We hebben niets nodig, maar het idee is fijn. Dus terug geappt dat wij veel voorraad hebben dus zn kom maar langs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rizette schreef:Sterkte Brainless en Spirit! Ik schrik van het bericht dat Corona ook veel onherstelbare longschade kan geven en dat er veel jonge mensen op de ic liggen nu en ik schrik ook dat we in Nederland niet alles gaan sluiten maar de RIVM die keer op keer tot op heden geen idee had wat er aan de hand was nu eigenlijk de leiding in handen heeft. Nee ik zie geen voordelen voor mezelf ben vooral bang. Voor iedereen. De berichtgeving is zo niet kloppend geweest. Waarom hoeft in China niet iedereen het te krijgen en wordt het ingedamd en wordt het hier geprobeerd geocntroleerd te laten verlopen., voor zover dat dat kan. En wordt er nog steeds niet gezegd wat in Belgie wel open naar buiten komt dat het virus voor iedereen een gevaar is en dat je het ook gewoon voor de 2e x krijgen kunt. Ik voel me proefkonijn van het RIVM want ik krijg de indruk dat ze geen idee hebben waarover ze het hebben maar daar niet eerlijk in zijn.
Rizette schreef:Sterkte Brainless en Spirit! Ik schrik van het bericht dat Corona ook veel onherstelbare longschade kan geven en dat er veel jonge mensen op de ic liggen nu en ik schrik ook dat we in Nederland niet alles gaan sluiten maar de RIVM die keer op keer tot op heden geen idee had wat er aan de hand was nu eigenlijk de leiding in handen heeft. Nee ik zie geen voordelen voor mezelf ben vooral bang. Voor iedereen. De berichtgeving is zo niet kloppend geweest. Waarom hoeft in China niet iedereen het te krijgen en wordt het ingedamd en wordt het hier geprobeerd geocntroleerd te laten verlopen., voor zover dat dat kan. En wordt er nog steeds niet gezegd wat in Belgie wel open naar buiten komt dat het virus voor iedereen een gevaar is en dat je het ook gewoon voor de 2e x krijgen kunt. Ik voel me proefkonijn van het RIVM want ik krijg de indruk dat ze geen idee hebben waarover ze het hebben maar daar niet eerlijk in zijn.
EarthFocus schreef:Het coronavirus ansich heeft geen enkel voordeel als je het bekijkt vanuit emotioneel oogpunt.
Als je het vanuit rationeel oogpunt bekijkt, en ik hoop niet dat mensen mij hierop gaan aanvallen, want ik weet heel goed dat de mensen die overlijden ook nabestaanden hebben die verdriet hebben.
Maar rationeel gezien is het voor de overbevolking van de wereld 'goed' dat het uitgedund wordt.
En nogmaals, ieder sterfgeval betreur ik! Ik heb medelijden met de nabestaanden, maar ik zie het dan weer door emotioneel oogpunt en ik ging het rationeel bekijken.
Dus de volgende positieve dingen:
-Door de vele sterfgevallen daalt de overbevolking
-Mensen leren te overleven en velen leren ook na te gaan denken over hoe goed wij het eigenlijk hebben in een land als Nederland. Eigenlijk komt ons alles altijd wel aangewaaid, er zijn altijd oplossingen, hoe moeilijk de situatie ook is.
Maar nu moet je echt na gaan denken en ik denk dat dat voor veel mensen wel hun ogen opent.
-Mensen moeten fysieke afstand houden, maar hoe langer deze maatregelen zijn, hoe dichter we naar elkaar toe gaan groeien, we moeten immers met zijn allen overleven.
En dan de voordelen die voor mij gelden:
-Door mijn autisme kan ik niet veel prikkels verdragen, nu is het veel rustiger op straat en blijven mensen uit mijn buurt, wat persoonlijk ervoor zorgt dat ik meer rust in mijn hoofd heb.
-Op zondag kan ik in de ochtend rustig de honden uitlaten zonder dat ik duizenden mensen moet ontwijken die naar de kerk gaan![]()
En de nadelen die niet direct iets met het corona te maken hebben:
-Online dierenvoer bestellen is DRA-MA, heel veel is uitverkocht
-Alle kinderen die thuis zijn van school spelen buiten en zijn tegenwoordig erg rebels en gooien helaas veel met stokken of stenen naar alle dieren die nu bezig zijn een nest te maken.
shan schreef:Tijd voor bezinning, de aarde heeft een enorme burn out.
Ze torst de last van miljarden mensen die allemaal meer, groter en beter willen van alles. Ze wordt aan alle kanten en op alle manieren leeggezogen en we doen er allemaal aan mee.
Een noodkreet dus, net als de branden in Australie en de sprinkhanen plagen en het Ebola virus dat de laatste jaren om zich heen grijpt!
Ik hoop dat we dit met zijn allen nu echt eens gaan beseffen!
Dat besef zou voor mij het meest positieve van de hele ramp zijn die zich nu wereldwijd afspeelt.
pien_2010 schreef:of de regeling wordt verlengd. De fransen zijn niet gek hoor, ook al worden hier even andere keuzes gemaakt.Citaat:Dikke kans dat 2 weken niet genoeg is en je daarna weer van voor af aan begint.
shan schreef:Tijd voor bezinning, de aarde heeft een enorme burn out.
Ze torst de last van miljarden mensen die allemaal meer, groter en beter willen van alles. Ze wordt aan alle kanten en op alle manieren leeggezogen en we doen er allemaal aan mee.
Een noodkreet dus, net als de branden in Australie en de sprinkhanen plagen en het Ebola virus dat de laatste jaren om zich heen grijpt!
Ik hoop dat we dit met zijn allen nu echt eens gaan beseffen!
Dat besef zou voor mij het meest positieve van de hele ramp zijn die zich nu wereldwijd afspeelt.