Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gloa schreef:En die tijdelijkheid is waar het hem voor mij in zit. Ik twijfel aan de tijdelijkheid van de wet of bepaalde onderdelen daarvan.
Volgens mij is juist het grootste doel van de wet om je huis in te mogen zonder gerechtelijk bevel. De vergelijking met ambulance personeel is niet relevant want die mag je weigeren, je hoeft ze niet toe te laten.
En of zij het wel of niet leuk vinden om bij je binnen te komen zal mij een worst wezen. Het is mijn huis en als ik dat niet wil dan gaan ze maar een bevel halen en dan vindt bij de rechter toetsing plaats of het wel of niet oké is. Ik heb zelfs laatst gemeente van het erf gestuurd. Ook zij kunnen zich netjes melden of een afspraak maken ipv rond gaan lopen of het van hun is.
bigone schreef:De opmerkingen in dit topic en op Facebook worden steeds lachwekkender als ze al niet te treurig zijn voor worden, medicatie die werkt, boa’s in je huis, hitler als voorbeeld. Tjonge jonge.
Ja we worden op dit moment beperkt in ons dagelijks leven en ja, dat is niet leuk, voor niemand .
Maar wanneer iedereen zich aan de gevraagde regels houd zal het steeds beter worden. En het tijdelijk implementeren van een noodwet zal alleen noodzakelijk zijn wanneer veel ( achterlijke aso’s met 0 respect voor andermans leven) personen alle regels naast zich neer gaan leggen.
. Ayasha schreef:Niobe schreef:Het gaat om een noodwet, niet een definitiefwet
Ja, dat hoop je dan maar he.Dat hopen de Belgen iig ook. Maar zoals gezegd kan ie wel tot in den einde verlengd worden.
En als de geschiedenis (die de neiging heeft om zich te herhalen omdat wij mensen weigeren er iets uit te leren want "ons overkomt dat niet.") ons iets had moeten leren dan is het dat in tijden van crisis niet altijd "alleen maar" beslissingen genomen worden die goed zijn voor het volk. Veelal zijn dat ook dé momenten om beslissingen te nemen die goed zijn voor de machthebbers.
beert schreef:Heeft iemand een bron met concepttekst van die noodwet? Zo nee, hoe weet je dan dat vaccinatie verplicht wordt en handhavers je huis binnen mogen komen?
rien10 schreef:En welke beslissingen zijn er tot nu toe genomen die slecht waren voor ons maar goed voor de machthebbers? En welke machthebbers bedoel je dan?
rien10 schreef:OK, dus op basis van vermoedens en van horen zeggen, vind jij de overheid een onbetrouwbare partner.
TheWelsh schreef:Ayasha schreef:Ja, dat hoop je dan maar he.Dat hopen de Belgen iig ook. Maar zoals gezegd kan ie wel tot in den einde verlengd worden.
En als de geschiedenis (die de neiging heeft om zich te herhalen omdat wij mensen weigeren er iets uit te leren want "ons overkomt dat niet.") ons iets had moeten leren dan is het dat in tijden van crisis niet altijd "alleen maar" beslissingen genomen worden die goed zijn voor het volk. Veelal zijn dat ook dé momenten om beslissingen te nemen die goed zijn voor de machthebbers.
Amen
Gloa schreef:Je mist het punt. Het gaat niet om iets te verbergen hebben. Het gaat er om dat als er geen reden is om bij je binnen te komen, men dit met of zonder wet echt niet doet, als je dieven en overvallers even buiten beschouwing laat. Het feit dat iemand recht heeft om iets te doen, maakt nog niet dat ze van dat recht gebruik gaan maken. En het feit dat een ander een recht heeft om iets te doen om de bevolking te beschermen, overrules jouw recht van privacy. dat is nu ook zo bij misdadigers, die mogen ze ook uit hun huis halen als dat nodig is. De omstandigheden die maken dat het nodig is is de eerste voorwaarde om gebruik te maken van zo´n recht. En politie en ambulance mag wel degelijk ook bij je inbreken als je bewusteloos op de grond ligt of ze vrezen voor je leven.... Wederom, in bepaalde omstandigheden. Dat soort wetten zijn er altijd geweest.Gelukkig hebben ze bij mij geen enkele reden om binnen te vallen. Maar ik vind het hele 'ik heb niets te verbergen dus ze doen maar' een gevaarlijke houding. Ik heb niets te verbergen maar dat wil niet zeggen dat ik de overheid dan maar mijn recht op privacy op een presenteerblaadje moet inleveren. Jammer dat heel veel mensen hun ogen sluiten hoe beetje bij beetje onze privacy en rechten worden afgebrokkeld. Nu is corona de kapstok, wat wordt het volgende?
Citaat:Ik ervaar de overheid niet als een betrouwbare partner. De recente demonstraties vanwege continuë wijzigende regelgeving voor de agrarische sector zijn denk ik wel een goed voorbeeld. Ze doen in Den Haag vooral wat ze op dat moment goed uitkomt. Er zijn nog veeeeel meer voorbeelden hierover te vinden. Dus ja ik trek mijn twijfels bij de hele 'tijdelijkheid' van hun noodwet.
rien10 schreef:Met welk doel zou de overheid -zonder tussenkomst van de rechter- bij mij binnen willen vallen.
Het is allemaal waar wat je zegt. Dus je hoeft helemaal niet door te gaan wat mij betreft.
Maar beantwoord nou eens mijn vraag. WAAROM zou de regering bij mij willen binnenvallen zonder ... etc etc.
Gloa schreef:rien10 schreef:OK, dus op basis van vermoedens en van horen zeggen, vind jij de overheid een onbetrouwbare partner.
Lees eens goed alsjeblieft. Ik heb het niet over horen zeggen of vermoeden. De overheid bewijst al jaren dat ze onbetrouwbaar zijn. Wie kent het kwartje van Kok niet. Recente demonstraties van agrariërs omdat de overheid elke paar maanden de regeltjes wijzigt. Grote partijen als Schiphol en de Rotterdamse haven die de hand boven het hoofd wordt gehouden als het op uitstoot aankomt. Huishoudens moeten van het gas af en giga investeringen doen want ze hebben bevingen in Groningen.....newsflash......al ons huis tuin en keukengas komt uit Rusland! Gronings gas is compleet ongeschikt voor onze ketels en wordt alleen gebruikt voor de industrie. Maar de overheid laat ons graag anders geloven......
elnienjo schreef:Dat binnenvallen doen ze alleen als je een illegale bijeenkomst aan 't houden bent. Dus als de buren gebeld hebben omdat ze een hoop lawaai horen en/of teveel mensen bij elkaar zien.
. Hoeveel mensen staan er op slechte voet met de buren of hebben klikkende etters in de straat wonen die met iedereen overhoop liggen? Gloa schreef:elnienjo schreef:Dat binnenvallen doen ze alleen als je een illegale bijeenkomst aan 't houden bent. Dus als de buren gebeld hebben omdat ze een hoop lawaai horen en/of teveel mensen bij elkaar zien.
Ik gooi weer een knuppel. Hoeveel mensen staan er op slechte voet met de buren of hebben klikkende etters in de straat wonen die met iedereen overhoop liggen?
Gloa schreef:elnienjo schreef:Dat binnenvallen doen ze alleen als je een illegale bijeenkomst aan 't houden bent. Dus als de buren gebeld hebben omdat ze een hoop lawaai horen en/of teveel mensen bij elkaar zien.
Ik gooi weer een knuppel. Hoeveel mensen staan er op slechte voet met de buren of hebben klikkende etters in de straat wonen die met iedereen overhoop liggen?