Hoe interpreteer jij de smileys van Bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Hoe interpreteer jij de smileys van Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:24

Maar de smiley geeft toch wel nog een extra sneer, vind ik dan.
En het is al een paar keer gezegd dat veel afhangt van de toon van het bericht er bij

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 13:28

_Lorette_ schreef:
In jouw voorbeelden haal ik het negatieve gevoel uit de tekst, niet uit de smiley.

Wat is jouw gevoel bij het smileygebruik in onderstaande (verzonnen) quote?
Citaat:
Fijn dat je een geschikte stal hebt gevonden, Klaas. Hopelijk kan je hier nog lang blijven! :)

In zo'n bericht begrijp ik dat de toon positief is en dat er niets onder zit. Toch moet ik dan een beetje door die smiley heen kijken.
En zoals ik eerder al zei, bij de omgekeerde (: (die ik in je quote zie terwijl ik dit bericht aan het typen ben) heb ik totaal geen negatief gevoel, die is alleen maar vriendelijk.

_Lorette_

Re: Hoe interpreteer jij de smileys van Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:34

Het kon zijn dat je met jouw gevoel bij de smiley dacht dat ik op een verkapte manier negatief was over de stalwisseling (om even bij mijn verzonnen quote te blijven). Vandaar mijn vraag. Ik denk dan wel vriendelijk te zijn, maar misschien vat iemand dat heel anders op!

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:40

Ik ben het eens met het standpunt dat het vaak de tekst is die de doorslag geeft, niet de smiley..

Vandaar dat ik hem altijd lees als "Een optimist die bang is dat zijn uitspraak verkeerd gaat vallen en daarom een laatste restje positiviteit toevoegt." :j Scheelt jezelf een hoop discussie en/of mogelijke nare gevoelens..

Verder wil ik je niet overhalen, ik vind het interessant genoeg hoe een tekst met specifieke smiley verschillende gevoelens kan oproepen. Want ik zie inderdaad ook vaak uitspraken voorbij komen zoals jij ze nu neerzet.