woning wordt verwaarloosd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:33

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar heb je al contact gehad met de wijkagent? Wellicht dat hij/zij jullie hierin kan ondersteunen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:16

DubbelDun schreef:
Hier is dat met boerderijschuren veel gebeurd, schuur/schuren slopen is 2 a 3 woningen terug mogen bouwen.
Het resultaat is een halve vilawijk waar mensen niet meer tegen hanengekraai en schapengeblaat kunnen ;(

Gebeurt hier idd ook. Mijn schoonouders hebben ook zo hun schuren en achterhuis te koop staan. Nou zit je daar lekker met mensen met te veel geld uit de randstad die niet tegen de geur van mest kunnen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:33

ista schreef:
Hier woon ik naast... Buren van de andere kant zijn in het artikel aan het woord.

https://www.ad.nl/westland/je-zal-er-ma ... ~a863a0a2/

Jeetje zeg. Ben sprakeloos. Wat erg! Stiekem onder verhuren ? Andere sloten erin, blijkbaar interesseert niemand het :')
Wat ik me afvraag, word dat gemeubileerd achtergelaten? Ligt er jarenlang post achter de deur?
Vind het zo raar dat er geen haan naar kraait

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:54

TS, fijn dat er wat lijkt te gebeuren! Snap niet waarom je een huis zo laat verwaarlozen. Daar heb je zelf toch ook niks aan..

Wat erg sommige situaties.. moest denken aan een huis bij mijn studentenhuis om de hoek. Even gespiekt op google.

Toen 10 jaar terug en nog best recent nog steeds.. het wrak auto erbij al wel weg.
Afbeelding

En iets opzij geeft het nu weer..
Afbeelding

Weet niet zo goed wat nu beter is. Dat lege spookhuis of die afzichtelijke muur/afscheiding :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 20:45

Linnie050

Re: woning wordt verwaarsloosd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:00

Heel heftig zeg Ista!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:48

Allemachtig wat een verhaal!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:04

LukieBradley schreef:
ista schreef:
Hier woon ik naast... Buren van de andere kant zijn in het artikel aan het woord.

https://www.ad.nl/westland/je-zal-er-ma ... ~a863a0a2/

Jeetje zeg. Ben sprakeloos. Wat erg! Stiekem onder verhuren ? Andere sloten erin, blijkbaar interesseert niemand het :')
Wat ik me afvraag, word dat gemeubileerd achtergelaten? Ligt er jarenlang post achter de deur?
Vind het zo raar dat er geen haan naar kraait

Ik zei al tegen de buren aan de andere kant: samen kraken en huis verdelen? :+

Ik ben benieuwd verder, tot nu toe gebeurt er niks mee. Wijkagent is wel betrokken en wil ook dat er iets mee gaat gebeuren. Tot nu toe hebben we gelukkig nog geen last van vocht oid, maar dat is natuurlijk een kwestie van tijd. Huis is verder 'gemeubileerd', maar het ziet er niet uit. Post komt nog steeds binnen, maar alles is al afgesloten (gas/water/licht).

Verder hebben we met de andere buren de naaldboom gekapt op onze kosten. De schutting was omgewaaid en is vervangen op onze kosten. Schutting is alweer kapot gedrukt door de struiken die er tegen aan groeien, dus weer kosten voor ons. De andere buren hebben in hun eigen tijd en met eigen kosten de hele voortuin onder handen genomen, onkruid verwijderd, betegeld, nieuw beplant. Zodat het er tenminste nog een beetje uitziet en niet spontaan gekraakt wordt hopelijk.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:29

Ja daar zit je dan ook nog mee natuurlijk, dalijk word het idd gekraakt of iets dan ben e nog verder van huis.

Wonen naast een spookhuis, bizar.
Ik zou in zoiets in jullie geval best inbreken en rond loeren enzo _O-

Maar leuk Is het niet, zeker niet omdat het jullie geld kost. Ik vind het zo bizar

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:52

Gevalltje muren doorbreken en eigen huis een stuk breder maken. 50% voor jullie, 50% voor de andere buren. :+

Wat vreemd zegt... dat dit kan. En dan wetende dat mensen in vakantieparken wonen of op straat of noodgedwongen bij ouders/familie/antikraak omdat ze niet in aanmerking komen voor woningen of het geld er niet voor hebben.

Gemeentes zouden van mij hier veel meer aandacht aan mogen geven vind ik. Namelijk schikbarend dat er zoveel huizen zijn. Dit zijn alleen enkele bokkers. Dit is het topje van ijsberg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:02

chamion schreef:
Gevalltje muren doorbreken en eigen huis een stuk breder maken. 50% voor jullie, 50% voor de andere buren. :+

Wat vreemd zegt... dat dit kan. En dan wetende dat mensen in vakantieparken wonen of op straat of noodgedwongen bij ouders/familie/antikraak omdat ze niet in aanmerking komen voor woningen of het geld er niet voor hebben.

Gemeentes zouden van mij hier veel meer aandacht aan mogen geven vind ik. Namelijk schikbarend dat er zoveel huizen zijn. Dit zijn alleen enkele bokkers. Dit is het topje van ijsberg.

De gemeente heeft heel veel macht en mogelijkheden maar moet ook volgens strikte procedures werken. Ik schat zomaar in dat het daar mis gaat.
Men heeft er geen geld (als in mankracht/kennis/prioriteit) voor om dat allemaal correct af te handelen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 18:22

Geen idee of iemand dit nog leest en het leuk vind dat ik een update heb. :')

Maargoed, update dus.
Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en de woning ligt er nog net zo bij.
Gemeente is er nog een aantal keer bij geweest, G zelf ook.
Er was overlast van ongedierte, dus gemeente heeft meerdere keren vallen gezet.
Vorige maand is er opnieuw een soort dwangbrief haar kant op gegaan dat ze wat aan de woning moest gaan doen.
Af en toe is ze er, rommelt wat in huis en tuin en verdwijnt dan weer voor weken.

Mijn ouders zijn laatst zelfs bij G haar ouders geweest om te vragen of zij eens met hun dochter willen praten.
Jammer genoeg gaven de ouders aan dit meerdere keren gezegd te hebben.
En ook zij hebben het maar opgegeven.

Mijn ouders zijn er nu klaar mee en a.s maandag gaat hun huis in de verkoop.
Ze hebben afgelopen jaar tot 2x toe de vloer beneden er uit gehad.
1x volledig en alles vervangen en geïsoleerd.
2e keer deels losgehaald en gaten in de tussenmuur dichtgemaakt ivm ongedierte
Overigens is dit niet de enige reden van verhuizen, maar speelt zeker mee.

DubbelFun

Re: woning wordt verwaarloosd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 18:25

Dank voor de update en jammer dat er zo goed als niets veranderd is. Je zou van de gemeente wat meer doortastendheid mogen verwachten.
Hopelijk raken je ouders hun huis nog een beetje snel kwijt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:02

Oef, dat is dan een flinke waarde vermindering voor je ouders.
Persoonlijk zou ik daar niet zo blij mee zijn.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:04

Ik hoop voor jou ouders dat hun huis niet te veel in waarden gedaald zal zijn met zo een krot er naast.
Succes met de verkoop.

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:48

Wat vervelend dat het zo in verval is geraakt en vooral dat andere mensen hier last van hebben.

Is het geen idee om met iemand te overleggen of zij er in willen trekken? Het klinkt misschien als een apart idee om iemand in een vervallen huis te zetten, maar ik ken in mijn omgeving (jong volwassenen) genoeg mensen die al heel blij zouden zijn met zoiets als dat. Mijzelf inclusief.

Met een paar handige handen is de boel volgens mij nog redelijk op te knappen. Het is dan bewoond en in ieder geval opgeknapt. Een beetje het idee van de een helpt de ander. Degene die er intrekt zorgt voor het (met desnoods een lage huur, water, gas en energie rekening door hun betaald) voor het huis en de 'officiële eigenaar heeft er geen omkijken naar en verdiend nog een zakcentje.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:54

Wat vervelend voor je ouders. Hopelijk krijgen ze het verkocht, voor een prijs die redelijk is. Kan me zo voorstellen dat het wel een waarde vermindering geeft.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:56

Wat jammer dat het zo loopt maar wel een goede beslissing. Meer gemoedsrust voor je ouders :(:)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 19:57

Ellebel123 schreef:
Wat vervelend dat het zo in verval is geraakt en vooral dat andere mensen hier last van hebben.

Is het geen idee om met iemand te overleggen of zij er in willen trekken? Het klinkt misschien als een apart idee om iemand in een vervallen huis te zetten, maar ik ken in mijn omgeving (jong volwassenen) genoeg mensen die al heel blij zouden zijn met zoiets als dat. Mijzelf inclusief.

Met een paar handige handen is de boel volgens mij nog redelijk op te knappen. Het is dan bewoond en in ieder geval opgeknapt. Een beetje het idee van de een helpt de ander. Degene die er intrekt zorgt voor het (met desnoods een lage huur, water, gas en energie rekening door hun betaald) voor het huis en de 'officiële eigenaar heeft er geen omkijken naar en verdiend nog een zakcentje.

Ze wil het niet verkopen, dat is het probleem.
De makelaar die het huis van mijn ouders verkoopt wil het erg graag hebben voor de verkoop.

Prairy, de prijs die de makelaar heeft geschat zijn mijn ouders tevreden mee.
Huis links is vorig jaar ook verkocht voor een flink bedrag meer dan 2 jaar daarvoor.
Dus ben niet zo heel bang dat mn ouders niet van hun huis afkomen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 19:58

Dan inderdaad verkopen en wegwezen. Gaat ze heel veel stress schelen! Hopelijk gaat het lekker snel voor ze.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:30

Jeeej wat een soap die buurvrouw.
Hopelijk kunnen jullie en je ouders dit hoofdstuk snel afsluiten!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:38

Vreselijk dat dit nog niet is opgelost.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:40

Het is wel een ideale tijd om je huis te verkopen nu. Waar kopers normaal misschien eerder zouden afhaken op een verwaarloosd pand ernaast, is de markt nu zo overspannen dat ze het waarschijnlijk alsnog zo kwijt zullen zijn.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:13

Dank voor de update. Wel heel vervelend voor jouw ouders, maar ik weet zeker dat dit hun heel veel rust gaat geven.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 22:46

Mizora schreef:
Het is wel een ideale tijd om je huis te verkopen nu. Waar kopers normaal misschien eerder zouden afhaken op een verwaarloosd pand ernaast, is de markt nu zo overspannen dat ze het waarschijnlijk alsnog zo kwijt zullen zijn.

Klopt. Verkoop is waarschijnlijk niet het grootste probleem.
Iets anders weer kopen wel :')