Ik ben zelf ook wel wat rustiger gaan rijden, dan rijd je een stuk voordeliger en het scheelt verkeersboetes
Dus 10 % harder max maar 30 is echt geen snelheid. Dan kun je beter gaan fietsen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus 10 % harder max maar 30 is echt geen snelheid. Dan kun je beter gaan fietsen.
Ik maak per jaar 40.000 a 50.000 km dus kom genoeg idioten tegen. Gisteren nog op 80 km weg een mafklapper die echt niet nuchter was (of op telefoon) die slingerend en remmend op de linkerbaan reed. Toen die eindelijk opzij ging (al slingerend en remmend) ben ik er met 120 km per uur voorbij gereden, no way dat ik daar achter of naast blijf rijden!!!! Levensgevaarlijk. Op die weg zo vaak idioten gehad. Vrouwtje die op linkerbaan 50 km bleef rijden en niet naar rechts ging, uiteindelijk haalde iedereen rechts in en besloot ze opeens naar rechts te gaan waardoor er bijna een botsing was, ze weer terug ging naar links en daar nog even bleef rijden... die figuren moeten maar opnieuw les krijgen in het deelnemen aan het verkeer... pffff... Heb ook een dashcam dus ik film genoeg idioten. Ook een bmw die mij ging bumperkleven (kon niet doorrijden want auto voor mij) en toen mij rechts inhaalde, zwaar afsneed en daarna keihard ging remmen en bumperkleven op mn voorganger, ik werd er echt link van
ben er achteraan gereden en opeens durfde die bij het volgende stoplicht niet meer weg te rijden
en die 80 km weg is maar een klein deel van mijn route dus maak genoeg idioots mee...
mijn broertje die rijd gewoon hard op iedereen af en remt op het laatste moment, dat vind ik echt niet fijn. Ook zonde van je remmen en kan verkeerd uitpakken bij nat wegdek. Dus ik houd veilig afstand.
Onali schreef:nienke555 schreef:maar dan ook 115 blijven rijden terwijl je 130 mag
Ik rijd bijna nooit 130.
Meestal 100 of 110, ook met inhalen en lukt dat niet of komt er achterop komend verkeer dan naar 120.
Snelweg heeft altijd 2 banen, je moet geen 130 rijden
hebben wel wat anders te doen. Hilary schreef:Lifaya, volgens mij kun je voor slingerende mensen en zo’n heel traag mensje op de linkerrijstrook de politie bellen over gevaarlijk rijgedrag. Geloof dat ze je dan vragen om te volgen tot ze er zijn. Beetje goeie dashcam beelden kunnen vast als ondersteunend materiaal dienen.
ik volg liever iemand die agressief rijd dan de hele tijd slingert en remt... ik was bijna thuis gelukkig, als ik nog lang onderweg was geweest had ik de politie wel gebeld om de locatie en kenteken door te geven , maar ook dan blijf ik er niet achter rijden.
Ik kom veel mensen tegen op de weg die echt geïrriteerd achter het stuur zitten. Bumperkleven ook als je echt al de maximumsnelheid rijdt, rechts inhalen, hard op iemands kont inrijden en net op tijd remmen, toeteren, et cetera.
Nayomie schreef:Onali schreef:
Ik rijd bijna nooit 130.
Meestal 100 of 110, ook met inhalen en lukt dat niet of komt er achterop komend verkeer dan naar 120.
Hoop wel dat je op zijn minst achter spiegelt hoe het verkeer daar rijdt voor je gaat inhalen? Want inhalen met een lagere snelheid is echt vervelend.
Onali schreef:nienke555 schreef:maar dan ook 115 blijven rijden terwijl je 130 mag
Ik rijd bijna nooit 130.
Maar het gaat me er vooral om dat ze de hele tijd hetzelfde tempo blijven rijden. Ze letten dan dus blijkbaar niet op of ze op een autoweg of een snelweg zitten. 
Rebecca schreef:Je hebt net een week je rijbewijs Nayomie, je leert nu pas rijden na het examen . Klinkt soms in dit topic alsof je alles al perfect weet etc , is niet kattig bedoeld maar erger ik mij persoonlijk geregeld aan
Net als bepaalde vooroordelen die visa versa gezegd worden. Zal netjes topic ontstippen om verdere frustratie te voorkomen.