Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:03

topsylover schreef:
Het is toch te bizar voor woorden dat wanneer een vrouw zegt geen kinderen te willen ze haar mening (en lichaam) met hand en tand moet verdedigen, maar wanneer iemand een levensveranderende beslissing wil nemen omdat iets "kriebelt" mogen we alleen ooeeeh en aaahhh zeggen. :+

TS: Leg nou eens uit: Wat kan die derde jou geven wat de eerste twee niet konden? Daar moet je wel een heel goede reden voor hebben. De wereld is kapot, gaat kapot en het zal nooit meer goed komen. Iedereen die nu nog kinderen neemt moet zich kapót schamen dat ze hun kinderen met zulke verschrikkelijke problemen BEWUST opzadelen. Kijk eens buiten ons kleine Nederlandse bubbeltje. In dit land gaat het niet eens goed, dus buiten ons bubbeltje gaat het nog veel slechter! Nú is er nog voldoende eten, nú is er nog voldoende water. Maar wat is er nog over 20 jaar? Je kinderen kunnen niet studeren omdat ze voor hun ouders moeten zorgen, bejaardenhuizen bestaan dan immers niet meer. Het huis uit? Nee joh! We gaan lekker terug naar vroeger, waar 5 generaties in 1 woning wonen omdat er letterlijk geen andere huizen zijn. :')

Pfff, wat een doemdenken zeg

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:11

topsylover schreef:
Het is toch te bizar voor woorden dat wanneer een vrouw zegt geen kinderen te willen ze haar mening (en lichaam) met hand en tand moet verdedigen, maar wanneer iemand een levensveranderende beslissing wil nemen omdat iets "kriebelt" mogen we alleen ooeeeh en aaahhh zeggen. :+

Er is een heel mooi spreekwoord :
'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. '

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:12

Mavelle schreef:
Ts reageert niet meer, dat heeft ze al aangegeven.

Als je het zo vervelend vind om je keus met hand en tand te moeten verdedigen, waarom verlang je dat dan wel van een ander?

Maar nobel hoor, dat je zelf geen eigen kinderen op de wereld zet in de huidige situatie.

Omdat die ander een levensveranderende beslissing maakt, zoals ik al zei. Een kind op de wereld zetten is niet iets waar je licht over moet denken. Jij bent verantwoordelijk voor het leven van die persoon, de komende (hopelijk) 80 jaar. Alles waar die persoon mee moet dealen is omdat jíj de keus hebt gemaakt dat persoon op de wereld te zetten, zoals ik al zei daar moet je niet te licht over denken en daarom vind ik het zo vreemd dat we mensen niet wat steviger mogen aanpakken als het om kinderwensen gaat.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:16

Komt het niet bij je op dat die kinderen ook iets goeds bij kunnen dragen aan de wereld? Anderen kunnen helpen, meer om het milieu geven en denken, etc?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:32

Mavelle schreef:
Komt het niet bij je op dat die kinderen ook iets goeds bij kunnen dragen aan de wereld? Anderen kunnen helpen, meer om het milieu geven en denken, etc?

Tuurlijk, maar dat kunnen de huidige kinderen van de wereld niet wil je zeggen?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:38

Jawel hoor, maar de nieuwe generatie net zo goed (of zelfs beter).

Onali

Re: Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:41

Als je er van uit gaat dat jouw kind alle ellende in de wereld kan verhelpen dan heb je wel een klein beetje last van grootheidswaanzin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:47

Nou, TS, gelukkig trek je je niks aan van het gezeur hier en vaar je lekker je eigen koers. Ik compenseer wel voor je. Hebben we er samen gemiddeld anderhalf. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-20 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:47

Mazida schreef:
We hebben nu al twee ukkies van 2 jaar en één van 6 maanden. Maar het begint alweer te kriebelen bij ons beiden om voor een nummer drie te gaan. Maar we hebben nu nog alles in de luiers zitten. Wel met zindelijksheidstraining begonnen bij de oudste, maar dat was nog niet zo'n succes :+ . Is het te doen, drie kleine ukkepukken (vooropgesteld natuurlijk dat de natuur zijn werk doet :+ ) of is het een stuk meer werk?

Van 1 kind naar 2 vond ik een hele grote verandering, van 2 naar 3 maakte eigenlijk niet zoveel uit. Mijn vriendin beleefde dat net zo. Zij ging ook nog van 3 naar 4 kinderen en ook dat was weer een behoorlijk pittige overgang.
Je hebt nu 3 kleine kinderen, dus als de 4de gelijk lukt heb je 4 kinderen onder de 3 à 4 jaar en dat is pittig.
Ik geloof niet dat wij jou daar verder over kunnen adviseren. Succes met je besluit.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:01

Onali schreef:
Als je er van uit gaat dat jouw kind alle ellende in de wereld kan verhelpen dan heb je wel een klein beetje last van grootheidswaanzin :')

Als dat op mijn post slaat moet je misschien iets beter lezen.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:04

Moderatoropmerking:
TS vraagt hoe het is om 3 kinderen te krijgen in een periode van 4 jaar. We snappen dat daar verschillende antwoorden en meningen over zijn en die mogen benoemd worden, ook kritische. Tegelijk is het niet de bedoeling dit topic te gebruiken om een heel andere discussie op te starten over de impact van kinderen op het klimaat en de wereld. Hiervoor kan een nieuw topic geopend worden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:24

Ik vond het prima te doen, had er van te voren niet zo druk om gemaakt. Achteraf was het best druk ja, maar als je er middenin zit ga je gewoon.

Nu nr 4, en dat is echt rustig met ‘oudere’ broers erbij.

Saul

Re: Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:00

Wat zullen al die mensen die zo fel tegen kinderen krijgen boos moeten zijn op hun ouders.
Waar hebben die in hemelsnaam het lef vandaan gehaald om ze een leven te bieden ....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:03

Mazida schreef:
Sterker nog, we hebben het nog nooit zo goed gehad: geen hongersnood, eten en kleren altijd beschikbaar, elektriciteit, een dak boven ons hoofd, scholing voor de kinderen, een verbod op kinderarbeid... Eigenlijk kan ik beter gaan voor 10 kinderen denk ik **\O/**

Als stille meelezer wil ik nu toch even reageren.
Ik vind de discussie over wel of geen kinderen nemen gezien de wereldproblematiek interessant, maar hier niet op zijn plaats. Onze levensstijl behelst heel wat meer dan of ts wel of geen derde kind wil, en de klimaatproblematiek is nu niet opeens volledig haar verantwoordelijkheid.
Maar ts, bovenstaande opmerking schiet mij wèl heel erg in het verkeerde keelgat. Ik hoop dat het een slecht geformuleerde, niet gemeende reactie is die impulsief uit irritatie is neergezet, want als je er daadwerkelijk zó over denkt, geen oog hebt voor de situatie van anderen, dán vraag ik mij af wat voor normen en waarden jij je kinderen zal meegeven, en dát roept bij mij dan de reactie op dat sommige mensen überhaupt niet aan kinderen zouden moeten beginnen.
Heel jammer dit...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:08

Nikass toch :n

TS even weer ontopic, waar je wel rekening mee moet houden is dat je bij nr 4 zwangerschap zo snel achter nr 3 , wel lichamelijke klachten kunt krijgen. Ik had bij nr 4 (4de kind binnen 7 jaar) pijnlijke last van bekken instabiliteit. En dat is lastig, erg lastig daar er al 3 rondlopen bij jou (bij mij 2 daar de 1ste was overleden ).

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:11

pien_2010 schreef:
Nikass toch :n

TS even weer ontopic, waar je wel rekening mee moet houden is dat je bij nr 4 zwangerschap zo snel achter nr 3 , wel lichamelijke klachten kunt krijgen. Ik had bij nr 4 (4de kind binnen 7 jaar) pijnlijke last van bekken instabiliteit. En dat is lastig, erg lastig daar er al 3 rondlopen bij jou (bij mij 2 daar de 1ste was overleden ).

Het word haar derde ipv vierde. OP was een beetje ongelukkig geformuleerd ;)
Waar ik me dan wel weer bij aan kan sluiten is dat lichamelijke klachten tot wat erger worden bij iedere zwangerschap. Althans bij mij.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:13

Lizy, ik had gelezen, 2 ukkies van 2 jaar en 1 van 6 maanden. Ik dacht dat de oudste een tweeling was. Misschien iets met onlangs geboren eigen kleinkinderen tweeling. _O-
TS sorry. :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:20

Wij hebben 3 kinderen. We voeden hen boven gemiddeld 'duurzaam' op. Ik mag graag denken dat zij een prettige tegenhanger zijn van leeftijdsgenoten die zonder kritisch denken opgroeien. Als alle 'groen georienteerde' mensen minder kinderen krijgen dan 'hebberige consumenten' dan ziet de toekomst er pas grijs uit...

:D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:53

BI kun je ook bij de 1e krijgen hoor (en flink ook, weet er alles van), maar idd je banden en alles krijgen wel meer te verduren naarmate je minder de tijd neemt om te ontzwangeren.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:57

Saul schreef:
Wat zullen al die mensen die zo fel tegen kinderen krijgen boos moeten zijn op hun ouders.
Waar hebben die in hemelsnaam het lef vandaan gehaald om ze een leven te bieden ....

:') Haha

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:00

Marie111 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Wij kiezen er bewust voor om even te wachten met nummer 3 zodat ik meer onverdeelde tijd heb voor de jongste.

Maar het is een keus die je zelf maakt.

Zorg dan wel voor een vierde. Anders is de jongste altijd alleen

Wat een onzin.

Ik heb een broertje van anderhalf jaar jonger en een zusje van bijna vier jaar jonger dan ik. Mijn moeder had dus ook 3 kinderen binnen 4 jaar. Is bij ons altijd goed gegaan!

En alle milieurakkers: misschien wordt het derde kind van TS later wel de grote wetenschapper die de hele aarde redt van de klimaatcrisis ofzo. Weten wij veel.
Laatst bijgewerkt door Isabel op 11-01-20 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:01

SusanH schreef:
BI kun je ook bij de 1e krijgen hoor (en flink ook, weet er alles van), maar idd je banden en alles krijgen wel meer te verduren naarmate je minder de tijd neemt om te ontzwangeren.

Oh je zal mij ook zeker niet horen zeggen dat je bij de eerste geen klachten kan hebben. Maar ik merk aan mijn eigen lijf gewoon dat 3 zwangerschappen relatief kort op elkaar toch steeds een beetje meer klachten geeft. Enerzijds omdat je lijf gewoon best wat te verduren krijgt en anderzijds omdat je toch minder makkelijk rust kan nemen als je al ukkies in huis hebt rondlopen/kruipen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:20

Zoals eerder genoemd door een andere bokker mis ik ook een beetje de visie en de praktische vragen zoals: kun je het combineren met je werk / ben je financieel onafhankelijk of afhankelijk, zowel van je partner als van de staat (toeslagen) en kun je fatsoenlijk leven als je partner weg zou vallen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:26

Maargoed dan zou je dat ook al kunnen vinden van een 2e kind, want waarom is 1 kind niet genoeg?

Als ts gelukkig wordt van een 3e kindje dan lijkt me dat volledig haar keus.

Er zijn meer manieren om rekening te houden met onze planeet :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:33

Wauw, wat een bijzondere reacties hier zeg. Waarom zijn mensen die wél oog hebben voor de situatie hier op aarde nu ineens moraalridders? Ja de wereld staat in brand en dan doel ik niet alleen op Australië. Gekke wereldleiders, een land wat overloopt van wetten en regels, kinderen van een jaar of 15 die tegenwoordig met een mes over straat gaan en iemand doodsteken omdat die zijn portemonnee niet afgeeft. Het lijkt steeds normaler te worden. Ik vrees voor hoe de wereld er over 10 jaar bij ligt, maar ben je dan ineens een moraalridder als je die twijfels uit? :?

Tuurlijk moet TS lekker doen waar ze zich goed bij voelt en als dat derde kind nou echt zo'n verrijking van het gezin is, vooral voor gaan. Maar om nu iedereen neer te sabelen die niet in die richting meedenkt ... :n