BaileyMix schreef:Ach kom, en dat is een fijn, waardig leven hebben? Volgens de regels je gehele leven maar liefst 0,8m2
tot je beschikking hebben? Zou jij ervoor tekenen? Dat iets wettelijk gezien mag maakt het niet direct diervriendelijk.
Ik zeg niet dat een fijn, waardig leven hebben is. Ik zeg dat het leven van dieren hier niet hetzelfde is als het leven van dieren daar en dat het al een hele verbetering is. Overigens behoor ik steeds meer in de categorie zelfvoorzienend in eigen vlees omdat ik vind dat dieren dus inderdaad een goed leven gehad moeten hebben voordat ik ze opeet. Maar ik zie de dood zelf niet als lijden, dus ook niet als een probleem.
Overigens houden veehouders wel degelijk veel meer van hun dieren dan koelkastfabrikanten van hun koelkasten. Dat vergelijkbaar vinden maakt discussies voeren heel lastig, want daarmee schoffeer je ontzettend veel veehouders en terecht. Want je zet hen weg als wezens die geen gevoel hebben voor andere wezens, enkel omdat ze niet zo'n probleem hebben met het doden voor gebruik als jij en mogelijk andere waardes hebben wanneer een dier een goed leven heeft gehad dan jij.