Emmaa_ schreef:Joman schreef:20k valt reuze mee? En dan nog stijgende? Dat is meer dan EUR 5.000,-- voor een studiejaar, er vanuit gaande dat een studie 4 jaar duurt. Waaraan kun je zoveel geld kwijt zijn? Collegegeld is misschien EUR 1.500,-- voor een universitaire studie?
Ik wil helemaal niemand angst aanjagen. Maar ik hoop wel dat studenten een realistisch beeld hebben van lenen en van de toekomst. En uitzicht hebben op een goede baan met dergelijke schulden.
Collegegeld is bijna 2200 euro, en niet alle studenten hebben de luxe om thuis te kunnen teren op alles van hun ouders. Zelfs als ze niet op zichzelf wonen zullen ze in veel gevallen bij moeten dragen aan het huishouden.
Uhm je kunt als student ook werken? Nooit aan gedacht?
En als je iets voor jezelf uitstippelt en erin gelooft dat je iets kan bereiken, dan zou dat best moeten lukken.
Ik ken er genoeg met 40.000 euro schuld. En in dat geval ook stemmen op een partij die tegen het leenstelsel is, want zonder lening kom je gewoon niet rond. Ook niet als je werkt.
, vooral als je zelf waarschijnlijk in een hele andere tijd/economie hebt kunnen studeren zonder schuld.
Ik heb getemd op je bericht.