Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:41

Hier is zojuist iemand op zijn plaat gegaan door de wind, ambulance is onderweg -O-

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:41

Ik woon in regio Utrecht en hier merken we al af en toe flinke windstoten.
Paard is vanochtend al buiten geweest en staat de rest van de storm op stal.
Ben benieuwd wat het ons gaat brengen maar ik geloof wel dat het heftig gaat worden in Nederland.

Liezel1

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:42

Wat mij betreft graag een fast forward naar morgen.
Heb hier zo'n hekel aan!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:46

Echwel schreef:
Hier Overijssel begint het flink te spoken
Zat net achter 2 autos met trailer die de n48 opdraaiden.
Hoop voor de paarden dat het goed gaat, dames waren in wedstrijdtenue

Dit snap ik dan echt niet. Je weet dat het slecht weer word en hard gaat waaien waarom dan alsnog het risico nemen en de weg op te gaan met je paarden.
Een vrachtwagentje kan ik me nog in komen maar met de trailer..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:48

Liezel1 schreef:
Heb hier zo'n hekel aan!

Fast forward gaat het in elk geval vandaag :')

Sterkte ! Komt wel goed !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:52

Liezel1 schreef:
Heb hier zo'n hekel aan!

Same

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:54

Wederhelft is alweer de deur uit... brandweer.... pieper voor stormschade.
Zal wel de rest van de dag/avond zo gaan....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:59

Mijn man is chauffeur bij de Regiotaxi maar de oudjes gaan gewoon naar de kerk en op visite :=
Hij rijdt dan wel niet op een busje maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:01

Ik houd hier niet vaaaaaaaaaaaaaaaannnn :o Hoop zo dat het mee gaat vallen allemaal. Heb mijn paarden nog buiten, maar die ga ik zo wel binnenhalen. Heb nu steeds windkracht 5/6 op weerstation staan. Zit op de grens Groningen/Drenthe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:02

Dit is mijn stormschade so far :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:03

Waait al aardig. Kinderen morgen schoolvrij in Luxemburg. Ivm gevaar schoolbus.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:05

chanicha schreef:
Mijn man is chauffeur bij de Regiotaxi maar de oudjes gaan gewoon naar de kerk en op visite :=
Hij rijdt dan wel niet op een busje maar toch.

Die oudjes hebben al heel wat stormen doorstaan :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:05

Hier ook wel een beetje spannend, niet voor mezelf maar voor de dieren. We wonen pas 2 maanden in dit huis, buitenaf. Alle losse zooi veilig gezet. Hooi voor de paarden in de loopstal gelegd en daar staan ze nu tevreden te eten. De schuur staat perfect op de wind dus je merkt daar nauwelijks iets van de storm (geen geklapper en lawaai). Als het gaat regenen straks en het voelt nog rustig in de stal dan gaan de paarden de boxen in voor de nacht. Dan kan de wei een beetje drogen voor ze er morgenochtend vroeg weer op gaan.

Ben heel benieuwd wat er komen gaat!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:06

Janine1990 schreef:
[ Video ]

Die panelen zonder betonplaten en betonpalen gaan inderdaad alleen op wandel met stormweer :Y)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:10

We gaan het zien hoe erg het wordt... Ik moet vanavond om 21:00 werken dus mag midden in de storm de weg op :7

Als ik niet de weg op moest zou ik het wel mooi vinden, ik vind bijzonder weer wel leuk :o

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:10

Hmmm... ik zou vanmiddag met mijn zussen naar een musical in Scheveningen gaan maar ik vind het onverantwoord op naar de kust te gaan rijden. Iemand dit eerder meegemaakt? Voorstelling wordt pas afgelast bij code rood. De storm schijnt op z'n heftigst te zijn als wij vanavond weer terug zouden moeten rijden. Ticketservice kan/wil niks voor ons doen -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:11

Janine1990 schreef:
[ Video ]

Maar waar stond dat hek aan vast dan? :') Ik zie hem bij de muur al los hangen. Onze nieuwe schutting (oude is vorig jaar met een storm zoals deze er uit gerukt) staat gewoon vast aan o.a de muur :P

De schutting van onze buurvrouw & ons stond dit jaar ook op instorten. Buurvrouw wilde niet dat wij daar een nieuwe schutting, op onze kosten, plaatste. Dus wij hebben onze schutting er voor geplaatst zodat onze honden niet ineens in haar tuin lopen na zoiets als dit weer. Zo blij mee dat we die keus hebben gemaakt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:12

Pandora2 schreef:
Janine1990 schreef:
[ Video ]

Die panelen zonder betonplaten en betonpalen gaan inderdaad alleen op wandel met stormweer :Y)

Mwah, het heeft al heel wat fikse stormen doorstaan de afgelopen 10 jaar...
Alleen stond de wind er dan niet vol op. Op de boerderij die je ziet achter mijn tuin zit er helemaal niets dan kale vlakte waar de wind vandaan komt...

Ach, misschien kunnen we er een nieuwe schutting uit halen. :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:13

Nou, hier valt het nog steeds heel erg mee :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:14

Wij krijgen de hele tijd de vraag of de vlucht nog door gaat, denk dat mama ook weinig zin heeft om ons in Düsseldorf te halen :+ heb geen idee hoe het bij ons thuis is op dit moment

Hiraeth

Ik moet zo lachen om het Nederlandse instinct om altijd over voorspeld zwaar weer te zeggen dat het wel mee valt. Helemaal omdat de storm nu nog niet eens écht in Nederland is. :o :D

Janine1990

xDenies schreef:
Janine1990 schreef:
[ Video ]

Maar waar stond dat hek aan vast dan? :') Ik zie hem bij de muur al los hangen. Onze nieuwe schutting (oude is vorig jaar met een storm zoals deze er uit gerukt) staat gewoon vast aan o.a de muur :P

De schutting van onze buurvrouw & ons stond dit jaar ook op instorten. Buurvrouw wilde niet dat wij daar een nieuwe schutting, op onze kosten, plaatste. Dus wij hebben onze schutting er voor geplaatst zodat onze honden niet ineens in haar tuin lopen na zoiets als dit weer. Zo blij mee dat we die keus hebben gemaakt!

De plank die je ziet zat vast aan de muur van de buurman. Maarja, nu dus niet meer.

Ach, gelukkig heb ik hele leuke buren en er een zeer goede verstandhouding mee. Dus wij komen er wel uit. We kunnen er wel om lachen :')

Wat mij betreft mag er ook nog een boom omwaaien, nieuw dak op mijn schuur en de andere halve schuur kapot... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:17

Paardjes hebben hier uit zichzelf de stal opgezocht. Vast extra hooi neergelegd, want het wordt vast lastig om daar mee te sjouwen straks. Verder nog even een jonge fruitboom vastgezet. En rondje over het erf voor losse spullen.

Dit is een leuke site om de lokale windkracht te bekijken:
https://www.windy.com/?62.955,-35.508,3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:19

Hier in Duitsland waait het ook al behoorlijk. De eerste boom ligt al in de paddock en het ergste moet nog komen. De paddock nu dus maar in tweeën gedeeld.Gelukkig staan er rond het gedeelte waar de schuilstal staat bijna geen bomen maar ik hoop toch echt dat het hierbij blijft.Afbeelding

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:20

Hiraeth schreef:
Ik moet zo lachen om het Nederlandse instinct om altijd over voorspeld zwaar weer te zeggen dat het wel mee valt. Helemaal omdat de storm nu nog niet eens écht in Nederland is. :o :D

Omdat 9 van de 10x wanneer ze zwaar weer voorspellen het ook daadwerkelijk meevalt :')