Thuiswerken frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Thuiswerken frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:12

extra toetsenbord en muis heb ik ook. Voor 10 euro heb ik anderhalf jaar geleden een extra toetsenbord aangekocht bij Bol. Muis hadden we in de laptop tas standaard zitten. Heb ook via de it dienst extra vga kabels kunnen verkrijgen om die 2 schermen aan de laptop te verbinden. Nou ja een via dpi en de andere via vga.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:53

Een laptop heb ik te leen gekregen gelukkig. Ik wil echter een los toetsenbord zodat de laptop hoger gezet kan worden en heb een speciale muis nodig en/of goede stoel. Heb erg last van een muisarm nu. Maar m'n bureau etc was al 250 bij elkaar en op gegeven moment houdt het op... Stoel kan ik wss ook via werk lenen. De rest moet ik nog even vragen. Met een muis van een paar euro red ik het niet. Moet een speciale ben ik bang...

Vandaag even naar kantoor geweest. En zat blijkbaar nog een collega. Was wel weer fijn op een goede werkplek te zitte.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:07

Tancreda4 schreef:
Een laptop heb ik te leen gekregen gelukkig. Ik wil echter een los toetsenbord zodat de laptop hoger gezet kan worden en heb een speciale muis nodig en/of goede stoel. Heb erg last van een muisarm nu. Maar m'n bureau etc was al 250 bij elkaar en op gegeven moment houdt het op... Stoel kan ik wss ook via werk lenen. De rest moet ik nog even vragen. Met een muis van een paar euro red ik het niet. Moet een speciale ben ik bang...

Vandaag even naar kantoor geweest. En zat blijkbaar nog een collega. Was wel weer fijn op een goede werkplek te zitte.

Snel aangeven bij je werk dan! Zo blijven werken gaat fysieke klachten opleveren. Kost zowel jou als je werkgever veel meer dan een stoel, toetsenbord en muis... Mochten ze moeilijk doen; kost 400/450, consult van een befrijfsarts kost dat ook + loon doorbetalen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:09

Hebben ze niet gewoon op kantoor nog wat liggen? Ik heb twee toetsenborden, gewoon uit het elektrisch afval gevist, werkten nog perfect :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:11

Ik heb op mijn werk een hele fijne stoel (staat nu ook even thuis). We wilde al tijden voor onze eigen thuiswerkplek ook een betere stoel dus heb ik exact op dat type gezocht. Die was inmiddels natuurlijk allang oud model dus die hebben voor een koopje in de restposten online gekocht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 23:03

Ik mag volgende week weer 2 dagen naar kantoor. Kan niet wachten. Ben groot voorstander van thuiswerken, maar niet continu. Ik viel vanuit een mislukte vakantie met dubbele jetlag en corona light verschijnselen in de chaos. Eerste twee weken samen met mijn vriend aan de eettafel. Nu een bureau in het rommelhok. De rommel staat nu in de gang :roll:

Een fijne bureaustoel heb ik niet en past ook niet echt. Zit op een antiek houten eetstoeltje. Productiviteit is om te huilen. Hopelijk kan de baas het begrijpen _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:26

Nu mogen wij ook 2 dagen naar kantoor gaan. Diensthoofd heeft bubbels gemaakt. Al zit ik voorlopig een dag in de week toch alleen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:50

Ja, hier ook. Wij mogen vanaf maandag weer een dag per week (zoals het nu lijkt). Op zich wel een goede zaak. Thuiswerk prima, maar soms wil je toch even kunnen sparren met een collega.

Rytir schreef:
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... schermwerk

Even het linkje opgezocht. Laptopwerk mag 2 uur per dag tot 6 mits er hulpmiddelen zijn (los toetsenbord/muis etc).

Dat moet de ARBO mij dan eens voordoen. Als engineer zit je zo ongeveer de godganse dag naar een beeldscherm te turen. Is het niet om tekeningen te maken, is het wel om (bestel)lijstjes in te vullen, bestellingen te maken of je mail lezen.

Ik heb een prima werkplek, daar niet van, inkl elektrisch verstelbare bureaustoel en gezien ik alleen thuis ben moet ik ook zelf m'n koffie maken.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:38

ikke schreef:
Ja, hier ook. Wij mogen vanaf maandag weer een dag per week (zoals het nu lijkt). Op zich wel een goede zaak. Thuiswerk prima, maar soms wil je toch even kunnen sparren met een collega.

Rytir schreef:
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/ ... schermwerk

Even het linkje opgezocht. Laptopwerk mag 2 uur per dag tot 6 mits er hulpmiddelen zijn (los toetsenbord/muis etc).

Dat moet de ARBO mij dan eens voordoen. Als engineer zit je zo ongeveer de godganse dag naar een beeldscherm te turen. Is het niet om tekeningen te maken, is het wel om (bestel)lijstjes in te vullen, bestellingen te maken of je mail lezen.

Ik heb een prima werkplek, daar niet van, inkl elektrisch verstelbare bureaustoel en gezien ik alleen thuis ben moet ik ook zelf m'n koffie maken.

Dan kun je dus wachten op fysieke problemen. Het menselijk lichaam is daar niet op gemaakt. Dus iedere uur ff een kop koffie, wc bezoek en zeker iedere pauze van je werkplek weg!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:28

Tjonge als je hun schema aanhoudt heb je aan het eind van de dag haast niets gedaan. Allemaal leuk in theorie maar in de praktijk niet haalbaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:22

Hier is mijn werk ook volledig beeldscherm. Vroeger nog een groot deel op papier, maar dat zijn we nu allemaal aan het digitaliseren.
Als ik thuiswerk neem ik tussendoor wel regelmatig een korte pauze (even iets te drinken / eten halen, ondertussen snel een was versteken) en ik werk boven, dus ik doe tig keer per dag de trap.
In de voormiddag ook snel een plasje met hond buiten, smiddags paarden in de weide gaan laten en paar km wandelen met de hond, en dan in de avond paarden of wandelen met hond, dus beweging haal ik gelukkig wel.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:39

Ik heb mezelf ook aangewend de afgelopen maanden om al mijn telefoongesprekken lopend te doen. Al is het rondjes lopen over de zolder, maar nooit zittend. Scheelt toch ook alweer flink wat stappen elke dag (ik bel veel).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:05

Kaka schreef:
Ik heb mezelf ook aangewend de afgelopen maanden om al mijn telefoongesprekken lopend te doen. Al is het rondjes lopen over de zolder, maar nooit zittend. Scheelt toch ook alweer flink wat stappen elke dag (ik bel veel).

Oh da's slim zeg!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:17

Kaka schreef:

Hele goeie tip!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:06

goeie tip. ik heb geen bereik in de woonkamer.. dus bel altijd in de garage en loop dan inderdaad veel.

de werkbank is dan eventueel mijn sta bureau als ik ook nog wat moet schrijven hahaha

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 11:11

Ik zit sowieso nog tot september huis, maar er word gesproken over niet meer terug naar kantoor in dit kalenderjaar :( Ik word er echt een beetje droevig van. Ik ben nog altijd niet goed in thuis werken en snel afgeleid. Ook het algehele thuis zijn ben ik zat. Ik heb een heel leuk huisje hoor :D Maar wil gewoon de baan op!

We doen onderling in het team wel ons best om in contact te blijven door zo af en toe samen te komen in het weekend (heel gezellig team dat ook vriendschappelijk door een deur kan), maar ben er wel echt klaar mee.

Zie het niet zitten om nog zo lang thuis te blijven, dus ben nu de overweging aan het maken om een nieuwe baan te zoeken. Ik zit in een sleur en merk dat het een hele negatieve invloed heeft op mijn algemene geestelijke gezondheid. Misschien dat de spanning van een nieuwe baan zal helpen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:21

Cubone schreef:
Ik zit sowieso nog tot september huis, maar er word gesproken over niet meer terug naar kantoor in dit kalenderjaar :( Ik word er echt een beetje droevig van. Ik ben nog altijd niet goed in thuis werken en snel afgeleid. Ook het algehele thuis zijn ben ik zat. Ik heb een heel leuk huisje hoor :D Maar wil gewoon de baan op!

We doen onderling in het team wel ons best om in contact te blijven door zo af en toe samen te komen in het weekend (heel gezellig team dat ook vriendschappelijk door een deur kan), maar ben er wel echt klaar mee.

Zie het niet zitten om nog zo lang thuis te blijven, dus ben nu de overweging aan het maken om een nieuwe baan te zoeken. Ik zit in een sleur en merk dat het een hele negatieve invloed heeft op mijn algemene geestelijke gezondheid. Misschien dat de spanning van een nieuwe baan zal helpen.

Heel herkenbaar!

Twee collega's van mij werken nu 1 dag per week samen thuis (uiteraard op afstand) om te kunnen sparren. Ik denk dat ik dit ook maar moet onderzoeken wil ik niet gek worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:10

Cubone schreef:

Maar na twee maanden is daar de nieuwigheid ook weer vanaf en heb je hetzelfde probleem.

Waarom spreek je niet door week af, bijvoorbeeld in een kleinere groep, om samen te werken op een lokatie of desnoods bij iemand thuis.

Of stel je werkgever voor dat je een dag per week met je eigen team op kantoor wil werken.
Mijn werkgever gaat die kant op al moeten enkele details nog worden uitgewerkt. In principe lijkt het mij een goed plan, mits je met de juiste mensen samen op kantoor bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:15

Wij kunnen nu ook weer naar kantoor gaan. We moeten ons wel van te voren aanmelden en er is een maximaal aantal mensen wat per afdeling aanwezig mag zijn.

Stel je werkgever voor om 1 tot 2 dagen naar kantoor te komen omdat je het echt niet meer trekt. Of spreek met een collega af om samen thuis te werken.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:25

Mijn grootste frustratie is dat ik het al sinds het thuiswerken is begonnen half maart, ik het echt heel druk heb, maar mijn collega's doen alsof ik de hele dag uit mijn neus zit te eten.
De afgelopen weken al meerdere keren een "Ben je daar nu nog niet mee klaar" te horen gehad.... Waar ik vervolgens niet al te mals op het gereageerd.
Dan kunnen ze het nog zo lollig bedoelen, ik ben er klaar mee!

En een tweede frustratie is de buurkinderen die achter ons wonen.
Die kunnen niet normaal spelen, dat moet altijd met gegil gepaard gaan.
En even luidruchtig spelen hoor je mij echt niet over, maar uren achtereen gegil, gaat echt in mijn irritatiefactor zitten.

Je zou ze bijna plakkerige toffee's voeren, zodat die kaken een paar uur op elkaar geplakt zitten. }> }> }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:36

Ja ik woon boven een supermarkt. Dus ook altijd lawaai. Het appartement wordt hier heel snel warm. Als je het raam open zet dan hoor je alleen maar rammelende winkelkarren en auto's die wegrijden. 2 weken terug was er zelfs een auto tegen mijn geparkeerde auto op gereden. Daar ging mijn middag werken...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:39

Oh, mijn god ik zou daar ook gek van worden van dat gegil uren aan een stuk.

Ik hoop en duim dat onze werkgever toe laat om in september weer meer naar kantoor te gaan. Al vrees ik dat dat een utopie gaat zijn zolang die anderhalve meter afstand in voege moet blijven. -O- -O-

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:40

Onze kantoortuin heeft straks nog maar ruimte voor 25 a 30% van de medewerkers. Voorlopig moet ik dus nog thuiswerken. Er wordt gestreefd om na 1 september elke afdeling 1 dag per week op kantoor te laten werken op basis van een reserveringssysteem. De rest van de week dus vanuit huis.

We hebben enkele maanden geleden kantoormeubilair kunnen bestellen. Ik had voor die tijd al een bureau aangeschaft en dat kon ik netjes declareren.

In de tussentijd heeft de werkgever al een keer een bloemetje gestuurd en een lokaal pakket met producten uit de regio.

Ik mag echt niet klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:44

Wij konden niet al te lang geleden inderdaad ook kantoormeubilair bestellen. Toen we net moesten gaan thuiswerken heeft mijn baas zelf een inventarisatie gemaakt van wat mensen écht nodig hadden, maar toen kregen we bv nog geen extra monitoren mee (we werken op de redactie met 2 schermen en dat is voor de overzichtelijkheid ook echt wel nodig), echt puur voor mensen die bv geen goed-werkende laptop hebben/hadden.

Andere spullen konden we idd wel declareren, als het echt nodig was.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 12:45

Marsu schreef:
Onze kantoortuin heeft straks nog maar ruimte voor 25 a 30% van de medewerkers. Voorlopig moet ik dus nog thuiswerken. Er wordt gestreefd om na 1 september elke afdeling 1 dag per week op kantoor te laten werken op basis van een reserveringssysteem. De rest van de week dus vanuit huis.

We hebben enkele maanden geleden kantoormeubilair kunnen bestellen. Ik had voor die tijd al een bureau aangeschaft en dat kon ik netjes declareren.

In de tussentijd heeft de werkgever al een keer een bloemetje gestuurd en een lokaal pakket met producten uit de regio.

Ik mag echt niet klagen.

Hier viel net een serieuze blok chocolade door de brievenbus met dank van de werkgever voor de inzet.
Blij mee. Gewoon dat eraan gedacht wordt; het gebaar.