verootjoo schreef:Wel ironisch dat er in de cruciale beroepenlijst allemaal ondergewaardeerde beroepen staan die afgelopen jaren actie gevoerd hebben voor meer waardering
Nou, die hebben de volgende keer wel heel goede argumenten in handen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Denise_ schreef:Zojuist bericht gekregen van onze beroepsgroep. Zij vinden (i.t.t. de beroepsgroep mondzorg zoals hierboven aangegeven door Amber_anne) dat wij onder de zorg vallen en derhalve een 'cruciale beroepsgroep' zijn.
Ik voer overwegend cosmetische behandelingen in het gezicht uit. Echt heel cruciaal. Werkzaamheden gaan dus hetzelfde door als afgelopen week, met iets verscherpte hygiënemaatregelen.
GUSTIxBILL schreef:Als internationaal chauffeur gaat mijn leven “gewoon” door.
Alleen bij veel klanten geen fatsoenlijke sanitair meer mogelijk (chauffeurs wc’s dicht maar dixie langs het gebouw).
In Nederland met de lockdown stellen veel chauffeurscafes hun sanitair en parking nog steeds ter beschikking. Maar hoe dit in Duitsland, Frankrijk en België zelf gaat zijn blijft de vraag.
Dus voor ons als chauffeurs in niet noodzakelijk transport is het zien wat er gaat gebeuren. Of wij dezelfde vrijstellingen en verplichtingen gaan krijgen als de noodzakelijke transporten, of of dat we in België in de steek gelaten worden door de regering en werkgevers/opdrachtgevers.
LukieBradley schreef:GUSTIxBILL schreef:Als internationaal chauffeur gaat mijn leven “gewoon” door.
Alleen bij veel klanten geen fatsoenlijke sanitair meer mogelijk (chauffeurs wc’s dicht maar dixie langs het gebouw).
In Nederland met de lockdown stellen veel chauffeurscafes hun sanitair en parking nog steeds ter beschikking. Maar hoe dit in Duitsland, Frankrijk en België zelf gaat zijn blijft de vraag.
Dus voor ons als chauffeurs in niet noodzakelijk transport is het zien wat er gaat gebeuren. Of wij dezelfde vrijstellingen en verplichtingen gaan krijgen als de noodzakelijke transporten, of of dat we in België in de steek gelaten worden door de regering en werkgevers/opdrachtgevers.
Vervelend hè! Mijn broer en vader en veel bekenden zitten ook internationaal transport.
Mijn schoonzus heeft voor mijn broer echt moeten zoeken om eten te vinden wat in de vrachtwagen opgewarmd kan worden.
Evenals mijn moeder voor mijn vader.
Je kan gewoon geen kant op.
Maar transport stil leggen gaat gewoon niet.
Hun rijden veel vee voer en dergelijke , dat kan je gewoon niet stop zetten.
Bij mijn kippen word vandaag hopelijk ook gewoon geleverd. Ben zo bang voor zulke dingen. De beesten kunnen er niks aan doen