Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tancreda4 schreef:Een laptop heb ik te leen gekregen gelukkig. Ik wil echter een los toetsenbord zodat de laptop hoger gezet kan worden en heb een speciale muis nodig en/of goede stoel. Heb erg last van een muisarm nu. Maar m'n bureau etc was al 250 bij elkaar en op gegeven moment houdt het op... Stoel kan ik wss ook via werk lenen. De rest moet ik nog even vragen. Met een muis van een paar euro red ik het niet. Moet een speciale ben ik bang...
Vandaag even naar kantoor geweest. En zat blijkbaar nog een collega. Was wel weer fijn op een goede werkplek te zitte.
Rytir schreef:https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... schermwerk
Even het linkje opgezocht. Laptopwerk mag 2 uur per dag tot 6 mits er hulpmiddelen zijn (los toetsenbord/muis etc).
ikke schreef:Ja, hier ook. Wij mogen vanaf maandag weer een dag per week (zoals het nu lijkt). Op zich wel een goede zaak. Thuiswerk prima, maar soms wil je toch even kunnen sparren met een collega.Rytir schreef:https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... schermwerk
Even het linkje opgezocht. Laptopwerk mag 2 uur per dag tot 6 mits er hulpmiddelen zijn (los toetsenbord/muis etc).
Dat moet de ARBO mij dan eens voordoen. Als engineer zit je zo ongeveer de godganse dag naar een beeldscherm te turen. Is het niet om tekeningen te maken, is het wel om (bestel)lijstjes in te vullen, bestellingen te maken of je mail lezen.
Ik heb een prima werkplek, daar niet van, inkl elektrisch verstelbare bureaustoel en gezien ik alleen thuis ben moet ik ook zelf m'n koffie maken.
Ik word er echt een beetje droevig van. Ik ben nog altijd niet goed in thuis werken en snel afgeleid. Ook het algehele thuis zijn ben ik zat. Ik heb een heel leuk huisje hoor
Maar wil gewoon de baan op! Cubone schreef:Ik zit sowieso nog tot september huis, maar er word gesproken over niet meer terug naar kantoor in dit kalenderjaarIk word er echt een beetje droevig van. Ik ben nog altijd niet goed in thuis werken en snel afgeleid. Ook het algehele thuis zijn ben ik zat. Ik heb een heel leuk huisje hoor
Maar wil gewoon de baan op!
We doen onderling in het team wel ons best om in contact te blijven door zo af en toe samen te komen in het weekend (heel gezellig team dat ook vriendschappelijk door een deur kan), maar ben er wel echt klaar mee.
Zie het niet zitten om nog zo lang thuis te blijven, dus ben nu de overweging aan het maken om een nieuwe baan te zoeken. Ik zit in een sleur en merk dat het een hele negatieve invloed heeft op mijn algemene geestelijke gezondheid. Misschien dat de spanning van een nieuwe baan zal helpen.
Cubone schreef:Ik zit sowieso nog tot september huis, maar er word gesproken over niet meer terug naar kantoor in dit kalenderjaarIk word er echt een beetje droevig van. Ik ben nog altijd niet goed in thuis werken en snel afgeleid. Ook het algehele thuis zijn ben ik zat. Ik heb een heel leuk huisje hoor
Maar wil gewoon de baan op!
We doen onderling in het team wel ons best om in contact te blijven door zo af en toe samen te komen in het weekend (heel gezellig team dat ook vriendschappelijk door een deur kan), maar ben er wel echt klaar mee.
Zie het niet zitten om nog zo lang thuis te blijven, dus ben nu de overweging aan het maken om een nieuwe baan te zoeken. Ik zit in een sleur en merk dat het een hele negatieve invloed heeft op mijn algemene geestelijke gezondheid. Misschien dat de spanning van een nieuwe baan zal helpen.
Marsu schreef:Onze kantoortuin heeft straks nog maar ruimte voor 25 a 30% van de medewerkers. Voorlopig moet ik dus nog thuiswerken. Er wordt gestreefd om na 1 september elke afdeling 1 dag per week op kantoor te laten werken op basis van een reserveringssysteem. De rest van de week dus vanuit huis.
We hebben enkele maanden geleden kantoormeubilair kunnen bestellen. Ik had voor die tijd al een bureau aangeschaft en dat kon ik netjes declareren.
In de tussentijd heeft de werkgever al een keer een bloemetje gestuurd en een lokaal pakket met producten uit de regio.
Ik mag echt niet klagen.