Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dank je wel! Palmera schreef:Nee. Ik herken dit niet. Maar ik ben dan ook niet zo negatief.
Want sorry TS, de tegenzin en het zoeken naar spat van je bericht af. Hoe vaak je wel niet 'diepe zucht' getypt hebt.
Dus ja, als je dat uitstraalt is het niet zo raar dat mensen je vreemd aankijken op iets wat een gezellig feestje hoort te zijn.
tokedri schreef:Palmera schreef:Nee. Ik herken dit niet. Maar ik ben dan ook niet zo negatief.
Want sorry TS, de tegenzin en het zoeken naar spat van je bericht af. Hoe vaak je wel niet 'diepe zucht' getypt hebt.
Dus ja, als je dat uitstraalt is het niet zo raar dat mensen je vreemd aankijken op iets wat een gezellig feestje hoort te zijn.
Precies dat
Wat een negativiteit neem jij mee zeg

) en zo open staat voor alle reacties. Jij komt er wel!
): kijk eens naar wat je wél hebt. Wat je hebt bereikt, de belangrijke en lieve mensen om je heen, de leuke dingen in het leven. 
tokedri schreef:Palmera schreef:Nee. Ik herken dit niet. Maar ik ben dan ook niet zo negatief.
Bellatrix schreef:In het geval van mijn vader/stiefmoeder heb ik voor een groot deel wel gelijk denk ik. Ze hebben altijd bepaalde verwachtingen van mij gehad. Beter betaalde baan, groter huis, een relatie en mijn financiën beter op orde. En sommige dingen wil ik natuurlijk zelf ook maar het zit er nu gewoon niet in. Merk dat ze teleurgesteld in mij zijn en dat doet pijn.
Citaat:Ja, het gaat uiteindelijk om mij dat weet ik maar je wil ook dat je ouders trots op je zijn en alles zijn/worden wat zij voor ogen hadden. Ik vind het gewoon lastig om mezelf te zijn bij ze want voor mijn gevoel doe ik dus niet veel goed.
Citaat:Ik heb even over je woorden nagedacht maar je hebt wel gelijk. Ik had ook zelf kunnen opstaan en naar ze toe kunnen lopen. Ik doe dat eigenlijk nooit, denk omdat ik bang ben dat ze dan teleurgesteld zijn in hoe ik mijn leven nu leid. De meeste hebben een goede baan en een relatie en ik heb beide niet. Ik moet wat assertiever worden op dat gebied.
).Citaat:Kijk, soms heeft iemand inderdaad groot nieuws te vertellen ... promotie, zwanger, berg beklommen, etc. Maar vaak is het antwoord heel gewoontjes; nieuw kastje geinstalleerd in de badkamer, de baby schreeuwt elke nachten urenlang en ze zijn moe, de Lion King was zo gaaf, etc.

Je leeft je leven niet voor anderen, maar voor jezelf.
(ja die mensen bestaan ook helaas)Citaat:Heb je wel eens gevraagd aan je ouders wat ze van je verwachten? Het antwoord is bij de meeste mensen "dat je gelukkig bent."
Dat is dan ook gewoon een antwoord natuurlijk.
" .. klaar. Montgri schreef:Eerlijk gezegd vindt ik je manier van schrijven echt fijn, ik herkende me zelf echt in jou.
Misschien is het inderdaad negatief, maar het zijn ook echt precies de dingen die door mijn hoofd gaan. Maar echt altijd, niet alleen met zo’n etentje, maar bij alles.
Bang zijn voor andere mensen hun mening haal ik er erg uit. Dat is wat ik zelf heel erg herken.
Maar jah, ik herken mij dus wel in jou verhaal en beleving.
Vind het best schokkend te lezen dat heel erg veel mensen het zien als negatieve mindset
als ik maar bezig ben, dan hoef ik geen verplichte praatjes of zit je niet alleen. 
wat je schrijft over verwachtingen van ouders en daaraan willen voldoen bvb.
Palmera schreef:Maar tussen bv grote groepen niet leuk vinden en jezelf zo negatief opstellen zit een wereld van verschil.
Eerlijk? Van mij hoeven groepen ook niet zo. Maar als het dan een keer moet doe ik dat graag voor de mensen om wie ik geef. Geef ik niet genoeg om je? Sla ik de uitnodiging af.