je ook daadwerkelijk besmet wordt.
karuna schreef:het zijn maar voorbeelden. Als je daar bent geweest waar iemand was die besmet was blijkt later zal de app dat lijkt me aangeven. Daar gaat het om. Niet of je ook daadwerkelijk besmet wordt.
bigone schreef:karuna schreef:het zijn maar voorbeelden. Als je daar bent geweest waar iemand was die besmet was blijkt later zal de app dat lijkt me aangeven. Daar gaat het om. Niet of je ook daadwerkelijk besmet wordt.
Alleen wanneer je langer dan 15 minuten binnen anderhalve meter van de positief geteste bent geweest.
XXTien1979 schreef:Ik heb de app ook. Baat het niet, schaadt het niet. Over veiligheid maak ik me geen zorgen, app zal vast niet zomaar op de markt gebracht zijn. Daarnaast, als iemand wat wil hacken kan dat zonder die app vast ook wel.
Daarnaast werkt het via Bluetooth, geen locatie. Uitzetten kan te allen tijde.
Ik lees in de app dat je geen info krijgt wie corona heeft/had, maar alleen de datum waarop je contact had met iemand die.. Nou, dat vind ik voldoende.
Sakura789 schreef:Mijn collega's die met app ontwikkeling bezig zijn, ook in het kader van privacy, zijn heel enthousiast over de app. Na het lezen en kijken van de informatie heb ik hem een aantal weken geleden geïnstalleerd. Ik hoop dat er meer mensen volgen, het is een mooie manier om het virus in te kunnen dammen, zo heeft het ook gewerkt in China (alleen daar onder dwang).
Schemerdier schreef:Ik heb hem ook geïnstalleerd maar ik zie er niet zo de meerwaarde van in met de huidige drempels: ik zou liever zien dat de app me véél sneller en melding geeft dan pas na 15 minuten contact binnen de 1,5 meter. De enige waarmee ik dat zou bereiken is bij vrienden en die gaan het me sowieso al laten weten mochten ze corona hebben.
Ik volg echter soms live les op de campus of studeer in de faculteitsbib (dus langer dan 1 u aan een stuk in een ruimte maar in principe op meer dan 1,5 meter), dan zou ik het leuk gevonden hebben als de app het zou melden indien iemand in de ruimte positief zou blijken te zijn, maar ja.
Kinke schreef:Sakura789 schreef:Mijn collega's die met app ontwikkeling bezig zijn, ook in het kader van privacy, zijn heel enthousiast over de app. Na het lezen en kijken van de informatie heb ik hem een aantal weken geleden geïnstalleerd. Ik hoop dat er meer mensen volgen, het is een mooie manier om het virus in te kunnen dammen, zo heeft het ook gewerkt in China (alleen daar onder dwang).
Vraagje: mijn broer had de test app, maar volgens hem is het eigenlijk onmogelijk om alles te verwijderen?