Hoe veel contact met je ex?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:57

Jester_ schreef:
Ik zou contact met zon scharrel dus erger vinden. Dat is enkel voor de seks, dus ik zou bij zulk contact meer argwaan krijgen dan van iemand waar je van gehouden hebt maar het gevoel nu weg is

Ja ik heb dat dus niet want als je daar iets verder mee had gewild had je het dan wel gedaan denk ik dan... Maargoed zo zie je hoe persoonlijk het is. Ik weet ook niet of ik daar nog contact mee zou hebben want dit dus niet in die situatie.

Daarnaast vind ik je laatste zin... hoeveel mensen gaan uit elkaar bij wie beide geen gevoel hebben?
Stel dat zijn ex het heeft uitgemaakt maar hij nog heel verliefd was?

_Nancy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:59

Ik zelf hoef absoluut geen contact meer met mijn exen.. Voegt echt niks toe aan mijn/ons leven.
En ik verwacht dat dan ook van mijn partner, gelukkig denkt hij daar hetzelfde over als ik :j

En als anderen daar wel mee kunnen leven met hun partner, lekker doen en helemaal prima.

Het contact wat er wel is met mijn partners ex, vanwege de kinderen die hij heeft met haar, is zo minimaal mogelijk.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:00

Ik vind dat je gewoon vrienden kan blijven met je ex. Mijn insteek is dat wel vaak. Zou er ook geen moeite mee hebben als (toekomstige) vriend nog contact heeeft. Er is altijd wel een rede waarom het niet werkt, maar de vriendschap zou mijn inziens gewoon moeten bestaan.

Zou het ook niet pikken als een nieuwe vriend mij zou willen verbieden contact te hebben met ex. Ex is sowieso geen bedreiging oid. Ik hou van waardevolle vriendschappen en niet met alle exen, maar sommige wel. Dat moet gewoon kunnen. Als het vertrouwen maar goed zit met de nieuwe relatie natuurlijk dan kan een ex geen bedreiging vormen. En als het wel een bedreiging vormt, dan zit het met de nieuwe relatie sowieso niet goed ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:00

_Nancy schreef:
Ik zelf hoef absoluut geen contact meer met mijn exen.. Voegt echt niks toe aan mijn/ons leven.
En ik verwacht dat dan ook van mijn partner, gelukkig denkt hij daar hetzelfde over als ik :j

En als anderen daar wel mee kunnen leven met hun partner, lekker doen en helemaal prima.

Het contact wat er wel is met mijn partners ex, vanwege de kinderen die hij heeft met haar, is zo minimaal mogelijk.

Ik vind dat zo sneu voor kinderen, zijn hun ouders uit elkaar en dan minimaal contact willen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:02

_Nancy schreef:

Dat vind ik dan heel sneu voor de kinderen, want voor die is het vele malen leuker om ouders te hebben die ondanks dat ze niet meer bij elkaar zijn, wel gewoon leuk met elkaar om kunnen gaan en dat af en toe iets doen met zijn allen tot de mogelijkheden behoort.

Jammer dat jij dus anders van je partner verwacht (los van of hij dat wil of niet)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:02

Mijn ex bleek dus niet om te kunnen gaan met aandacht / contact met vrouwen. Dit waren niet eens exen van hem (had hij niet). Maar dat waren collega's waar hij ongepaste berichten mee uitwisselde. Ik date nu met iemand die veel vrouwelijke vrienden heeft. Tja, kan ik me wel heel druk om maken en het niet willen. Maar dat iemand dat mij aan gedaan heeft betekent niet dat elke kerel zo is. :) Ben ik bang dat ik in een volgende relatie jaloers ga zijn? Ja! Heb ik dat zelf in de hand en ga ik dat bespreekbaar maken? Ja! Meer kan je niet doen, je voelt wat je voelt. Maar je partner zomaar dingen verbieden word ik heel kriebelig van.

Wel vind ik het zorgwekkend dat je vriend al vaker vreemd gegaan is, zeker in combinatie met ongepaste berichten en contact met zijn ex maakt dat ik het niet een fijne situatie had gevonden. Maar nou vind ik vreemdgaan getuigen van lafheid. Want dan ben je toch gewoon te laf om nee te zeggen of je relatie eerst uit te maken. En dat is niet mijn type partner, mensen zonder ruggengraat.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 30-06-20 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:03

Ha ha MB...volgens mij typen wij steeds hetzelfde gelijkertijd :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:05

oji schreef:
Ha ha MB...volgens mij typen wij steeds hetzelfde gelijkertijd :+

Ja viel mij ook al op _O-

_Nancy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:07

MB en Oji; tja, jullie weten dan ook niet hoe de situatie in elkaar steekt verder. Ook niet echt relevant voor jullie. :)
Maar ik geloof gelijk dat kinderen dat leuk zouden vinden ja, om ook bij scheiding nog leuke dingen kunnen doen samen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:07

_Nancy schreef:

Ik vind het in geval van kinderen wel echt een anderen situatie hoor. Die gaan immers voor een nieuwe partner.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:10

_Nancy schreef:
MB en Oji; tja, jullie weten dan ook niet hoe de situatie in elkaar steekt verder. Ook niet echt relevant voor jullie. :)
Maar ik geloof gelijk dat kinderen dat leuk zouden vinden ja, om ook bij scheiding nog leuke dingen kunnen doen samen.

Je zegt zelf dat je verwacht dat je partner minimaal contact heeft met zijn exen. Dat heeft niks te maken met een verhaal toch?

Ik heb ook minimaal contact met mijn ex, de vader van mijn kinderen.. had dat graag anders gezien, maar het is helaas een l*l.

bamisalami

Re: Hoe veel contact met je ex?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:13

Geen, tenzij er kinderen in het spel zijn.

Zelf kan ik geen contact hebben met m’n laatste ex, die is overleden door toedoen van anderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:18

Met mijn allereerste ex zo heel af en toe nog contact , met zijn moeder maandelijks even een belletje. Vooral nu in Corona tijd wat vaker aangezien ze 90 is. Fantastische vrouw en heel erg lief ondanks dat ik haar zoon meer dan 40 jaar geleden de deur heb uitgezet. Mijn man heeft door de loop van de jaren wel af en toe contact met wat exen gehad maar dat was meer dat je elkaar tegen kwam en even een praatje maakte. Wanneer ik jong was en een vriend had die, wanneer hij niet bij mij was, de hele avond zat te appen met andere vrouwen, tja , dan mag je er in real live bij gaan zitten wanneer ik niet interessant genoeg ben om mee te appen .

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:21

Ik zelf ben daar heel zwart wit in: Een ex is een ex. Ik zelf heb in twee relaties nare ervaringen gehad, omdat er een ex in het spel. Ik ben er nu heel zwart wit in geworden. Vroeger vond ik vriendschappelijke relaties niet erg met een ex, maar als ik nu weet dat een (toekomstige) partner contact heeft met een ex dan trek ik de stekker er al uit. Ik heb geen zin meer in dat soort dingen.

Mijn tip, maak het bespreekbaar.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:25

Maartje1990 schreef:
Relaxed nu ben je aan het discrimineren :)

Sorry, maar dat discriminatie noemen gaat, imo, echt wat te ver. :)

Ik kan er verder wel inkomen dat iemand met een vreemdgaan verleden een vertrouwensprobleem heeft en zich dus ongemakkelijk kan voelen.
Maar daar is de nieuwe partner niet schuldig aan! Ik zou zelf heel nerveus worden als iemand mij zonder aanleiding niet vertrouwd, alleen omdat ik goed contact heb met een ex.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:29

Maartje1990 schreef:
Liesje: maar hoezo zou dat iets met onzekerheid te maken moeten hebben?

MB en oji: ik heb het nergens over verbieden of wel soms?

Nouja, zo interpreteer ik dat. Er ligt iets aan ten grondslag van het "niet mogen omgaan met je ex", jaloezie, onzekerheid, wat dan ook. Anders is er geen reden om zoiets te willen lijkt me? Er speelt in ieder geval iets van een emotionele lading mee.

En kijk, ik heb exen waar ik echt geen contact meer mee hoef. Ik haat ze niet, maar dat is gewoon een gesloten boek. Net als dat ik mensen van de lagere school niet meer spreek, zo gaan die dingen gewoon. Maar ik heb één ex die op een vriendschappelijke manier nog belangrijk voor me is, waar ik veel mee heb meegemaakt. Waarom zou ik zo iemand uit mijn leven moeten snijden, alleen omdat een toekomstige parner dat wilt? Daar nare gevoelens bij heeft? Die gevoelens horen bij hem, niet bij mij. Ik wil hem dan best hierbij helpen en ondersteunen, kijken welk gevoel hierbij ten grondslag ligt. Maar ik ga echt niet een ex waar ik een normale band mee heb uit mijn leven verwijderen omdat iemand dat wilt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:32

Jorienn schreef:
Jester_ schreef:
Ik zou contact met zon scharrel dus erger vinden. Dat is enkel voor de seks, dus ik zou bij zulk contact meer argwaan krijgen dan van iemand waar je van gehouden hebt maar het gevoel nu weg is

Ja ik heb dat dus niet want als je daar iets verder mee had gewild had je het dan wel gedaan denk ik dan... Maargoed zo zie je hoe persoonlijk het is. Ik weet ook niet of ik daar nog contact mee zou hebben want dit dus niet in die situatie.

Daarnaast vind ik je laatste zin... hoeveel mensen gaan uit elkaar bij wie beide geen gevoel hebben?
Stel dat zijn ex het heeft uitgemaakt maar hij nog heel verliefd was?

Ja zo zie je per persoon verschillend haha, ik zou dan eerder bang zijn voor een slippertje. Ja maar dan heb je dus nog dat de 1 het niet zo gauw zal willen. Maargoed zo kan je blijven doemdenken, als iemand intensies heeft maakt het geloof ik niet uit met wie die contact heeft toch

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:41

Als het gewoon normaal contact is moet het kunnen. Al moet ik zeggen dat ik dit een heel lastig onderwerp vind. Mijn (inmiddels) ex had namelijk ook nog contact met zijn ex aangezien ze in dezelfde vriendengroep zaten. Ik vertrouwde dat wel, maar helaas helaas ging hij uiteindelijk toch weer naar haar terug :\ "Een ex is een ex" is dus niet echt iets waar iedereen zich aan houdt.
Ik zou zeggen, ga toch even een gesprekje aan. Dat sommige berichten wat "pittiger" overkomen is echt niet goed. Ook dat hij dit hele avonden kan doen lijkt mij niet gezond.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 18:53

Arnon schreef:
Emmaa_ schreef:
@Arnon: Ik zou je toch met klem willen aanraden om een keer met je vriend te gaan zitten en vertellen dat je soms moeite hebt met hem vertrouwen als het gaat om andere vrouwen omdat je weet dat hij in het verleden vreemd is gegaan. Je hoeft er niet per se druk op te leggen dat hij verandert of die contacten niet meer heeft maar dan weet hij in ieder geval wel waarom het voor jou mogelijk wat pijnlijker is.

Ja, snap ik wel hoor. Maar ik weet ook al wel wat hij nu gaat zeggen, dat ik me daar geen zorgen over moet maken, dat hij toch voor mij heeft gekozen, blabla. Is ook wel zo natuurlijk, maar zijn woorden stellen me niet echt gerust. En ik wil inderdaad ook geen 'ultimatum' stellen dat hij er mee moet ophouden. :=

Misschien zit je minder op woorden (geruststellende uitspraken) te wachten, maar meer op daden? Niet dat hij dat contact moet verbreken, of alles moet laten zien elke keer. Maar ik vind het altijd wel fijn te weten wat er besproken is met diegene.. niet in controlerende zin, maar tijdens het eten of op de bank vertellen dat het goed gaat met die persoon e.d. en dan wat er besproken is kan al geruststellen. Dan houd je het luchtig en normaal.. en kun jij er vertrouwen in opbouwen.

Ik heb geleerd samen vooral veel te praten over ditsoort situaties, met elkaar in contact te blijven en te weten van elkaar hoe je je voelt. Als het moet grenzen stellen. Maar eerst vooral voor dat wederzijdse begrip gaan. Vaak is er niks aan de hand. Als het echt mis is weet je dat onbewust vaak al.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:32

Met mijn eerste ex heb ik nog regelmatig contact, gaan ook gewoon een wijntje doen als we bij elkaar in de buurt zijn. Prima. Hij kan ook goed met mijn man. We zijn dan ook fijn uit elkaar gegaan en vriendschappelijk klikt het prima. Ik gun die man de wereld, t is een schat van een vent.

Eigenlijk kan ik met al mijn exen (zoveel zijn dat er niet) prima overweg. Even een felicitatie met de verjaardag en als ik ze in de kroeg tegenkom drink ik prima een wijntje met ze.
Op een ex na, die zie ik vaker dan me lief is, al ruim 3 jaar. Maar goed dat is een beetje een sneuneus, foutje van mijn kant. :')

Mijn man spreekt zijn ex minimaal wekelijks maar die hebben dan ook een kind samen. Verdere exen spreekt hij ook af en toe op dezelfde manier als mij. Heb ik ook geen problemen mee. Als hij daar liever bij was dan was hij niet bij mij geweest.

zonnebloem18
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:35

Het verschilt per situatie of contact met je ex iets is wat je moet willen.

Als je verder vriendschappelijk uit elkaar bent gegaan omdat 'de vonk' er niet meer was kan ik me voorstellen dat je af en toe nog wel contact hebt.
Zijn er kinderen in het spel is het sowieso logisch dat er nog steeds contact is.
Ben je met ruzie uit elkaar gegaan, is er sprake van mishandeling, stalking of vreemdgaan kan ik me goed voorstellen dat je nooit meer iets van de ander wilt horen.

Ik had met mijn ex ook prima contact en we zijn zelfs een keer met mijn nichtje en nieuwe partner naar een pretpark gegaan omdat we dat aan mijn nichtje beloofd hadden. Uiteindelijk heeft hij onder invloed van zijn ouders/nieuwe vriendin besloten dat er geld bij mij te halen was en is het tot een rechtszaak gekomen. Jammer want tot die tijd liep het contact prima ook bij gezamenlijke vrienden enz.

De vraag is alleen hoeveel contact en wat voor contact jij oké vind , waarbij je wel in het redelijke moet blijven. Ik vind niet dat je een partner kan verplichten helemaal geen contact meer te hebben, maar ik denk wel dat je kan vragen het te beperken en het maken van bepaalde opmerkingen zou ik zeker niet waarderen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:57

MarcoBorsato schreef:
_Nancy schreef:

Ik vind dat zo sneu voor kinderen, zijn hun ouders uit elkaar en dan minimaal contact willen.

En soms is dat ook gewoon beter voor de kinderen. Niemand heeft zin in een kijvend wijf wat niet normaal kan doen of een agressieve kerel die teveel plek bij zijn ex inneemt. We kennen allemaal, hoe jammer ook, wel toxische relaties in onze omgeving. Dan kan minimaal contact juist voor de kinderen het beste zijn. Maar goed, zal wel beroepsdeformatie zijn gezien dit mijn werk is. :')

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:07

Uiteraard heeft geen kind iets aan een toxische relatie. Geen kind is gebaat bij een vechtscheiding, geen kind is gebaat bij ouders die elkaar de hut uitvechten.

Waar ik (en volgens mij MB ook) op doelde, was dat de nieuwe partner, dus geen ouder van het kind, van de ouder van het kind gaat verwachten/eisen dat deze zo min mogelijk contact heeft met de ex. Dat vind ik sneu voor het kind...en eigenlijk een beetje een ziekelijk jaloerse instelling.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:08

Misschien ben ik apart maar mijn vriend mag gerust appen met zijn ex en afspreken en samen erop uit gaan. Maak mij geen halve seconde daar druk om. Het is ex en niet voor niets ex. Een relatie werkte niet, vriendschap dus wel. Misschien omdat ik zelf ook een goede vriend heb waarbij een relatie totaal niet zou slagen maar verder kunnen wij veel delen. Zou het ex kunnen noemen al is het nooit een relatie geweest officieel. Heb daar ook nog regelmatig app contact mee en veel lol.
Zou nooit vreemd gaan en vertrouw mijn vriend daar ook volledig in.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:34

Ik zou me er nou niet zo comfy bij voelen als mijn partner zijn exvriendin zou spreken op de app of in het echt.
Ze hebben wel een romantische historie samen. Ze zijn natuurlijk niet voor niks uit elkaar maar wellicht speelt er nog iets? Wie zal het zeggen.. jij kunt als partner niet in jouw partners hoofd kijken en ook niet in die van zijn ex.

Maar goed, ik vind het zelf niet prettig als mijn partner nog contact zou hebben, dus heb ik zelf ook geen contact meer met mijn exen. ik heb er twee en 1 spreek ik vanaf het moment dat onze relatie eindigde helemaal neit meer. geen behoefte aan. De ander heb ik nog wel een tijdje gesproken, maar nadat zijn nieuwe vriendin 'er achter was gekomen' (ik wist niet dat het geheim was ofzo) heb ik dat beeindigd. Ik vind dat niet netjes naar zijn partner toe (ook al vind ik dat hij degene moet zijn die dat fatsoen toont naar zijn vriendin).
Maar goed, in het begin van mijn huidige relatie had mijn partner nog wel (begrijpelijk) contact met zijn ex over het huis, spullen, gezamenlijke dingen. Maar als ik dan af wilde spreken of zelfs toen ik veel bij hem was gedurende de week dan kreeg ik soms antwoord: ja dat moet ik even met 'ex' overleggen.

daar werd ik wel misselijk van. Verdorie, je hebt toch weinig meer met haar van doen? Kies gewoon een tijd dat het ons uit komt zodat ik mij niet hoef aan te passen aan haar agenda. Maar goed, die tijd is voorbij.

Dus ik vind contact met exen zelf niet prettig... gezien de historie samen.. en daarom heb ik zelf ook geen contact met mijn exen.