Het coronavirus ansich heeft geen enkel voordeel als je het bekijkt vanuit emotioneel oogpunt.
Als je het vanuit rationeel oogpunt bekijkt, en ik hoop niet dat mensen mij hierop gaan aanvallen, want ik weet heel goed dat de mensen die overlijden ook nabestaanden hebben die verdriet hebben.
Maar rationeel gezien is het voor de overbevolking van de wereld 'goed' dat het uitgedund wordt.
En nogmaals, ieder sterfgeval betreur ik! Ik heb medelijden met de nabestaanden, maar ik zie het dan weer door emotioneel oogpunt en ik ging het rationeel bekijken.
Dus de volgende positieve dingen:
-Door de vele sterfgevallen daalt de overbevolking
-Mensen leren te overleven en velen leren ook na te gaan denken over hoe goed wij het eigenlijk hebben in een land als Nederland. Eigenlijk komt ons alles altijd wel aangewaaid, er zijn altijd oplossingen, hoe moeilijk de situatie ook is.
Maar nu moet je echt na gaan denken en ik denk dat dat voor veel mensen wel hun ogen opent.
-Mensen moeten fysieke afstand houden, maar hoe langer deze maatregelen zijn, hoe dichter we naar elkaar toe gaan groeien, we moeten immers met zijn allen overleven.
En dan de voordelen die voor mij gelden:
-Door mijn autisme kan ik niet veel prikkels verdragen, nu is het veel rustiger op straat en blijven mensen uit mijn buurt, wat persoonlijk ervoor zorgt dat ik meer rust in mijn hoofd heb.
-Op zondag kan ik in de ochtend rustig de honden uitlaten zonder dat ik duizenden mensen moet ontwijken die naar de kerk gaan
En de nadelen die niet direct iets met het corona te maken hebben:
-Online dierenvoer bestellen is DRA-MA, heel veel is uitverkocht
-Alle kinderen die thuis zijn van school spelen buiten en zijn tegenwoordig erg rebels en gooien helaas veel met stokken of stenen naar alle dieren die nu bezig zijn een nest te maken.