Zomerfrustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:25

Nope. Gewoon nee. Alles blijft hier :Y) :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:50

-O- -:(-
:D

_Penotti

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:52

Hebberd... {:)-:(

(ja kerst!!!! koel)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:09

Wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan deze hitte... Mijn ex kon ket dit weer blijkbaar prima functioneren en vond het maar wat lastig dat ik dat niet kan. Ik vind het vreselijk. Slapen gaat moeizaam, je zweet je kapot en ik word er knorrig van. Hondje heeft het zwaar. En dan heb ik nog de mazzel dat we een meertje in de buurt hebben waar heel veel bomen omheen staan, dus dan kan ie nog net even plonzen en dan weer thuis binnen met de ventilator aan. 27 graden beneden, boven weet ik niet. Heel behoorlijk geïsoleerd huis, dat gelukkig wel.

Zwembadje had ik al gevuld voor vitens met het bericht kwam. Vul dus niet meer bij. Water wordt wel wat viezer, maar dat maakt niet zoveel uit en ik gebruik dat ook om de planten mee water te geven, dmv een gieter.

En dan maar hopen dat die temp vlot naar beneden gaat. Buienradar geeft vrijdag 27 graden aan. Klinkt bijna goddelijk. _O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 11:17

djinnie schreef:
Wat heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben die een hekel heeft aan deze hitte... Mijn ex kon ket dit weer blijkbaar prima functioneren en vond het maar wat lastig dat ik dat niet kan. Ik vind het vreselijk. Slapen gaat moeizaam, je zweet je kapot en ik word er knorrig van. Hondje heeft het zwaar. En dan heb ik nog de mazzel dat we een meertje in de buurt hebben waar heel veel bomen omheen staan, dus dan kan ie nog net even plonzen en dan weer thuis binnen met de ventilator aan. 27 graden beneden, boven weet ik niet. Heel behoorlijk geïsoleerd huis, dat gelukkig wel.

Zwembadje had ik al gevuld voor vitens met het bericht kwam. Vul dus niet meer bij. Water wordt wel wat viezer, maar dat maakt niet zoveel uit en ik gebruik dat ook om de planten mee water te geven, dmv een gieter.

En dan maar hopen dat die temp vlot naar beneden gaat. Buienradar geeft vrijdag 27 graden aan. Klinkt bijna goddelijk. _O-

Dat herken ik... Het goddelijke :')

Heeel veeeeeel mensen zijn momenteel knorrig.
Gisteren een mondelinge gevecht gezien in de winkel, straatkatten waren er nog niks bij.
Toen maar een glaasje ijswater aangeboden.

Zelf merkte ik het vrijdag enorm.
Dus had mezelf gisteren flink voorgenomen om niet mee te gaan ik die stroom van "knorrige" mensen.
En dat werkte onder het personeel aanstekelijk, waardoor het ook op de klanten in begon te werken.

Enige wat je kan doen, is accepteren dat je Knorrig bent. En het hardop zeggen naar de rest werkt enorm fijn. Want het werkt als een domino "ja.. ik ook! Sorry!"

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:20

Kinke schreef:
-O- -:(-
:D

_Penotti schreef:
Hebberd... {:)-:(

(ja kerst!!!! koel)

Sorry :')
Volgende keer misschien :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:30

Wanneer je denkt af te koelen met een letterlijk koude douche... en dit vervolgens niet doet...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:43

purny schreef:
Wanneer je denkt af te koelen met een letterlijk koude douche... en dit vervolgens niet doet...

Je moet ook een warme douche nemen als het binnen 27 graden is en je doucht op 38 graden zal je lichaam afkoelen. En de ruimte dus echt koeler aanvoelen, net als dat je het beste warme thee kan drinken met dit weer. Want ook dan warm je je lichaam op en voelt het dus koel in de ruimte.

Als je koud doucht koel je je lichaam, dan is de ruimte warmer dan je lichaam en voelt het dus warm aan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:13

Dat het in de avonden heerlijk is buiten en ik buiten wil zitten, maar morgen dus weer vroeg op moet om te werken... :')

En sowieso, werken met 35 graden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 19:39

Pfff, ene hond diarree, andere hond die niet weet wat ie met zich aan moet en de oudste hond heeft het zwaar. Ik heb pijn in mijn buik en alles wijst naar de warmte. Nog even volhouden ....

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 21:08

Oww denies das kloten.

Voor iedereen sterkte (knuff)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:19

Ik heb echt een knallende hoofdpijn, zo'n band om mijn hoofd die ieder kwartier wat strakker word gedraaid. Vreselijk. Heb wel genoeg gedronken.. hopen dat het morgen over is

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:33

Jojoju schreef:
Ik heb echt een knallende hoofdpijn, zo'n band om mijn hoofd die ieder kwartier wat strakker word gedraaid. Vreselijk. Heb wel genoeg gedronken.. hopen dat het morgen over is

Hier ook knallende hoofdpijn. Drinken is meestal wel een dingetje, maar nek doet ook pijn en vreselijk moe. Daarnaast flink last van mijn artrose. Genoeg reden voor paracetamol, anders slaap ik echt niet vannacht. Zo warm op de slaapkamer. Bah.

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:57

Dat het niet afkoelt, buren die buiten zitten en hard praten. Heerlijke vuurkorven erbij, helemaal top.
Ik wil koelte -O-, vooral snachts.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 22:22

Meliaforever schreef:
Dat het niet afkoelt, buren die buiten zitten en hard praten. Heerlijke vuurkorven erbij, helemaal top.
Ik wil koelte -O-, vooral snachts.

En stilte... :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:27

Dat je de trap oploopt en met elke stap het warmer word.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 23:56

bigone schreef:
Dat je de trap oploopt en met elke stap het warmer word.

Dit idd...

27,5 beneden (net een half uur de hele bende open gehad en gewoon compleet niks gezakt) en ik denk dat het hier wel 29 graden is...

Dit huis houdt zo erg warmte vast -O-

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 01:03

Super fijn die nieuwbouw huizen, in de winter dan... Het is hier niet koel te krijgen, elk beetje warmte blijft nog dagen hangen. Zelfs met zonnewering/gordijnen de hele dag dicht en in de avond alles open...

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 01:30

Wistaire schreef:
Super fijn die nieuwbouw huizen, in de winter dan... Het is hier niet koel te krijgen, elk beetje warmte blijft nog dagen hangen. Zelfs met zonnewering/gordijnen de hele dag dicht en in de avond alles open...

Hier hetzelfde probleem. nu tijdelijk in een nieuwbouw huurwoning, volgend jaar is ons nieuwbouw koophuis klaar. Met vloerverwarming en vloerkoeling. Ik hoop dat het dan beter gaat. We krijgen het ook op de eerste verdieping. Zojuist wakker geworden badend in het zweet en nachtmerries door de warmte. Fan aangezet en nu hopen dat het beter gaat. Bah. Ik kijk echt uit naar zaterdag!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 05:45

Hier de 2e nacht gehad dat het 30+ was op mijn slaapkamer |o Helaas een stuk minder goed geslapen dan de nacht ervoor. Nog 4 dagen te gaan...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:43

Ik vind de zomer best prima :o
Alleen die muggen, wespen en vliegen.... Bahbah

En heb airco (vaste ingebouwd) op de slaapkamer en het is 20 graden hier en lig lekker onder het dekbed wakker te worden :o

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 06:55

Ik hou wel van warmte.. Als ik niet te veel moet bewegen :+

Frustraties: paardje heeft sinds 2 dagen last van de droogte en hoest af en toe.
Insecten in de tuin, met name wespen. Ik ben nog nooit gestoken dus denk dan maar dat als ik gestoken zou worden, ik zal doodgaan van de pijn.
Het gras in mijn tuin ziet geel - maar het onkruid rukt vrolijk op -O-
Oeh, en deze: mannen zonder t-shirt. Serieus, je loopt/fietst in het openbaar, doe aub kleren aan? Hier in het dorp veel oudere mannen, rondgeborst zeg maar, die in hun bloot bovenlijf de straat op gaan. Ik heb het ook warm, maar loop toch ook niet in bikini naar de winkel? Op een strand, aan een vijver, zwembad ed heb ik daar alle begrip voor, daar vind ik het gewoon normaal, maar in de bebouwde kom vind ik het maar raar. Ze zijn ook helemaal niet de moeite haha, degenen die half naakt rondlopen :+

En deze nog: de overvloed aan ventilators in mijn woonkamer. We hebben er nu 3 en vandaag worden er nog 2 geleverd. Oké, het is 30° hier binnen, maar mijn vriend overdrijft echt - ik moet onder een deken in de zetel kruipen of ik wordt verkouden van al die wind :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 07:37

x_Jeanine_x schreef:
Ik vind de zomer best prima :o
Alleen die muggen, wespen en vliegen.... Bahbah

En heb airco (vaste ingebouwd) op de slaapkamer en het is 20 graden hier en lig lekker onder het dekbed wakker te worden :o

Haha, lucky jij - hier niet dat geluk :P
Enige voordeel is dat ik wellicht ga leren om met het raam open te slapen met al die geluiden.

En ondanks de, wat zal t zijn? 30graden? Op de slaapkamer wordt ik ook gewoon wakker onder mn dekbed :') (waar 2 dekbedden inliggen, 4 seizoenen haha. Zwaar dekbed is zo fijn).

Het frisse windje wat een beetje naar binnen kwam was wel erg welkom. Met de honden wandelen was ook iets aangenamer.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 07:38

Ik kan geen raam open zetten in de woonkamer. Daar merkte ik net een groot nadeel van. Beide deuren open in de gang en het waait even lekker door, maar in de woonkamer nog geen briesje. Lekkere sauna daar.

Volgend jaar maar eens 2 ramen om laten bouwen tot van die draai kiep dingen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:15

Het is nu al gewoon heet :')