Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 01:58

Paloedie schreef:
alice0cullen schreef:
Ik heb vorig jaar in de intratuin een ouder echtpaar gezien die met bijna de gehele winkel aan de knok gingen. Filiaal ging verhuizen dus alles was 80 procent korting, en als ze te laat waren voor dingen gristen ze het uit de handen en winkelwagens van andere mensen.

Ik zie het nog zo een klein meisje met zo 'n zingend rendier, stond gewoon te wachten op haar moeder. En dat mens grist zo dat rendier uit haar handen, kind huilen en dat mens probeerde weg te schuivelen. Uiteindelijk zijn ze met lege handen weg gestuurd nadat er werd gedreigd met politie, want ze hadden maar een aowtje en konden toch echt niet de volle pond betalen en het kon wel eens hun laatste kerstmis zijn want ziek en bla bla bla.

Was echt bizar.

En als je dan de rijdende rechter kijkt en meester frank visser zijn het altijd van die oudjes die lopen te zeiken over een boom, of een hek van 10 cm, jeetje pas je eens aan of ga in je graf liggen zeg. Kan toch niet dat de hele maatschappij maar om ze heen moet plannen en werken, en dan ben ik met mijn paarse haar een snowflake :+

Ha! Deventer/twello?

Ja

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 02:36

Ik heb dus zo een oma.

Op vakantie in Croatia moest ik tien keer uitleggen dat shampoo en conditioneer niet in de handtas terug kon. Komen wij aan bij de security op de vliegveld. Madam had natuurlijk 10 kleine flessen in has tas gestopt omdat ze gratis waren....

Haar auto komt uit 1989 of zo iets. In Noorwegen waar ik vandaan kom mag je mestaal alleen 50-70 rijden. Maar omdat ze heuvels hebben mag ik niet in haar auto rijden. Dat ben ik natuurlijk niet gewend zegt ze

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:07

Boompje1985 schreef:
Oh ja tijdje geleden kwamen we op een 100 kilometer weg een ouder vrouwtje tegen die op het midden van de weg 80 bleef rijden. Ze reed echt over de middenstrepen heen, dus mijn geeft haar de ruimte maar ze blijft daar in het midden rijden. Na een minuut of wat geeft mijn vriend een toeter seintje, mevrouw doet niks blijft op het midden. Toen wij er langs reden kregen wij een dikke middelvinger van haar! Ja die kreeg ze dubbel terug van mij. Stom mens en nog gevaarlijk ook want zo hield ze 2 banen bezet terwijl het hartstikke druk was.

Wel eens bij stil gestaan dat zo'n oud mensje weleens dementerende kan zijn en misschien beter af is met ter plekke een melding bij politie? Zelfde situatie mee gemaakt echter het tegemoet komend verkeer moest uitwijken op een 80 km weg. Heb haar op de eerst volgende kruising aangesproken en ze bleek totaal de weg kwijt te zijn.

Ik keur voordringen etc echt niet goed maar behoor nog wel bij de garde die opgevoed werd met opstaan voor ouderen in bv het openbaar vervoer. Ik kan het dan ook ronduit onbeschoft vinden als ik zie dat kinderen of jonge mensen niet uit eigen beweging op staan voor een slecht ter been zijnde bejaarde in een wiebelende bus oid. Of te laks zijn iemand even te helpen met iets uit een hoge schap te pakken of wat dan ook. Heb zelf laatst nog een oudere die blind was geholpen met het juiste brood te pakken in de supermarkt. De man was erg dankbaar. Iedereen loopt er met een boog omheen en laat zo iemand gewoon aan zijn lot over als er even geen winkelpersoneel in de buurt is. De normen en waarden zijn de laatste 30 jaar erg veranderd.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:06

Wat een verhalen komen hier voorbij :+

Ik ging laatst even naar een outlet winkel in Friesland. Het was er wel druk maar niet echt koppen lopen zeg maar.
Ik stond rustig bij de broeken in maatje xs te kijken, tot er twee oude dames aankomen, naar dat rek toevliegen en mij gewoon compleet omver beukten. Omdat ik net een kaartje aan het bekijken was van een broek had ik het niet zien aankomen dus ik ging languit op de grond.
Waarop die oudere dames enkel zeggen, oh dit is maat xs, we moeten iets verder lopen terwijl ik daar languit lag. Ik heb er verder niks van gezegd maar echt wtf.

Je kan t gooien op dementie of iets anders maar dit zijn gewoon twee asociale mensen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:41

Heerlijk topic. Mijn doel voor als ik zo oud ben is dat er gewoon een heel topic over mijn vet asociale acties geschreven kan worden :))

Edit; het topic nu pas doorgelezen maar het is niet zo mild als ik dacht :') ik zal het later beschaafder houden _O-
Laatst bijgewerkt door sanso op 07-12-19 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:43

sanso schreef:
Heerlijk topic. Mijn doel voor als ik zo oud ben is dat er gewoon een heel topic over mijn vet asociale acties geschreven kan worden :))

Nee zeker niet want dan kom ik je her opvoeden.
Zullen we anders gewoon rellen in het bejaardentehuis samen?

san4nie

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:54

Toen ik een jaar of 15 was, zag ik half op/ half naast het spoor een oudere man liggen met een elektrische fiets bovenop zich, die ook op het spoor lag. De vrouw stond ernaast en kreeg de fiets niet van meneer af. Dus ik van m’n fiets af stappen om ze te helpen. Wouden ze absoluut niet hebben! Ik heb toch maar die fiets opgetild en aan de kant gezet. Dat meneer nog even wou blijven zitten en bijkomen naast het spoor, prima. Maar zo op het spoor kan je beter niet te lang fietsen en benen laten liggen. Ik snapte echt niet waarom die mensen zo raar reageerden op het feit dat ik ze wou helpen. Nu snap ik dat nog steeds niet.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:57

LukieBradley schreef:
sanso schreef:

~~}>

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:58

Brainless schreef:
LukieBradley schreef:
Heb je hem terug gepakt ? :')
Ik zou dus echt stennis hier om maken zo asociaal _O-
Alhoewel ik al meerdere dingen zie waarbij mijn bloed zou gaan koken :roll:

Nou.. ik ben achter haar aangelopen tot aan de kassa waar ze de rest van de boodschappen had staan.
En ik toen nog eens heel duidelijk... mevrouw u heeft MIJN pakket uit mijn karretje gepakt.
Haar antwoord... zolang je hem niet betaald hebt is hij niet van jouw.

Iedereen keek mij raar aan, heb nog wel gezegd.. zij pakte dat uit mijn kar, maar heb het er maar bij gelaten.
Mensen hebben de neiging om dan voor zo'n "zielige" oude vrouw op te komen en heb nog een pakket bij een andere supermarkt gehaald.

Hier had ik het dus écht niet bij gelaten! Dikke doei!
Had gewoon dat pakket terug gepakt en mevrouw had zelf naar een andere winkel gemogen, zo werkt het leven, houdoe en bedankt!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:59

Zou het uitmaken of je in de stad woont of in een dorp met hoe asociaal ouderen zijn?

Aanvallen in het ziekenhuis hebben wij hier gelukkig niet.
Sloom in het verkeer wel.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:10

Ook bejaarden met dementie kunnen boeven hoor, mijn vader was er zo eentje. Hij had al jaren vasculaire dementie en was slecht ter been door een aantal Tia's en 2 CVA's. Maar als er een rij stond in de winkel dan liep hij nog net wat slechter, ging de rij voorbij om tegen de toonbank te leunen en keek dan heel zielig als ik er wat van zei. Vrijwel iedereen liet hem dan voor en dan gingen zijn ogen echt twinkelen. Als ik dan buiten voor de vorm nog wat op hem mopperde dan lag hij helemaal in een deuk. Een dondersteen was het.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:20

Toen ik nog op school zat. Mega ochtend spitsin de tram rond acht uur. Propvol.
Meerdere keren oude dames die naar de Albert Cuijp wilden. Één en al gemopper over de drukte en dat niemand voor ze opstaat.
Ga dan niet in de spits. Je hebt de hele dag niets te doen, neem een tram een half uur later

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:23

Ik denk echt niet dat het in alle gevallen dementie is maar dat een deel er ook mee weg komt en het daarom gewoon kan doen.
Natuurlijk zijn er wel gevallen waarbij mensen het echt niet bewust doen maar dat is niet in alle gevallen zo.
Hier ook een vrouw die slechter is gaan zien, heel sneu en ik snap ook wel dat ze er onzeker van kan worden maar als je ziet hoe zij snauwt naar anderen dan vind ik dat gewoon echt niet kunnen. Tegen het winkelpersoneel is ze onvriendelijk, als er een klant niet snel genoeg doorloopt is ze geïrriteerd, normaal een vraag stellen kan niet maar dat moet meteen met een sneer.. Ik snap wel dat mensen dan geen zin hebben om haar te helpen.
Dat voordringen is ook een ding inderdaad, op de hengstenkeuring schaamden wij ons kapot, ook mee met een oude man die gewoon vooraan in de rij ging staan bestellen terwijl het vol stond en hij nog lang niet aan de beurt was, we hebben het hem verboden maar 2 minuten later deed ie het alsnog gewoon dus hebben wij maar even gedaan alsof we er niet bij hoorden. :+
Die ouderwetse gedachtegang herken ik ook wel, dat oordelen en een mening moeten hebben.. Alles moet via het boekje, werk, gezin, huisje enz, en lekker roddelen als iemand er wat anders in staat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 11:25

Bravura schreef:
Boompje1985 schreef:
Oh ja tijdje geleden kwamen we op een 100 kilometer weg een ouder vrouwtje tegen die op het midden van de weg 80 bleef rijden. Ze reed echt over de middenstrepen heen, dus mijn geeft haar de ruimte maar ze blijft daar in het midden rijden. Na een minuut of wat geeft mijn vriend een toeter seintje, mevrouw doet niks blijft op het midden. Toen wij er langs reden kregen wij een dikke middelvinger van haar! Ja die kreeg ze dubbel terug van mij. Stom mens en nog gevaarlijk ook want zo hield ze 2 banen bezet terwijl het hartstikke druk was.

Wel eens bij stil gestaan dat zo'n oud mensje weleens dementerende kan zijn en misschien beter af is met ter plekke een melding bij politie? Zelfde situatie mee gemaakt echter het tegemoet komend verkeer moest uitwijken op een 80 km weg. Heb haar op de eerst volgende kruising aangesproken en ze bleek totaal de weg kwijt te zijn.

Ik keur voordringen etc echt niet goed maar behoor nog wel bij de garde die opgevoed werd met opstaan voor ouderen in bv het openbaar vervoer. Ik kan het dan ook ronduit onbeschoft vinden als ik zie dat kinderen of jonge mensen niet uit eigen beweging op staan voor een slecht ter been zijnde bejaarde in een wiebelende bus oid. Of te laks zijn iemand even te helpen met iets uit een hoge schap te pakken of wat dan ook. Heb zelf laatst nog een oudere die blind was geholpen met het juiste brood te pakken in de supermarkt. De man was erg dankbaar. Iedereen loopt er met een boog omheen en laat zo iemand gewoon aan zijn lot over als er even geen winkelpersoneel in de buurt is. De normen en waarden zijn de laatste 30 jaar erg veranderd.

Uhm... Ik vind dementie geen reden om anderen in levensgevaar te brengen. Gemiste kans voor de kinderen of begeleiding.
En je kan mij niet wijsmaken dat elk oudje dat in dit topic genoemd word dement is én op zichzelf aangewezen.

Bovendien, het 'gemopper' hier sluit niet uit dat de mensen hier niet helpen of opstaan. Dan zou niemand hier immers opkijken van de genoemde acties.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:30

sanso schreef:
LukieBradley schreef:

~~}>

Ik doe ook mee! Ben vast van plan een soort van bejaarde robin hood te worden met baksteen in mijn handtasje die asos mept (ja ook de oudjes..), rollator races organiseerd (het liefste op de openbare weg want dat is zwaar lollig :j ) en asociaal gaat voordringen!

En idd op lastige momenten een beetje vaag gaat glimlachen en aan het gehoorapparaat gaat friemelen :))

Heerlijk wraak nemen omdat ik nu zo akelig beleefd ben (verdraaide opvoeding ook :P )

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 11:31

Janine1990, niet iedere oudere heeft hulpverlening of familie in de buurt die dementie tijdig kunnen herkennen. Sommige ouderen staan er echt alleen voor. Hoe moet eea dan herkend worden? Dat kan oa blijken uit acties in het verkeer. Maar daar is de familie misschien nog niet van op de hoogte.
Ik heb ook niet gesproken over ieder oudje hier genoemd. Ik reageerde op een post en doelde ook op soortgelijke situaties.

Ach, we kijken er allemaal op onze eigen manier naar en vinden er wat van. Of we er wat mee doen, niet doen, of niet kunnen doen is ten tweede. We hopen allemaal denk ik wel oud te worden. Hoe zien onze acties er dan bewust of onbewust uit straks? Wij moeten allemaal de leeftijd nog maar zien te behalen. Dat is niet vanzelfsprekend.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 11:47

Bravura schreef:
Janine1990, niet iedere oudere heeft hulpverlening of familie in de buurt die dementie tijdig kunnen herkennen. Sommige ouderen staan er echt alleen voor. Hoe moet eea dan herkend worden? Dat kan oa blijken uit acties in het verkeer. Maar daar is de familie misschien nog niet van op de hoogte.
Ik heb ook niet gesproken over ieder oudje hier genoemd. Ik reageerde op een post en doelde ook op soortgelijke situaties.

Ach, we kijken er allemaal op onze eigen manier naar en vinden er wat van. Of we er wat mee doen, niet doen, of niet kunnen doen is ten tweede. We hopen allemaal denk ik wel oud te worden. Hoe zien onze acties er dan bewust of onbewust uit straks? Wij moeten allemaal de leeftijd nog maar zien te behalen. Dat is niet vanzelfsprekend.

Dat schreef ik dus ook, ik heb er een hard hoofd in te geloven dat alle oudjes in dit topic een gebrek hebben aan hulpverlening of familie... Dit asociale gedrag onder ouderen gebeurt te vaak voor de noemer dementie. Want niet alleen de post die jij benoemt kan dementie aan ten grondslag liggen, er zijn er meer van.

Het een vergoelijkt het ander niet, ook al maakt het het begrijpelijk.

Al denk ik dat een groot deel van de ellende hier beschreven in het verkeer draait om angst. De een stapt dan uit, de ander gaat voor aanval is de beste verdediging. Die auto midden in een weiland, dat is een grotere kans op dementie dan die oude vrouw die midden op de strepen blijft rijden uit angst dat ze door het vele verkeer van de weg wordt gereden. Althans, dat is mijn vermoeden.

Overigens denk ik nog altijd dat je er maar beter zo'n lekker luchtig topic over kan maken op Bokt en er met zijn allen om lachen, hoe oud en seniel we ook mogen worden... Dan dat we hetzelfde asociale gedrag gaan vertonen. Want dat maakt de wereld niet bepaald beter.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:06

Hier in de buurt rijdt ook een oudere man rond in zijn scootmobiel. Vreselijke man, die van elk jonger persoon in de buurt verwacht dat ze meteen in de houding springen.
Als hij bij de supermarktkassa komt, boodschappen zijn gescant en de caissière noemt de prijs dan smijt hij zijn tas in haar richting met een ‘ja ik kan niet zelf inpakken he!’.
Ik ben hem weleens tegen gekomen in een gangpad, had hij een brood laten vallen wat hij probeerde op te rapen. Hij ziet me en het eerste wat uit zijn mond kwam ‘je ziet toch dat ik er niet bij kan!’ Ik heb meneer gezegd dat ik dat inderdaad zag en wat nu precies zijn verwachting was? ‘Ja wat denk je nou zelf!?’

Ik heb hem gevraagd dat te herhalen omdat ik dacht dat ik zijn vraag verkeerd verstaan had. ‘Ja trut, loop nou maar door!’

Ik lees hier verschillende mensen pochen met ‘ik ben nog opgevoed met respect voor ouderen’. Ik ook, maar oud zijn betekend niet dat je je als een klootzak kunt gedragen en alsnog iedereen in de houding moet springen. Een beetje meedenken door iets op te pakken/aan te geven of plaats te maken zal ik altijd doen. Maar ik laat me niet als stront behandelen.

Ook bovenstaand voorbeeld met het kassameisje, daar kom ik dus ook voor op. Met het gevolg dat ik natuurlijk een bemoeizuchtig zeikwijf ben :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:11

Mars schreef:
Als hij bij de supermarktkassa komt, boodschappen zijn gescant en de caissière noemt de prijs dan smijt hij zijn tas in haar richting met een ‘ja ik kan niet zelf inpakken he!’.
Ik ben hem weleens tegen gekomen in een gangpad, had hij een brood laten vallen wat hij probeerde op te rapen. Hij ziet me en het eerste wat uit zijn mond kwam ‘je ziet toch dat ik er niet bij kan!’ Ik heb meneer gezegd dat ik dat inderdaad zag en wat nu precies zijn verwachting was? ‘Ja wat denk je nou zelf!?’

Ik heb hem gevraagd dat te herhalen omdat ik dacht dat ik zijn vraag verkeerd verstaan had. ‘Ja trut, loop nou maar door!’

Tja, en vanuit zorgoogpunt zie ik hier een man die niet geaccepteerd heeft dat-ie dingen niet meer zelf kan, en (nog) niet in staat is om hulp te vragen. Dat is geen bewuste hufterigheid, maar hulpeloosheid die niet geuit kan worden. Door trots, non-acceptatie, een rouwproces om verloren zelfstandigheid, dat soort dingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 12:13

Mars schreef:
Hier in de buurt rijdt ook een oudere man rond in zijn scootmobiel. Vreselijke man, die van elk jonger persoon in de buurt verwacht dat ze meteen in de houding springen.

Ik lees hier verschillende mensen pochen met ‘ik ben nog opgevoed met respect voor ouderen’. Ik ook, maar oud zijn betekend niet dat je je als een klootzak kunt gedragen en alsnog iedereen in de houding moet springen. Een beetje meedenken door iets op te pakken/aan te geven of plaats te maken zal ik altijd doen. Maar ik laat me niet als stront behandelen.

Ook bovenstaand voorbeeld met het kassameisje, daar kom ik dus ook voor op. Met het gevolg dat ik natuurlijk een bemoeizuchtig zeikwijf ben :=

Ik leerde altijd 'het moet wel een vraag waard zijn'. :Y)

Dus dat gebruik ik ook altijd.

Gelukkig kom ik ze niet tegen zoals bovenstaand figuur... Ik moet al vaak genoeg helpen in de supermarkt omdat ik zo lang ben. Vind ik persoonlijk al awkward genoeg... Voel me echt vreselijk al mensen dan vragen: "Kan jij dat voor mij pakken, jij bent zo mooi lang." En dan vol OPRECHTE bewondering ook he... :r :r :r Alsof ik het 8e wereldwonder op dat moment ben.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:13

troi schreef:
sanso schreef:
[quote="LukieBradley"

~~}>

Ik doe ook mee! Ben vast van plan een soort van bejaarde robin hood te worden met baksteen in mijn handtasje die asos mept (ja ook de oudjes..), rollator races organiseerd (het liefste op de openbare weg want dat is zwaar lollig :j ) en asociaal gaat voordringen!

En idd op lastige momenten een beetje vaag gaat glimlachen en aan het gehoorapparaat gaat friemelen :))

Heerlijk wraak nemen omdat ik nu zo akelig beleefd ben (verdraaide opvoeding ook :P )[/quote

We beginnen een apart bejaardentehuis :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:23

Janine dat laatste kan ik ook zo vragen hoor. :D ik vraag soms : mag ik misbruik maken van je lengte? :P Kom in de supermarkt meestal centimeters te kort, :+

Wat betreft oudjes, heb zo eens idd politie gebeld en achter een oud dametje aangereden die de hele weg nodig had stapvoets om te rijden. Mensje was idd letterlijk maar ook figuurlijk de weg kwijt. :(:)

Mijn moeder was eenmaal dement ook soms schaamteloos, dingen pakken uit het schap en openmaken en opeten. Of doorlopen voorbij een rij, had gewoon niet meer door dat dat ongewenst was. -O-

En ach ja mijn paps hoewel goed bij zijn verstand lijkt het doet soms ook dingen waarvan ik denk, nope beter niet. :+ Alles moet op zijn manier, zijn plek gezet worden want dat is al jaren zo. Dat het anders ook werkt komt niet meer in hem op. Terwijl hij vroeger toch echt de meest flexibele papa ooit was, een andere man (88) is zo mogelijk nog starrer. Die woont zijn mantelzorgers uit op die manier, alles moet met spoed en op zijn manier. Belt rustig mensen wakker omdat hij nu een halve kilo kaas van de winkel moet hebben. {:)-:( misschien toch iets dat wijzigd als je ouder wordt. :o?

Wat betreft schokkend gedrag, er heeft wel eens een oudje haar paraplu op mijn canta kapotgeslagen en naar binnen gespuugd omdat ze vond dat ik niet op het fietspad mocht rijden. Tjsa

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:34

Ibbel schreef:
Citaat:

Tja, en vanuit zorgoogpunt zie ik hier een man die niet geaccepteerd heeft dat-ie dingen niet meer zelf kan, en (nog) niet in staat is om hulp te vragen. Dat is geen bewuste hufterigheid, maar hulpeloosheid die niet geuit kan worden. Door trots, non-acceptatie, een rouwproces om verloren zelfstandigheid, dat soort dingen.

Maar je kan toch niet verwachten dat iedereen uit zorgoogpunt kan kijken?
Ik heb nooit iets met zorg gedaan...
En dan nog we hebben allemaal als kind zijnde geleerd om vriendelijk en beleefd te doen.

Op het werk kom ik ook oudjes aan de lijn tegen. En hun beste vrienden zijn ik wil en ik kan niet.
Terwijl ik gewoon vraag wat ze zien? Niks technische gewoon wat zie je ?
En nee ze zijn dan niet blind. Staat de tv aan ? Dat weet ik niet ....
Als je dan aangeeft dat je een technieker kan sturen, maar als het aan hun eigen elektronica ligt het betalend zal zijn.
Dan kunnen ze het ineens wel ...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:36

Janine1990 schreef:
Bravura schreef:

Uhm... Ik vind dementie geen reden om anderen in levensgevaar te brengen. Gemiste kans voor de kinderen of begeleiding.
En je kan mij niet wijsmaken dat elk oudje dat in dit topic genoemd word dement is én op zichzelf aangewezen.

Bovendien, het 'gemopper' hier sluit niet uit dat de mensen hier niet helpen of opstaan. Dan zou niemand hier immers opkijken van de genoemde acties.

Het probleem met dementie is dus juist dat gebrek aan inzicht :+ En het is moeilijk te herkennen, zeker in het begin wordt het heel vaak verbloemd en dus niet herkend door de kinderen. De diagnose wordt vaak pas gesteld als het proces al gevorderd is. En in die verbloemfase of al daarna kunnen er gevaarlijke situaties voorkomen en meestal is dat het punt dat de kinderen gaan ingrijpen. Als ze die situatie zoals op die weg al te weten komen. Want als pa of moe dat niet vertelt dat zulke dingen gebeuren (nog steeds verbloemen dus) dan weet niemand dat.

En qua vriendelijk doen of niet: met de aftakeling van de hersenen kan er ook wat licht decorumverlies komen. Hoef je niet eens dementerend voor te zijn, maar feit is dat je hersenen achteruit gaan en minder flexibel worden.
Ik verwacht niet eens flexibiliteit meer van ouderen en dan heb je er ook niet zo’n last van als ze onredelijke dingen gaan doen :+

Maar natuurlijk zijn er idd ook gewoon onaardige ouderen, net zoals er overal onaardige mensen bestaan.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-12-19 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:39

Asociale doofjes - spilled ink ;)

Daar krijg je toch wat van, van die aso doofjes?

Kan er een boek over schrijven:

Achteruit tegen je aanbotsen in de supermarkt, niet naar de nieuw geopende kassa lopen als de caissière roept dat ze open gaat. Nooit eens gezellig meedoen aan het gesprek. Vaag glimlachen als je iets tegen ze zegt.
Een achterlijk antwoord geven op een heel normale vraag.
Gewoon niet aan de kant gaan, al vraag je het nog zo beleefd.
De rij met tekortkomingen is onuitputtelijk. Brand los!