En of het gezond is, geen idee. Ik doe dat al meer dan een jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Wat ik mis in de discussie over economie dat is het klimaat.
Al jaren worden er allerlei vrijwel zinloze maatregelen genomen voor het klimaat zoals warmtepompen en subsidie voor elektrische auto's en nog een hele hoop maatregelen die veel geld kosten maar slechts een druppel op de gloeiende plaat zijn. Volledig onzinnige maatregelen waar ik altijd van gegruweld heb.
Nu gebeurt er gewoon wat nodig is voor het klimaat. Het aantal vluchten is drastisch afgenomen. De vervuilende scheepvaart gaat ook een heel stuk minder. En auto's rijden minder vaak en minder ver. In China kan men opeens schone lucht in ademen.
Ik vind het heel erg treurig dat er een virus voor nodig is dat zo verschrikkelijk veel leed veroorzaakt. Zoveel doden en zoveel zieken. Mijn hart huilt voor al die mensen die nu besmet zijn of familie hebben die besmet is. Het is gewoon verschrikkelijk dat alleen dit virus in staat was om ons de klimaatdoelen te laten halen waar je al jaren mee doodgegooid wordt maar waarvoor tevens nooit iets meer is gedaan dan schijnmaatregelen.
MyWishMax schreef:Maar je roept nu al dat er meer belastingen gaan komen straks, maar wilt wel voor alles gecompenseerd worden? Dat klopt toch niet, als je overal compensatie voor wilt weet je zeker dat het ergens weer terugbetaalt moet worden. Er is geen oneindige voorraad geld bij de overheid.
En of het gezond is, geen idee. Ik doe dat al meer dan een jaarIk word er ook niet voor gecompenseerd en kan het ook niet betalen, want ik zit onder minimumloon. Dat compenseren kan gewoon niet samen met alle andere maatregelen en zonder dat we het uiteindelijk ergens terug moeten betalen.
GraceZarif schreef:Is er geen mogelijkheid om deze periode voor zzpers, ondernemers en bedrijven te bevriezen? Erg out of the box denkend.
Geen hypotheek, huur, leaseverplichting, en belasting. Wel netto salarissen en daardoor kunnen we privé wel aan onze verplichtingen blijven voldoen.
Lijkt me weer zo’n gedoe als achteraf alles weer gecompenseerd moet worden met belastingverhogingen en ook fraudegevoelig.
In hoeverre zou een pauze in betalingen haalbaar kunnen zijn? Het zou iig veel faillissementen voorkomen en daarmee de economische crisis.
Loretta schreef:Historicus Han Van der Horst kan het heel mooi verwoorden. Ik denk zelf ook dat dit de potentie heeft om het huidige systeem te breken.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/het-beg ... atschappij
germie schreef:Ook de gewone mens gaat het raken, bij de Jumbo in Dordrecht waren 10 scharreleieren nu 3,99 euro.
Aroha schreef:germie schreef:Ook de gewone mens gaat het raken, bij de Jumbo in Dordrecht waren 10 scharreleieren nu 3,99 euro.
Klopt ik las ergens anders ook al dat de prijzen omhoog gaan. Uiteindelijk gaat iedereen het merken. Maar de eerste klappen vallen nu bij de 0 uren contracten, ondernemers en zelfstandigen. God dank lijkt het erop dat dat nu word opgevangen.
germie schreef:Ook de gewone mens gaat het raken, bij de Jumbo in Dordrecht waren 10 scharreleieren nu 3,99 euro.
Aroha schreef:germie schreef:Ook de gewone mens gaat het raken, bij de Jumbo in Dordrecht waren 10 scharreleieren nu 3,99 euro.
Klopt ik las ergens anders ook al dat de prijzen omhoog gaan. Uiteindelijk gaat iedereen het merken. Maar de eerste klappen vallen nu bij de 0 uren contracten, ondernemers en zelfstandigen. God dank lijkt het erop dat dat nu word opgevangen.
MyWishMax schreef:Aroha schreef:Klopt ik las ergens anders ook al dat de prijzen omhoog gaan. Uiteindelijk gaat iedereen het merken. Maar de eerste klappen vallen nu bij de 0 uren contracten, ondernemers en zelfstandigen. God dank lijkt het erop dat dat nu word opgevangen.
Er is toch ook een redelijk grote groep mensen afhankelijk van bijv de voedselbank. Denk je niet dat die het al merken? Als je met dat kleine budget ook nog boodschappen moet doen die duurder worden, net als alle andere zaken die toch al duurder worden. Die komen nu al in de problemen, omdat de budgetopties allemaal op zijn door het hamsteren.
MyWishMax schreef:Er is toch ook een redelijk grote groep mensen afhankelijk van bijv de voedselbank. Denk je niet dat die het al merken? Als je met dat kleine budget ook nog boodschappen moet doen die duurder worden, net als alle andere zaken die toch al duurder worden. Die komen nu al in de problemen, omdat de budgetopties allemaal op zijn door het hamsteren.
MyWishMax schreef:Er is toch ook een redelijk grote groep mensen afhankelijk van bijv de voedselbank. Denk je niet dat die het al merken? Als je met dat kleine budget ook nog boodschappen moet doen die duurder worden, net als alle andere zaken die toch al duurder worden. Die komen nu al in de problemen, omdat de budgetopties allemaal op zijn door het hamsteren.