Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:50

Guinevere schreef:
Ik hoop vrijdag naar Costa Rica te gaan. In mijn regio (van de VS) is nog geen Corona en in het deel van CR waar ik naar toe ga ook niet.

Wie weet, met een beetje geluk kun jij daar verandering in brengen.... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:54

Kuggur schreef:
Guinevere schreef:
Ik hoop vrijdag naar Costa Rica te gaan. In mijn regio (van de VS) is nog geen Corona en in het deel van CR waar ik naar toe ga ook niet.

Wie weet, met een beetje geluk kun jij daar verandering in brengen.... >;)

Ja. Echt weer zo’n simpele uitspraak. En als je eenmaal in Costa Rica bent, en je blijkt wel besmet denk ik dat je nog veel spijt hebt. De behandelingsmogelijkheden zijn daar een stuk minder. En je kunt er een hoop ellende veroorzaken door de boel de verspreiden als je het toch blijkt te hebben. Lekker onverantwoord weer.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:55

Tsja, die Spaanse mensen die hier heen kwamen zullen ook wel gedacht hebben dat ze gezond waren. Ze zijn hier op het vliegveld gescand, maar toen vertoonden ze geen symptomen. Een dag later wel....

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:14

https://www.iatatravelcentre.com/intern ... 226297.htm

Hier kun je de getroffen maatregelen van veel landen vinden. Er wordt regelmatig geüpdatet maar de lijst is niet compleet.

Is het verstandig om nu of binnenkort op reis te gaan? Ik vind van niet. Over een maand, of twee maanden? Dat hangt af van de ontwikkeling van de situatie.

Zelf heb ik een (deels werk-)trip gepland staan voor begin mei, via Servië naar Bulgarije, vervolgens Macedonië en daarna Montenegro. Laatste stop zou eind mei in Italië zijn. Al deze landen hebben inmiddels reisbeperkingen, Bulgarije staat niet in de lijst maar heeft volgens een bevriende inwoner ook al grenzen (wegverkeer) gesloten. Afwachten dus...

Yv_

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:24

Ik heb een tripje geplanned staan in mei, maar gezien er zoveel vluchten worden geannuleerd, heb ik gebeld dat ik nog even wacht met ticket kopen totdat alles weer een beetje bedaard is. Zoals het er nu naar uitziet zou het rond eind maart toch al een stuk verbeterd moeten zijn?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 17:26

Inmiddels thuis lekker op de bank. Voorlopig in "quarantaine", want thuis werken en de stad is op slot. Rijlessen zijn geannuleerd, sportschool dicht.

Daarnet toen ik door de stad fietste heb ik nog een paar keer opgekeken naar de toeristen met hun grote koffers. Is toch geen lol aan zo?

Achja. Ik ben blij dat ik thuis ben en erg opgelucht dat ik zonder problemen thuis kon komen. Denk dat dat over een weekje ook wel anders is.

Als ik vandaag heen zou zijn gegaan denk ik dat ik had bedankt. Maar de paniek begon pas toen ik daar al zat dus kon weinig doen behalve mn vlucht in de gaten houden.

Aankomst op de luchthaven was wel erg vreemd. Geen controle qua gezondheid en een uitgestorven vliegveld. Heb nog nooit zo weinig mensen gezien op een luchthaven.
Laatst bijgewerkt door Cubone op 14-03-20 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:27

Onze ski-vakantie is geannuleerd, had nu op de piste moeten staan :(.

Hoorde dat de liften ook dicht gaan in veel gebieden..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:28

Iriscope schreef:
Tsja, die Spaanse mensen die hier heen kwamen zullen ook wel gedacht hebben dat ze gezond waren. Ze zijn hier op het vliegveld gescand, maar toen vertoonden ze geen symptomen. Een dag later wel....

Dat dus en in Nam. Ben je als je ziek wordt wel verder in de aap gelogerrd dan hier in NL, hier krjig je nog zorg, daar zijn vele mensen te arm om maarblok zeep te kopen, last staan teogang tot goede medische zorg te hebbne.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:30

Wij hebben een reis gepland staan naar Amerika, vertrek op 21 april. Jammer genoeg is ook het evenement wat we daar wilden bezoeken ( Gathering of Nations, grootste Powwow van Amerika) afgelast.
De vliegreis kunnen we kosteloos omboeken naar een tijdstip later in het jaar ( United Airlines) en hotel en auto kunnen teruggeboekt worden. Dat gaan we dus wel doen; Amerika mogen we sowieso niet in tot half april en mogelijk wordt dat nog verlengd. Ik wil ook niet het risico lopen dat we straks niet meer naar huis kunnen. Dus we gaan verzetten.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 14-03-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:30

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:39

Thokkadisje schreef:
Hier in Denemarken zijn net 10 van de 13 grensovergangen afgesloten met betonblokken. Het leger staat te controleren bij alle grensovergangen.

Alleen terugkerende Denen zijn nog welkom. Vliegtuigpassagiers in transit mogen wel door naar hun volgende vlucht, maar niet Denemarken in.

In Noorwegen staat het leger op het vliegveld bij de gates. Ze sturen mensen terug of rechtstreeks in quarantaine.

Zweden onderweg naar huis mogen nog door gelukkig, mijn vriendin zat in denemarken en die mocht nog terug.

Mijn moeder zou naar Zweden komen op 26 april, ze is lerares dus gebonden aan schoolvakantie's ticket was toch al 450 euro. wij wachten nog even af wat het verder gaat doen en anders hopelijk mag ze omboeken naar de zomervakantie, heb haar al zo lang niet gezien en mis haar hartstikke

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:40

Niqui schreef:
Onze dochter is als groom mee naar de MET (Mediterranean Equestrian Tour) in Oliva Nova. Gisteren zijn alle wedstrijden afgelast door de overheid en was er grote paniek. Veel mensen zijn met de vrachtwagens met paarden meteen naar huis vertrokken. Er gingen geruchten dat ze Frankrijk niet meer in kwamen, maar het blijkt dat er toch vrachtwagens de grens over zijn gekomen. Zij is er nog en moet wachten op de chauffeur van hun vrachtwagen, die hopelijk vanavond laat in Valencia aankomt. Dan kunnen ook zij richting Frankrijk vertrekken.
Ze wilden eerst langer blijven tot het einde van de maand, want de accommodatie van de MET blijft open en kan gebruikt worden (want voor betaald). Maar dan loop je waarschijnlijk helemaal het risico dat je het land niet meer uitkomt.

Ga NU NIET met de auto richting Franse grens ! ...
De kans dat je straks vast komt te staan in Noord Spanje is zeer groot ... en daar is juist de grootste besmettingshaard in Europa buiten Italië , mensen willen juist daar weg ...
Hier in Benidorm en omgeving is het uiterst veilig met geen officiële besmettingen : BLIJF in deze Regio , vermijd menigten , zorg voor je persoonlijke hygiëne en ga niet onnodig de straat op en let op het nieuws ...

Dit meldt een nieuwsvlogger uit Benidorm dus misschien je dochter waarschuwen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:45

renee16 schreef:
Onze ski-vakantie is geannuleerd, had nu op de piste moeten staan :(.

Hoorde dat de liften ook dicht gaan in veel gebieden..

Ik weet niet waar je naartoe zou gaan, maar in Oostenrijk is alles dicht. Skiseizoen ten einde. Mensen worden gewoon hun hotel uitgegooid. Ben maar blij dat je daar niet bent.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:06

chanicha schreef:
Niqui schreef:
Onze dochter is als groom mee naar de MET (Mediterranean Equestrian Tour) in Oliva Nova. Gisteren zijn alle wedstrijden afgelast door de overheid en was er grote paniek. Veel mensen zijn met de vrachtwagens met paarden meteen naar huis vertrokken. Er gingen geruchten dat ze Frankrijk niet meer in kwamen, maar het blijkt dat er toch vrachtwagens de grens over zijn gekomen. Zij is er nog en moet wachten op de chauffeur van hun vrachtwagen, die hopelijk vanavond laat in Valencia aankomt. Dan kunnen ook zij richting Frankrijk vertrekken.
Ze wilden eerst langer blijven tot het einde van de maand, want de accommodatie van de MET blijft open en kan gebruikt worden (want voor betaald). Maar dan loop je waarschijnlijk helemaal het risico dat je het land niet meer uitkomt.

Ga NU NIET met de auto richting Franse grens ! ...
De kans dat je straks vast komt te staan in Noord Spanje is zeer groot ... en daar is juist de grootste besmettingshaard in Europa buiten Italië , mensen willen juist daar weg ...
Hier in Benidorm en omgeving is het uiterst veilig met geen officiële besmettingen : BLIJF in deze Regio , vermijd menigten , zorg voor je persoonlijke hygiëne en ga niet onnodig de straat op en let op het nieuws ...

Dit meldt een nieuwsvlogger uit Benidorm dus misschien je dochter waarschuwen!

ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Het punt is dat je niet weet hoe de situatie er over 2 weken uit ziet. De accommodatie kunnen ze tot dan gebruiken. Stel dat de situatie dan nog erger is, waar ga je dan met die paarden heen?
Laatst bijgewerkt door Niqui op 14-03-20 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:08

Als iedereen nu zijn verantwoordelijkheid neemt en niet alleen aan je eigen vakantie plezier denkt maar ook aan de medemens .
Als iedereen op vakantie blijft gaan zorg je alleen maar voor dat het virus zich verder verspreid over de wereld .
Als nu eens alle landen ze grenzen dicht doen en iedereen zijn sociale contacten minimaal houdt des te groter is de kans dat het virus stopt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:29

Buitenlandse Zaken (Belgie) raadt ALLE reizen naar het buitenland af.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:40

Lukasje schreef:
Buitenlandse Zaken (Belgie) raadt ALLE reizen naar het buitenland af.

Heb je toevallig een bron of een linkje? :)

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:40

Ik lees dit topic met verbazing.
Verbaasd dat mensen zich vooral druk maken dat in het land van bestemming niets te doen is omdat alles dicht is, en dat ze zich zorgen maken of ze nog een vlucht terug hebben.
In tijden van een pandemie (!) mag je als persoon toch je verantwoordelijkheid nemen en besluiten om niet te reizen, zodat de ziekte niet verder verspreid wordt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:50

Een vriend van me hoopt nog naar Japan te vliegen volgende maand, ik betwijfel het.

Hier is zelfs de frituur de komende maand dicht.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:31

Wij zouden aankomende week naar Krakau gaan, maar toen het bericht kwam dat de musea's e.d. op slot gingen en de heftigere maatregelen door Nederland getroffen werden, hadden wij al bedacht om niet meer te gaan. Toen een hele middag met de vliegmaatschappij aan de telefoon gehangen, maar we kregen natuurlijk geen geld terug, omdat ze toen nog gewoon mochten vliegen naar Polen. Ik ben dus stiekem best blij dat Polen nu tijdelijk afgesloten is voor toeristen. Ik heb inmiddels namelijk kosteloos om mogen boeken voor de herfstvakantie. :)

Ik heb voor eind april nog een reisje naar Valencia staan, dus is even afwachten hoe het zich verder allemaal gaat ontwikkelen. (Al denk ik persoonlijk dat het hem niet gaat worden).

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:40

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:46

Dankjewel. Apart ergens, wordt afgeraden, maar dus nog niet verboden..

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:54

Wij zouden 27 maart naar Londen, maar heb zojuist het hotel geannuleerd. De eerste vliegtickets die ik kocht waren al waardeloos door het faillissement van de vliegmaatschappij en de maatschappij met wie we nu zouden vliegen biedt kostenloos omboeken aan. Andere datum zoeken dus. Het is alleen jammer van de reeds aangeschafte treinkaartjes en toegang tot Londen Eye. En ik moet weer vrij zien te krijgen op het werk, dat is bijna nog de grootste uitdaging :Y)

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:57

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:03

Ik werk in de zorg dus mag niet eens naar het buitenland :+
Maar snap ook niet dat je dat nu nog zou doen :=
Gelukkig nog geen buitenland geboekt voor dit jaar, maar voor het eerst 1,5 week Ameland in juni dus hopelijk kan dat doorgaan.