Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:54

Kunga schreef:
Mijn zoektocht is voorbij, het is een Nissan Micra geworden! *\o/*
Even een foto uit mijn insta story gepakt haha
[ [url=m/dcADl4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf bakkie geworden! Veel veilige km’s gewenst :D

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:09

Kunga schreef:
Mijn zoektocht is voorbij, het is een Nissan Micra geworden! *\o/*
Even een foto uit mijn insta story gepakt haha
[ [url=m/dcADl4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Veilige kilometers toegewenst!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:31

Mijn eerste auto was een Renault Twingo uit 2001. Was echt de perfecte eerste auto. Hij was zuinig (1:16) en goedkoop in de wegenbelasting (62 euro per kwartaal). Nadeel is dat ik hem duur moest laten verzekeren, vrij weinig verzekeraars wilde op mijn leeftijd zo'n oude auto laten verzekeren. Voor WA + inzittendenverzekering + pechhulp Nederland was ik 144 euro in de maand kwijt, echt heel veel. Ik had de 16V versie en die had ook wel genoeg vermogen om met het verkeer mee te komen.

Heb een jaartje met de Twingo gereden en wilde er eigenlijk nog wel langer mee door rijden maar toen werd ik verliefd op een auto :+ De Ford Fiesta ST MK6 van een vriend van mijn vriend kwam te koop en die heb ik gekocht. Super netjes onderhouden en veel opties. Grootste voordeel voor mij van deze auto is toch wel het vermogen. De standaard versie heeft 150 pk, de mijne is gechipt naar 175. 0 tot 100 doet ie in 7,5 seconden :)) Hij heeft een 2 liter motor en rijdt gemiddeld iets van 1 op 13 geloof ik? Minder zuinig dan mijn vorige auto, maar daar koop je geen sportbak voor :P Wegenbelasting zit op 110 per kwartaal en voor WA + beperkt casco + inzittenden verzekering + pechhulp binnen en buitenland ben ik 110 euro per maand kwijt.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 23:53

Een Volvo XC60 uit 2015 en een Mercedes ML AMG uit 2016 uit mijn hoofd. Hiervoor had ik een Q7 maar man wat kostte dat een geld, vandaar de overstap naar de Volvo die nog beter bevalt ook.

Ik wilde altijd graag een Mini maar gezien de problemen nooit gedaan. Wel heel tevreden over Fiat 500 en de Citroen DS3. Alleen nu grote en zware bakken nodig dus geen startersauto's meer. Ben bang dat ik qua comfort niet meer terug wil.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 00:01

Honda HR-V
Honda Prelude
Volvo 440
Eend cabriolet

Yipee

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 01:15

Ik ben aan het sparen voor een opvolger maar momenteel rijd ik nog een Opel Agila model uit 2004. Zijn bijnaam is de paus mobiel. Heerlijk comfortabel autootje met hoge instap en ruimte. Is echt een trouw ding en hebben we jaren geleden 2de hands aangeschaft voor een net prijsje. Was toen van mijn moeder en ik heb hem later uiteindelijk gekregen als afstudeer cadeau.

Volgende auto mag wel iets luxer. Op zijn minst airco. Het is in de zomer net een oven. Maar goed eerst nog maar even doorsparen. :)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 06:04

Mijn eerste auto was een Toyota Starlet, heb dat ding helemaal afgereden. Wat een onwijs fijne auto was dat! <3 Inmiddels rijd ik een leuke opvolger, de Yaris :D In onderhoud hele fijne sterke auto’s en zeker goed betaalbaar.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 06:19

Mercedes ML
Mercedes C-klasse
Mercedes S-klasse
Renault 5
Ook nog een Audi A4 staan, maar betaal er geen bijtelling voor dus puur zakelijk.

De Renault gebruik ik eigenlijk echt te vaak. Wat is dat een makkelijk auto'tje. Als je geen lange afstanden hoeft af te leggen of iets moet trekken zou ik echt voor een kleine auto gaan. Zo'n ML of vergelijkbaar kun je toch niet altijd even goed parkeren als mensen weer scheef in hun vak staan. En eigenlijk op de snelweg nu ook ideaal, want harder dan 100-110 wil je ook niet met zo'n ding.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 06:59

Hier een Kia Picanto van dit jaar, wat een heerlijke auto zeg!
Makkelijk met parkeren, zit nog steeds met verbazing naar de achteruitrijcamera te kijken :') en hij is lekker fel.
Hiervoor hadden we een Ford Fiesta maar die vond ik voor ww verkeer best duur.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:18

BMW X5 3.0L diesel loopt super voor de trailer en nooit problemen mee. Deze nu bijna 3 mnd in bezit, daarvoor ook een BMW X5 3.0L diesel gehad waar ik vijf jaar probleemloos mee gereden heb!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:23

Toyota Corolla Verso. Wat mij betreft nooit meer wat anders! Heerlijk ruim, 2 kids met kinderstoel achter in en dan kan er rustig nog iemand tussen. Ruime achterbak, en niet onbelangrijk, voorin ook meer dan genoeg ruimte. Ik hou van mijn auto <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:28

Ik heb een Mazda CX-5 , super fijne auto .
Hoge instap .. voor mij met een beetje nachtblindheid fijn dat je wat hoger zit.
Veel ruimte en fijne auto voor de trailer .
Kost niet teveel In de wegenbelasting omdat het voor z’n grote vrij licht is door dunner plaatwerk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:36

Nog een tipje voor alle meelezers: koop NOOIT een VW T2 of T3!!!

Dat is bijna als roken, je komt er niet meer vanaf. Zo groot, zoveel ruimte en zo compact dat het rijdt als een te groot uitgevallen personeneautootje. Past in elk vakje waar je elke gewone auto ook in krijgt, keert op een dubbeltje, kan een paardentrailer trekken als je de juiste versie neemt en met de huidige belastingregels kosten ze ook nog eens geen drol in de heb. Zuinig in de Diesel-versies en anders LPG erin.

Echt, begin er nooit aan want daarna is de rest voor de mindere goden :j :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 08:54

Ik heb een blauwe Suzuki Swift. Wat een topauto! Na een Fiat Panda, een Fiat Punto en een Opel Corsa voor deze gekozen en de allerfijnste auto ooit! Het is net een kart :D

Fiat koop ik nooit meer, wat een drama, alleen maar ellende met die auto gehad.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 09:12

Ik heb een zwarte vw transporter, hiervoor had ik een zwarte transporter en daarvoor had ik ook een zwarte transporter :+

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 11:17

Wat een cutie! Veel veilige kilometers meters met jouw leuke wagentje gewenst.

Ik rij een witte Fiat 500 uit 2009. Fijn karretje, voor in de stad en drukte. Semi automaat kan er ook mee schakelen, doe ik overigens niet. Het is geen snelheidsduivel en op de snelweg heb je al gauw het idee op te stijgen of met wind en bochten te slingeren.

Dan rij ik toch liever in de VW caddy bedrijfsauto van mijn vriend.

Verder makkelijk overal te parkeren en ik prop er van alles in. Paarden voer etc en ook mijn honden.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 13:55

Macyy schreef:
Mijn eerste auto was een Toyota Starlet, heb dat ding helemaal afgereden. Wat een onwijs fijne auto was dat! <3 Inmiddels rijd ik een leuke opvolger, de Yaris :D In onderhoud hele fijne sterke auto’s en zeker goed betaalbaar.

Ik hoop dat ik dat ook met die van mij kan doen! Hoeveel km heeft jouw starlet uiteindelijk gereden?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:16

Nadat de Ford Kuga hier het na korte tijd heeft opgegeven (en daarmee al onze slechte ford recenties heeft waargemaakt... :roll: ) een mitsubhisi ASX voor woon/werkverkeer gekocht, en een jeep compass voor de paardentrailer.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:22

M'n man heeft een suzuki sx4 en ik heb een hyundai atos

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:27

Toyota Yaris Hybride uit 2012! :D

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:30

Ik heb een lease auto, een VW Golf uit 2019. Top auto, snel, zuipt wel redelijk, zit goed en veel opties.
Daarnaast is hij ook ruim, achterbank plat en mijn duitse dog kan er heerlijk in liggen en slapen.
Ik moet nog 30.000km en ga dan voor een Audi Q2 of een VW T-Roc. Voor mijn rug toch iets fijner een hogere auto.
Mijn eigen eerste auto was een Opel Corsa uit 2013, nieuw gekocht en in 3,5 jaar naar de 300.000km gereden. Ong €5000 aan APK en reparatie kosten aan kwijt geweest en was daarna wel toe aan een distributie ketting en heb ‘m weten te verkopen aan een monteur.
Het is een stevige, degelijke en ook ruime auto maar ik rij belachelijk veel km’s dus wel wat geld aan kwijt geweest. Als je normaal tot veel km maakt is het echt een top auto!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:32

Druif_01 schreef:
Ik heb een blauwe Suzuki Swift. Wat een topauto! Na een Fiat Panda, een Fiat Punto en een Opel Corsa voor deze gekozen en de allerfijnste auto ooit! Het is net een kart :D

Haha, mijn zus had die idd ook en altijd als we met haar auto weggingen zei ik altijd, gaan we ff een rondje karten ;)
Idd ook een prima auto, licht, snel en wendbaar.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:40

Druif_01 schreef:

Fix It Again Tony , zo staan ze ook wel bekend :+

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:46

Een Toyota Yaris hybrid met panoramadak. Fantastische auto na een Opel Corsa waar alles aan mankeerde.
Afbeelding

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:31

Captain schreef:
Ik heb een Alfa Romeo Mito, fijne auto maar je moet hem niet kopen als je snel op wilt trekken want hij is niet zo super snel. :Y) Ik heb hem voornamelijk gekocht om zijn uiterlijk. :+ Uit 2015 overigens.
[ [url=m/cKIgSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil ik crossen dan doe ik dat met de Mercedes A180 (2019)van m'n vriend, echt een hele fijne wagen. <3

Ik ben overigens ooit begonnen met een Ford Ka (Audi Ka eigenlijk, ik had er een Audi logo op gemaakt. :')) en daarna heb ik een Mini gehad. Maar nu heb ik dan eindelijk het idee dat ik in een echte AUTO rijd. :):)

Ik heb ook een MiTo, maar die van mij is wel een snelle (155pk) uit 2008. Heerlijke auto, maar niet de meest praktische met 2 kleine kinderen en een hond.

Afbeelding