Hoe maak jij je koffie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe maak jij je koffie?

Senseo
120 (17%)
Nespresso cups
142 (21%)
Ouderwets koffiezet apparaat
140 (20%)
Los filterhouder, losse filterzak, losse koffie, gekookt water, eventueel zelf malen
39 (5%)
Volautomatische machine
123 (18%)
Percolator
28 (4%)
Anders
83 (12%)

Totaal aantal stemmen: 675

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:53

Oploskoffie...ohhhh jeeee.... :=
Das toch geen koffie maar je reinste vergif :x

purny

Re: Hoe maak jij je koffie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:24

Ik heb een gewoon koffiezet apparaat, een dolce gusto en een senseo. Alleen moet ik de senseo even ontkalken.
Ik drink nu hoofdzakelijk dolcegusto
Ook heb ik een molentje. Voor de bonen.

Ik heb trouwens uit Amerika allemaal Starbucks koffie meegenomen ook met caramel smaak en hazelnoot. En natuurlijk bonen

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:57

Peuk schreef:
Ik heb een Lavazza A Modo Mio. En daar passen natuurlijk alleen peperdure Lavazza cups in. :D Maar die koffie is wel echt zooooo lekker.

Deze heb ik ook. Vind ik erg lekkere koffie in vergelijking met senseo, dolce gusto en nespresso. Ik drink niet zo veel koffie (1 kopje per dag) dus qua prijs is het voor mij goed te doen. Wil wel een lekker bakje koffie omdat ik het al zo weinig drink....

Mis alleen nog een melkopschuimer, mooi kerstcadeautje

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:02

Ik heb een normaal filterkoffie apparaat waar ik de meeste koffie van drink, dan een Senseo maar die gebruik ik alleen met een bepaald type pad en dan de perculator voor espresso en cappuccino. :+:
Ik heb een veel te groot assortiment aan koffiebonen van Simon LeVelt en Kaldi. :+:

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:21

Ik gebruik espresso pads (ESE).

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:24

Nielojram schreef:
Badeendje schreef:
Een DE apparaat met DE snelfiltermaling en een filter dus. Gewoon een flinke bak zwarte koffie. Vind alle andere soorten echt niet te pruimen.

_/-\o_

Deze:

[ [url=m/BUI2cP.jpg]Afbeelding[/url] ]
(My precious)
Icm met deze filters:

[ [url=m/mXTOeJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En DE snelfiltermaling.

Dat is gewoon koffie.

De rest zijn warme milkshakes }>

Yessss ik heb precies ook die kleur hahaha!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:01

Ik kan mijn volautomatische De'Longhi echt niet meer missen <3
Senseo is ook wel lekker, maar als mijn De'Longhi het ooit begeeft vervang ik die dezelfde dag nog door eenzelfde model :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:04

Wij hebben een Nespresso apparaat maar we zetten gewoon ouderwets koffie met filters en snelfiltermaling koffie.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:31

Wij hebben een senseo, gaat snel voor even tussendoor, als er veel visite komt gewoon ouderwetse koffiezetter, en sinds deze week, omdat ie nu als black friday aanbieding bij de AH te krijgen was deze:
https://www.philips.nl/c-p/EP1220_00/se ... l-benefits
Dat smaakt toch wel heel anders moet ik zeggen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:47

Nayomie schreef:
Wij zijn van nespresso naar Senseo gegaan. Gezien ik er een cappuchino van maak met vanille siroop en lekker schuimlaagje melk maar me de smaak niet veel uit. Senseo bleek uiteindelijk goedkoper dus zijn we daar naar overgestapt.

Dit is écht een downgrade hoor :o

Hoe kun je nou van Nespresso naar Senseo gaan? :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:10

Door de weeks gewoon Senseo. Lekker makkelijk en snel. Nespresso heb ik nooit de voordelen van kunnen ontdekken. Smaakt in mijn beleving hetzelfde, enkel duurder en vervuilender.
In het weekend/vrije dagen zetten we koffie met de cafetiere. Tot voor kort met voorgemalen koffie uit de koffiezaak, maar inmiddels hebben we een handmalertje, dus malen we ter plekke de bonen. We halen steeds andere bonen bij het koffiezaakje. We hebben ook een melkopschuimer, mijn man maakt geweldige latte machiato's.
We hebben een percolator, maar die is toch minder gebruiksvriendelijk dan de cafetiere.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 29-11-19 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:14

Ik vind dit een leuk topic! Ik heb een nespresso en als die het begeeft dan stap ik over op een espresso apparaat. Ik vind een gewone stevige italiaanse espresso of capucino toch het lekkerste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:21

Met Senseo is niets mis hoor, afhankelijk van welke pads je neemt of wanneer je een coffee duck gebruikt. :j Komt gewoon prima koffie uit.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:24

Cerilene_ schreef:
Door de weeks gewoon Senseo. Lekker makkelijk en snel. Nespresso heb ik nooit de voordelen van kunnen ontdekken. Smaakt in mijn beleving hetzelfde, enkel duurder en vervuilender.
In het weekend/vrije dagen zetten we koffie met de cafetiere. Tot voor kort met voorgemalen koffie uit de koffiezaak, maar inmiddels hebben we een handmalertje, dus malen we ter plekke de bonen. We halen steeds andere bonen bij het koffiezaakje. We hebben ook een melkopschuimer, mijn man maakt geweldige latte machiato's.
We hebben een percolator, maar die is toch minder gebruiksvriendelijk dan de cafetiere.

Nespresso en Senseo dezelfde smaak :')

Qua vervuiling is Nespresso juist beter, je kan die capsules gewoon weer inleveren bij ze en zij recyclen ze. Zowel de capsules als het koffiedik wordt hergebruikt.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:25

Ik heb een simpel filterkoffie apparaat voor de grote hoeveelheden koffie en een bialetti percolatortje voor mijn eigen cappuccino’s en ijskoffies. Word helemaal gelukkig als die staat te pruttelen op het fornuis <3

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:27

Wij hebben al jaren een Senseo thuis en merk ook niet dat dit ‘bocht’ is? Of mijn smaak is aangetast door de Senseo :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:34

Wat een knus topic

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 21:48

Grove maling DE in een cafetiere

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:17

Cerilene_ schreef:

God bless your taste buds :(:)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:41

Wij gebruiken percolator/french press.. en malen de koffiebonen zelf!
Wist eigenlijk niet hoe het noemde wat wij gebruiken :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 22:54

Ik drink tassen koffie :j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:12

Hanafubuki schreef:
Met Senseo is niets mis hoor, afhankelijk van welke pads je neemt of wanneer je een coffee duck gebruikt. :j Komt gewoon prima koffie uit.

Hou op hoor....

Senseo is smerig, altijd! Zelfs met Senseo-pads geeft het een melige nasmaak. Als ik weet dat mensen Senseo serveren dan neem ik liever thee.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 23:55

Karma schreef:
Hanafubuki schreef:

Hou op hoor....

Senseo is smerig, altijd! Zelfs met Senseo-pads geeft het een melige nasmaak. Als ik weet dat mensen Senseo serveren dan neem ik liever thee.

:j mee eens.
Wij hebben helaas op het werk een senseo, dus heb niet veel keus.
Dan pak ik altijd wel de sterkste smaak die er is en dat is nog niet te zuipen.

Thuis heb ik een DeLonghi Magnifica espresso (bonen) apparaat en daar gaan dan ook altijd de sterkte espresso bonen in <3
Voor als ik eens zin heb in wat anders hebben we ook een Dolce Gusto staan.
Enige wat ik daar heel af en toe mee maak is een latte macchiato.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:33

Hier een Senseo en een Philips ouderwetse koffiemachine.

Ik lust eigenlijk alles en ben volgens mij verslaafd aan cafeïne :')

Senseo vooral als het haast heeft, of als ik 's avonds decafe wil drinken. Maar liefst gewoon sterke zwarte filterkoffie. Bij mijn vriend staat enkel een Senseo, maar daar gaat verandering in komen zodra ik bij hem kom wonen 8-) Hij drinkt geen koffie.

Bij mijn ouders staat een luxe apparaat, dat koffie maalt en ook wel lekker resultaat geeft, maar dat duurt best even, maakt lawaai en het ergste is dat het ding geregeld storing geeft.

In het ziekenhuis drink ik ook geregeld koffie, daar staat een machine die vooral erg hete koffie maakt, qua smaak niet super. Maar als je cafeïne nodig hebt :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:20

Karma schreef:
Hanafubuki schreef:

Hou op hoor....

Het is toch echt smaak afhankelijk. Ik doe het er prima op. En ik leef nog steeds :j . Ik vind heel veel koffie in de horeca echt niet te doen. En dat komt dan wel uit een heel fancy duur koffie apparaat.