Mijn partner houdt niet meer van me..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:03

Laat hem gaan dat zeggen de bokkers die hier ervaring mee hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:11

blubblabhoi schreef:
Mijn leven staat niet op pauze, ik ga gewoon door.

Maar ja, ik blijf op hem wachten.

Hier spreek je jezelf tegen. Je leven staat dus wel op pauze.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:14

Cayenne schreef:
blubblabhoi schreef:
Mijn leven staat niet op pauze, ik ga gewoon door.

Maar ja, ik blijf op hem wachten.

Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 21:19

Bambelien schreef:
Cayenne schreef:

Het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

Vind ik ook. Vind het nogal wat om te zeggen dat m’n leven op pauze staat, vooral om wat ik daarna allemaal zeg. Ik had ook me ziek kunnen melden en de hele dag op bed kunnen liggen huilen, dat noem ik m’n leven op pauze zetten. Wachten op hem betekend in mijn geval dat m’n hart aan hem toebehoort en ik het niet ergens anders ga zoeken.

Joltsje

Re: Mijn partner houdt niet meer van me..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:23

Pittig ts.

Ik denk dat je je moet voorbereiden op beide mogelijkheden. Dat beetje hoop kan je wel problemen opgeven ben ik bang.

Ga voor jezelf leven. En ik begrijp dat je doorgaat, maar je laat hem nier los. Ga aan jezelf werken en ook van jezelf houden. Wordt sterk!

Als hij besluit weer terug te willen dan ben je sterk genoeg met zijn burn out te handelen. Besluit hij weg te blijven dan ben je sterk genoeg daar mee te dealen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:24

blubblabhoi schreef:
Vind ik ook. Vind het nogal wat om te zeggen dat m’n leven op pauze staat, vooral om wat ik daarna allemaal zeg. Ik had ook me ziek kunnen melden en de hele dag op bed kunnen liggen huilen, dat noem ik m’n leven op pauze zetten. Wachten op hem betekend in mijn geval dat m’n hart aan hem toebehoort en ik het niet ergens anders ga zoeken.

Nee, het eerste wat je zegt is juist verder gaan met je leven, het afsluiten
Ik denk dat je diep ongelukkig gaat worden van het wachten op hem, maar het is jouw keuze...

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 21:29

Daar hebben jullie wel gelijk in, ik heb hem nog niet losgelaten, maar dat heeft tijd nodig. We zijn 11 jaar onafscheidelijk geweest en dat is van het een op andere moment gestopt zonder enige waarschuwing. Zolang ik nog in ons huis woon is het moeilijk hem los te laten/het af te sluiten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:33

Poeh ts.. ik vind het juist wel knap van je dat je hem de tijd geeft en niet meteen alleen aan jezelf zou denken en zou zeggen rok omhoog en rennen maar.
Waar is de tijd gebleven dat mensen nog voor elkaar vechten of elkaar de tijd geven als iemand zo in nood zit.
Als jij je vriend in dit verhaal was geweest zou je vriend door op je te wachten geprezen worden en niet andersom.

Zoveel jaar weggooien kan altijd nog als blijkt dat het van jullie kant niet werkt.
Maar niks mis mee om even een pas op de plaats of even on hold te gaan om te kijken of dat voor de ander werkt.

Zolang jij nergens aan onderdoor gaat is imo niks mis met hoe je t nu doet.
Petje af voor jou en beterschap voor jouw vriend.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 21:44

Mondy schreef:
Poeh ts.. ik vind het juist wel knap van je dat je hem de tijd geeft en niet meteen alleen aan jezelf zou denken en zou zeggen rok omhoog en rennen maar.
Waar is de tijd gebleven dat mensen nog voor elkaar vechten of elkaar de tijd geven als iemand zo in nood zit.
Als jij je vriend in dit verhaal was geweest zou je vriend door op je te wachten geprezen worden en niet andersom.

Zoveel jaar weggooien kan altijd nog als blijkt dat het van jullie kant niet werkt.
Maar niks mis mee om even een pas op de plaats of even on hold te gaan om te kijken of dat voor de ander werkt.

Zolang jij nergens aan onderdoor gaat is imo niks mis met hoe je t nu doet.
Petje af voor jou en beterschap voor jouw vriend.

Dankjewel Mondy! <3

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:02

Ooit zei een wijs, ouder iemand tegen me; als je 10 jaar in een relatie zit, kost het je ongeveer 10 maanden om je los te maken van de ander als de relatie stopt...

Ik was 15 jr samen.. dat klopte wel ongeveer...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 22:16

Ik vind juist dat je het hartstikke goed doet. Zoals je aangeeft, je gaat door met alle andere dingen, je bent volgens mij heel sterk. En natuurlijk geef je het niet zomaar op en sluit je hem niet buiten. De tijd zal het leren. Doe je ding, doe waar je je goed bij voelt, pluk de dag. En ga gerust die Kerst bij zijn familie vieren als je het aan kunt. Het is tenslotte ook een beetje jouw familie.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 23:02

Lieve TS

Ik lees dat jullie elkaar erg jong hebben leren kennen, samen volwassen zijn geworden, eigenlijk niet de kans hebben gehad afzonderlijk te ontdekken wat jullie willen. Jullie zijn als het ware vergroeid, familie geworden. Maar dat vertrouwde gevoel van elkaar heel goed kennen, het vertrouwde, die liefde kan ook iets anders zijn dan de liefde tussen twee verliefden. Soms is dit heel erg lastig uit elkaar te houden.

Geef jezelf ruimte voor wat zelfverkenning. Bekijk jezelf eens los van hem, voel je even niet verantwoordelijk voor hem of waar hij nu doorheen gaat. Het is nu even niet jouw verantwoording maar het zijne. Kijk eens hoe het is twee maanden zonder hem. Kwel jezelf niet door steeds weer een beetje contact, hoop en het vertrouwde.

Ben eens totaal egoistisch ( dat mag best wel een keer ) doe wat jou op dit moment gelukkig maakt maar zonder hem. Dan krijg je een inkijkje in jezelf als persoon los van die ander. Dan kun je makkelijker evalueren waar jijzelf staat in deze relatie. Een relatie die misschien stuk loopt is geen falen, slechts een moment in de tijd waarop twee personen ontdekken dat zij ieder een andere route nodig hebben. Dat kan tijdelijk of voor altijd zijn.

Ik ga je een hele fijne kerst wensen met mensen die jouw dierbaar zijn, die voor je klaar staan. Geluk ligt in jezelf niet bij een ander. Die kunnen een verrijking geven maar mogen nooit de enige bron van je geluk vormen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 00:10

Als TS op haar manier op hem wilt wachten is dat toch haar goed recht?? Hoewel t als buitenstander makkelijk te zeggen is dat ze er beter aan doet om er een punt achyer te zetten, is dat toch vaak wat anders als je zelf in die situatie zit. Als de relatie eindelijk toch echt ten einde komt dan gebeurd dat toch wel maar dan nog is t ts haar goed recht geweest om te kijken of er nog een kans zit. En wie weet komt t gewoon goed. Laat haar het op haar manier doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 00:14

het is zeker ts haar goed recht en ik vind het ook goed en dapper dat ze niet gelijk de deur dichtdoet. je bent zo lang samen geweest, dan stop je er niet gelijk mee met een dip.

maar ik ben het ook met pareltjes eens. ze moet zichzelf ook ontdekken en kijken wat de toekomst brengt. als je zo jong bij elkaar bent weet je niet beter dan dat.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:32

Inderdaad. Ik vind het een mooie, rake post van Pareltje.

Het gaat om inzicht krijgen in wie je bent zonder de ander, ongeacht of je misschien uiteindelijk weer bij elkaar komt.
Dat laatste moet alleen niet je hoofddoel zijn, ook al zegt je gevoel nog zo sterk van wel. Alleen dan kun je je namelijk los maken van het vertrouwde, vanzelfsprekende. Afstand nemen. Vanaf een afstand terugkijken, evalueren, verwerken en afsluiten. En ondertussen je leven leiden en ervaren hoe dat is zonder de ander.

De relatie zoals die tot nu toe was, werkt immers niet meer, en het heeft geen zin daaraan vast te houden, hoe graag je dat ook zou willen. Er zal iets nieuws voor in de plaats moeten komen.

Wat dat nieuwe zal zijn, dat zal de tijd leren.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:54

Ts, of je nu wacht of niet, je moet je eigen proces doormaken en het mooie is dat niemand daar iets over kan zeggen. Je moet niks behalve beslissen hoe jij jezelf gelukkig kunt maken.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 11:27

MarcoBorsato schreef:
Ts, of je nu wacht of niet, je moet je eigen proces doormaken en het mooie is dat niemand daar iets over kan zeggen. Je moet niks behalve beslissen hoe jij jezelf gelukkig kunt maken.

Dit dus :j
Blijven doen wat voor jou goed voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 12:06

Vooral doen wat goed voelt en zeker ook veel doen dat goed voelt. Al zijn het maar kleine dingen. Elke dag iets doen dat je helpt je iets beter / minder beroerd te.voelen. En het grotere plaatje...dat tekent zich in de loop van de tijd vanzelf wel uit.

Sterkte. :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:01

Hij zegt niet meer van je te houden, is het echt waar dat een depressie of een burn out daar voor kan zorgen? Dus dat het besef weg is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:19

marleen_usar schreef:
Hij zegt niet meer van je te houden, is het echt waar dat een depressie of een burn out daar voor kan zorgen? Dus dat het besef weg is.

Dat geloof ik wel. Als je depressief bent dan kan het zo zijn dat je helemaal niets meer voelt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:55

Zertab schreef:
marleen_usar schreef:

Dat geloof ik wel. Als je depressief bent dan kan het zo zijn dat je helemaal niets meer voelt.

Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:59

marleen_usar schreef:

Kan, hoeft niet. Zeker omdat hij zich nogal bewust lijkt van het gebrek aan gevoelens, niet missen van het huis en van hun leven samen. Dit zou voor mij net zo duidelijk zijn als de woorden 'het is uit'. Ik zou lekker wegwezen, als in de zin van; als hij herstelt is en ik ben nog vrijgezel en het klikt nog steeds, mooie zaak en zo niet ben ik mooi door gegaan met mijn leven. Want het is niet zo als het steunen van een partner die depressief is, hij heeft letterlijk gezegd geen romantische gevoelens meer te hebben, die komen in de regel niet terug, en zeker niet na twee maanden.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:28

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten als TS en er een punt achter gezet (waren wel korter samen). Mij kun je maar moeilijk wijsmaken dat je vrolijk verder gaat met je leven terwijl je aan het "wachten" bent op je partner/maatje.. je voelt namelijk een gemis. En dat gemis doet pijn. Of je nu zielig in bed gaat liggen, of vrolijk verder gaat met familie en vrienden om je heen. Is dat laatste nu niet een beetje symptoombestrijding tegen de pijn die je voelt?

Mijn ex wilde erg graag dat ik op hem zou wachten, en dat kon een paar maanden duren, een paar jaar, hij was zichzelf helemaal kwijt. Ik heb besloten na een tijdje dat ik dat niet ging doen.
Ik heb een week als een zielig hoopje in bed gelegen en veel gehuild. Daarna ben ik verder gegaan, zonder partner als vrijgezel.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:20

Loslaten is moeilijk, zeker na zo lang samen, op die leeftijd.
En als ik jou leeftijd had gehad dan had ik me wellicht net zo afhankelijk en vasthoudend aan mijn ex opgesteld.
Maar inmiddels ben ik wat ouder en zou dat absoluut niet meer mijn keuze zijn.
Het leven is kort, deze jongen heeft heel wat huiswerk te doen en hoe graag hij misschien ook wil, hij kan het nu niet en ook op korte termijn niet.
Dus ik zou dan voor mijn eigen geluk kiezen en mijn biezen pakken en gaan.
Voor hem wellicht ook prettiger want hij heeft momenteel teveel aan zijn hoofd om zich ook nog druk te maken met een ex die op hem wacht en wat hij daar al dan niet mee moet doen.
Maargoed, ieder maakt zijn eigen keuzes in het leven en je kunt enkel leren van je eigen keuzes en eventuele fouten, hoeveel advies anderen ook geven, het is aan jou.
Sterkte met het verwerken in ieder geval!

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:26

Hey TS,
Ik ben niet zo’n super actieve bokker, maar reageer toch even zodat je me evt kunt pb’en als je daar behoefte aan zou hebben. Je verhaal klinkt namelijk super herkenbaar, van mijn 16e tot 26e samen geweest en dan uit elkaar om dezelfde reden als jij benoemt. Ik dacht (hoopte?) dat het aan hem lag (depressief, midlifecrisis, ..., van alles heb ik geanalyseerd) en wil(de) daar ook op wachten. We zijn inmiddels 2 jaar verder en er is eigenlijk nog niet veel veranderd aan de hele situatie...
Wil er hier verder niet te veel over uitweiden want het gaat hier om jou, maar wat ik vooral wil meegeven: laat je niet aan het lijntje houden! Ookal doet mijn ex dat niet bewust, dat is wel wat er eigenlijk gebeurd, en dat vind ik zelf niet ok. M.a.w., vergeet niet voor jezelf op te komen, ookal heeft hij het moeilijk. Mijn mama zei laatst tegen mij: “je gaat ten onder aan het begrip (voor de ander)”.
Ik begrijp beide standpunten wbt wel/niet wachten, hoewel ik het rationeel eens ben met anderen in dit topic die aangeven dat je dat beter niet kunt doen, denk ik dat ik het (wel wachten dus) opnieuw zou doen als ik het allemaal opnieuw mocht doen.
Veel sterkte en nogmaals mijn inbox staat open als je dat prettig zou vinden!