Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:59

Ooohh je zou het maar winnen! Ik zou ook een huis kopen met flink wat grond, stallen en een buitenbak. Lekker wat dieren op het erf!

Ook zou ik wel een nieuwe auto willen en ik zou mijn camera graag willen upgraden naar een nieuwere. Mijn pony zou dan een op maat gemaakt zadel krijgen en verder zou ik het ergens op een bank zetten. En mijn ouders/zusje een deel schenken.

Heb helaas geen staatslot dus keep on dreaming haha.

primera

Re: Wat ga jij doen met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:18

Snel verhuizen, eindelijk eens op vakantie gaan mijn mijn 3 kinderen en hond.
Eventuele schulden afbetalen.
Privé school nemen voor mijn kinderen, ze op (extra) sport zetten.

Ademhalen.

Kleding kopen zodat we een tijd vooruit kunnen, en de kinderen alles zelf mogen uitkiezen wat ze erin leuk vinden.

Een huis kopen waarbij mijn ouders een eigen stuk hebben, ik daarbij de zorg in eigen hand kan nemen.
Oja een eigen binnen zwembad.
Liefst een flinke tuin met paarden aan huis.

Eigen auto.
Dat kan bijna wel in 1 dag toch .

Ik zou zeker familie en vrienden helpen, maar daarvoor wel hulp vragen bij mensen die er veel verstand in hebben (en waar een klik mee is)

En het vooral niet geloven denk ik.
Ik doe ook zelden mee, heb een jaar of 8 geleden een lot gekocht en het aankoop bedrag gewonnen, gewoon gratis meegedaan aan de kans op vele miljoenen.. Vond ik toch wel veel geluk hebben.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:23

Een huis kopen hier, eentje in spanje en een op de antillen ( en dan verhuren) want ik wil wel dat mensen op bezoek komen. Bedrag aan mn ouders geven zodat ze kunnen stoppen met werken en alles kunnen doen wat ze willen. Wat geld aan mn oma’s geven (zodat zij het weer kunnen weggeven). Auto kopen voor mn beste vriendin, mn andere vriendin heb ik een huis aan de amsterdamse grachten beloofd.

Ik zou met al mn familie en vrienden op vakantie gaan rn een vakantiepark in curacao huren en alles betalen (lijkt me echt helemaal fantastisch). Daarna met 2 vriendinnen verder reizen.

Ik zou stoppen met werken, maar wel vrijwilliger blijven voor clienten. Daarnaast zou ik op bewonersvakantie gaan met clienten en team, en iets aanschaffen voor de stichting waar alle clienten iets aan hebben.

Ik zou nog iets willen doen voor mensen die het hard nodig hebben hier of in het buitenland maar hoe dat vorm wordt gegeven weet ik nog niet.

Daarnaast wat luxe dingen zoals auto sieraden en kleding, personal trainer en een aantal taalcurssusen.

Op de manege zou ik mn lievelingspaard kopen en iemand die hem verzorgt inhuren.

Was het maar eens zo ver...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:24

Zonnetje81 schreef:
Het blijkt wel (verbazingwekkend) hoe weinig mensen verstand hebben van ‘geld weggeven’ ‘huizen kopen voor een ander om gratis in te wonen’. Dat is in NL allemaal helaas niet mogelijk zonder grote fiscale gevolgen.

Ach daarom zijn er gelukkig hele mooie fiscale constructies uit te denken. Zo zou je bijvoorbeeld een hypotheek of persoonlijke lening kunnen verstrekken tegen buitengewoon lage rentestanden of een BV-constructie opzetten die dividend uitkeert (bijv door een investering in vastgoed of onroerend goed). Daarnaast heb je de jaarlijkse belastingvrije schenkingen, eenmalige schenkingen tbv studie/woning en is er niemand die het merkt als je bij die en gene een extra boodschappentas naar binnen schuift of iemands auto eenmaal per week aftankt om daar een stukje lastenverlichting te brengen.

En ja je hebt schenkbelasting, dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.... Als ik iemand een aanzienlijk bedrag in één keer zou gunnen dan betalen zij daar 40% belasting over. In sommige gevallen zou het me dat wel waard zijn, ookal spek ik daar de staatskas dik mee. Dat is het fijne van zo'n prijs winnen, ik heb het zelf ook maar gekregen :+

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:26

Ik zou ons huis afbetalen, en het achterstallig onderhoud gaan aanpakken.
Andere mogelijkheid is om het huis plat te gooien en nieuw op te bouwen.
Paarden staan prima bij de overbuurman (boerderij) dus dat hoeft weinig te gebeuren.
Oké een beetje zand erbij in de paddock zou wel lekker zijn.
Zorgen voor een goede pensioenregeling voor onszelf, en voor onze kinderen geld op een rekening dat ze
kunnen studeren.
Dan nog iets bedenken wat de mogelijkheden zijn met ons bedrijf.
Helemaal stoppen en verkopen, en dan voor een aantal uur per week een baan zoeken of vrijwilligerswerk.
En als gezin op vakantie gaan, in plaats van nu ik met de jongste en manlief met de oudste.
Oja en onze oude rammelaar inruilen voor een iets jongere auto.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:28

In ons geval wordt het 15 miljoen, want een half lot gekocht.
Wordt in elk geval een niet te grote (zo rond de 125 tot 150 m2) woonboerderij met genoeg land voor ong 3 paarden gelegen naast het bos of anders op max 10 stapminuten van het bos.
Omdat mijn smaak karakteristieke boerderijtjes uit mid 1800 is, is de kans groot dat er verbouwd moet worden, maar met 15 miljoen is dat makkelijk helemaal naar wens te realiseren ( wel met behoud van authentieke elementen uiteraard en wat past bij de tijdsgeest waarin het pand gebouwd is).

En verder gaan mn wensen eerst nog niet....ja een rondreis naar plekken waar ik altijd al eens heen heb gewild; bv trekken door Finland, maandje naar Zweden, een kasteelruine tour door de UK...dat soort dingen.

Misschien een opvang beginnen voor honden (kleinschalig)

Uiteraard genoeg opzij zetten om de boel de komende jaren te kunnen onderhouden en die pesky vermogensbelasting af te tikken etc...zou een beetje zonde zijn om na 10 jaar gedwongen te moeten verkopen omdat je iets te hard gefeest hebt.

Maar....eerst winnen :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:21

Zonnetje81 schreef:
Het blijkt wel (verbazingwekkend) hoe weinig mensen verstand hebben van ‘geld weggeven’ ‘huizen kopen voor een ander om gratis in te wonen’. Dat is in NL allemaal helaas niet mogelijk zonder grote fiscale gevolgen.

Maar als je zo veel geld wint, dan kan dat er ook nog wel bij :+

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:35

Ik zou het wel weten, ik koop meteen een woonboerderijtje met een hectare of 5 zodat mijn topper lekker aan huis kan komen staan.

Mijn vriend krijgt een shire en ik koop een getalenteerd jong paard voor mezelf erbij.

Ik zorg dat mijn moeder niet meer hoeft te werken en zorg ervoor dat mijn ouders een huisje kunnen kopen wat zij graag willen.

Mijn zussen zou ik ook helpen met het financieren van hun droomhuis.

Ik zou zelf niet stoppen met werken, maar wel minder uren gaan maken!

Ik zou ook graag een bedrag schenken aan stichtingen die dieren in nood helpen

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:37

iirrssjjee schreef:
Zonnetje81 schreef:

En met die denkwijze eindigen loterij winnaars vaak bankrupt...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:01

Pff wij zouden dan 10 miljoen overhouden, want wij krijgen altijd een lot met kerst en dan spreken we af delen door 3 met mijn ouders en met mijn broer en zijn gezin.
Dus dan moeten we natuurlijk kijken hoe we dat fiscaal zo goed mogelijk kunnen regelen.
Verder denk ik dat we lekker blijven zitten waar we zitten voorlopig. Dit huis helemaal laten opknappen, zodat als we het willen verkopen het voor de nieuwe mensen helemaal goed is.
Verder de belastingdienst afbetalen en alle toeslagen stopzetten. Want daar hebben we nou wel genoeg ellende mee gehad elke keer.
Er zullen best wat reizen gemaakt gaan worden denk ik, maar misschien niet gelijk, maar als de kinderen iets ouder zijn.
De rest zetten we maar apart voorlopig. Misschien dat we een nieuwe auto kopen ofzo, maar verder hebben we niet echt enorme wensen. Ik zou wel gelijk mijn werk bellen dat ik niet meer kom haha.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:06

Libera schreef:
iirrssjjee schreef:

En met die denkwijze eindigen loterij winnaars vaak bankrupt...

Maar even he, 30 miljoen is verschrikkelijk veel. Ik koop voor mezelf een huis, voor mijn moeder en mijn broer bv. Tuurlijk moet je gigantisch veel belasting erover betalen. Maar je houd nog steeds zo enorm veel over....

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:07

Nou ik zou het wel weten!

huisje met binnen en buiten bak. Nieuwe auto met trailer een een marathonwagen.
Prachtige ponystallen in een mooie schuur en wasplaats met solarium etc :#

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:12

Ik zou nog een appartement kopen in het gebouw waar ik nu woon. Ik zou een 32 uur contract nemen ipv de 36 die ik nu heb. En elke week prive les nemen met mijn paard. Een nieuwe trailer met goede trekauto kopen. Grootse bruiloft plannen voor komende zomer en flink shoppen voor een nieuwe garderobe.
Daarnaast zou ik dan ook nog het huis van mijn moeder afbetalen. Een huis kopen voor mijn zusje en voor mijn vader. Voor mijn schoonouders en zwager en schoonzusje zou ik ook allemaal een huis kopen.
Dan heb ik nog zo’n beetje 25 miljoen over dus daar moet ik nog even over nadenken *\o/*

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 11:14

Ik zat inderdaad eens te kijken hoeveel belasting je betaalt bij een schenking van een miljoen, maar dat is bizar! Nu hoef ik niet bang te zijn ooit in die situatie te verkeren maar ik vind het zo oneerlijk dat je daar zoveel voor moet betalen :=

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:14

JoT? Nee, die werkt hier niet meer :D Dat het 'moeten' weg is, dat lijkt me toch wel de grootste winst. Ik heb echt geen hekel aan werken, maar als het niet hoeft, dan liever niet ;)

Nieuw huis hoeft niet zo nodig, we wonen nu ook goed. Ik ga wel een superdeluxe, alles erop en eraan cruise boeken met mijn man en de zomervakantie wordt wat ge-upgrade.

Verder toch weer een paard, want daar heb ik dan ruimschoots de tijd voor. Mijn man krijgt zijn droomauto.

Het tehuis van mijn moeder geef ik in ieder geval geld voor het inrichten van het terras en voor iets leuks voor het super-personeel daar.

Er gaat wat geld naar vrienden en familie en naar een aantal goede doelen.

En we gaan eens een paar goede gesprekken met een adviseur plegen, hoe we zo lang mogelijk plezier van dat geld kunnen hebben :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:17

Hier een half lot.
Ik zou eerst lekker uit eten gaan met mijn familie, even alles op je in laten werken. Daarna een huis voor mezelf + mijn vriend en de beestjes regelen en een huisje voor mijn ouders in het buitenland kopen. Verder zou ik mijn auto vervangen (voor een elektrische), een C1 rijbewijs halen, lekker reizen en winkelen. Ook zou ik mijn vrienden/ familie lekker willen verwennen.
Geld wat overblijft wil ik investeren in vastgoed en duurzame initiatieven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:18

De stichting in mijn onderschrift een smak geld geven en familie ook.

Daarna ga ik op reis.
Bjj thuiskomst een huis zoeken met genoeg grond om mijn Tennesse walking horse fokkerij te beginnen.

En wat leuke auto's op het pad.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:28

Buiten dat ik het een buitensporig bedrag vind en vaak denk verdeel dat lekker in meerdere tonnen. Wat natuurlijk niet lucratief is voor de Staatsloterij maar afijn..

Mijn familie zou goed bedeeld worden, de spaarrekeningen van de kinderen goed gespekt en een mooi boerderijtje staat wel op het verlanglijstje.

I.p.v. een 40 urige werkweek zou ik 24/28 uur willen werken, maar zeker niet thuis zitten. Dat is denk ik voor geen één mens goed.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:48

Het zo regelen dat mijn ouders geen dag meer hoeven te werken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:56

Mijn broertje krijgt een bedrag voor dure medicijnen die hij nodig gaat hebben. CLL.

Klein boerderijtje met wat grond waar dan een mooie Paddock Paradise wordt aangelegd, voor eigen paardje en een paar pensioen paardjes van anderen. + een mooie ruimte voor een atelier.

Deel gaat naar onze 3 kinderen en een deel naar goede doelen, waaronder een dame uit Roemenië die veel doet voor honden en katten daar.
Sinds onze eerste, 24 jaar geleden, hebben we al plan kinderen, daar gaat een groter bedrag naar toe. En er staan nog meer goede doelen voor mens en dier op mijn lijstje.

Wat over blijft gaat deels naar een spaarrekening en deels belegd worden en waar nodig in de familie wordt dat weer gebruiken. Een mooie ruime aangepaste auto voor mijn ouders bijvoorbeeld.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:02

Ergens op de bank zetten waar Nederland niet al mijn geld kan afpakken! :')

Ik zou met de Uni stoppen, studielening afbetalen, shoppen als een gek, iedereen die me dierbaar is een avondje mee uiteten en stappen nemen, dan gaan reizen waar ik ook maar heen wil en dan misschien investeren in dingen. En een eigen, goed, paard kopen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:41

Gewoon wat ik nu ook al doe!
alleen een schoonmaakster aannemen en het opleiden van gedreven jongeren in onze zaak!
Ook zou ik graag een schuurtje/serre als attelier waar het verwarmd is, maar dat kan ik er dan bij laten bouwen! :o

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:47

Heerlijk soms om te kunnen dromen!

Ik zou een boerderijtje kopen, paard en mini aan huis zetten en een nieuw paard erbij kopen.

Ik zou daarnaast een Konijnenopvang beginnen, met mooie grote rennen, zodat ik lekker bezig kan blijven haha.

De rest zou ik vooral investeren :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:49

Inderdaad dromen!
Dat van je kan niet zomaar zoveel geld weggeven e.d. weten we heus wel :j

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:52

Een mooi huis kopen (heb er al eentje van 2 miljoen op t oog := ) en een huisje op Texel, studieschuld afbetalen, familie/vrienden wat geven want zo aardig ben ik wel en de rest, geen idee. Een switch kopen voor Mn vriendin? Ik heb eigenlijk bijna alles wel wat ik wil haha.
Oh en wat fjordjes dan voor Mn vriendin “om naar te kijken ik hoef er niet op te rijden” zei ze :')