Waar laten jullie je (gescheiden) afval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 11:04

Prrrr schreef:
Ziet er leuk uit :) Praktische vraag: zou glas, als zwaarste, niet beter onderop kunnen? Of merk je dat niet, qua stabiliteit?

Nee daar merk je niks van, je kan de bakken ook aan de muur vastzetten :)

Hebben glas bovenin gedaan omdat we de bakken binnenkregen toen onze kleine nog een peutertje was, en ik vind het niet nodig dat die met glazen potten en flessen kan gaan spelen. Maar wel dat hij de andere dingen weg kan gooien dus wel handig als die juist wel binnen handbereik zijn :j

Anoniem

Re: Waar laten jullie je (gescheiden) afval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:58

Ik ben ook fan van de bin-bang :)) wij hebben glas onderop, daarop rest en PMD bovenop. Papier gaat gelijk de kliko in en Gft(v) hebben we zo’n klein brabantiabakje voor :j

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:44

lenaa_tje schreef:
Neonlight schreef:
Vlees gaat hier ook in de GFT. Verschilt per gemeente, vorige mocht het niet, deze wel. Gelukkig maar, want de restafval wordt hier eens per 2 a 3 maanden opgehaald, we hebben niet veel restafval en de prijs per keer ophalen is pittig. Als er vleesafval in moest dan moesten we hem wel iedere 4 weken laten legen (en eigenlijk iedere week/2 weken in de zomer, maar zovaak komt ie niet).

Hier betalen we gewoon voor beide bakken per keer dat die geleegd wordt. Plastic kan je weg brengen maar wordt niet opgehaald.
Grijs en groen beide om de 2 week.

Wij betalen ook per leging, alleen voor een grijze kost een container legen 12,57 per container. Beetje zonde als je dat iedere 4 weken moet betalen voor een container die maar voor 1/3de gevuld zit. Dus vandaar gelukkig dat vleesafval wel in de groene mag, anders moesten we door het vleesafval de dure grijze iedere 4 weken laten legen. Groen gaat altijd ramvol, zeker in de zomer met het gras maaien, komen we tekort aan onze groene container.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:00

Ik heb een pedaalemmer voor rest afval. Naast ons huis is de ondergrondse, dus odra die vol is, gooien we die zak weg.
Voor papier, gft en plastic hebben we rolcontainers. Dit afval sparen we enkele dagen (ligt aan hoeveelheid) op en gooien we rechtstreeks in de rolcontainers.

Anoniem

Re: Waar laten jullie je (gescheiden) afval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:51

Wij betalen weer niks per kliko, gewoon een vast bedrag per maand. Er wordt fors geklaagd uiteraard dat het duur is. Maar ik vind van niet: behoren tot de laagste van NL :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 09:00

Hanafubuki schreef:
Wij betalen weer niks per kliko, gewoon een vast bedrag per maand. Er wordt fors geklaagd uiteraard dat het duur is. Maar ik vind van niet: behoren tot de laagste van NL :')

Klagen doen mensen altijd :')
Ik vind wel dat er meer afval wordt gedumpt hier en dat ik een vast bedrag dus beter zou vinden voor de omgeving.
Ik betaalde eerst enorme afvalheffing per jaar inderdaad.