Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:04

__Sannne schreef:
Berdien schreef:
Ik woon in Groningen maar zie echt nooit iemand in pyjama in de AH hoor :') Maar ik woon dan ook niet in het centrum, wellicht dat het daaraan ligt. Denk dat in 'mijn' AH er echt wel vreemd opgekeken wordt als ik in mijn pyjama naar binnen schuifel _O-

Ik woon wel in het centrum, hier ook geen pyjamagangers hoor. :')

Dan is het dus alweer uit de mode blijkbaar, of de studenten zijn zich plots gaan gedragen.. :') (Is zo'n 5 jaar geleden dat ik in Stad woonde, dus ook alweer even geleden.)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 16:04

Serenity350 schreef:
Dan is het dus alweer uit de mode blijkbaar, of de studenten zijn zich plots gaan gedragen.. :')
(Is zo'n 5 jaar geleden dat ik in Stad woonde, dus ook alweer even geleden.)

Hier moest ik ook aan denken, maar het klopt wel ben ik bang! := We zijn als studenten allemaal echtwel een stukje braver geworden en wat meer ijdel wat dat betreft.. :') Ik woon in een stad die bekendstaat om hun zogenaamde nuchterheid, dus hier niet snel joggingbroeken in de supermarkt ofzo. Zelfs studenten niet!

Wél vind ik dat als je in zo'n informele sfeer voor een bijles komt, je als huisbewoner gewoon rond kunt lopen in zo'n broek en comfy shirt/trui. Was een tijd terug bij een toen nog kennis, die zich zo vrij voelde dat ze vroeg of ze tussendoor dat ik thee had zij even snel kon douchen. We hebben daarna samen met haar in comfy kleding en handdoek om het hoofd verder thee gedronken en bijgepraat. Het is nu een onwijs goeie vriendin geworden van mij. :D Ik kom er onwijs graag, juist door dat ongedwongen voel ik me er echt thuis. :j Al dat nette hoeft van mij niet zo..

Amber_anne

Re: Is het sociaal acceptabel om in je pyjama rond te lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:43

Ik vraag me met verbazing af wat er mis is om zonder bh te lopen?

Pyjama aan is vaak handigheid en mensen die boven/naast een supermarkt wonen doen het toch een stuk sneller

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:50

Amber_anne schreef:
Ik vraag me met verbazing af wat er mis is om zonder bh te lopen?

Pyjama aan is vaak handigheid en mensen die boven/naast een supermarkt wonen doen het toch een stuk sneller

Hangt een beetje van je cupmaat af denk ik. No way dat ik zonder bh de deur uit ga. Als ik een A of B cup zou hebben zou ik het wel doen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:53

Oh ik met mn f/g wel hoor maar die zijn nep dus is het wat anders dan ;')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:05

Afbeeldinghier ook pyjama fan, ook als er bezoek komt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:06

Alleen buiten gaat hij uit.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 26-11-19 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:06

Gini schreef:
Maar dus met die onesie waarmee je dus het gras hebt staan maaien, lig je dan daarna lekker comfortabel in de zetel (op de bank voor de Nederlanders)?
Ik moet er niet aan denken. :') Voelt toch niet echt netjes dan?

Wat heeft netjes ermee te maken? Je bent toch niet op een of ander gala? Je zit THUIS, op de bank...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:07

Netjes in de zin van vuil. Als je eerst gras staat te maaien ben je toch "vuil" en dan daarmee op de bank gaan liggen. Mag hoor, maar ik voel het niet. :')

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:11

Romeo2007 schreef:
Ik snap het niet zo goed maar kan aan mij liggen. Een pyjama is nachtkleding voor in bed en hoogstens voor binnenhuis. Dat is toch niet om over straat mee te gaan. Net zoals naar buiten in een badjas. Het is een jas voor in de badkamer.
Ik ga ook niet in mijn badkleding over straat; het is kleding voor in de badruimte.

Dat ligt dan inderdaad aan jou. Lijkt me echt vervelend als je je zo laat beperken door de naam of functie die iemand aan een object gegeven heeft.
Badkleding... mag je dus ook niet mee op strand en in zee? Of in de tuin?
Badjas... mag je dus ook niet mee naar je slaapkamer lopen om je kleding daar aan te trekken.
Joggingbroek... is dus níet om mee in huis te zitten want is om te joggen.
Laptop... nooit aan tafel of bureau mee werken want zo'n ding is voor op je schoot (lap).
Ijsbakje... kun je nooit voor iets anders gebruiken (zoals avondeten wat over is) want is voor ijs.

Nee hoor, ik vind het heerlijk dat ik gewoon creatief kan zijn, zelf na kan denken en zelf functies kan verzinnen omdat ik object x heel handig vind voor moment of functie y.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:34

Niet mee naar de winkel.Maar ik voer rustig de paarden in de pyjama.De buren kunnen dat wel zien.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:58

Ik ben best wel verbaasd en vraag me echt af of het een generatie-ding is ofzo.
Ik vraag me af waarom je dit zou willen of wat je wil bewijzen? Wat is de moeite om even een fatsoenlijke broek aan te trekken? Waarom zou je jezelf niet fatsoenlijk willen tonen? En fatsoenlijk betekent niet opgedirkt, dikke make-up en haar in de krul, maar gewoon even aangekleed.

Ik liep gisteravond in de Lidl en daar zag ik echt mensen in pyama's, glitterkerstsokken en op crocs en ze zagen er allemaal smoezelig en verloederd uit. Misschien is het mijn beperkte brein, maar ik kan echt niet begrijpen waarom je zo gezien zou willen worden.
En als het nu thuis met visite ok is en ook al in de supermarkt, op stal en op straat, hoe gaat het zich dan verder ontwikkelen? Allemaal in Pokemon-pyama naar ons werk, want 'dat zit zo lekker' en 'men moet me maar nemen zoals ik ben' en 'het boeit me niet'?

Overigens heb ik zelf geen pyama (ik ben stiekem ook verbaasd over hoeveel mensen nog een pyama hebben eigenlijk :+ ), maar trek 'savonds na het douchen wel lekker een trainingsbroek aan als ik op de bank neerplof. Hier loop ik ook het laatste rondje met de hond mee voor slapen gaan, maar that's it. Verder kom ik er niet mee buiten en ik slaap er ook niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:01

Goof schreef:
Ik ben best wel verbaasd en vraag me echt af of het een generatie-ding is ofzo.
Ik vraag me af waarom je dit zou willen of wat je wil bewijzen? Wat is de moeite om even een fatsoenlijke broek aan te trekken? Waarom zou je jezelf niet fatsoenlijk willen tonen? En fatsoenlijk betekent niet opgedirkt, dikke make-up en haar in de krul, maar gewoon even aangekleed.

Ik liep gisteravond in de Lidl en daar zag ik echt mensen in pyama's, glitterkerstsokken en op crocs en ze zagen er allemaal smoezelig en verloederd uit. Misschien is het mijn beperkte brein, maar ik kan echt niet begrijpen waarom je zo gezien zou willen worden.
En als het nu thuis met visite ok is en ook al in de supermarkt, op stal en op straat, hoe gaat het zich dan verder ontwikkelen? Allemaal in Pokemon-pyama naar ons werk, want 'dat zit zo lekker' en 'men moet me maar nemen zoals ik ben' en 'het boeit me niet'?

Overigens heb ik zelf geen pyama (ik ben stiekem ook verbaasd over hoeveel mensen nog een pyama hebben eigenlijk :+ ), maar trek 'savonds na het douchen wel lekker een trainingsbroek aan als ik op de bank neerplof. Hier loop ik ook het laatste rondje met de hond mee voor slapen gaan, maar that's it. Verder kom ik er niet mee buiten en ik slaap er ook niet in.

Hoe moeilijk is om ieder gewoon in zijn waarde te laten?

Mij boeit het niet wat een ander aan heeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:06

Mij boeit het ook niet, maar ik vraag me wel dingen af. Daarom stel ik mijn vragen. Daarnaast mag ik, net als ieder ander, mijn mening geven op een forum.
Het is altijd jammer dat als de mening je niet aan staat men niet verder komt dan 'laat een ander in de waarde'. Ook andere meningen dan de jouwe mogen gedeeld worden en ook vragen mogen gesteld worden ;)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:06

Ik wilde zeggen dat ik nog nooit iemand in hun pyjama of onesie of wat dan ook in de supermarkt heb gezien. Maar om eerlijk te zijn, als ik in de supermarkt ben let ik er geeneens op wat mensen aanhebben en het mij eigenlijk ook vrij weinig boeit. Ik ben drukker bezig met zo snel mogelijk de winkel weer uit zijn :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:11

Het kan me echt geen zak schelen wat een ander ervan denkt als ik in mijn training/paardenkleren/loopkleren/onesie in de winkel loop.

Op werk loop ik altijd heel erg in business dus voel de behoefte niet om dat er buiten ook altijd te doen. Op feestjes loop ik graag helemaal glam. Het is maar net waar ik zin in heb en wat de gelegenheid is. Thuis of in de supermarkt mag voor mij dus heel casual.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:11

love_western schreef:

Dat heet nou beschaving, als je wél rekening houdt met je medemens en je kleedt naar de omstandigheden. Net zo min als je met blote armen en een korte broek de Sint Pieter in Rome in gaat (je komt er niet in trouwens), of in een vrolijk zomerjurkje naar een begrafenis gaat, of in rouwkleding naar een huwelijk.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:12

Ik ben wel eens met mijn kangoeroe onesie met OV gaan reizen. Voor een feestje maar dan nog. Overigens heb ik wel in Groningen regelmatig studenten gezien in pyjama sochtends in de supermarkt. :')

Ibbel, dat zijn speciale gelegenheden, iedereen begrijpt dat je dan erop kleed naar de gelegenheid.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:13

Ibbel schreef:
love_western schreef:

Dat heet nou beschaving, als je wél rekening houdt met je medemens en je kleedt naar de omstandigheden. Net zo min als je met blote armen en een korte broek de Sint Pieter in Rome in gaat (je komt er niet in trouwens), of in een vrolijk zomerjurkje naar een begrafenis gaat, of in rouwkleding naar een huwelijk.

Maar dat vindt ik wel iets anders dan naar de supermarkt gaan of de hond uitlaten in je pyjama/onesie/wat dan ook.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:13

In smoezelige kleding een supermarkt met etenswaren in gaan mag wat mij betreft overigens net als de Sint Pieter worden behandeld. Het is toch verdikke onhygienisch om zo van stal met de stront nog onder je laarzen eten te gaan kopen? Of boeit dat ook niet?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:14

Ibbel schreef:
In smoezelige kleding een supermarkt met etenswaren in gaan mag wat mij betreft overigens net als de Sint Pieter worden behandeld. Het is toch verdikke onhygienisch om zo van stal met de stront nog onder je laarzen eten te gaan kopen? Of boeit dat ook niet?

Ik weet niet waar jij je eten koopt, maar hier zit 99% van alles verpakt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:16

Ibbel schreef:

Alles is verpakt toch? En alsof slaapkleding opeens viezer is dan een outfit dat je de hele dag draagt. Met deze beredenering zou ik nooit de supermarkt in mogen want treinen, die zijn gigantisch vies, en ja daar zit ik met mijn nette kleding ook gewoon in. :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:17

Whale schreef:
Ik weet niet waar jij je eten koopt, maar hier zit 99% van alles verpakt.

Hoera voor de plastic afvalberg dan.
Hier gelukkig niet. Brood niet, groente niet, vleeswaren deels, kaas deels. Er ligt zat open en bloot.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:17

Ik wisselde ook vaak van schoenen want in de winter droeg ik bij de paarden regenlaarzen en dan in de auto mijn basketjes. En of daar nu in de zomer zoveel in bleef plakken? Paarden stonden dag en nacht buiten. Dus op de wei kijk je toch gewoon waar je loopt.

En ik ben met kerken juist super respectvol. Dus nee geen foto’s en stil zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:32

Ibbel schreef:
love_western schreef:

Ja, zeer vergelijkbare situaties met op de bank zitten en je hond uitlaten of zelfs naar de supermarkt gaan.

Ibbel schreef:

Ongelofelijk overdreven. Je denkt dat jij in je nette kleding steriel bent? Jij hebt ook geen faecaliën aan je schoenen?
En voortaan niet meer zonder bedekte schouders de supermarkt in, sorry hoor maar dat slaat echt nergens op.