Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:13

Voor iedereen die zich zo'n grote zorgde maakte... Ben in belgie... Mocht gewoon voor mijn paard de grens over van de douane!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:17

Heb je ook gezegd dat je ging enten?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 10:23

Ja hoor. Spuitje laten zien, maar dat boeide ze nieteens, wilde puur weten waar ik heen ging

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:24

Oke, nou fijn dat het gelukt is allemaal.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:26

Ben je dierenarts dat je zelf spuit? Denk het niet die hebben meer v dan ziekig te gaan rellen op een forum.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:29

Blijf vooral zo doorzagen op TS . Ze is de grens over en kan naar haar paard. Probleem opgelost

Denk er ook het mijne over, maar er is genoeg over gezegd en t wordt vervelend.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:19

quarterH schreef:
Ja hoor. Spuitje laten zien, maar dat boeide ze nieteens, wilde puur weten waar ik heen ging

Zei ik toch :D :D :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:01

Gefeliciteerd. Maar mensen zouden er beter aan doen om zich gewoon aan de regels te houden en niet voor niet noodzakelijke dingen naar buiten zouden gaan. Die regels zijn er niet voor niks. Fijn dat het gelukt is maar een enting is een bullshit reden om de grens voor over te gaan en t feit dat je er anders over denkt is echt bijzonder egotistisch te noemen. Het paard gaat er niet dood van als baasje niet bij de enting is.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:33

friendly schreef:
Gefeliciteerd. Maar mensen zouden er beter aan doen om zich gewoon aan de regels te houden en niet voor niet noodzakelijke dingen naar buiten zouden gaan. Die regels zijn er niet voor niks. Fijn dat het gelukt is maar een enting is een bullshit reden om de grens voor over te gaan en t feit dat je er anders over denkt is echt bijzonder egotistisch te noemen. Het paard gaat er niet dood van als baasje niet bij de enting is.

Ze hield zich toch aan de regels, anders had de politie haar wel teruggestuurd.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:02

Binnen blijven en niet onnodig reizen zijn ook regels.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:25

Schijnbaar vond de douane het prima en voor verzorging van je paard mag je de grens over, dat bleek ook wel want dat was het enige wat ze boeiden.

Dus jullie gaan ook allemaal niet meer naar je paarden toe of boodschappen doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:28

quarterH schreef:
Schijnbaar vond de douane het prima en voor verzorging van je paard mag je de grens over, dat bleek ook wel want dat was het enige wat ze boeiden.

Dus jullie gaan ook allemaal niet meer naar je paarden toe of boodschappen doen?

Fijn dat je nog even na kunt smijten, waarschijnlijk had je toch nooit gezegd dat je tegengehouden was of beboet, maar mooi dat je een injectie kon geven. Vast geen gewone enting maar ja, het is je gelukt dus blijf nog maar even een lange neus halen , dat pleziertje is je gegund hoor.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:30

Bigone is snap jou niet zo goed, vanwaar die vijandigheid?

En vast geen gewone enting?? Nou ja zeg waar haal je het vandaan zo'n insinuaties en verwijten te verzinnen???

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:35

Komt puur omdat jij aangeeft dat je paard gevaccineerd moest worden , wanneer dat een levensreddend iets is , alle begrip voor. Ook al moest je een dag voor reizen. Maar je stelt een vraag, daarop geven mensen antwoord dat niet noodzakelijke verplaatsingen niet mogen en de hel breekt los van jouw kant. En ik zit al dik vier weken trouw binnen of in de tuin , risicogevallen . En dan erger ik me dat een vaccinatie reden is om toch op pad te gaan terwijl dat gewoon over drie maanden ook kan. En wanneer ik lees dat je het blijkbaar zelf doet , tja dan denk ik ook dat het om een merrie gaat die hengstig gespoten moet worden bvb. Dat kan ook een maand later en wanneer dat totaal niet uit komt had je dat gewoon kunnen vermelden , zo vreemd is dat niet. Door je eigen kort voor de kont zijn en vaag verhaal roep je bepaalde reacties op, niet goed van mij maar heb het even gehad met mensen die zo reageren. Had ook net gehoord dat er weer twee bekenden dood zijn door Corona en de oma van schoonzoon waarschijnlijk haar 100e verjaardag ook niet haalt. Mijn lontje is even te kort en jij hebt de volle lading gekregen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 14:42

Ok, dankje voor je uitleg. Heel vervelend dat je gevallen van dichtbij hebt en dat je zelf risicogroep bent waardoor je niet naar buiten kan.

Het is trouwens een ruin, dus hengstig spuiten is niet nodig :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:45

Verzorging van je dieren is naar mijn idee een moetje. In dit geval een enting, maar als hij een dot hooi of supplementen moest hebben was het wel oke geweest.

En als je dan ook nog eens niemand tegen komt?

Fijn dat je iig naar je paard kon en ze niet te moeilijk deden bij de grens. Ik zou het ook hebben gedaan om bij mijn paard te komen. Vooralsnog hebben we hier makkelijk praten in NL omdat het nog mag.

Maar je gaat er bijna van uit dat alle aanvallenden in dit topic niet naar hun paard gaan en netjes thuisblijven als die op een pensionstal staat wordt gevoerd en gemest want dan is langsgaan ook geen moetje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:47

quarterH schreef:
Ok, dankje voor je uitleg. Heel vervelend dat je gevallen van dichtbij hebt en dat je zelf risicogroep bent waardoor je niet naar buiten kan.

Het is trouwens een ruin, dus hengstig spuiten is niet nodig :D

Nee dan word het wat lastig, gr

Ook mensen in mijn omgeving blijven binnen trouwens , juist die niet in de risico groep vallen. Kinderen zitten in onderwijs en politie dus vitale beroepen en blijven uit de buurt .

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:50

quarterH schreef:

Ik heb geen paard meer. Maar ik ga inderdaad niet meer naar mijn honden die in gastgezinnen wonen...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:59

Tancreda4 schreef:
Maar je gaat er bijna van uit dat alle aanvallenden in dit topic niet naar hun paard gaan en netjes thuisblijven als die op een pensionstal staat wordt gevoerd en gemest want dan is langsgaan ook geen moetje.

Jop. Ben sinds 16 maart niet meer bij m'n paard geweest.
Is hier wel van de moetes.

Ik denk inderdaad dat er tussen de 'aanvallenden' mensen zitten die zich wèl aan de lockdown houden (al dan niet verplicht).
En ja sorry, maar dan steekt het gewoon dat anderen onbezonnen rondcrossen alsof het niets is.

Anyhow, fijn dat de douane je gewoon liet passeren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:01

Voor je paard zorgen vind ik niet onbezonnen. Blijkbaar was het iets dat niet gedaan kon worden door degene waar het paard staat. Dan is het niet anders.

En goed van je dat je zelf thuis blijft. Iig fijn dat je paard wordt gedaan. Ben wat dat betreft nu 'blij' dat ik alles zelf moet doen met dit weer . Was in de winter met die natheid minder blij mee ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:06

Wel als dat ook door iemand anders ter plekke kan gebeuren en het niet gaat over voer en water geven.

Hier zou het om een enting gaan, al is het niet helemaal duidelijk welke vermits de eigenaar het ook zelf mag doen.
Als we het over de gewone standaardentingen hebben vind zelfs de orde van de dierenartsen in België het niet noodzakelijk. Dus waarom dan tòch willen?

Dat thuis blijven is hier geen vrijwillige keuze hé.
Ik hoop echt dat ze bij jullie in Nederland niet zo streng worden als hier, leuk is het niet.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:12

Waarom? 'Als wij het niet mogen mogen/gunnen we het jullie ook niet?' lekker sociaal!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:17

Net zo sociaal als hoog van je toren blazen tegen mensen die minder geluk dan jou hebben.

Je maakt gebruik van de mogelijkheden die je nog hebt en dat is je gegund.
Maar het zou je sieren wat minder arrogant te doen tegen mensen die er anders over denken.
Veel van de reacties komen ook voort uit jouw manier van reageren.
Laatst bijgewerkt door Thioro op 05-04-20 15:18, in het totaal 2 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:17

quarterH schreef:
Waarom? 'Als wij het niet mogen mogen/gunnen we het jullie ook niet?' lekker sociaal!

Ehh nee 'Als jullie het blijven verspreiden moeten wij nóg langer binnen zitten.'

Vooral dat.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:18

quarterH schreef:

Nee, het gaat erom dat we er met z'n allen samen voor moeten zorgen dat het virus onder controle blijft. Onnodige verplaatsingen (en ja, daar reken ik een enting onder) maken het risico voor iedereen groter. Ik werk in de zorg. Diezelfde zorg waar jij op rekent als je ziek wordt. Mijn leven, dat van mijn collega's en van mijn geliefden wordt in de waagschaal gelegd door dit soort acties. Denk daar eens over na. De wereld draait niet alleen om jou, we moeten het samen doen.