Straat wordt gebruik als carpool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:01

Ik hoef de NSB niet op te zoeken in de Dikke Van Dalen, want ik weet waar NSB voor staat....bovendien waren NSB'ers niet zomaar verklikkers, maar landverraders.........vind je het nu nog steeds hetzelfde?
En ook heden ten dage wordt met NSB'er bedoeld dat je een landverrader bent.....als je dan echt zo graag een naampje er aan wil plakken dan zou ts een snitch zijn, niet een NSB'er.

Wat je overigens niet bent ts hoor, niet in mijn optiek in elk geval. Asociaal gedrag moet je gewoon niet zomaar accepteren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:02

beatje schreef:
Citaat:
="_San87_"

De context is wel echt compleet anders. Dat je deze vergelijking durft te maken haalt je geloofwaardigheid wel enorm onderuit. Misschien kun je maar beter je mond houden, er komt stront uit

Buiten dat er uit jouw mond ook niks fatsoenlijk komt.Mischien de hitte of ongesteld?Vervelend voor je.
Hij zet zijn auto neer en pakt zijn bus. Ts zegt hij rijd naar huis en hoeft niet te lopen.Dan hou je maar 1 plek bezet.

Uit de op:
Het viel ons en de andere bewoners uit de straat al een tijdje op dat er in de ochtend iemand komt met een auto, parkeert deze, stapt over naar een werkbus die bij ons staat geparkeerd en aan het eind van de dag is het vice-versa. De bus staat dan geparkeerd en ook voor het hele weekend.

Nog een beetje beter lezen. En stoppen met achterlijke vergelijkingen maken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:10

xxCYNNxx schreef:
beatje schreef:
Wat kinderachtig om een Baas te benaderen omdat iemand een auto naar je zien niet parkeert. De tijd van NSB is toch voorbij.

24/7...2 parkeerplaatsen bezet...24/7

Daar zou ieder op een gegeven moment een stokje voor steken.

Die hype om alles om het minste of geringste een nsb praktijk te noemen is helemaal te triest voor woorden. Voor alles maar de ogen sluiten dan en de brutalen de wereld maar direct geven?

@ Karijn; dat heeft ts dus gedaan. Het zal hem aan zn reet roesten dat anderen nu nooit daar kunnen parkeren ( bovendien weet hij dat natuurlijk; dat is juist de reden waarom hij de wisseltruuk doet met de personenauto). En niks om inbraken, maar omdat bij zijn appartementencomplex het vergunning plichtig is en dus betaald en bij ts niet. Baas wil niet betalen voor de parkeervergunning.

Dat laatste heb ik gelezen, dat voorgaande mbt inbraken niet. Ik vraag alleen maar of TS gevraagd heeft waarom hij daar parkeert en niet elders waar het gratis is. Ik zeg niet dat het om inbraken gaat maar ik kan me voorstellen dat dat een reden kan zijn. Ik wil alleen maar aangeven dat het beter is met deze meneer in gesprek te blijven. De gemeente gaat niks doen hieraan, tenzij het om meerdere “wildparkeerders” gaat. Dan kan je een bezwaar indienen. Als het uit de hand loopt, is de wijkagent iemand die TS kan benaderen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:16

Tell me something >;) :roll:
Woon bij een drukke winkelstraat en onze straat is vrij parkeren. Oftewel kan nooit mijn auto voor mijn deur of wat er maar enigszins op lijkt parkeren, altijd staat alles bommetje vol.
De zone van parkeervergunningen breidde zich inderdaad uit, echter de andere kan van de straat op :+
We zijn als (aantal) straten van 'de andere kant' een initiatief begonnen met als gevolg dat het nu.... betaald parkeren wordt :P
Word je ook niet blij van want dan gaat het je als bewoner ook geld kosten maar het zal zeker overlast schelen. Vergunningstelsel is het handigste want dan is het gewoon duidleijk, iedereen met een vergunning mag parkeren in je straat.

Begrijp die meneer dus wel en als hij slim is parkeert hij gewoon een eindje verder zodat jij er geen last meer van hebt. Mijn ervaring ook: blijf vooral erg vriendelijk en aardig in gesprek, niet dreigen, helpt niets.

Sterkte!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:21

har166 schreef:
De buren van mijn vader hebben daadwerkelijk hun voortuin omgetoverd tot parkeerplaats. In de straat waar mijn vader woont heeft ieder huis een oprit en is er 1 openbare plek per 4 huizen. Dus als ik op bezoek kom en de buurvrouw heeft ook bezoek dan moet 1 van ons in de berm parkeren. Wat overigens geen probleem is daar. Maar de buren hebben 2 auto's en regelmatig bezoek dus die kunnen nu 3 auto's kwijt in de voortuin.

Mijn grootouders woonden in Noordwijk aan zee en als we daar op bezoek wilden dan moesten we even bellen of er een parkeerplaats vrij was. En dan hield mijn opa die parkeerplaats vrij door er te gaan staan en te kettingroken _O- ze woonden ook een kwartier van het strand en het was er altijd smoordruk in de straat. Ik woon inmiddels in Drenthe en mis het enorm om s'avonds nog even naar strand te kunnen ( helemaal met dit weer ) maar dat is off topic :D

Proest, Hier moest ik even heel hard om lachen!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:39

flooooo schreef:
har166 schreef:
De buren van mijn vader hebben daadwerkelijk hun voortuin omgetoverd tot parkeerplaats. In de straat waar mijn vader woont heeft ieder huis een oprit en is er 1 openbare plek per 4 huizen. Dus als ik op bezoek kom en de buurvrouw heeft ook bezoek dan moet 1 van ons in de berm parkeren. Wat overigens geen probleem is daar. Maar de buren hebben 2 auto's en regelmatig bezoek dus die kunnen nu 3 auto's kwijt in de voortuin.

Mijn grootouders woonden in Noordwijk aan zee en als we daar op bezoek wilden dan moesten we even bellen of er een parkeerplaats vrij was. En dan hield mijn opa die parkeerplaats vrij door er te gaan staan en te kettingroken _O- ze woonden ook een kwartier van het strand en het was er altijd smoordruk in de straat. Ik woon inmiddels in Drenthe en mis het enorm om s'avonds nog even naar strand te kunnen ( helemaal met dit weer ) maar dat is off topic :D

Proest, Hier moest ik even heel hard om lachen!

Hahaha ja in de jaren 80/ 90 kon je dat als ' oude man ' nog doen :=

Romeo2007

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 17:58

Ik ga maar even niet in op NSB verhalen omdat ik dit te ronduit schandalig vind.

Werkgever is benadert en meneer parkeert nu voor de 2e dag op rij zijn werkbus aan het einde van de straat. Zou het geholpen hebben?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:03

Romeo2007 schreef:
Ik ga maar even niet in op NSB verhalen omdat ik dit te ronduit schandalig vind.

Werkgever is benadert en meneer parkeert nu voor de 2e dag op rij zijn werkbus aan het einde van de straat. Zou het geholpen hebben?

Maar hebben de bewoners aan het einde van de straat nu niet het probleem?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 18:42

Suzanne F. schreef:
Romeo2007 schreef:

Ja, klopt. Maar wellicht ergeren zij zich er minder aan? Misschien heeft werkgever wel een parkeervergunning aangevraagd?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:18

Romeo2007 schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja, klopt. Maar wellicht ergeren zij zich er minder aan? Misschien heeft werkgever wel een parkeervergunning aangevraagd?[/quote]
Tot zover het sociale. Je bent net zo slecht bezig als waar je hem van beticht. Egoisme .

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 20:26

Hahaha jij bent echt te erg. Jij kent mij totaal niet en ik ga er absoluut niet op in. Als jij een wist wat voor een jaar ik gehad heb dan schaam je je ogen uit je gezicht.. Waarom ga je niet even lekker ergens anders lopen mieren?

Het is fijn dat meneer rekening houdt met ons verzoek en meedenkt. Hij parkeert nu ook beter zijn auto en neemt nu nog maar 1 plek in beslag doordat hij niet meer dubbel parkeert. Hij kan niet zo goed file parkeren maar dit zijn voor die vooruit steek plekken. Zoals ik al aangaf parkeert hij nu aan het einde van de straat bij de parkeerplaats van een zorginstelling. Lijkt mij dan pakkie aan van de zorginstelling?

Ik had een oplossing nodig en nu is er een oplossing. Hopelijk niet ten koste van anderen maar ik kan niet overal invloed op hebben. Kan moeilijk weer vragen of hij de werkbus weer terug kan zetten omdat anderen er misschien last nu van hebben.

Wat een verhalen lees ik overal. Ook die van zandvoort of was het Noordwijk?
Mijn man had vroeger een overbuurman wanneer hij dan wegreed met zijn auto zette hij gauw zijn tuinbankje op de parkeerplek neer zodat deze leeg bleef. Dit is wel erg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:18

Walgelijk, NSB vergelijking bij zoiets futiels. Echt een ernstig tekort in de algemene ontwikkeling. Ga eens een geschiedenisboek lezen.

Citaat:
Kan moeilijk weer vragen of hij de werkbus weer terug kan zetten omdat anderen er misschien last nu van hebben.

Dat zou wel een beetje gek zijn ja :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 10:23

Ik zie de link niet tussen jouw jaar en waar deze man zijn bus parkeert. Ik zie enkel een link tussen het feit dat jij je stoorde aan de twee plekken die hij in beslag nam.
Maar fijn dat hij nu wel reageert door zijn bus elders te zetten. Nee, je hebt geen invloed op hoe anderen daarop reageren. Dat is zijn pakkie aan nu. Dus prima toch?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:28

Helaas is er denk bij a overal wel Wat... hier is er pas een aanvraag geweest of we meer parkeer plekken wilde door de doornstruiken weg te halen en plaatsen te maken. Onze over buren wilde ook groen houden dus die stemde maar toe met 1 plek. Hun zelf hebben aan de voorkant van hun huis 15 plekken zelf een garage een oprit en een parkeerplaats naast een oprit. Nu hebben wij 2 auto’s 1 gewone en mijn vriend heeft auto van de zaak dat is soms een caddy, bus of gewone auto. Laatst stonden ze aan de deur of hij zijn bus niet kon verplaatsen want dan konden ze tijdens het ontbijt niet uit het raam de straat in kijken. Hij zei als de plek er naast vrij is prima anders helaas. Nu ging hij vorige week zondag broodjes halen en haalde meneer de auto uit de garage en parkeerde hem op die plek zodat de bus nergens meer kon staan. Ook kregen ik klacht van de buren dat ik mijn auto niet voor de deur mocht zetten want mensen die op visite kwamen hadden hier last van ... maar dan kom ik thuis en kan ik niet eens fatsoenlijk bij mijn voordeur.

Afbeelding
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:33

Ook asociaal hierboven. Wat nou als er iemand met een rolstoel of rollator langs moet?
Of een moeder met kinderwagen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:51

beatje schreef:
meggiemeg schreef:
Maar wat moet je dan als je de persoon in kwestie aanspreekt en niet voor rede vatbaar is?

De mens doet niks niet wat verboden is,enkel wat de ts vervelend vind.

Verboden niet maar als je merkt dat door jouw gedrag dusdanig mensen er overlast aan onder vinden en het op een hele simpele manier kan worden opgelost is het toch makkelijk?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:07

Cayenne schreef:
Ook asociaal hierboven. Wat nou als er iemand met een rolstoel of rollator langs moet?
Of een moeder met kinderwagen?

Precies, dat zijn een parkeerplaatsen.
Bij te vaak gevalletje wijkagent, parkeren op de stoep mag niet.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 17:44

Toen mijn moeder idd een tijdje in een rolstoel gezeten heeft dan merk je dat je echt amper over de stoep kan rijden en dan denk je ook zelf vervolgens wel dubbel na als je nog eens je fiets op de stoep parkeert:)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:27

Wij hebben aan 1 kant vd straat een smalle stoep. De straat zelf is breed genoeg voor auto’s om elkaar te passeren maar toch parkeren veel mensen de auto half op de stoep. Mijn vader heeft daar ook een handje van als hij langskomt en elke keer zeg ik dat hij dat niet moet doen ivm oudere mensen met rollator of kinderwagens. Hij wil niet dat iemand zijn spiegel eraf rijdt, zegt hij dan. Een spiegel is goedkoper dan een fikse kras opnieuw laten spuiten, paps. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:29

karijn schreef:
Wij hebben aan 1 kant vd straat een smalle stoep. De straat zelf is breed genoeg voor auto’s om elkaar te passeren maar toch parkeren veel mensen de auto half op de stoep. Mijn vader heeft daar ook een handje van als hij langskomt en elke keer zeg ik dat hij dat niet moet doen ivm oudere mensen met rollator of kinderwagens. Hij wil niet dat iemand zijn spiegel eraf rijdt, zegt hij dan. Een spiegel is goedkoper dan een fikse kras opnieuw laten spuiten, paps. :D

Spiegel inklappen zou ik zeggen, dan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:31

Hahaha, gewoon eigenwijs. Maar nu zeg ik ook tegen mijn vader. J.P.Z.O.tje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:35

Citaat:
J.P.Z.O.tje

:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:37

In het kader van het kan ook nog anders (stel kleuters)
https://www.hetkontakt.nl/regio/krimpen ... erbodsbord
Na plaatsen van aanwonende parkeren liep het een beetje uit de hand }>
Het heeft tot een complete ruzie geleid.
Aanwonenden hadden eigen parkeervergunningen gecreëerd.
En iedereen die daar niet woonde dus ook de mensen aan de Korte Dijk kregen eerst een gele kaart er daarna een rode.
Resultaat was dat de hele proef met aanwonende parkeren werd stopgezet en niemand het meer hoeft te proberen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:55

Marie_Anne schreef:
Citaat:
J.P.Z.O.tje

:?

Jouw Probleem Zelf Oplossen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:20