Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Popstra schreef:Denk dat velen het te veel romantiseren en een verkeerd beeld creeeren van dat alles er beter is. Het is nogal een verschil of je ergens op vakantie bent en niks hoeft te doen dan af en toe een boodschap en wat leuke dingen of dat je ergens je dagelijkse brood moet verdienen en je leven op orde moet houden.
Popstra schreef:Ik zou best op Ibiza willen wonen. Maar dan als ik gepensioneerd ben.
ken ook wel wat voorbeelden van mensen die gingen emigreren en toch na een aantal jaren terug zijn gekomen omdat het in ons eigen land toch alles allemaal beter geregeld was.
Dat mooie weer in het buitenland is natuurlijk lekker maar ervaar je het meest als je op vakantie was en niks hoefde.
Kijk naar fam Meiland![]()
Of kijk naar het programma ,,Ik vertrek,, dat is over het algemeen ook kommer en kwel en keren er ook veel terug.
Vergunningen, huizen kopen, land kopen, belasting afdragen...dat is in het buitenland allemaal net een heel stuk anders en vooral Corrupt in veel Zuidelijke landen.
Poosje81 schreef:Popstra schreef:I
Of kijk naar het programma ,,Ik vertrek,, dat is over het algemeen ook kommer en kwel en keren er ook veel terug.
Emigraties die gewoon soepel verlopen zenden ze helemaal niet uit, is niet genoeg sensatie. Heel soms zit er 1 tussen waarbij alles lekker loopt, maar dat is uitzondering die de regel bevestigd.
Ik ken genoeg immigranten, inclusief gezinnen met kinderen, waaronder wij ook vallen, waarbij het prima verloopt.
Natuurlijk zijn er altijd zaken waar je rekening mee moet houden en gaat niet alles vlekkeloos, maar dat hoort erbij.
.Popstra schreef:Mijn broer heeft het 6 jaar in Italië uitgehouden met zijn gezin. Hij is berooid terug gekomen.
Voor ze gingen had hij een goede baan bij de KLM en een prachtig eigen huis
Zijn vrouw is Italiaans. Maar werk zoeken in dat land was al lastig en eigen bedrijf runnen helemaal want de belasting daar is zo corrupt als de pest. Zo ook het te maken hebben met klanten en bedrijven die niet betaalden....
Terug in NL weer vanaf het begin moeten beginnen. Huurhuis, baantje om te kunnen eten... diep in zak en as. Nu na 7 jaar hebben ze alles weer helemaal op de rit.
Als er voor Italianen zelf al amper netjes betaald werk is waarom zou dit er dan voor immigranten wel zijn!?
Denk dat velen het te veel romantiseren en een verkeerd beeld creeeren van dat alles er beter is. Het is nogal een verschil of je ergens op vakantie bent en niks hoeft te doen dan af en toe een boodschap en wat leuke dingen of dat je ergens je dagelijkse brood moet verdienen en je leven op orde moet houden.

EvaC schreef:Ja, dat ben ik met je eens. We zouden niet gek veel hoger dan Stockholm willen zitten, dan valt het echt nog reuze mee. Bij onze vrienden wordt het rond half 4 in de middag donker in de winter. Dat vind ik nog wel te doen en vrijwel vergelijkbaar met Nederlandse winters. Voordeel is dat ik er alleen nog maar in de winter ben geweest en het er toen iig wel heel leuk vond. Over 3 weken gaan we naar Zweden op vakantie, eens kijken hoe me het bevalt in de zomer
Ik denk dat Gabyfedde wel echt hele donkere winters heeft als ik de locatie zie op google maps.
lenaa_tje schreef:Als je wilt emigreren moet je denk ik ook niet de verschillen willen opzoeken. Natuurlijk moet je realistisch kijken naar wat je nodig hebt en dan voor jezelf afwegen of emigreren een optie is. Maar 1 op 1 vergelijken lijkt mij niet goed.
De vriend van m’n zusje vertrekt voor alles terug naar Duitsland maar hij is daar via ouders verzekert via een particuliere verzekering (zen daar zit als ik hem mag geloven wel veel verschil in maar ik geloof ook direct dat, dat voor de meeste mensen niet betaalbaar is)
Hij werkt hier in de gezondheidszorg.
Destination schreef:lenaa_tje schreef:Als je wilt emigreren moet je denk ik ook niet de verschillen willen opzoeken. Natuurlijk moet je realistisch kijken naar wat je nodig hebt en dan voor jezelf afwegen of emigreren een optie is. Maar 1 op 1 vergelijken lijkt mij niet goed.
De vriend van m’n zusje vertrekt voor alles terug naar Duitsland maar hij is daar via ouders verzekert via een particuliere verzekering (zen daar zit als ik hem mag geloven wel veel verschil in maar ik geloof ook direct dat, dat voor de meeste mensen niet betaalbaar is)
Hij werkt hier in de gezondheidszorg.
Mwah, de private verzekering is niet zo veel duurder dan de wettelijke. Je moet niet vergeten dat het vooral ambtenaren en mensen boven de inkomensgrens van €62,000 per jaar zijn. Er zitten wel voordelen aan, zo hebben veel artsen aparte spreekuren voor mensen met een private verzekering.
). Ik ben helaas niet financieel onafhankelijk.
.