Paniekaanval en reis naar Polen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Paniekaanval en reis naar Polen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:23

Gossie :knuffel:
Gelukkig komt je vader, ik was zo voor je op en neer gevlogen om je te halen.

Voor de negatieve reacties, het heeft op dit moment geen toevoegende waarde voor ts..wel hoop ik dat je na deze vakantie echt tot een oplossing voor dit soort situaties gaat komen :knuffel:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:30

Storm: ik ben heel blij dat je een goede oplossing voor de terugreis hebt gevonden. En ik vind eigenlijk niet dat je op basis van de voorkennis anders had moeten handelen ofzo. Angsten zijn lastig, maar alles vermijden werkt ook niet altijd, dus we doen als mensen geregeld dingen waarvan het soms de ene kant op valt, en soms de andere.
En: je bent veilig daargekomen! Want ondanks dat het voor jou niet goed voelde, is alles en iedereen nog helemaal heel :)
En je komt veilig terug, want je hebt een prima oplossing.

Ik hoop dat je nog een beetje kunt ontspannen en genieten en trek je niet teveel aan van de al te negatieve reacties (of de 20/20 hindsight voorspellers.)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:05

Top dat je ben gegaan,anders had je nooit geweten hoe het zou gaan. Wees maar trots op jezelf.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 22:07

Bedankt allemaal.

Het rare is, ik ben normaal gesproken voor de duvel niet bang. Ik ben niet bang in het donker of voor ongedierte. Ik kan alles handelen, en krijg altijd van iedereen te horen dat ik zo'n 'stoer wijf' ben die alles alleen doet. Ik herken dit niet bij mezelf, ik verwachte dit niet van mezelf en ik accepteer het ook niet van mezelf.
Ik had werkelijk verwacht dat met de therapie over zou gaan. Dat ik dit, net als de hele scheiding en het moederschap alleen, wel effen zou regelen. Ik ben ook vreselijk teleurgesteld in mezelf en besef nu dat ik hiermee aan de slag moet. Ik weet ook niet goed waar dit vandaan komt. Maar goed, de oplossing van de terugreis is er, en als ik weer thuis ben dan moet ik hiermee aan het werk. En tot die tijd ga ik lekker genieten aan het prachtige Poolse meertje in de mooie natuur hier.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:08

marleen_usar schreef:
Top dat je ben gegaan,anders had je nooit geweten hoe het zou gaan. Wees maar trots op jezelf.

Dat vind ik nu ook.

Uit je confortzone gaan is ontzettend lastig, en je hebt het toch gedaan.
Reis niet geslaagd. Jammer, maar je wordt geholpen en klaar.

Ipv naar de problemen kijken, kun je ook kijken naar de oplossingen. En dat is wat je hebt gedaan, je rijdt terug met iemand...

En de "wat als" nou, daar ben je zelf bewust genoeg voor.

Je bent veilig. Hoofd leeg. En samen weer naar huis.

Geniet van je vakantie, want die is kort genoeg <3

Liefs

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:12

Wees niet te streng voor jezelf. Je hebt het toch maar gedaan en je bent veilig aangekomen.
Thuis ga je ermee aan de slag en voor nu genieten van je vakantie en je kinderen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 22:17

Bedankt voor jullie lieve woorden :+:

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:18

Ik denk dat het teleurgesteld in je zelf zijn ook niet helpt. Dit geeft ook stress.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:35

Superhelden bestaan alleen in films of sprookjes en zelfs die hebben grenzen. Is het dan erg om als normale sterveling wel een grens te kennen? Iedereen zal zeggen 'natuurlijk niet', ook jij. Het 'waarom is dit dan wel zo erg voor mij' is echter wel een puzzel. Sterkte daarmee. Ik vond het persoonlijk een rotvraag maar was blij met het antwoord wat ik vond.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:20

TS, ik was je topic even uit het oog verloren. Wat jammer dat je onderweg zoveel paniek ervaren hebt. Je hoort het vaker hoor,dat mensen juist paniek krijgen bij het rijden in de bergen of op een brug of tunnel. Misschien toch een soort gebrek aan overzicht op de weg.

Gelukkig is er een oplossing voor de terugweg, dus nu lekker genieten van je vakantie!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:35

TS hele fijne vakantie dagen nog. Wat fijn dat je een oplossing voor de terugweg hebt.

Ik volg even voor de rest van je traject. Ik zit met precies dezelfde situatie. Vorig jaar kreeg ik last van duizelingen, en die hebben een paniek aanval uitgelokt in het verkeer (geen last van duizelingen maar denken, wat als dat terug komt).
Ook hypnose geprobeerd, de 1e x leek het te helpen en reed ik weer zonder problemen, tot ik een nieuwe paniek aanval kreeg. De tweede sessie hypnose was een flop, ik heb mij direct daarna op de proef gesteld wat vrijwel direct tot paniek leidde.

Morgen heb ik een rijles bij een psycholoog / rij-instructeur in de hoop dat die combi mij helpt. Ik heb de auto niet dagelijks nodig voor werk bijvoorbeeld maar mijn paard staat 3 kwartier verder op dus handig is het wel :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 10:15

Ik ben heel benieuwd of het werkt Sirius! Hou me op de hoogte! Het zou erg fijn als je van de paniek af komt. Het lijkt idd erg op wat ik heb, angst om angst te krijgen en daarop gefixeerd blijven zodat het allesoverheersend wordt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:11

Kennen jullie NLP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:34

Ik heb ook last gehad van paniek in de auto. Tot op een punt dat het niet verantwoord was die uit te zitten in het verkeer. Ik ben er van af gekomen door steeds een klein stukje verder mijn grens op te zoeken, op erg rustige momenten van de dag en dat uit te bouwen.

Ik vind dat je wel een enorm risico hebt genomen, door met je kinderen in de auto deze rit te ondernemen, terwijl je weet dat dit op de loer ligt, niet alleen voor jullie zelf, maar ook voor je medeweggebruikers.
Verstandig dat je een andere manier hebt gevonden om terug te reizen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:36

Mindim schreef:
Ik heb ook last gehad van paniek in de auto. Tot op een punt dat het niet verantwoord was die uit te zitten in het verkeer. Ik ben er van af gekomen door steeds een klein stukje verder mijn grens op te zoeken, op erg rustige momenten van de dag en dat uit te bouwen.

Ik vind dat je wel een enorm risico hebt genomen, door met je kinderen in de auto deze rit te ondernemen, terwijl je weet dat dit op de loer ligt, niet alleen voor jullie zelf, maar ook voor je medeweggebruikers.

Iedereen reageert anders op paniek. Ik denk dat TS dat prima kan inschatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:39

Matheno schreef:
Mindim schreef:

Iedereen reageert anders op paniek. Ik denk dat TS dat prima kan inschatten.

Ja, daarom ging ze ook niet zelf terug ;)
Een erg verstandige beslissing lijkt me.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 11:45

marleen_usar schreef:
Kennen jullie NLP?

Heb niet alles gelezen, maar wil even inpikken over Neurolinguistic Programming.

Even voor het gemak een quote van wikipedia, maar je kan naar de pagina zelf om verwezen te worden naar de papers waarover het gaat:

Citaat:
There is no scientific evidence supporting the claims made by NLP advocates and it has been discredited as a pseudoscience.[11][12][13] Scientific reviews state that NLP is based on outdated metaphors of how the brain works that are inconsistent with current neurological theory and contain numerous factual errors.[10][14] Reviews also found that all of the supportive research on NLP contained significant methodological flaws and that there were three times as many studies of a much higher quality that failed to reproduce the "extraordinary claims" made by Bandler, Grinder, and other NLP practitioners.[12][13]

https://en.wikipedia.org/wiki/Neuro-lin ... e-Thyer-11

M.a.w. als TS hulp wil zoeken voor haar probleem (en dat geeft ze wel aan, wat fijn is), zou ik niet daar beginnen aangezien er nog zooo veel is dat wel aangetoond werkt :j

Fijn dat je er toch geraakt bent, TS! Hoop dat je nog van je vakantie kan genieten!

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:13

Ik was hier al zo bang voor nadat ik je berichtje had gelezen over dat de EMDR niet lukte en dat er toen hypnotherapie is toegepast.
Hier ook ervaringen met angst, wel op een ander vlak maar dat maakt op zich niet zoveel uit.
In 1e instantie heb ik ook hypnose geprobeerd en dat werkte eerst echt wel. Maar omdat de oorzaak niet weg was kwam de angst er uiteindelijk gewoon weer doorheen.
Er is namelijk echt wel een oorzaak voor je angst en dat hoeft niks te maken te hebben met auto's of rijden o.i.d. , het kan zomaar iets zijn wat je nog niet verwerkt hebt.

Ik heb toen toch gekozen voor EMDR en dat heeft uiteindelijk heel goed geholpen. Maar wel met de juiste therapeut! Eentje die tussen de regels door leest, je ook echt wijst op dingen, de goede vragen weet te stellen of die dingen die je vandaag vertelt weet te koppelen aan iets wat je 2 weken geleden hebt verteld.

Een therapeut die gewoon maar overstapt op hypnotherapie als het niet helemaal lukt, lijkt mij niet helemaal de juiste persoon helaas. Ze horen je dan juist begeleiding te geven.

Ook moet je denk ik zelf ook aan de slag en minder bezig zijn met tegen jezelf vechten en zo bezig zijn met het resultaat. Je hoofd heeft om wat voor reden dan ook die angst 'bedacht', daar valt niet mee te redeneren of tegen te vechten.
Als je dat accepteert komt er rust en met rust komt er ruimte vrij in je hoofd waardoor je ook al minder angst krijgt. Mediteren is bijv. echt wel fijn en helpt zeker in dit proces.
Zie het als een reis waarvan de eindbestemming niet alleen veilig rijden is, maar ook een gelukkiger persoon.