Geslagen door vriend

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:01

gijsenkim schreef:
En daar gaan mensen die het zelf niet hebben meegemaakt de mist in.... Het is namelijk veiliger om bij zo iemand in huis te wonen dan erbij weg te zijn. Er is een wetenschappelijk onderzoek geweest en daar kwam uit dat mishandelde mensen liever in de situatie zaten met de agressieve partner omdat ze op deze manier nog enige invloed hadden, dan dat ze weggingen en maar af moesten wachten welke actie de ex partner nu weer uit zou vreten......


Precies! Dat bedoel ik met kiezen tussen twee kwaden.

Percy

Berichten: 12091
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:05

gijsenkim"]
[quote="Relly schreef:
Dat er een hoop consequentie is waar, maar kiezen tussen 2 kwaden, nee.
Alles is beter dan bij zo'n idioot wonen lijkt mij.



En daar gaan mensen die het zelf niet hebben meegemaakt de mist in.... Het is namelijk veiliger om bij zo iemand in huis te wonen dan erbij weg te zijn. Er is een wetenschappelijk onderzoek geweest en daar kwam uit dat mishandelde mensen liever in de situatie zaten met de agressieve partner omdat ze op deze manier nog enige invloed hadden, dan dat ze weggingen en maar af moesten wachten welke actie de ex partner nu weer uit zou vreten...... De angst voor de partner wordt groter als je uit elkaar bent, Dat is ook een van de redenen waarom mensen niet zo snel weg gaan....... zolang je erbij bent kan je het nog redelijk sturen (althans dat idee heb je)[/list]
[/quote]

Juist, en zo is het inderdaad.

Keuze? Echt niet, je hebt geen keus, sterker zelfs, je bent op een gegeven moment niet eens meer in staat om een keus te maken omdat je er aan onderdoor gaat. Je kan bij wijze van spreken niet eens meer kiezen tussen twee paar sokken als je opgestaan bent en je aan moet kleden, laat staan dat je kan kiezen om te vertrekken.

Je leven wordt overheerst door angst ondanks al je zelfstandigheid, je achtergrond met een geƫmancipeerde opvoeding en een behoorlijke intelligentie.

Je weet dat vertrekken niet zal betekenen dat het achter de rug is, in tegendeel.

Maar natuurlijk, je hebt altijd een keus

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:09

Relly"]
[quote="youngster schreef:
Ik spreek je nog wel als het je zelf is overkomen.. echt zo makkelijk als jij het nu neerzet is het in werkelijk echt niet..


Dat is het juist, ik LAAT mezelf dit niet overkomen. Want dat is het probleem. Jullie LATEN jezelf dit overkomen, want je biezen pakken is juist veel makkelijker dan jij denkt.

Maar ik ga niet meer reageren op dit topic, iedereen hangt hier het slachtoffer uit, terwijl je het slachtoffer NIET hoeft te zijn!Het hoeft niet!
Je kan zo je spullen pakken en weggaan. Dan wordt je niet meer geslagen en vernederd dan hoef je niet meer bang te zijn.

Maar nee blijf nog even wat langer bij zo'n idioot tot hij je het zieknhuis in slaat en er eindelijk een lichtje gaat branden. Boos!

Het spijt me maar ik reageer hier niet meer omdat het blijkbaar niet aankomt. jezelf verlossen van zo'n stuk verdriet is blijkbaar te moeilijk ofzo.
[/quote]

Heb het hele topic nog niet doorgelezen, maar wou hier al heel even op reageren...

Relly, ik roep ook altijd wat jij roept... 'als ze me slaan, sla ik dubbel zo hard terug'.
Maar ik weet in m'n achterhoofd ook wel dat het gemakkelijk gezegd is als je niet in de situatie zit.

Je zegt ook ik laat dit me niet overkomen... Maar al eens aan gedacht dat je de perfecte relatie kan hebben (ik bedoel maar: alles gaat goed, af en toe eens een woordenwisseling maar jullie praten het steeds uit, nooit geen ernstige dingen gebeurd...) tot hij je die ene keer jullie eens een woordenwisseling/ruzie hebben hij je geheel onverwachts slaat...
Denk je dat je dan nog zo snel terugslaat? Ik twijfel hier heel sterk aan, met name omdat je verrast bent en daardoor ook niet direct kan reageren... Je bent te verbijsterd door wat hij juist gedaan heeft dan...
Ik heb het nog niet zelf meegemaakt, en hoop het ook nooit mee te maken... Maar ik kan me heel goed inbeelden dat iemand van wie je het absoluut niet verwacht (op dat moment dus je vriend) kan slaan en dat je dan niet direct daarop reageert door terug te gaan slaan omdat je te verrast bent...
En op het moment zelf is het sowieso al moeilijker om dan terug te slaan, want dan speelt er angst e.d. mee en daar hou je op het moment dat je zegt 'als iemand me ooit slaat, sla ik terug' geen rekening mee.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:25

Hoi abcdef,

Ik heb dit zelf niet meegemaakt. Ik heb er wel mijn gedachten over.

1. Jij bent teruggekomen bij je vriend nadat hij het uit had gemaakt omdat hij je geslagen had, klopt dit? Daarna heeft hij je nog een keer geslagen. Jullie hebben er niet meer over gepraat. Je hebt er zelfs nog met niemand over gepraat. Volgens mij is de eerste stap die je nu moet nemen: a. er met je ouders over praten b. er met hem over praten waar met 1 van je ouders in de kamer ernaast. Vertel hem dat je overweegt het uit te maken door die 2 klappen. Ik weet het niet zeker, maar omdat hij het zelf de eerste keer heeft uitgemaakt, denk ik dat hij het er misschien wel mee eens is. Adviseer hem therapie hiervoor te nemen, want dit zal vast niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat hij zijn zelfbeheersing verliest. (En in tegenstelling tot wat de meeste mensen hier zeggen, geloof ik er wel in dat mensen kunnen veranderen, en dat ze hun gewelddadige gedrag kunnen afleren. Ik denk alleen niet dat dat kan in een relatie met iemand waarbij dat gedrag al voorgevallen is. Dat duurt jaren, denk ik. En ik denk dat het voor jullie al te laat is. Maar dat terzijde.)
2. Ik ken je niet, maar je bent vast een leuke meid. Je hebt je hele leven nog voor je, en dit kan een leven zijn zonder een gewelddadige vriend. Kies voor een leuke toekomst, meid! Er lopen meer dan genoeg leuke jongens rond. Probeer wel wat aan je onzekerheid en jaloezie te doen.

Maak het juist nu uit, nu heb je 5 weken afleiding en geen kans om hem te zien, het zal je goed doen!

Dit is gewoon mijn visie op het hele gebeuren, misschien een heel stomme visie, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
Ach gut

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:41

MargaV schreef:
Adviseer hem therapie hiervoor te nemen, want dit zal vast niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat hij zijn zelfbeheersing verliest. (En in tegenstelling tot wat de meeste mensen hier zeggen, geloof ik er wel in dat mensen kunnen veranderen, en dat ze hun gewelddadige gedrag kunnen afleren. Ik denk alleen niet dat dat kan in een relatie met iemand waarbij dat gedrag al voorgevallen is. Dat duurt jaren, denk ik. En ik denk dat het voor jullie al te laat is. Maar dat terzijde.


Hier ben ik het zeker mee eens. En vooral als hij ongeveer dezelfde leeftijd heeft als jij is hij nog zeker te veranderen hierin. Als het bijvoorbeeld om een man van 30 gaat is dit al veel moeilijker, zoniet onmogelijk.
Maar ga wel bij hem weg, want hij zal in dit patroon blijven hangen. Leer hem dat hij niet zo met mensen kan en mag om gaan.

Als jullie echt bij elkaar horen is het zaak om nu afstand van hem te nemen, hem in therapie te laten gaan. Doorloopt hij zo'n therapie met goed gevolg, is er nog tijd genoeg om het een nieuwe poging te gunnen. Maar grote kans dat jij dat dan helemaal niet meer ziet zitten.

Ik vind het advies van Marga, om een ouder (of je kan kiezen voor een andere volwassene, als je het echt niet aan je ouders durft te vertellen) in de buurt te hebben wanneer je hem gaat zeggen dat je het niet langer pikt, een heel goed advies.

Ik hoop dat je een verstandig besluit neemt.
Want echt, dit was nog maar een begin. De rest wil je echt niet meemaken..

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:46

Naar mijn ervaring gaat het om respect. Hij heeft geen respect voor jou (of vrouwen in het algemeen). Dit zal niet ophouden voordat hij er aan gaat werken en dan nog is het de vraag of dit ooit zal stoppen, zijn er zat die weer in het oude patroon vallen (kan met vroeger te maken hebben). Ik wil geen relatie meer met iemand die geen respect heeft voor mij, NOOIT MEER! Heb nu een lieve man en ik wist niet dat het ook zo kon, zou nu niet anders meer willen, je kunt zoveel gelukkiger zijn dan met die hond waar je op dat moment denkt niet zonder te kunnen. Kies voor jezelf

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:15

Persoonlijk zou ik het uitmaken en hem ook nog aanklagen, maar nadenken voordat hij zich zo vol zuipt dat hij niet eens meer weet wat hij doet...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:44

Ik heb ook wel eens teruggeslagen...en dan begon ie te lachen en kreeg ik 10 keer zo hard een mep terug.

dan zei hij: "sla dan, sla dan...!"
en dan deed ik dat en dan begon ie te lachen.
"hahaha, dat doet toch geen pijn?? weetje wat pas pijn doet?" Kabeng, weer een knal tegen mn hoofd.

en dan begon ie weer: "sla dan, sla dan? Kan ik weer lachen"
En dan durfde ik dat niet meer en dan werd ie weer kwaad daarom.

En dan even later, als ie weer bekoeld was:" oooh sorry schatje, ben je nu verdrietig? waarom dan? Het was toch gewoon een beetje stoeien?"

Yeah, right....

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:47

Het valt mij op dat er best veel zijn die dit mee hebben gemaakt of er nog in zitten........ Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:02

Is ook een probleem dat vaker voorkomt dan je denkt. Het "grappige" is dat als je er zelf eenmaal zo ver mee bent dat je er open over kunt en durft te spreken, je steeds meer mensen tegenkomt die ook dachten dat zij de enige waren, dat het aan hen lag etc....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:04

Voor mij is het nu een jaar of 8 geleden.... nu kan ik er tegenwoordig om lachen zelfs. Ik kan het stom vinden van mezelf, maar ik heb er ook een berg van geleerd. Ik schaam me er bijvoorbeeld helemaal niet voor.... echt helemaal niet, vind het ook niet erg meer. Maar het komt idd meer voor dan je denkt, veel meer

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:19

Sonja schreef:
Nou die steun krijg je van mij dus NIET he.
Een beetje het op gaan zitten nemen voor iemand die met z'n bezopen kop een ander in elkaar gaat raggen. Die vent is ziek in z'n hoofd. Hartstikke ziek!
Lees nou toch es wat je zelf schrijft: hij heeft er spijt van maar wat hem betreft was het toen dus uit.....
Dus als het uit is mag je iemand slaan? Ga toch weg!

Maar als jij je graag door hem in elkaar wilt laten slaan, fine with me. Maar kom dan niet met zielige verhalen aanzetten want je kiest er dus zelf (weer) voor.




euhmm sorry hoor, maar als je geen normale reactie kunt plaatsen, plaats er dan geen.
Aan de manier hoe je praat heb je zelf nog nooit in zo'n situatie gezeten en ik haat mensen die zeggen DAT GEBEURD MIJ NOOIT.
ik was er ook een van en euh geloof me mij is het ook gebeurd en dan ga je niet makkelijk bij iemand weg want dan wil je juist door die persoon geliefd worden.
Vroeger op school werd je misschien eens gepest, nou wilde je niet juist bij die persoon een wit voetje halen???
nou dat is hetzelfde.
Ze moet er helemaal zelf achter komen, en dat gebeurd pas op het moment dat ze sterk genoeg is om tegen haarzelf te zeggen ik laat me niet meer slaan, nu is ze onzeker en zal ook alleen maar onzekerder worden, maar ooit komt een dag en dan is ze sterk geloof me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:24

Melody lees effe verder voordat je je domme hoofd opentrekt ja....

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:25

hoho geen 'ruzie' maken....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:27

anders gaan we slaan Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:27

Ja hier krijg je me dus vet woest mee, opmerking uit z'n verband rukken en dan mij gaan verwijten dat ik niet weet waar ik het over heb. Lees de rest van m'n reacties en ik denk dat iedereen met meer hersencellen dan een huismijt anders kan concluderen.....
*heeft nu stoom uit oren*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:27

Shaienne schreef:
Ik heb ook wel eens teruggeslagen...en dan begon ie te lachen en kreeg ik 10 keer zo hard een mep terug.

dan zei hij: "sla dan, sla dan...!"
en dan deed ik dat en dan begon ie te lachen.
"hahaha, dat doet toch geen pijn?? weetje wat pas pijn doet?" Kabeng, weer een knal tegen mn hoofd.

en dan begon ie weer: "sla dan, sla dan? Kan ik weer lachen"
En dan durfde ik dat niet meer en dan werd ie weer kwaad daarom.

En dan even later, als ie weer bekoeld was:" oooh sorry schatje, ben je nu verdrietig? waarom dan? Het was toch gewoon een beetje stoeien?"

Yeah, right....


Verward:?:?

Jou vriendje is een beetje ziek in zijn hoofd hoor.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:31

Pipo, lees nou even de hele thread, Shaienne is ondertussen al lang bij die vent weg. Dat 'ie ziek is in z'n hoofd hoef je haar heus niet te vertellen...

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:32

* vraagt melody om terug te lezen (staat al bij eerste reactie)*
* en geeft Sonja kurkjes om in oren te stoppen*

Ach gut
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 10-02-04 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76243
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:32

Voordat dit topic een nare kant op gaat: als nu iedereen die hier post eens rustig het hele topic doorleest Lachen. En dan pas reageert .

Voor Sonja een toepasselijke: Stoom uit je oren

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:08

Sonja schreef:
Melody lees effe verder voordat je je domme hoofd opentrekt ja....



nou sonja na die opmerking van jou had ik genoeg gelezen, en dat moest ik even kwijt, maar aan die aggresieve reactie van jou kan ik al zien dat met jou geen normaal gesprek te voeren is.
Ik bedoelde het goed, maar ja ik zal maar niks meer zeggen oke?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:10

en sorry voor het niet verder lezen, maar ik wilde gewoon even reageren op die opmerking dat mag toch wel of niet dan?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 19:13

xxxmelody"]
[quote="Sonja schreef:
Melody lees effe verder voordat je je domme hoofd opentrekt ja....



nou sonja na die opmerking van jou had ik genoeg gelezen, en dat moest ik even kwijt, maar aan die aggresieve reactie van jou kan ik al zien dat met jou geen normaal gesprek te voeren is.
Ik bedoelde het goed, maar ja ik zal maar niks meer zeggen oke?
[/quote]

Als je het wel het hele topic leest, dan begrijp je in wat voor context dit gezegd is.... Kan me voorstellen dat je bij alleen deze reactie zo reageerd, maar ik zou zeggen lees de rest even.
Wat betreft Sonja's reactie, niet erg netjes, maar ik denk dat dit erg gevoelig ligt. En ook dat snap je als je de rest van het topic even doorleest.....

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:07

Dit topic geeft hele heftige reacties merk ik. Veel hebben er een andere mening over maar uiteindelijk vind iedereen het erg wat er hier gebeurd. en daar gaat het om lijkt mij..
Ik heb ook een vriendin die afgelopen zondag het ziekenhuis is ingeslagen door dr vriendje... voor de ogen van hun 8mnd-oude kindje...
Het is logisch dat ze al weg had moeten zijn na de eerste klap. (dat zei ik dus steeds al tegen dr!!!)
maar dit is de 3e keer. en heeft nu dus een gezicht, dat wanneer je er naar kijkt, je maag omdraait! het is echt een heel pijnlijk gezicht om te zien dat je vriendin er helemaal in elkaar geramd uitziet.. Het kindje is ook helemaal van slag..
Maaar toch vind ik nog steeds dat ze WEG MOET bij hem.. hij zit nu vast (toch maar voor tijdelijk)... en toch merk dat ze hem loopt te verdedigingen en ik ben bang ben (lees: HEEL BANG) dat ze het hem toch weer gaat vergeven...

Ik ben van plan om dit hele topic te gaan uitprinten en aan dr laten lezen.. ik denk dat jullie heel veel mensen hiermee helpen om dr zo open over te praten (vooral omdat je ook de kant van slachtoffers leest)..

abcdef.... HEEL VEEL sterkte.. maar AUB.. laat het niet zo ver komen...! en ga bij hem weg! je verdient iemand die jou respecteert en je liefheeft!!! Vriendjes zijn?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:13

Sonja"]
[quote="Desiree"]sja weet je, zelf ga ik gewoon niet met zo'n geflipte freak. Vrouwen moeten gewoon eens wat beter leren KIJKEN naar een vent en meer hun verstand gebruiken als ze zich met een vent in laten.
[/quote]

Ik ben een HBO'er, kom uit een warm en goed nest, bepaald niet op m'n mondje gevallen en over het algemeen tamelijk bijdehand.

En TOCH overkwam het me.

En nee, ik ben ook niet Blond
[/quote]
zo bedoel ik het niet. maar soms kun je aan mannen dingen zien. En dan vraag ik me af waarom hun vrouw dat niet ziet. Nu heb ik het niet speciaal over slaan of zo hoor. ik verwijt mijn moeder dit vaak ook. (gaat overigens ook niet over slaan).

[quote="abcdef"]
Waarom ik zo jarloers ben weet ik niet ik ben ook best onzeker ( dat weten mensen die me kennen niet maar ik ben het wel) ?
[/quote]
Maar de aanleiding ligt niet bij hem, maar echt bij jou?
[quote="abcdef"]
Verder zijn de verhalen die ik lees van jullie veel erger dan wat hij gedaan heeft!! Het was wel vernederend en zwaar kwetsend ( hoe kan je dat iemand aan doen waar je van houd??!!!) maar ik heb niks gebroken gekneusd of wat dan ook,
[/quote]
O, is het zo al niet erg genoeg? Het gevoel dat zijn actie jou brengt? Dat zou ook al heel goed voor hem zijn om dat te lezen.
[quote="abcdef"]
nu zeker omdat het nu goed gaat een beetje een taboe geworden! We gaan ook binnenkort samen op vakantie. Ik geloof hem dat hij het niet meer zal doen. Maar als ik jullie verhalen lees dan merk ik dat wel heel wat meer mannen dat beloofd hebben! ik zeg nu de volgende keer maak ik het uit maar zometeen doe ik het dan weer niet! Maar ik wil het ook niet uitmaken zonder het nog een kans te geven we hebben al zoveel samen ook mee gemaakt. En jullie denken vast ach kind je bent 18 je hebt nog een heel leven voor je maar ik ben toch ook gelukkig met hem en ook wel een beetje bang om alleen te zijn. Zou niet weten wat ik zonder hem moet.. Ik bedoel als die het nooit meer zou doen dan kunnen we harstikke gelukkig samen zijn! Zou het een goed idee zijn om hem dit topic te laten lezen?
[/quote]
Forget it. NA een 2e keer komt altijd wel een 3e. Kan een hoop tijd tussen zitten, maar die tussenpozen worden ook steeds korter. Wil je die ellende riskeren? Je zegt niet zonder hem te kunnen, na een tijdje kun je ook niet meer met hem, en kun je wel degelijk beter zonder hem.

MAnnen die vrouwen slaan zijn mega-lafaards zonder ruggegraat. Wil jij zo'n man? Ik niet hoor, geef mij maar een echte vent.

[quote="Shaienne"]
Ik heb ook wel eens teruggeslagen...en dan begon ie te lachen en kreeg ik 10 keer zo hard een mep terug.

dan zei hij: "sla dan, sla dan...!"
en dan deed ik dat en dan begon ie te lachen.
"hahaha, dat doet toch geen pijn?? weetje wat pas pijn doet?" Kabeng, weer een knal tegen mn hoofd.

en dan begon ie weer: "sla dan, sla dan? Kan ik weer lachen"
En dan durfde ik dat niet meer en dan werd ie weer kwaad daarom.

En dan even later, als ie weer bekoeld was:" oooh sorry schatje, ben je nu verdrietig? waarom dan? Het was toch gewoon een beetje stoeien?"

Yeah, right....
[/quote]

Mijn mond valt open. Hoe kan een vrouw liefde opbrengen voor zo'n enorm stuk ellende! Hoe is het mogelijk dat je zo iemand niet vreselijk gaat haten?
[quote="Meyke schreef:
Het kindje is ook helemaal van slag..
]

Nu nog een kind dat er bij betrokken is ook. Ze moet zich goed realiseren dat haar beslissingen niet meer alleen consequenties hebben voor haar, maar ook voor haar kind.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 11-02-04 10:37, in het totaal 2 keer bewerkt