Gedoe met buren over geluid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 08:48

Ik heb nu medelijden met mijn onderburen in mijn vorige woning gekregen door alle brave mensen hier :+ ik werk en leef onregelmatig, dan sta ik op om 17:00 en slaap ik om 07:00 en dan sta ik op om 03:00 en slaap ik om 20:00 Bijvoorbeeld :+ en ik heb echt mijn muziek nodig met opstaan. Gelukkig heb ik altijd erg tolerante buren gehad, vaak snachts nog bezoek over de vloer (met muziek, tv kijken en praten etc) maar daarintegen had ik ook veel overlast van mijn buren als ik moest slapen (gezin had 5 kinderen en herrie) . Het is geven en nemen. Je moet in je eigen huis wel kunnen leven zeg maar en niet alleen maar aan andere denken. Je woont nou eenmaal in gehorige flatten, is nooit anders geweest dus dan weet je waar je aan begint. Nu woon ik op de eerste verdieping Sinds vorig jaar dus alleen buren boven mij en echt nergens last van, ja afentoe leefgeluiden, lekker boeiend. Neem ik wel een slaappil als ik overdag moet slapen. Tolerantie naar elkaar is heel belangrijk in zo een drukke samenleving als waar wij in leven.

xxCYNNxx

Re: Gedoe met buren over geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:39

Ik snap niet waarom sommige bokkers zo over ts heen vallen. Ts geeft al aan doordeweeks zelf ook al rond 22:00 op bed te liggen, omdat ze er om 7 uur uit moet ( waar de buurman ook al een probleem mee heeft, want wat doe je het eerst als je opstaat? Juist, een bezoek aan het toilet).
Dus doordeweeks is het al vroeg op de avond al stil bij ts. Dan is de normale afspraak tot 1:00 s'nachts vrienden op bezoek....das dus in het weekend, want immers ligt ts er zelf ook al vroeg in doordeweeks.
Dat is voor een weekend een heel normaal tijdstip.
Verjaardagfeestje wordt dan wat later, maar goed; ts had netjes iedereen, die mogelijk last kon ondervinden, ingelicht. Dus die ene keer ( of 2 tot 3 keer) per jaar dat het wat later wordt dan 1:00 moet toch geen probleem zijn.
Is niet dat je geen feestjes mag hebben omdat je in een flat woont.

Al met al vind ik ts heel netjes met dr tijden.

En de doodbrave hendrikken in dit topic; goed dat jullie niet in mijn straat wonen; hier sinds 2 jaar wat andere buren rondom gekregen en een groot aantal daarvan zit met mooi weer zeer regelmatig tot een uur of 2 buiten, ook doordeweeks ( als zij net vakantie hebben). Die horen we regelmatig, maar goed; echt last ervan heb ik niet ( behalve dat irritaties hoog oplopen als het weer eens een Nederlandstalig muziek avondje is), dus ik klaag er verder niet over.

Toen ik in de jaren 90 op mezelf ging wonen, heb ik 4 jaar in een flatje gewoond, waar het zeer gehorig was. Nou daar ging het regelmatig tot 5 uur s'morgens door en doordeweeks tot een uur of 1; dan heb je als buurman wat te klagen.
Maar de buurman van ts; neuh, zo te lezen niet echt...en al helemaal niet over gewone leefgeluiden als wc doorspoelen; is niet dat je zoiets expres keihard kan doen. Jij kan nog zo hard proberen die knop door de muur te duwen; het geluid zal niks harder zijn dan wanneer je de spoelknop normaal indrukt. Dus daarover klagen is lachwekkend. Zoiets hoor je gewoon gigantisch goed in een gehorige flat; je wil niet weten hoe vaak ik gewekt ben door de wekker van mn onderburen. Irritant? Ja zeker, maar hey; die onderburen konden er ook niks aan doen dat het gebouw zo gehorig was en tsja; een wekker is wel handig als je vroeg op moet......dus heb ik daarover geklaagd of sowieso dat ooit benoemd bij de buren? Nee tuurlijk niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:01

Citaat:
En de doodbrave hendrikken in dit topic;

Niemand zegt hier toch iets als: "en de aso's in dit topic"? Praat jij dan ook gewoon met een beetje respect over de mensen die dit anders ervaren. Dat zie ik nu al voor de tweede keer. Als je mensen zo kinderachtig gaat aanspreken haken ze natuurlijk gelijk af.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:24

En de doodbrave hendrikken in dit topic;

Ik denk dat ik daar door eerder gemaakte opmerking bij hoor :+

Ik ben helemaal niet tegen een feestje af en toe( hier ook regelmatig later nog bezoek) en veel buren die heerlijk van nederlandstalige ( of erger nog, karaoke) houden...dat is soms niet fijn maar ik heb nog nooit hierover geklaagd. Hoort er nu eenmaal bij..

Maar als je in een flat woont en al verstoorde verstandhouding met de onderbuur hebt...denk ik dat je daar wel rekening mee kunt houden..en ja dan vind ik half 3 ( of regelmatig 1:00) erg laat ja.. wat niet wil zeggen dat ik het normaal vind dat de buurman klaagt over toiletbezoek, schuivende stoelen enz..dat zijn gewoon leefgeluiden ( ervan uitgaande dat er goede vloer ligt)

Op de spits drijven is niet in je voordeel als je daar nog langer samen wilt wonen..l

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 16:44

Vleddertje1 schreef:
Ik ben helemaal niet tegen een feestje af en toe( hier ook regelmatig later nog bezoek) en veel buren die heerlijk van nederlandstalige ( of erger nog, karaoke) houden...dat is soms niet fijn maar ik heb nog nooit hierover geklaagd. Hoort er nu eenmaal bij..

Ik laatst hier in de buurt Poolse karaoke, dat is ook niet om aan te horen :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:01

Vleddertje1 schreef:
Maar als je in een flat woont en al verstoorde verstandhouding met de onderbuur hebt...denk ik dat je daar wel rekening mee kunt houden..en ja dan vind ik half 3 ( of regelmatig 1:00) erg laat ja.. wat niet wil zeggen dat ik het normaal vind dat de buurman klaagt over toiletbezoek, schuivende stoelen enz..dat zijn gewoon leefgeluiden ( ervan uitgaande dat er goede vloer ligt)

Op de spits drijven is niet in je voordeel als je daar nog langer samen wilt wonen..l

Ach kom. Daar is die man zélf eerder mee akkoord gegaan. Het gaat niet over ieder weekend maar over iets van 1x per maand. Heel eerlijk gezegd snap ik goed dat voor TS de maat nu echt vol is. Je moet toch niet in je huis altijd en eeuwig op je tenen moeten lopen (letterlijk én figuurlijk) omdat er een zeikerd onder je woont.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:38

Je gaat toch niet je leven aanpassen aan je buren? Ik maak toch echt zelf wel uit hoe laat ik naar bed ga en zolang dat gepaard gaat met normale leefgeluiden en niet de muziek op stand 10 lijkt mij dat dat ook gewoon moet kunnen. Ben bang dat de buurman niet geschikt is om in een gehorige omgeving te wonen en beter iets anders kan gaan zoeken. Ik zit regelmatig tot een uur of 5/6 met iemand, gewoon kletsen, heeft niemand last van en ook niemand iets over te zeggen. En dit zou ik ook doen wanneer ik in een stapeltje boven elkaar zou wonen, niet iedereen leeft het zelfde en daar zal je het toch mee moeten doen. Laat me door niemand onder curatele stellen, ben een grote meid en ik maak zelf wel uit hoe ik leef en wanneer ik ga slapen

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:41

Toch pas je je wel snel aan

Wij hebben 1 dochter en daar zit regelmatig het standje lucht alarm op nu ze een peuter is.

1 kant van de buren hebben geklaagd in de corona tijd.
Dus nu als ze begint te huilen gaan we naar binnen en sluiten de ramen en de roosters.
Ik voel mij meteen al ongemakkelijk want je ziet alweer zo een drama bui aankomen.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 28-06-20 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:48

Blijft heel lastig, wij hadden een onderbuurvrouw die met de bezemsteel tegen haar plafond sloeg als wij om 4 uur smiddags spelletjes speelden met vrienden.

Maar ik heb zelf 10+ uur slaap nodig om te kunnen functioneren, dus van herrie en dan met name echt tegen muren tikken, onverwachte harde kreten en alles wat door oordoppen heen komt kan ik echt diep ongelukkig en zelfs fysiek ziek van worden.

Vind het zelf vreselijk soms, want aan sommige dingen (hond van de buren blaft soms een paar keer met tussenpozen snachts) kan men gewoon weinig doen maar mijn gezondheid gaat er wel rap van achteruit. Vrijstaand wonen gaat met ons budget dan weer niet en is ook vaak met grote tuin wat dan weer te veel werk is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 18:04

Zapje schreef:
Ik snap de lol niet van feestjes waardoor andere mensen hun nachtrust verstoord wordt en ze dus een rotnacht+dag hebben door jou feestje omdat ze vroeg op moeten. Je kan toch ook overdag/'s avonds een feestje geven tot 23.00 en dan naar de kroeg (ok nu misschien niet)

Die feestjes zijn er niet om de buren te zieken, dat is een bijkomend effect. Die feestjes gaan om samenzijn en plezier maken.

En wat je zegt over overdag een feestje vieren... Wij doen in het weekend overdag en boel en vieren dan savonds de feestjes, omdat je niet alles tegelijk kan doen. En het is je goed recht om dat lekker thuis te doen, ipv in de kroeg. Het is ook het goed recht van de buren om daarover te klagen, maar gun iemand 1x per jaar een verjaardagsfeestje zeg.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:06

Eline_S_S schreef:
Inderdaad verschillende meningen in dit topic en ik kan me heus voorstellen dat het geluid erg vervelend kan zijn. Maar ik heb denk ik wel 10x gezegd dat wanneer hij last van ons heeft, hij moet aanbellen. Ik heb destijds voorgesteld om in zijn woning te komen luisteren maar dat was niet nodig. Ik kan dan ook niet inschatten in hoeverre hij echt overlast heeft. Ik heb ook voorgesteld om mijn telefoonnummer te geven, dan kan hij appen/bellen oid wanneer hij echt last heeft. Ik probeer overal mogelijkheden en oplossingen te zoeken maar dit komt echt van één kant en er is elke keer wel weer iets anders.

Gisteravond was voor mij echt de maat vol en ik hoop dat er met een derde partij erbij nu wel duidelijkheid geboden kan worden. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben en wat hier mijn rechten zijn.

@Marie_anne, de rest van de buren hoorden er niks van maar werden wakker van de buurman.

Het is toch ook eigenlijk best hilarisch dat jou buren dan wakker worden van hem. :')
Sorry TS, vind het oprecht een poedersuiker situatie voor jullie, ik denk dat mijn begrip ook weg was geweest inmiddels. Ik heb ook zeikburen gehad die overal last van hadden maar zelf gigantische overlast veroorzaken en heb op een gegeven moment geen rekening meer gehouden. Alles binnen het normale en verder zochten ze het maar uit.
Ik mocht onder andere mijn vaatwasser niet om 8 uur sochtends uitpakken, niet stofzuigen en geen wasjes draaien in de nacht. (dit doordeweeks allemaal.) Tja, ik moet kunnen leven en daar horen leef geluiden bij. Dat ik niet om 22:00 tv meer mocht kijken vond ik ook van die onzin. Doe normaal hoor. En zij maar tegen elkaar schreeuwen op de raarste tijden, dat was schijnbaar wel normaal. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:17

Ik zou niet blij zijn met een feestje tot half 3 :') maar dan slaap ik wel ergens anders als ik daar last van zou hebben haha. 1 keer per jaar en het is gemeld! Hier zijn er vaak genoeg feestjes waar je niks over hoort tot je het feest hoort, dus ts is gewoon netjes geweest, ook met aanbod om aan te bellen, te appen of gewoon te bellen bij overlast.

Maar het is gemeld en nog eerder afgelopen dus waarom er dan alsnog geklaagd wordt? Bezoek kan mij trouwens weinig schelen, zolang e muziek maar op een normaal niveau gaat na 23 uur oid. Hier heb ik elke zaterdagavond een buurman die tot 1 uur s nachts de muziek zo hard heeft staan dat ik mijn eigen tv of muziek 2 keer zo hard moet zetten om het te horen ( ik luister vrij zacht naar muziek). Ik ga vrij vroeg naar bed, ook in het week en, maar op mijn slaapkamer hoor ik dus elk nummer alsof ik zelf radio aan heb. Helaas ook niet mijn smaak qua muziek :') En ik woon in een rijtjeshuis met extra isolatie tussen de woningen. Dat is bloed irritant... Maar een wc doortrekken, een deur die dicht gaat oid zijn normale geluiden en als je daar niet tegen kan woon je misschien niet op de juiste plek in een flat.

Wordt hij bij jouw normale bezoek wakker van het weggaan ofzo? Want als je dan geen muziek op hetzelfde niveau als mijn buurman hebt staan kan ik me lastig voorstellen wat hij dan hoort. Vooral omdat je niet hoeft te luisteren bij hem. Dat had misschien juist voor meer begrip van jullie kant gezorgd, terwijl je nu eigenlijk juist geïrriteerd raakt en het begrip juist weg is.

Hopelijk komt er een fijne oplossing of in ieder geval duidelijkheid.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:10

Azmay schreef:
Blijft heel lastig, wij hadden een onderbuurvrouw die met de bezemsteel tegen haar plafond sloeg als wij om 4 uur smiddags spelletjes speelden met vrienden.

Maar ik heb zelf 10+ uur slaap nodig om te kunnen functioneren, dus van herrie en dan met name echt tegen muren tikken, onverwachte harde kreten en alles wat door oordoppen heen komt kan ik echt diep ongelukkig en zelfs fysiek ziek van worden.

Vind het zelf vreselijk soms, want aan sommige dingen (hond van de buren blaft soms een paar keer met tussenpozen snachts) kan men gewoon weinig doen maar mijn gezondheid gaat er wel rap van achteruit. Vrijstaand wonen gaat met ons budget dan weer niet en is ook vaak met grote tuin wat dan weer te veel werk is.

Vrijstaande huizen hebben meestal grote tuinen en die nodigen uit tot tuinfeesten.Met grote geluidsboxen buiten en herrie en die harder wordt naarmate het later of liever gezegd vroeger wordt. Sommigen maken een overkapping in de tuin zodat ook bij regen en slecht weer buiten gefeest kan worden,en de hele buurt mag meegenieten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:35

anjali schreef:
Vrijstaande huizen hebben meestal grote tuinen en die nodigen uit tot tuinfeesten.Met grote geluidsboxen buiten en herrie en die harder wordt naarmate het later of liever gezegd vroeger wordt. Sommigen maken een overkapping in de tuin zodat ook bij regen en slecht weer buiten gefeest kan worden,en de hele buurt mag meegenieten.

Jemig, ben je de fun police?

Ik denk dat je blij mag wezen dat wij je buren niet zijn. _O- Niet dat we dit nu elke week doen. Meer zo'n 1x per maand of 2 maanden.. en dan gaat de vuurkorf ook nog aan en zitten we voornamelijk buiten voor de rokers enzo. Wij hadden zo'n tuinfeest (in een vrijstaand huis) op zaterdag. Inclusief muziek, vuurkorf en mensen op beozek (inclusief onze buren!).
Sommige mensen moeten denk ik eventjes begrijpen dat ook al vinden ZIJ deze dingen niet leuk, dat niet wil betekenen dat NIEMAND dit leuk vind (en de wereld zich niet per se hoeft aan te passen aan hen).

We hebben het over een paar uurtjes. Er zijn gemiddeld 730.00 uur in een maand.. en dan klaagt men over 4 uurtjes 'herrie' voor notabene een verjaardagsfeest.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:44

In ons vorig huis, 2 onder 1 kap, hadden we buren die elke dag met mooi weer onder de overkapping zaten, vuurkorf aan, elke dag met vrienden.
Nee het was nooit de radio keihard, maar wel net te hard. Gesprekken was geen schreeuwen, maar je kon wel verstaan waar het over ging.
En dat was 6 dagen in de week tot 1 - 2 uur in de nacht.
En onze wekker ging om 5 of 6 uur.
Ik kan je zeggen dat je op gegeven moment daar niet vriendelijker van word richting je buren.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:45

Ik denk dat het geen enkel nut heeft om redelijk met zo iemand te willen praten. Die blijft toch zeiken. Ik heb er ook zo 1 naast me. Heb echt in het begin geprobeerd om er rekening mee te houden maar het is zinloos want niks is goed.

Meldingen bij de WBV, de buurtbemiddeling is geweest, de politie is geweest maar ze weigert elke vorm van medewerking en dus kan niemand iets doen. Dus ik heb wel gezegd na de laatste confrontatie dat ik dus een volgende keer maar het heft in eigen hand neem. Dat vonden ze niet grappig dus daarna is de politie nogmaals langs geweest maar.....gsiteravond heeft ze dus mijn hondenuitlaat verloren staan schelden. De honden slaan aan als ze binnenkomt, dat mag dus blijkbaar niet want van haar mogen honden uberhaupt er niet zijn. Ze stikt er maar in hoor. Ik ga echt geen enkele moeite meer doen om het haar naar de zin te maken, doet zij ook niet voor mij en ik denk dat je het een stuk rotter kunt treffen dan met mij als buurvrouw.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:10

Ik heb ook in een tussenwoning een buurvrouw gehad waar ik een prachtige brief van kreeg met alle overlast van geluiden erin. Binnendeuren dicht doen (moest die maar open zetten, beter voor ventilatie, maar ik had altijd ramen open), gordijnen openen, naar de wc gaan....ik heb toen ook een paar weken op eieren gelopen, totdat ik bedacht dat het ook gewoon belachelijk was en ik niet meer gewoon kon leven in mijn eigen huis. Ja, huizen waren gehorig en het geluid ging 1 kant op, mijn andere buurvrouw hoorde ik ook erg goed, maar als je daar woont moet je maar leren leven met normale leefgeluiden.
Nu woon ik vrijstaand, en ik moet zeggen, in de weekenden is hier de geluidsoverlast veel erger dan toen ik nog in tussenwoningen in dichtbevolkte centrums woonde. Iedereen heeft hier een grote tuin, en het is toch erg de trend om van maart tot aan oktober tuinfeestjes inclusief DJ's te geven. Op zich geen punt, maar als ik weekenddiensten moet werken baal ik wel, vooral omdat als we opstaan het feest vaak nog niet afgelopen is. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:15

Ik woon vrijstaand, de hele dijk, maar elk weekend feesten met dj? Nee, echt zèlden....

Maar dat is misschien omdat het werkendam is?

Cookies
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:15

_Penotti schreef:
In ons vorig huis, 2 onder 1 kap, hadden we buren die elke dag met mooi weer onder de overkapping zaten, vuurkorf aan, elke dag met vrienden.
Nee het was nooit de radio keihard, maar wel net te hard. Gesprekken was geen schreeuwen, maar je kon wel verstaan waar het over ging.
En dat was 6 dagen in de week tot 1 - 2 uur in de nacht.
En onze wekker ging om 5 of 6 uur.
Ik kan je zeggen dat je op gegeven moment daar niet vriendelijker van word richting je buren.

Dat vind ik wel redelijk asociaal. Zou daar ook goed de balen van hebben

Die onderbuurman van TS is wel een zeur. Goed dat je buurtbemiddeling ingeschakeld hebt, ik hoop dat jullie eruit komen. Want dit is voor beide partijen geen doen zo.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:18

T nadeel van buurtbemiddeling is dat dit ook op vrijwillige basis gebeurt. Dus ik heb een hele avond met twee mensen gezeten, alles uitgelegd, scenario's besproken en vervolgens stonden ze bij de buurvrouw en die zei nee hoor hier heb ik geen zin in en smeet de deur dicht.

Dan kun je op je kop gaan staan maar het houdt wel een keer op!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:29

wij woonden eerst ook 2 onder 1 kap. Buren met kleine kinderen die het leuk vonden om elke dag (ook in het weekend) rond 7 uur in de ochtend apekooi door het huis te spelen. Mijn glazen rammelden in de kastjes. En het rolluik met een ram naar boven of beneden doen. Tijd maakte niet uit, ochtend om 7 uur om als ze na een feestje om 3 uur thuis kwamen, RAM naar beneden met dat ding.
En vervolgens klagen dat ik de droger 's nachts aan deed, hun kinderen werden daar wakker van.... 8)7

Gelukkig woon ik nu vrijstaand. Dichtsbijzijnde buur woont 100 meter verder, zo fijn, dat ik alles kan doen wat ik wil, muziek aan en hoe hard ik wil. Als de hond een keer wat langer blaft, niet gelijk bang zijn dat de buren er last van hebben.

Als ik zo'n buurman had was ik echt een keer uit m'n slof geschoten en hem op een nette maar duidelijke manier laten weten dat ik er nu wel klaar mee was.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:29

LadyMadonna, komt denk ik door de buurt zelf, en dat de DJ hier ook in de buurt woont. :)) Moet zeggen dat er heel af en toe een weekend is waar er geen feest is. Maar dat is het weekend van Dominator en Paperclip festival, ook gruwelijk veel herrie, houdt alleen wat eerder op. :))
En nu met de corona genieten we van de rust. Eens kijken of komend weekend er schuin tegenover een feestje is, eerste weekend van juli is daar vaste prik, maar nog geen brief in de bus gezien. Ik hoop dat het vanwege corona niet doorgaat (werkweekend en een wekker die om -5:30 gaat :)) ).

Maar om even op TS terug te komen, gewone leefgeluiden moet echt wel kunnen, af en toe een feestje, maar zeggen "ga maar vrijstaand wonen" helpt iemand niet per definitie van geluidsoverlast af. :))

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:41

Vind dat zo aso als iemand keihard muziek in zijn tuin gaat aanzetten. De buurjongen deed het hier ook eens, heb er wat van gezegd en klaar, nu hoor ik het nooit meer.

De bovenburen hadden steeds knallende ruzie, wat echt te ver ging..even politie bellen, nu kunnen ze opeens wel stil zijn. Was die niet zo blij mee, omdat die al problemen met de politie had. Tsja, prima dat ik woongeluiden hoor, maar hoef niet elke dag geschreeuw te horen en dan hebben ze ook nog een klein kind. De verhuurder heeft ze ook nog op de kop gegeven en moesten ze excuses komen aanbieden. :D

Gelukkig is het verder wel een rustige buurt, allemaal vrijstaande huizen ook, maar geen tokkies.

Britta31
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:44

Maar wat zijn woon geluiden voor iemand?Iedereen ziet dat weer anders.Ik had een buurvrouw die kwam vragen of ik mee ging klagen bij mijn onderbuurman.Ze hoorde dat hij zijn schoenen uit trok s'avonds en dat hij de gordijnen dicht deed.2 keer zelfs.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 15:58

Gordijnen dicht doen en schoenen uit doen (maakt dat überhaupt geluid) zijn normale woongeluiden. Net zoals deuren dicht doen. Deuren dicht gooien met geweld weer niet. Gewoon het alledaagse om normaal te kunnen leven, zonder buitensporig geluid te maken. Met elkaar praten, schreeuwen is weer de buitensporige variant. Muziek, maar dan niet op standje heel hard, zelfde volume als normaal praten.