Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:26

Ik kreeg net een vraag over een object wat staat op "afhalen" van iemand die 180 km verderop woont. Ik heb maar eerst gevraagd of ze weet dat ik 180 km verderop woon. Het is nou ook weer niet zo bijzonder om dat eind ervoor te rijden, maar te lomp om op te sturen :-)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 11:45

ik vind mensen zo raar die niet kunnen reageren. heb heel mooie kippen gezien, donderdag al en donderdag morgen gereageert of ze er nog zijn, krijg ik gelijk een reactie terug: ja zijn er nog, ik dus meteen reactie terug of wij ze zaterdag (dus vandaag) kunnen komen ophalen. Niks meer gehoord. Ik snap dat mensen niet 24/7 achter het scherm zitten, maar een keer per dag kan toch wel als je iets verkoopt en er reactie op hebt gekregen?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:44

nine1987 schreef:
Ik heb ook een fantastische mp ervaring gehad..

Wij willen onze tinker gaan beleren voor de kar, dus we zochten een tuig..

Tuig gevonden en verkoper gebeld.. Het was dinsdag en ivm werk kon ik 'm pas die zondag ophalen.. Was geen probleem, meneer hield 'm apart voor me..

Die zondag met manlief erheen gegaan in de verwachting een tuig te kopen.. Komen we aan, super vriendelijk, liet alles zien.. Kreeg alles erbij incl bit en leidsels.. Hij had een aantal bitten, dus ik mocht kiezen..

Daarna kregen we nog koffie aangeboden, hadden we zijn paarden bekeken en zijn koets.. Ontzettend gezellig gehad..

Op een gegeven moment kwam 't gesprek op welke koets we dan hadden..

Wij gaven hierop aan er nog geen te hebben, omdat er überhaupt nog een begin gemaakt moest worden met mennen..

Bleek hij ook nog een ontzettend nette koets te koop te hebben..

Hier hadden we financieel geen rekening mee gehouden, maar als hij bereid was om 'm een maand te laten staan, wilden we die ook nog wel komen halen..

Was geen probleem voor meneer, dus afgelopen weekend hebben we ook nog een koets gehaald bij die man, met ook nog een uitnodiging om komende zomer met ons paard langs te komen en een rit met hun vereniging mee te rijden..

Hoe leuk is dat dan? <3

Deze ervaring heb ik ook met het kopen van een tuig. Kreeg er een ophangset bij cadeau. En indd koffie en gebak met een heel gesprek aan de keukentafel.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:06

Veriye schreef:
gereageert of ze er nog zijn

Ik vind het ook zo raar als mensen een bericht sturen met alleen maar "is het nog te koop?". Ja deuh, de advertentie staat online, niet op gereserveerd, dan kun je er vanuit gaan dat de kans groot is dat het nog te koop is. Dan stel je toch ook meteen je 2e vraag?

Of meteen de 2e vraag, als het toch net verkocht is krijg je het ook wel te horen.

In dit geval zou ik dus iets schrijven als "zijn de kippen nog te koop? Zo ja, kunnen we er zaterdag om komen?". Of "Ik heb interesse in deze kippen, is het mogelijk die zaterdag op te halen?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:12

Je wilt niet weten hoe vaak ik al heb gehoord of het nog te koop is en ze in onderhandeling zijn/het verkocht is/zoekertje vergeten verwijderen etc.
Of: Als ze er niet achter komen hoort u nog van ons, om dan te zien dat het zoekertje er 2 weken later nog op staat en je niets meer hebt gehoord :+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:15

Heb ik eigenlijk weinig last van. Maar dan nog is het toch makkelijk zat om meteen je 2e vraag erbij te zetten? "Kan ik dan komen kijken", "ik heb er xx Euro voor over" oid. Ik neem tenminste aan dat als het antwoord van de verkoper positief is dat je niet alleen maar terug schrijft "oké bedankt, wilde ik even weten" ;)
Laatst bijgewerkt door Rex_Rolfo op 02-11-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:17

Op 2dehands doe ik dat inderdaad. Op facebook niet. Dan heb je met 1 klik een standaard bericht gestuurd met: Hallo, is dit nog beschikbaar?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:18

Dat 'Is het nog te koop?' Is ook gewoon zo'n standaard marktplaatszinnetje.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 14:50

Dan typ je er toch gelijk wat achteraan? Heb je meteen dat antwoord er ook bij in 1 bericht. Scheelt weer tijd.

Gisteren zou iemand wat opkomen halen... niet geweest. Op mijn “ bent u het vergeten of wat vertraagd?” Kwam een uur later sorry sorry vergeten.
Daarna vroeg ik of ze een nieuwe afspraak wilde maken? En sindsdien is het radiostilte :\

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:13

belle_boef schreef:
Even mijn frustratie als koper. Meerdere malen mensen een bericht gestuurd wat ze ergens voor willen hebben als er geen prijs bij de advertentie staat.
Krijg vaak de vraag wat ik er dan voor wil geven
Tja dan zet ik niet heel hoog in, ik heb dan geen idee welke richting iemand op wil.
Krijg ik terug dat ze dat te weinig vinden.
Ipv. Dat mensen gewoon een bedrag noemen op mijn eerste vraag. Scheelt een hoop irritatie.

Waarom niet meteen een eerlijke prijs bieden? Je weet toch zelf ook wel wat het ongeveer waard is en wat je er voor over hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:20

Gooiske, je zet toch altijd lager in als je zelf met een openingsbod komt?

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 16:45

Relaxed schreef:
Gooiske, je zet toch altijd lager in als je zelf met een openingsbod komt?

Dat kan idd wel, maar je hoeft niet meteen het onderste uit de kan te bieden.

Vind sommigen echt irritant met bieden, bij een vraagprijs van 75,- euro wat aangegeven staat en waarvan de nieuwprijs 250,- euro is, beginnen ze te bieden met 20 of 25 euro.
Dan komen ze met bieden eindelijk een klein beetje in de buurt, bieden ze 50 euro, en gaat de volgende daaroverheen met jawel 50 euro en 50 cent, en weer een ander met 51 euro.......

Of je volop aan het werk zetten, extra foto's willen, van alles en nog wat op moeten meten etc. je bent zo een half uur verder, en vervolgens zeggen, voor 40 inclusief verzenden neem ik het graag van je over, sorry hoor maar alleen het werk wat je er van hebt, maakt het al minstens 15 euro duurder haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:14

Waar staat dan dat ze dat heeft gedaan?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:28

ik had een keer een instant camera (die de Hema verkoop) tekoop staan. 1 keer gebruikt, wilde toch een betere. Dat netjes in de advertentie gezet en een schappelijke prijs gevraagd, kreeg ik een berichtje van iemand wiens dochter al 5 eurootjes had gespaard, of ze hem daarvoor mocht hebben. Ja dikke doei, spaar maar lekker door. :+ Snap niet dat mensen denken dat een zielig verhaaltje of iets als dit werkt..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:33

Gooiske schreef:
belle_boef schreef:
Even mijn frustratie als koper. Meerdere malen mensen een bericht gestuurd wat ze ergens voor willen hebben als er geen prijs bij de advertentie staat.
Krijg vaak de vraag wat ik er dan voor wil geven
Tja dan zet ik niet heel hoog in, ik heb dan geen idee welke richting iemand op wil.
Krijg ik terug dat ze dat te weinig vinden.
Ipv. Dat mensen gewoon een bedrag noemen op mijn eerste vraag. Scheelt een hoop irritatie.

Waarom niet meteen een eerlijke prijs bieden? Je weet toch zelf ook wel wat het ongeveer waard is en wat je er voor over hebt?

Het kan prima een eerlijke prijs zijn maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de verkoper. Wat eerlijk vind kan die dat een schop tegen het zere been vinden. Ik vraag juist om die rede om een prijs. Dat geeft wat richting

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:38

Ik wordt vooral op 2ehands.be een beetje moe van de foute kopers. Ik heb al van alles gehoord maar deze was weer nieuw voor me;

Ik kan niet meer overschrijven naar onbekende rekeningen want ik heb geen reader.. als je eerst 5 cent naar mij overmaakt is er een betaling gedaan en hoef ik mijn reader niet meer te gebruiken

Heeft hij nou wel of geen reader? ;-)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:49

petra8 schreef:
Heeft hij nou wel of geen reader? ;-)

Jij kent m al? Als je er op in gaat krijg je waarschijnlijk geen rekeningnummer maar een link. Volg die link, doe wat gevraagd wordt en je overvolle bankrekening loopt 'vanzelf' leeg.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:55

Ik krijg zo vaak vreemde links van rare kopers die ik niet aanklik. ik stuur ze door naar 2ehands.be die het account dan vervolgens verwijderd.

Ik krijg ook vaak berichtjes op advertenties die er net op staan van mensen die net 5 minuten een account hebben.....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:13

Ik bied pony's aan maar op het standaard zinnetje van 'het....' reageer ik niet of heel bot.
Een pony is geen het en doe maar iets meer moeite voor een levend wezentje waar je in geïnteresseerd bent

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:48

Ik kan mij vooral zo ergeren aan mensen die niet meer reageren...

Ik ben langzaam weer opzoek naar een pony voor zoonlief en mijzelf.
Leuke pony gevonden, moet wegens omstandigheden snel weg(ziekte) leuk gesprek met mevrouw.
Maar er staat nog een andere pony bij.
Ik had aangegeven dat ik ze niet beide kan nemen maar dat ik eventueel nog wel iemand wist.
Dus die gene geappt, hij wou die andere pony wel en dan konden ze samen blijven.

Mevrouw weer terug bericht, zij helemaal enthousiast en blij en dankbaar dat ik dat heb kunnen regelen...
Dus probeer ik een afspraak te maken voor het bezichtigen/ophalen.
En wat denk je, wel lezen geen reactie.
Nog een mailtje gestuurd weer het zelfde.... Nou dan maar niet hoor :n

Ook heb ik mijn baby visjes te koop.
Verschillende keren mensen gehad die een paar willen kopen.
Afspraak gemaakt maar niet komen opdagen.
Ook apart een etentje hiervoor met een uur verplaatst...

Gelukkig heb ik ook vaak hele goede ervaringen
Laatst bijgewerkt door x_Nadia op 02-11-19 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:56

nine1987 schreef:

Tuig gevonden en verkoper gebeld.. Het was dinsdag en ivm werk kon ik 'm pas die zondag ophalen.. Was geen probleem, meneer hield 'm apart voor me..

Die zondag met manlief erheen gegaan in de verwachting een tuig te kopen.. Komen we aan, super vriendelijk, liet alles zien.. Kreeg alles erbij incl bit en leidsels.. Hij had een aantal bitten, dus ik mocht kiezen..

Daarna kregen we nog koffie aangeboden, hadden we zijn paarden bekeken en zijn koets.. Ontzettend gezellig gehad..

Wij gaven hierop aan er nog geen te hebben, omdat er überhaupt nog een begin gemaakt moest worden met mennen..

Hier hadden we financieel geen rekening mee gehouden, maar als hij bereid was om 'm een maand te laten staan, wilden we die ook nog wel komen halen..

Was geen probleem voor meneer, dus afgelopen weekend hebben we ook nog een koets gehaald bij die man, met ook nog een uitnodiging om komende zomer met ons paard langs te komen en een rit met hun vereniging mee te rijden..

Hoe leuk is dat dan? <3

Is dat Roelofsen uit Rosmalen?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:11

Vandaag weer iemand een bericht gestuurd of het beschikbaar was en zo ja of ik het dit weekend kon halen. Nee was al weg. Verwijder dan gewoon de advertentie :roll:

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:22

Ik probeer mijn oude iPhone te verkopen via marktplaats. Geef in de advertentie al aan dat ophalen de voorkeur heeft. Verzenden doe ik alleen verzekerd/aangetekend en vooraf betaald. Krijg ik (naast de veeeeele oplichters) iemand die hem toch verzonden wil hebben ivm tijdgebrek. Maar wil niet vooraf geld overmaken omdat: hoe weet ik anders of je mij niet oplicht?

Nou, dan MOET JE HET KOMEN OPHALEN K#T :’)

Pff dit wordt vrij vermoeiend... bijna alle reacties zijn oplichters, 1 leek heel echt, krijg ik uiteindelijk een tikkielink van 5 cent om zogenaamd mijn gegevens te controleren ivm oplichting dat vaak voorkomt. 3 keer raden... juist een nep tikkie link, zware oplichter dus.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:26

Nielojram schreef:
nine1987 schreef:

Hoe leuk is dat dan? <3

Is dat Roelofsen uit Rosmalen?

Nee.. :)

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 17:42

Ik heb paardenmest op MP gezet, gratis afhalen. Krijg ik een bericht, kan je het ook bezorgen in Almelo :') hou op hoor