Levering dpd gaat fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Re: Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:03

Hier de laatste maand 2 ervaringen met DPD, 1x versturen en 1x ontvangen, en beide keren positief. De levering van gisteren heeft de brave man zelfs 2 minuten aan mijn deur staan wachten, ik kwam de stal uit gerend. Hij had intussen al ingetikt dat het afgegeven zou worden in het afhaalpunt, heeft dan nog gebeld naar kantoor hoe hij dit weer kon aanpassen omdat ik het toch kon ontvangen. Vriendelijke behulpzame man, alles netjes in orde.

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:28

Nee, als ik zie dat een webshop alleen levert via DPD dan haak ik ook af, bestel ik wel ergens anders.

Levering door postnl (liefst tegen meerprijs in de avond gewoon op ons thuis adres) vind ik het fijnste, of ik laat het bij een pick up point leveren.
Vind dat soms sneu voor de winkelmedewerkers, als het zakken dieetvoer voor de honden is, maar helaas, duur voer, ik neem het risico niet meer dat ik een dure betaalde bestelling niet krijg :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 23:42

Hier van de week ook weer.
Donderdag pakket status onderweg, niet komen opdagen.
Vrijdag idem.
Maandag werd ik gebeld, hij kon het niet vinden (ze komen hier pas een kleine 3 jaar).

Dinsdag zou het pakket komen, maar kwam niet.
Woensdag stond er "op het depot". Daarna melding bij de buren afgeleverd op nummer A, pakket lag alleen op nummer B

Donderdag we komen tussen 14.20 en 16.20 was om 13.45 thuis. Pling mail om 14.00 pakket bij buren, briefje achter gelaten. In de bus geen briefje. Contact opgenomen, ze gingen het uitzoeken. Verder geen reactie.
Vrijdagochtend opnieuw contact opgenomen, was nog niets bekend....half uurtje later buren verderop aan de deur, ze hadden een pakketje.

Het is dat je afhankelijk bent van groothandels, maar erg jammer dat ze met dpd verzenden

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:55

Ze hebben een pakket teruggestuurd naar de afzender, omdat ik het bezorgadres heb gewijzigd via de dpd website..

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:09

Even een schopje...

Ik ben opzoek naar iets en het valt me op dat wanneer een bedrijf bezorgd met dpd alles nog in voorraad heeft, maar als een bedrijf met postnl verzend, dat het daar uitverkocht is.

Het is een paar weken geleden hier ook weer fout gegaan met dpd, ze hadden een doos gewoon op de stoep voor de voordeur gezet, terwijl ik een briefje op de deur had dat ze het pakket in de tuin konden zetten en een neerzet opdracht had ingevuld dat ze het in de schuur in de tuin konden zetten.
Ik heb natuurlijk een klacht bij zowel dpd als de afzender gedaan, maar daar komt maar weinig echt reactie op. Ik weet dat het druk is nu, maar ik woon op een hoek, en het is heel makkelijk om de auto naast mijn tuin te zetten, dus het is niet eens zo dat ze moeilijk moeten doen.
Dus ik bestel nu gewoon geen (dure) dingen meer als dpd de verzender is. :o

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:17

Hier onder tussen nog dpd problemen gehad. Het rotte is dat niet iedereen meld dat ze per dpd verzenden.
Mij verbaast het dat als ik dingen bestel die met post.nl verzonden worden vaak de andere dag al in huis heb. Via dpd heb ik nu al twee x problemen gehad. Pakje kwijt. O een pakje zonder inhoud. Doos was kapot gewoon voor mijn hek gezet. Ik pak hem op denk wat is hij licht. Zie een grote scheur in de zijkant gluur door het gat , doos leeg. Gelijk agradi gebeld, foto's door gemaild.toen heb ik toch gelukkig mijn artikel op nieuw gekregen. Tot nu toe is er met ieder pakje wat per dpd komt iets , of te lang onderweg of kwijt of dus leeg. Dus ik probeer ook te filteren dat ik geen dpd leveringen meer heb. Helaas betekend het ook niet meer bestellen bij agradi of zooplus.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:24

beatje schreef:
Hier onder tussen nog dpd problemen gehad. Het rotte is dat niet iedereen meld dat ze per dpd verzenden.
Mij verbaast het dat als ik dingen bestel die met post.nl verzonden worden vaak de andere dag al in huis heb. Via dpd heb ik nu al twee x problemen gehad. Pakje kwijt. O een pakje zonder inhoud. Doos was kapot gewoon voor mijn hek gezet. Ik pak hem op denk wat is hij licht. Zie een grote scheur in de zijkant gluur door het gat , doos leeg. Gelijk agradi gebeld, foto's door gemaild.toen heb ik toch gelukkig mijn artikel op nieuw gekregen. Tot nu toe is er met ieder pakje wat per dpd komt iets , of te lang onderweg of kwijt of dus leeg. Dus ik probeer ook te filteren dat ik geen dpd leveringen meer heb. Helaas betekend het ook niet meer bestellen bij agradi of zooplus.

Snap helemaal wat je bedoelt. Zelfde ervaring heb ik met DPD. Onlangs nog een pakket(knap duur) bezorgd gekregen dat volgens hun eigen Track en Trace geopend was op depot ivm inhoudcontrole??
Resultaat: een lomp gat in de verpakking, met gelukkig een sticker erop van Dpd met uitleg(controle inhoud), inhoud beschadigd op plek van het gat.
Gelukkig gelijk foto's gemaakt en terug gestuurd(ging om zo'n 450 euro). Zelden iets via Dpd maar verhoudingsgewijs veel meer ''gedoe'' dan met Postnl, die met regelmaat en zeer correct pakketjes aflevert bij mij.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:26

Ik heb bij Zooplus hondeneten besteld, komt het toe in 3 pakketten. Waarvan 2 met PostNl en 1 pakket met DPD :') Ik ben benieuwd of het allemaal samen komt

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:37

Ik heb vanmorgen gewoon naar 2 webshops gebeld om te vragen via welke vervoerder zij verzenden :o Het stond niet op hun site, en jah hoor dpd. Ik heb ook aan gegeven dat ik dan verder ga kijken want ik wil liever niks meer met dpd te maken hebben. Dr was er 1 aan de telefoon die mij ging verzekeren dat het echt wel goed komt met dpd, heb dr duidelijk verteld dat ik daar geen vertrouwen in heb.

Jah helaas is zooplus ook gaan verzenden met dpd :\ De vorige bestelling van zooplus kwam gewoon met postnl dus dacht mooi! Maar helaas zit ik nu dus wel weer op dpd te wachten en dan ook gelijk die chauffeur vragen hoe wat en waarom....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:39

Wij hebben vorige week de DPD bezorger via onze Ringdeurbel gevraagd het pakket in de schuur te zetten.
Schuurdeur was open en 50 cm van de bel af.
Zoon kwam eerder thuis en vond pakket in de voortuin in het zicht.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:41

Poosje terug een doos printerpapier besteld en bezorgd via dpd, chauffeur heeft deze over een hek van 1.20 hoog heen gegooid, hoorde een doffe dreun, doos was precies zo terecht gekomen dat deze in de regen stond, wij hebben geen dakgoot dus het loop direct van het dak af, doos aardig kapot en alle pakken met papier er in ook kapot gescheurd, was gewoon thuis, niet op de bel gedrukt niets. Heb er ook melding van gedaan, zowel bij de winkel waar ik besteld had als bij dpd.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:20

Farjen schreef:
Ik heb bij Zooplus hondeneten besteld, komt het toe in 3 pakketten. Waarvan 2 met PostNl en 1 pakket met DPD :') Ik ben benieuwd of het allemaal samen komt

DPD was er voor PostNL :D
Dus gelukkig alles gekregen en geen klachten +:)+

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 11:30

Ik heb op het moment ook even een DPD crisis. De verkoper heeft het pakket vorige week verzonden met DPD, en sindsdien ligt het nog steeds daar waar de verkoper het naartoe gebracht heeft. Ik heb de 24e een mail gekregen dat het de eerstvolgende werkdag bezorgd zou worden, inmiddels is het de 29e. Ik heb gisteren met DPD gebeld (nadat ik eerst meer dan 20 minuten in de wacht had gestaan, a la 50 cent per minuut) en de beste man wist me te vertellen dat het 'snel' zou komen. Toen ik zei dat ik snel niet heel concreet vond zei hij uiteindelijk dat het vandaag, de 29e zou komen. Nu heb ik weer even ingelogd op mijn track and trace nummer en staat dat het nog steeds op hetzelfde depot ligt als waar de verkoper het vorige week heeft gebracht.
Ik baal verschrikkelijk omdat ik heb overwogen om het pakket zelf op te halen in plaats te laten verzenden, maar uiteindelijk toch voor verzenden gekozen omdat ik aan de andere kant van Nederland woon en het dus een paar uur rijden zou zijn. Nu is het geen wereldramp of zo, het zijn maar wat knutselspullen. Die ik eerst via een andere winkel had besteld, die met GLS verzonden. Wat ook 2 weken vertraagd was. Het is alleen een beetje jammer dat ik me afgelopen twee weken helemaal kapot verveeld heb, en het vanaf overmorgen weer heel druk ga hebben. Dan heb ik dus geen tijd om te knutselen.

Is het trouwens al iemand opgevallen dat je DPD geen Messenger heeft op Facebook? Ik wil namelijk weer even navragen of dat pakket nog komt, maar ga niet weer 15 euro uitgeven aan een telefoongesprek. Dan had ik helemaal véél beter naar Den Haag kunnen rijden om het daar op te halen...

Edit. Overigens heb ik met sommige andere bedrijven ook wel eens problemen gehad, maar dat is wel zeldzaam.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 12:41

Dpd heeft wel een messenger. Die heb ik ook gebruikt,kreeg ook keurig antwoord dat het druk was wegens corona en ze niks voor me konden doen dat ik maar even moest afwachten :')

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:53

Hier nog nooit problemen gehad bij DPD, tot een week of drie, vier geleden. Ik had een zadel besteld om te testen. Er was iemand thuis toen ze kwamen, maar die was achter en hoorde de bel niet. Vervolgens hebben ze doodleuk het pakketje in de voortuin van de buren gedropt die hier niks van bleken te weten.
Ik zal het er maar op houden dat het echt aan deze bezorger lag, want heb verder nooit problemen gehad, maar ik had er wel even buikpijn van. Voor hetzelfde geld was het hele pakket gewoon door iemand meegenomen. En dan is een zadel toch behoorlijk aan de prijs! %)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:12

Hier ook problemen met dpd! Sinds half maart een pakje dat op de depot zou liggen van dpd. Laatste update is van 1 april, gecontroleerd op schade. Neem aan dat het gewoon kwijt is. Klantendienst heeft nooit geantwoord wegens corona.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:20

meniekske schreef:
Ik heb vanmorgen gewoon naar 2 webshops gebeld om te vragen via welke vervoerder zij verzenden :o Het stond niet op hun site, en jah hoor dpd. Ik heb ook aan gegeven dat ik dan verder ga kijken want ik wil liever niks meer met dpd te maken hebben. Dr was er 1 aan de telefoon die mij ging verzekeren dat het echt wel goed komt met dpd, heb dr duidelijk verteld dat ik daar geen vertrouwen in heb.

Doe ik ook wel hoor als er niets op de site staat. En ik snap ook prima dat webshops liever niet horen dat ik dan wel verder kijk, maar als klant heb ik mijn spullen graag heel.
Mijn voerleverancier (Gropet) is een aantal jaar geleden op veler verzoek van klanten weer teruggegaan naar Post.nl. En een ander bedrijf in Arnhem, ontdekte zo hoe het kwam dat kalenders altijd spontaan dubbelgevouwen werden.....

Ik sta nu op het punt om als ik weer door België mag zelf maar naar Waalwijk te rijden om een krabpaal op te halen. Verzenden ook alleen maar via DPD, maar zijn helaas ook de enigen die een paal hebben zoals ik die zoek -O-

Nou ja, DPD probeer ik dus met alle mogelijke moeite/middelen te vermijden :D

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:57

Diegene die ik vanmorgen aan de telefoon had vond het maar vreemd dat ik dan verder ging zoeken naar een bedrijf die met postnl verzend. Ik hoop dat ze dat dan aan het denken zet :o

Ik heb ook een lange tijd bij Gropet besteld, alleen dan bestelde ik altijd zo dat ze met hun eigen bezorgdienst kwamen. Maar die zijn idd overgestapt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:45

Lang leve thuiswerken. Zit ik boven te werken, deurbel gaat. Ik loop naar beneden en doe de deur open. Ik zie nog net verderop in de straat het dpd busje rijden. En ja hoor, pakje gewoon naast de voordeur gezet. Fatsoen om te wachten of je uberhaupt thuis ben heeft dpd niet.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:07

Mri schreef:
Lang leve thuiswerken. Zit ik boven te werken, deurbel gaat. Ik loop naar beneden en doe de deur open. Ik zie nog net verderop in de straat het dpd busje rijden. En ja hoor, pakje gewoon naast de voordeur gezet. Fatsoen om te wachten of je uberhaupt thuis ben heeft dpd niet.

Dat is nu vanwege Corona.
PostNL zet nu ook pakjes gewoon voor de deur, belt aan en rijdt weg.

Ik had begrepen dat de bezorgdiensten de pakjes niet meer persoonlijk mogen overhandigen (want geen 1,5 meter afstand dan) en dus zetten ze het gewoon voor je voordeur.

Geen idee of ze het mee terug zouden nemen, als je niet open doet, want op dit moment is er hier nu wel altijd iemand thuis.

Voor wat betreft DPD: nog nooit problemen mee gehad, laatst voor het eerst 1 keer een pakket een dag langer onderweg geweest (door een laadfout). Kan gebeuren.

Bij Post NL heb vaker problemen gehad.
(brievenbuspakje dat anderhalve maand onderweg is geweest, brievenbuspakje dat gewoon helemaal nooit aankwam, joekel van een pakket van Bart Smit dat vermist werd op het depot....)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 00:15

hoefnageltje schreef:
Mri schreef:

Dat is nu vanwege Corona.
PostNL zet nu ook pakjes gewoon voor de deur, belt aan en rijdt weg.

Ik had begrepen dat de bezorgdiensten de pakjes niet meer persoonlijk mogen overhandigen (want geen 1,5 meter afstand dan) en dus zetten ze het gewoon voor je voordeur.

Geen idee of ze het mee terug zouden nemen, als je niet open doet, want op dit moment is er hier nu wel altijd iemand thuis.

Voor wat betreft DPD: nog nooit problemen mee gehad, laatst voor het eerst 1 keer een pakket een dag langer onderweg geweest (door een laadfout). Kan gebeuren.

Bij Post NL heb vaker problemen gehad.
(brievenbuspakje dat anderhalve maand onderweg is geweest, brievenbuspakje dat gewoon helemaal nooit aankwam, joekel van een pakket van Bart Smit dat vermist werd op het depot....)

Alle andere pakket bezorgers wachten hier tot je open doet... die rijden niet direct weg na het aanbellen.
Alleen dpd doet dat.
Vorige week stond er een gigantisch pakket in de voortuin van de buren. Die waren niet thuis.

Die doos heb ik uiteindelijk bij ons in de gang gezet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:00

Zooplus verzend bij het ene magazijn met postnl, bij het andere met dpd. Doen ze al jaren.

Ik bestel niets bij bedrijven die met dpd verzenden. Drama

Postnl belt aan en zet het pakket voor de deur als je open doet.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:57

Jah dat is zo balen van Zooplus, dat je nu niet meer van te voren weet vanaf welk magazijn ze verzenden.
Daarom bestel ik er echt als het niet anders kan, en ik heb daar nog die 5% korting lopen.
Ik heb al naar alternatieven gezocht, maar dat is soms nog niet zo makkelijk helaas.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:11

Door het lezen van dit topic waardeer ik “mijn” DPD bezorger des te meer, hopelijk blijft het nog heel lang deze man die mijn regio doet :j
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 30-04-20 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 08:13

Wij hebben gisteren op een pakketje van dpd gewacht. Zou tussen 14:30 en 17:15 geleverd worden. Om 18:00 was die er nog niet. Maar goed biet zo erg, het is nu eenmaal druk. Om 19:00 gaat de deurbel... Ik doe open, maar er staat geen chauffeur voor de deur, maar een man die 4 straten verder in een flatgebouw woont. Hij zei dat ze dat pakket gewoon in het gebouw onder de brievenbussen op de grond hadden gezet... Hij zag het, ging kijken naar het adres en heeft het even langs gebracht! Dus ja, dpd krijgt hier wel een dikke klacht voor van ons.