Waarschuwen of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:47

Willemiens schreef:
AaronYve schreef:
Wat een flauwekul allemaal, jullie zijn toch volwassen?? Heb je serieus advies nodig van een ander om je nieuwe partner te beoordelen?
En nu worden er verhalen verzonnen (half dood slaan van ex), kom op zeg. Dat is toch niet wat er nu gevraagd wordt? Het is een bazig type volgens TS met een vage kennis

Was het maar een verzonnen verhaal.
Aaron doelt op de vrouw waarover TS het heeft.
Die heeft niemand half doodgeslagen maar is nogal dominant aangelegd (in de ogen van TS).

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:59

Willemiens schreef:
Avalanche81 schreef:
Zo kort door de bocht is dat niet. Denk je serieus dat ik toen had geluisterd? Nee, natuurlijk niet. En achteraf zijn er mensen die me geprobeerd hebben te waarschuwen....... maar ik wist het beter, want ik zat op een roze wolk, en hij was veranderd, en tegen mij zou hij dat niet doen.

Nu...... nu herken ik die signalen wel. Nu zijn er dingen waar bij mij de stekels direct rechtop staan. Maar ik heb nu niet echt iemand meer nodig om me te waarschuwen.....

JIJ had niet geluisterd een ander misschien wel ondanks die roze wolk zijn er wel mensen die verstandig zijn.
Maar als ik had gehoord dat hij zijn ex half had dood geslagen had ik me toch wel echt achter me oren gekrabt en me spullen gepakt.
Wel wat anders dat een bazig type maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ja, want zo werkt het. Jij bent als enige totaal ongevoelig voor manipulatie en zweven op een roze wolk, en je komt dan onmiddellijk van die roze wolk af, gaat naar hem toe en zegt: die en die heeft mij gewaarschuwd voor je, en ik maak het nu onmiddellijk uit en ga je direct ook overal blokkeren.

Tuurlijk.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:05

Avalanche81 schreef:
Willemiens schreef:
JIJ had niet geluisterd een ander misschien wel ondanks die roze wolk zijn er wel mensen die verstandig zijn.
Maar als ik had gehoord dat hij zijn ex half had dood geslagen had ik me toch wel echt achter me oren gekrabt en me spullen gepakt.
Wel wat anders dat een bazig type maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ja, want zo werkt het. Jij bent als enige totaal ongevoelig voor manipulatie en zweven op een roze wolk, en je komt dan onmiddellijk van die roze wolk af, gaat naar hem toe en zegt: die en die heeft mij gewaarschuwd voor je, en ik maak het nu onmiddellijk uit en ga je direct ook overal blokkeren.

Tuurlijk.

Ik kan niet oordelen wat jij hebt meegemaakt en andersom, mijn ervaring is helaas anders.

anjali

Re: Waarschuwen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:29

Door schade en schande wordt men wijs. Toen ik jonger was wilde ik ook niet luisteren hoor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:29

Het gaat niet om je ervaring, het gaat erom dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn in die dingen. Als je denkt dat je echt zou luisteren als je gewaarschuwd wordt, denk ik dat je jezelf voor de gek houdt.

En juist daarom is het belangrijk om zelf de signalen te leren kennen, en er een aversie tegen te kweken, zodat je weet en snapt wat er gebeurt, en waarom het gebeurt. Bepaal zelf wat je acceptabel vindt en wat niet, en laat dat niet bij een ander. Als ik toen assertiever was geweest, waren er dingen geweest, ook in de eerste maanden, die ik niet had getolereerd, waardoor me idd veel bespaard was gebleven.

Leer van je eigen ervaringen, en van die van anderen.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:40

Avalanche81 schreef:
Het gaat niet om je ervaring, het gaat erom dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn in die dingen. Als je denkt dat je echt zou luisteren als je gewaarschuwd wordt, denk ik dat je jezelf voor de gek houdt.

En juist daarom is het belangrijk om zelf de signalen te leren kennen, en er een aversie tegen te kweken, zodat je weet en snapt wat er gebeurt, en waarom het gebeurt. Bepaal zelf wat je acceptabel vindt en wat niet, en laat dat niet bij een ander. Als ik toen assertiever was geweest, waren er dingen geweest, ook in de eerste maanden, die ik niet had getolereerd, waardoor me idd veel bespaard was gebleven.

Leer van je eigen ervaringen, en van die van anderen.

Meerdere malen al gezegd; een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Het zet je extra aan het denken mocht je wel de signalen krijgen en kan je zelf erger voorkomen.

Ik zou me iig knap banketstaaf voelen als iemand een zelfde situatie verzuild raakt en ik het had kunnen weten (niet voorkomen)..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:44

Als iemand werkelijk een strafblad heeft voor verkrachting/mishandeling van zijn ex, zou ik het mogelijk nog wel even aankaarten (in de zin, vragen of hij/zij ervan op de hoogte is) maar omdat iemand zijn/haar karakter mij niet aanstaat hoef ik een ander niet te waarschuwen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:49

Willemiens schreef:
Meerdere malen al gezegd; een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Het zet je extra aan het denken mocht je wel de signalen krijgen en kan je zelf erger voorkomen.

Ik zou me iig knap banketstaaf voelen als iemand een zelfde situatie verzuild raakt en ik het had kunnen weten (niet voorkomen)..

Zo werkte het niet bij de mensen die ik ken.
Juist als je gewaarschuwd bent (en zelf denkt...echt niet dat hij/zij zo is) voelt het als extra gefaald als het wel verkeerd gaat.
Ook wil je langer de schijn ophouden/langer doorvechten als het begint af te brokkelen, want je weet dat mensen gaan zeggen.. "zie nu wel..ik zei het je".

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:12

Willemiens schreef:
AaronYve schreef:
Wat een flauwekul allemaal, jullie zijn toch volwassen?? Heb je serieus advies nodig van een ander om je nieuwe partner te beoordelen?
En nu worden er verhalen verzonnen (half dood slaan van ex), kom op zeg. Dat is toch niet wat er nu gevraagd wordt? Het is een bazig type volgens TS met een vage kennis

Was het maar een verzonnen verhaal.

Ik zou in dergelijke gevallen zeker wel iemand waarschuwen het kan voor iemand van levensbelang zijn, wat iemand er mee doet is ieder voor zich ja. Een manipulatief/narcistisch persoon geeft op eerst gezicht altijd een andere indruk he en kan de liefde niet op maar bekoeld deze ook redelijk snel en zit je met een heel ander persoon. De energie die je er vervolgens in steekt omdat je zoekt naar een oplossing loop je verder een moeras in. Met een waarschuwing in je achterhoofd kan je de oorzaak en oplossing al hebben gevonden.

Zo heb ik een vriendin wel gewaarschuwd voor haar nieuwe vriend die nogal wat meiden verslond en ze daarna koud liet staan. Ze zijn inmiddels 5 jaar verder en een dochter.
We moeten er met de dag nog om lachen en geeft hij ook eerlijk toe dat het zeker het geval was en dat hij het wel kon waarderen van mij.

Dan had ik moeten zeggen, bijverzonnen want het slaat niet op de vraag in de OP. Ik zeg daarbij nog:
Dat is toch niet wat er nu gevraagd wordt? Het is een bazig type volgens TS met een vage kennis

Ik vind het kinderachtig, ook jou advies naar je vriendin maar daar had ik het al helemaal niet over, ik had het over de situatie van TS