Wat is de link met 5G en Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 23:03

Blussem schreef:
Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19

Dus al die mensen die er nu liggen stellen zich aan? Ik neem aan dat er geen discussie plaats hoeft te vinden of we corona wel serieus moeten nemen?

Genja: was ook mijn gedachten :+

Wie ook zo'n complotdenker op fb is, R amon W alter fascinerend om te lezen en bijzonder hoeveel mensen berichten delen hierover. Zonder zich goed in te lezen..
Ik zit nu in de fase fascinerend afgelopen dagen vooral ergenis om zoveel onrust te veroorzaken en het kudde gedrag wat mensen dan laten zien. Door het klakkeloos te delen en geloven.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:06

Ik zou ook graag willen geloven dat COVID niets voorstelt...

...toch was het mortuarium hier vanmorgen bijzonder goed gevuld. Helaas.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 23:10

Astorga schreef:
Ik zou ook graag willen geloven dat COVID niets voorstelt...

...toch was het mortuarium hier vanmorgen bijzonder goed gevuld. Helaas.

Begin dit jaar zei ik ook tegen patiënten maak je geen zorgen het is vergelijkbaar met het influenza virus en eerlijk is eerlijk daar vallen ook genoeg doden bij. De griepvaccinatie is niet voor niets ontwikkeld. Het toen nog klakkeloos het RIVM volgen bleek onverstandig te zijn :roll:

genja

Re: Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:27

Voor de mensen die zeggen ik heb nog geen Covid patiënten in mij omgeving dus het valt allemaal wel mee.
Zoek de documentaire Levenslucht op van npo week lang 3ic’s gevolgd. Vraag mij af of je daarna nog zegt of het meevalt . Volwassen mannen hoofd IC die gewoon zijn tranen laat lopen omdat hij niet meer weet hoe het straks verder moet bij nog meer aanbod .
( of zodat die documentaire ook nep zijn )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:34

Ik begrijp sowieso niet waarom dit ter discussie staat. De officiële covid-19 doden worden gewoon bekend gemaakt dus daar bestaat toch geen twijfel over?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:40

Karl66 schreef:
Op het moment dat een "wetenschapper" aangehaald wordt om een verschrikkelijke vage theorie te ondersteunen, dan is het altijd verstandig om even te checken wie die "wetenschapper" is. Die Thomas Cowan uit je filmpje blijkt dus een antroposofische arts te zijn. En als je motto "science without proof is a beautiful sci fi." is, dan is het nogal tegenstrijdig om een theorie die gebaseerd is op antroposofie aan te halen... ;)

Onder andere. Jammer dat je enkel dat stukje eruit haalt. Er zijn virologen die het daarnaast nog eens tegenspreken. Het was een voorbeeld, ik laat het in het midden of het waarheid is of niet.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 01:51

genja schreef:
Dino ik vraag mij dan af wat al die mensen bij ons in het ziekenhuis doen op de speciaal geopende afdeling? Allemaal mensen die niet ziek zijn ?

Zie trouwens de volgende complot theorie al weer aankomen nu ik de persconferentie zie en ik hoor over de app die ze misschien willen gaan gebruiken. Dat is natuurlijk helemaal niet om Corona te volgen maar dat ze eindelijk de mensen kunnen volgen wat ze doen :-)

Maar stel: een deel van de complot theorieën blijkt weldegelijk werkelijkheid te worden?

Als voorbeeld jouw opmerking over de app. Welke dus, nu al, in enkele landen alleen toegang geeft tot bepaalde faciliteiten. Eén van de theorieën is idd een volgsysteem (chip) waarbij alleen gebruikers nog toegang hebben tot faciliteiten.

Niet dat ik de complotten klakkeloos geloof maar enkele zijn wél iets om over na te denken.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 01:52

MISTRAL94 schreef:
Blussem schreef:
Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19

Dus al die mensen die er nu liggen stellen zich aan? Ik neem aan dat er geen discussie plaats hoeft te vinden of we corona wel serieus moeten nemen?

Genja: was ook mijn gedachten :+

Wie ook zo'n complotdenker op fb is, R amon W alter fascinerend om te lezen en bijzonder hoeveel mensen berichten delen hierover. Zonder zich goed in te lezen..
Ik zit nu in de fase fascinerend afgelopen dagen vooral ergenis om zoveel onrust te veroorzaken en het kudde gedrag wat mensen dan laten zien. Door het klakkeloos te delen en geloven.

Ik zou gefascineerd zijn door wat voor een onzin er op zijn Facebook staat, als ik niet met iedere letter die ik lees mijn hersencellen een voor een af voelde sterven.

Ik dacht dat dit soort mensen een soort mythe waren. En dan die honderden reacties erop van mensen die dit geloven! Hoe dan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:29

Lestrange01 schreef:
Ik zou gefascineerd zijn door wat voor een onzin er op zijn Facebook staat, als ik niet met iedere letter die ik lees mijn hersencellen een voor een af voelde sterven.

Ik dacht dat dit soort mensen een soort mythe waren. En dan die honderden reacties erop van mensen die dit geloven! Hoe dan?

Ja dit eigenlijk wel :j

Ik heb het idee dat de mensen die zo'n paniek maken over de grote boze overheid misschien wel dingen doen die ze niet moeten doen..
Niet meer met contacten betalen -> dag zwart geld
Monitoren waar je bent -> met je zogenaamde hernia en bijbehorend smartegeld dus niet meer naar de sportschool
en nog zo wat.. :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:35

Dat vraag ik me soms ook af Cer.
Net als met camera's in de stad voor de veiligheid. Daar gaan sommige ook compleet tegen in. En ik denk dan ook, waarom?
Ja ik loop daar, krab misschien aan mijn gat, maar dat is dat het enige "rare" wat ik dan doe.

Met dit ook, ik betaal al bijna alles met pin, zo handig, anders moet ik eerst pinnen bij de geldautomaat.
Baal er bijvoorbeeld van dat voor de kapper eerst naar de automaat moet.

Ja de overheid kan precies zien hoeveel ik verdien en hoeveel ik uitgeef en waaraan.
Boodschappen, dierenvoer, kleding.
En dan? wat hebben ze daar aan?
Ik werk niet zwart, heb geen wietplantage, dus alles klopt.
Zou niet weten welke overheid werknemer dat gaat zitten controleren, helemaal niemand.
Maar als je dingen te verbergen hebt kan het wel vervelend zijn natuurlijk :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:20

Danique_G schreef:
Ik denk dat we langs elkaar heen praten (denk ik?). Ik had het over “de relatie” 5g en Corona en niet Corona an sich.
Er is geen onderzoek gedaan in het verleden om een relatie in kaart te brengen tussen pandemieën en straling (iemand postte het overzicht). Dat ging om bijvoorbeeld Spaanse griep en gebruik van bepaalde radiogolven. Er is simpelweg te weinig data om hier wat over te zeggen. Vandaar dat ik “het geloven in” aanhaalde. Overigens bedoel ik niet dat ik geloof in complottheorieën. Maar vind het lastig op je berichtje te reageren omdat ik niet precies begrijp waar jij op reageert :P

Als je dat overzicht bedoeld met 3G, 4G, 5G, dat is wel een heel erg kort en naar de conclusie toegeschreven overzicht. Wat geen enkel recht doet aan de geschiedenis van de mensheid en de pandemie.

Pandemieën zijn zo oud als de mensheid. Hieronder een link naar een overzicht met pandemieën dat ongeveer begint bij onze jaartelling:
https://www.emerce.nl/nieuws/infographi ... s-pandemie
Als straling daar al een invloed op zou hebben, dan is het de elektromagnetische straling waarmee we continu vanuit de ruimte bekogeld worden. Ik zou namelijk niet weten welke magnetron, hoogspanningskabel of G-netwerk de zwarte dood veroorzaakt zou moeten hebben, of de pokkenepidemie.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 09:35

_Penotti schreef:
Dat vraag ik me soms ook af Cer.
Net als met camera's in de stad voor de veiligheid. Daar gaan sommige ook compleet tegen in. En ik denk dan ook, waarom?
Ja ik loop daar, krab misschien aan mijn gat, maar dat is dat het enige "rare" wat ik dan doe.

Met dit ook, ik betaal al bijna alles met pin, zo handig, anders moet ik eerst pinnen bij de geldautomaat.
Baal er bijvoorbeeld van dat voor de kapper eerst naar de automaat moet.

Ja de overheid kan precies zien hoeveel ik verdien en hoeveel ik uitgeef en waaraan.
Zou niet weten welke overheid werknemer dat gaat zitten controleren, helemaal niemand.

Dat weten ze sowieso wel. Ik heb mijn huis toendertijd goed verkocht. Ging ik belastingaangifte doen. Door onduidelijkheden ben ik toen bij de belastingdienst op kantoor geweest. Toen werd er gezegd, wat heb je met dat geldbedrag gedaan. Zeg welk geldbedrag? Had er helemaal niet meer bij stil gestaan. Bleek te gaan over de overwaarde van het huis. Dus ze weten alles, telefoons geven signalen af aan masten, Google weet alles van je. Maar als zij gelukkig worden, om alles te weten over een boerentrien uit Drenthe moeten ze dat maar lekker doen. Ik geloof niet meer in privacy. Ze weten meer over ons dan wij denken. Daarnaast denk ik, als jij het niet weet over jezelf dan weten je dorpsgenoten dat wel :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:38

Dinopino schreef:
In Duitsland hebben ze wel een geinig meetsysteem. Stel ik heb corona, dan wordt automatisch iedereen meegeteld die ik ken in de cijfers. Nou ik blijf erbij noem mij een persoon die je persoonlijk kent en niet via via maar echt zelf kent die gestorven is aan deze zogenaamde hoax. En ik geloof pas iets wanneer ik het zie en ga op onderzoek uit en spreek dokters enz. Raar he niemand kent iemand met covid 19. Het is net als de sars en vogelgriep enz. onzin. Wat wel beangstigend is dat ze zich wel voorbereiden op heeeeel veel doden. En daar heeft 5g van alles mee te maken. En dat komt niet van internet daar ben ik zelf achteraangegaan wat dat doet. Dat is echt afschuwelijk. Iedereen haalt zijn wijsheid van internet en radio en tv en geloven het.

Zo wordt er helemaal niet gemeten in Duitsland. Je wordt alleen meegenomen in de cijfers als je ook daadwerkelijk positief bent getest. Ga geen onwaarheden verspreiden.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:43

Danique_G schreef:
Er is geen onderzoek gedaan in het verleden om een relatie in kaart te brengen tussen pandemieën en straling (iemand postte het overzicht). Dat ging om bijvoorbeeld Spaanse griep en gebruik van bepaalde radiogolven

Okee, even een reactie, want ik postte zo'n plaatje. Maar dat was zeer zeker niet als 'overzicht'. Dit was als voorbeeld van de complete onzin die men hierover op internet plaatst. Hoe men zaken aan elkaar probeert te knopen die geen zak met elkaar te maken hebben en die feitelijk (in dit geval de jaartallen) niet eens helemaal correct zijn en daarbij alle gegevens die niet meewerken in het onderbouwen van het punt dat ze proberen te maken heel handig weglaten.
Dat er mensen zijn die zoiets lezen en - niet gehinderd door gezond verstand - denken "Goh, klinkt logisch" is te sneu voor woorden.

Dit was mijn spreekbeurt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:48

Kana schreef:
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat er zo de draak word gestoken hiermee. Snap dat mensen die hierin geloven daar nu niet voor uit willen komen in dit topic.

Zo is het altijd gegaan.... dat wat het meest ondenkbare scenario was, het meest ongeloofwaardig; bleek heel regelmatig waar te zijn.
Zoals we nu misschien grinniken om 9-11, grinnikten mensen destijds bijvoorbeeld over concentratiekampen.

Ik zal niet zeggen dat alle tot nu toe geventileerde theorieën 'waar zijn', maar het zou ridicuul zijn mensen uit te lachen en te pretenderen dat ik precies weet wat wel/ niet waar is.

Tot die tijd neem ik alles in overweging.... alles is waar, en niets is waar... het is onmogelijk zicht op alles te krijgen. Maar er vanuit gaan dat alleen alles op het 20 uur journaal van de NOS de absolute waarheid is, is niet handig.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:52

_Penotti schreef:

Nou, stel dat jij heel veel ongezonde producten koopt, overgewicht hebt en dus gezondheidsproblemen.
Dan kan je verzekering je eigen risico besluiten te verhogen, wellicht krijg je geen voorrang bij beperkte IC bedden..... en mogen gezonde mensen eerst.
Een soort straf/ beloning-systeem.

In China doet men dit al. Dmv van gezichtsherkenning kunnen alle mogelijk misstappen geregistreerd worden; roken waar dat niet mag, een keer door rood lopen, iemand uitschelden in een winkel, ergens verkeerd parkeren, etc... Er geldt daar een puntensysteem; bij goed gedrag heb je meer mogelijkheden en vrijheden, bij overtredingen kun je beperkt worden in werk, scholing, leningen, etc....

Wie dat geen probleem vindt moet zich maar eens achter de oren krabben.

Ik wil dus gewoon contant geld kunnen blijven gebruiken, maar zal ook een ouderwetse Nokia koelkast gaan gebruiken als mijn telefoon getracked wordt en de gegevens vrijgegeven door Google.
Heb ik iets te verbergen? Nee. Vind ik het ethisch op alle manieren fout: ja.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:54

Het alternatief, mensen uitschelden, fout parkeren waar dat gevaarlijk is (denk aan brandweer doorgang etc). is ok?

Oh nee, ik verwoord het weer verkeerd. Krijg nu weer Bokt over me heen. Nee nee ik bedoel niet alternatief maar ik kan nu even niet op een beter woord komen. Dit is bij wijze van spreken. Ook niet goed, dit is bij wijze van typen.
Dat dus. Dat je me niet op woorden pakt.

Oh nee, niet je want dan kan iemand zich aangesproken voelen. Dus men, in het algemeen, als er iemand is die het zich aantrekt als in de zin van wie de schoen past trekke hem aan.

Dat dus.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:57

rien10 schreef:
Het alternatief, mensen uitschelden, fout parkeren waar dat gevaarlijk is (denk aan brandweer doorgang etc). is ok?

Dat zijn uitersten he? Maar het kan dus ook zitten in je koopgedrag, je politieke opinies, wat je eet, etc...
Foutief gedrag dienen we van elkaar niet te accepteren en anders is er de sterke arm der wet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:57

Wat kan het de overheid nou schelen of ik geen, 1 of 27 dildo's koop. Niks toch?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:00

rien10 schreef:
Wat kan het de overheid nou schelen of ik geen, 1 of 27 dildo's koop. Niks toch?

Tuurlijk wel, je zou wel eens seksverslaafd kunnen zijn...

Ik vind ook dat we niet richting Aziatische toestanden willen. Dat heeft niets te maken met conspiracy theory maar gewoon met het beschermen van je rechten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:00

En dan ben ik sex verslaafd. En dan. Dan weten ze dat. En dan?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:02

Ninx schreef:
_Penotti schreef:

Nou, stel dat jij heel veel ongezonde producten koopt, overgewicht hebt en dus gezondheidsproblemen.
Dan kan je verzekering je eigen risico besluiten te verhogen, wellicht krijg je geen voorrang bij beperkte IC bedden..... en mogen gezonde mensen eerst.
Een soort straf/ beloning-systeem.

In China doet men dit al. Dmv van gezichtsherkenning kunnen alle mogelijk misstappen geregistreerd worden; roken waar dat niet mag, een keer door rood lopen, iemand uitschelden in een winkel, ergens verkeerd parkeren, etc... Er geldt daar een puntensysteem; bij goed gedrag heb je meer mogelijkheden en vrijheden, bij overtredingen kun je beperkt worden in werk, scholing, leningen, etc....

Wie dat geen probleem vindt moet zich maar eens achter de oren krabben.

Ik wil dus gewoon contant geld kunnen blijven gebruiken, maar zal ook een ouderwetse Nokia koelkast gaan gebruiken als mijn telefoon getracked wordt en de gegevens vrijgegeven door Google.
Heb ik iets te verbergen? Nee. Vind ik het ethisch op alle manieren fout: ja.

Als ik dagelijks bij de frituur sta zou dit kunnen.
Maar als ik 50 euro afreken bij de super met pin, zie je niet of dat pizza is of bloemkool.

En ik rook niet, loop niet door rood, scheld geen mensen uit, parkeer waar mag, niet dat ik dat een goed systeem zou vinden, maar of ik er werkelijk wat van zou merken?
En ik denk dat dat bij 90% van de mensen is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:02

rien10 schreef:

En dan blijkt uit onderzoek dat mensen die seksverslaafd zijn vaker grensoverschrijdende gedrag laten zien en dus volgen ze je toch laat maar extra op.

Dat is natuurlijk ver gedacht, maar daar gaat het echt naartoe in China

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:03

Maar als ik sex verslaafd ben, en het is bewezen dat deze mensen vaker grensoverschrijdend gedrag laten zien, en ze volgen mij; dan is dat toch terecht dat ze mij volgen? Want ik ben een potentiële grensoverschrijder.
Het is niet zo heel ingewikkeld hoor.

Laat ik het bij mijzelf houden. Ik heb overgewicht. Als Big Brother dat weet (en geloof je, BB weet dat allang) dan weten ze iets wat gewoon de waarheid is. Daar hoef je toch niet zo spastisch over te doen?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 08-04-20 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:04

SinneJ schreef:
rien10 schreef:

En dan blijkt uit onderzoek dat mensen die seksverslaafd zijn vaker grensoverschrijdende gedrag laten zien en dus volgen ze je toch laat maar extra op.

Dat is natuurlijk ver gedacht, maar daar gaat het echt naartoe in China

Vergeet alleen niet dat China een heel ander systeem heeft dan Nederland/de Europese Unie. Hier zijn gewoon wetten en regels wat niet kan en is er een onafhankelijke European Data Protection Supervisor (EDPS). De EDPS wordt vaak geconsulteerd over wat wel kan en niet, dus een dergelijk systeem als China heeft is hier zeer onwaarschijnlijk, zo niet onmogelijk.