2012 vergaat de wereld :\

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 13:42

Ach, als ik de Spelen van 2012 nog mee mag maken, mag de wereld daarna wel vergaan hoor..... Knipoog Haha!

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:01

Er is een tijdje geleden ook een heel topic geweest over die omwisseling van de polen, dat vind ik op zich erg geloofwaardig, volgens mij was dat een topic van pepeijn. Haha! Maar die draaiing betekende toch alleen dat de wereld zo'n beetje onleefbaar wordt voor mensen, maar vergaan doet ie dan toch niet? Scheve mond
http://195.193.168.34/Seriewoordenaar/
Dit artikel ook, is gewoon een wetenschappelijke verklaring erachter, en ik vind het erg boeiend om te lezen.

Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als de wereld 'vergaat', gezellig met z'n allen, zelfs in de hel zou het niet erger kunnen zijn dan hier op aarde. (als er uberhaupt iets in de vorm van een hel bestaat, want ik geloof daar eigenlijk niet in)
En idd vast een vet mooi uitzicht, bovendien heb ik niet zoveel zin om oud en versleten te worden. Lijkt me helemaal niets aan... Scheve mond Al die nare ziektes waar je vatbaarder voor wordt, en dan denk ik vooral aan kanker.. Dan ga ik nog veel liever op mijn 24 ste al dood, who cares.

Maar goed, we moeten nog maar zien of het allemaal uit gaat komen he.. Ik maak me er geen zorgen over. Haha! Als ze het nu zeker wisten zou het wel relaxt zijn als ik niet meer naar school hoefde en gewoon de rest van de 8 jaar vakantie kon nemen. *LOL*

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:05

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:45

heb nostradammus dat gezegd????? die zei ook dat de wereld zou vergaan als de grote stad brand... en die heeft 11/9 toch gebrand???

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:55

Toevallig gelezen en docu overgezien, maar weet niet of het graham is. igg een theorie die op deze lijkt. De piramides waar over gesproken worden zouden in een zelfde lijn staan als de sterren Orion. En dan staat er zo'n leuk plaatje met de piramides en van die sterren. Alleen ze staan op z'n kop!(de sterrenop de kaart). Verde is de lijn van de piramides niet hetzlefde als Orion, maar buigt bij de 3de (mykerios) af. De tempels in Mexico zouden een sterrenbeeld afbeelden(weet niet meer welke, dacht draak Verward) en hiervoor zijn verschillende tempels gebruikt, maar NIET alle tempels. Van de pakweg 300 tempels zijn er zo'n 55 gebruikt om het sterrenbeeld 'eruit'te halen of er in terug te zien.
Voor de locatie van deze verloren beschaving is Atlantis aangegeven(niet gevonden tot op heden) en de Zuidpool (al vele miljoene jaren onder het ijs, dus zeker onmogelijk)
Beschaving elke 5000 opnieuw? Waarom? Hoezo? Feiten? Oorzaken? Waar zijn ze ? Het lijkt me sterk.... In egypte was de beschaving al ruim 2000 jaar oud voor dat Christus kwam, denk aan Romeinen .Wat dacht je van China, die al ergens in 5000 zit met hun jaartal. En waarom zouden ze die boodschap door geven, waarom, wat is het nut daarvan. Vertel liever (of erbij) hoe we ons kunnen bewapenen. En hoe begint de beschaving opnieuw? Bij welk punt beginnen we dan?
Ik geloof 't niet en wel om de voglende reden. Er is genoeg bewijs (ook lijken, mummies e.d.) van de zwerving over de aarde door de mensen, bronstijd, ijzertijd, Egypte, Maya, Grieken, Romeinen, Ijstijden e.d.

Rondtollen van de aardas, ja dat is idd bekend. Dan is het wat warmer en dan wat kouder, nu zitten in 'warme'tijd. Ijstijden gebeurden niet op 'gezette' tijden, al kwamen ze wel eens voor. Nu zitten we in de 'warme' tijd, en pas over zo'n 200 jaar kan 't wel eens kouder gaan worden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:06

nostradamus zei geloof ik dat in deaan het begin van de nieuwe eeuw de wereld zou vergaan, 2001 dus..of was dat iemand anders?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:09

Ja en dat stond hier op pagina 5 ook al een keer. En dan zal ik nogmaals mijn reactie erop plaatsen.

DeesDeBest schreef:
Meneer Nos heeft geen voorspelling gedaan over het vergaan van de wererld of mensheid. Zijn laatste voorspelling ging over het vallen van de 2 broers. En dat was in 2001, dus hij kon die andere voorspelling nooit hebben gedaan.

En trouwens. dit is onze jaartelling, maar wie zegt dat de 'eeuw' dan ook daadwerkelijk begint...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:24

misschien begint de eeuw wel in december 2012 Tong uitsteken

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 15:45

Kijk, ik roep altijd heel sarcastisch als er iemand weer afkomt met zo een voorspelling dat binnen een aantal jaar (en dan een aantal < 15) jaar de wereld gaat vergaan, dat ze niet moeten zeuren...
Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geloof dat de wereld OOIT zal vergaan of dat er OOIT iets kan/zal gebeuren waardoor er een hele ommekeur gebeurd.
Ik geloof er nl. wel in dat er een hele reeks veranderingen op til zijn, maar voor wanneer die zijn, heb ik echt geen idee van, in ieder geval nog niet de eerste tijd volgens mij.
De ijskappen smelten, daardoor gaan we klimaatsveranderingen e.d. krijgen (heb geen zin om de hele uitgebreide uitleg te geven, er zal wel algemeen geweten zijn waar ik het over heb veronderstel ik). En zo zullen er steeds veranderingen blijven komen, zodat het volgens mij ooit wel eens zou kunnen dat het gedaan is met de wereld of met de mensheid...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:59

DeesDeBest"]
Ja en dat stond hier op pagina 5 ook al een keer. En dan zal ik nogmaals mijn reactie erop plaatsen.

[quote="DeesDeBest schreef:
Meneer Nos heeft geen voorspelling gedaan over het vergaan van de wererld of mensheid. Zijn laatste voorspelling ging over het vallen van de 2 broers. En dat was in 2001, dus hij kon die andere voorspelling nooit hebben gedaan.

En trouwens. dit is onze jaartelling, maar wie zegt dat de 'eeuw' dan ook daadwerkelijk begint...
[/quote]

Mag ik jullie er op verwijzen dat onze Nostradamus deze voorspelling zelfs niet heeft gemaakt, maar een of ander computerfreak uit de VS Slim

http://www.snopes2.com/rumors/predict.htm Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:18

SuperPepeijn schreef:
de zon die op raakt, is bij lange na niet het enige gevaar. we leven bv. werkelijk op een schietschijf voor kometen.

Jupiter is er ook nog gelukkig Haha!

over die magneetpolen: ik weet dat die veranderen mettertijd, maar zoals aangehaald, zijn wij al langer op aarde dan 5000 jaar.

er zijn zoveel dingen uit te rekenen, maar als je even logisch gaat denken, is het onmogelijk dat op een dag de wereld zomaar zou vergaan. dat klopt niet, dat voel je gewoon. (tja tenzij het een droggevoel is).

enfin, waar ter wereld, correctie waar ter heelal komt dat voor? zonnen ontploffen, maar bezit de aarde daartoe genoeg energie? de magnetische polen, ja, maar om werkelijk VEEL energie vrij te krijgen moet er een wissel van polen zijn in ontzettend korte tijd lijkt me. een paar jaar bv., of minder.

denk maar aan de antennes, schotelantenne etc. die golf(lengten) worden veroorzaakt door het immens snel omkeren van de stroomzin door je antenne. als dat niet zo snel gaat, heb je geen energie.

"Beschaving elke 5000 opnieuw? Waarom? Hoezo? Feiten? Oorzaken? Waar zijn ze ? Het lijkt me sterk" dit deed me denken aan de feniks. waar halen ze dat vandaan?

feit is dat de meeste filosofen nooit de wereld hebben veranderd (met marx bv als uitzondering) en puur hebben geanalyseerd. maar hebben zij ook gezocht naar de werkelijke redenen van het ontstaan van de aarde. wacht, moeilijk uit te leggen. een ander niveau van ontstaan. een soort samenspel tussen fysica en nog wat anders. het samenspel van natuurkrachten iets vreemds dat er met de aarde aan de hand is.

het gaat mijn petje te boven Haha! euhmz. werelden blazen zichzelf niet op, en al zeker niet in heel korte tijd. wat zijn wij? heel cliché, een nietige stip in het heelal. en we ontploffen, wat blijft er dan over van ons? onze kennis, ons weten over het heelal? het jammere is dat we niet weten of er iets of iemand anders over die kennis beschikt. is die kennis er überhaupt wel? is die kennis niet anders voor anderen?
bv, wij drukken alles in algebraïsche getallen uit, in letters, woorden. die geven een bepaalde inhoud weer, die probably onveranderlijk is voor iedereen. hebben onze woorden de inhoud vervormd? zijn we voorbij gegaan aan het essentiële?
dan nog, gaat er met ons heel wat kennis verloren, en ook wat besef. dat zou jammer zijn.

maar idd een mooie gedachte, tesamen ten onder gaan! gezellig! dust to dust. wij zijn dan weer niets, onbestaande, onze kennis, onze gedachten voor eeuwig en langer uiteengerafeld door het verbreken van de axionenbindingen in ons nietig brein. lieflijk.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:36

Kan het niet een jaartje later? Kan het dan niet wachten...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:38

ponyzotje, ik heb een tijd geleden een topic geopend op algemeen mbt die vragen die jij stelt, uiteindelijk is het een erg lang topic geworden.

in het kort: elke 5000 jaar ondergaat de wereld een planetaire gebeurtenis, die vloedgolven en aardbevingen tot gevolg heeft. de oorzaak wordt gezocht in de verschuiving van de aardkorst die 1x per 5000 jaar een optater krijgt door de precessie van de aarde en de verandering van de polen.

oa. schrijver en onorthodox wetenschapper graham hancock brengt dit in verband met verloren beschavingen, zondvloed-mythen en allerlei wiskundige puzzels.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:38

als de polen omkeren is niet meteen de hele wereld naar de knoppen hoor, het gaat alleen fout met de electrische apparatuur... dus ook de spoelen binnen energiecentrales, die draaien om en dat gaat fout... (meen ik ooit eens te hebben geleerd met natuurkunde2, iets over rechterhandregels ofzo?)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:44

tja we zijn ook gelukkig niet zo afhankelijk van electrische apparatuur, dat scheelt Knipoog

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 23:46

Achhh dat zien we dan wel weer hoor Knipoog

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:42

Yessy schreef:
als de polen omkeren is niet meteen de hele wereld naar de knoppen hoor, het gaat alleen fout met de electrische apparatuur... dus ook de spoelen binnen energiecentrales, die draaien om en dat gaat fout... (meen ik ooit eens te hebben geleerd met natuurkunde2, iets over rechterhandregels ofzo?)

fijn, al die rotregels weer omgekeerd van buiten leren Boos! Haha! Haha!
SP, ga je topic lezen , maar wel morgen Dromen Haha!

en eigenlijk zou iedereen best meegaan met avanti. of omgekeerd. dat zien we dan wel niet. nog beter

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:50

na een pagina gelezen te hebben, morgen lees ik meer, vraag ik me maar een ding af:

is de natuur in staat iets zelfvernietigends te maken zonder dat er ooit veel energie bij te pas kwam? dat zonnen imploderen, ja, maar de aarde? dat zou geen nut hebben. doet de natuur iets nutteloos?

wat staan wij "ver" in onze kennis zeg! not Lachen vreemd he? dat wij ons kunnen inlaten met dingen waar we niks vanaf weten. dat wij ons dingen afvragen, waar we geen besef van hebben. dat we gewoon voelen dat er iets meer is.
anderzijds, hadden we dat gevoel nooit gehad stonden we nu nog nergens.

waarom leren we hier niet over op school? in welke studies kom je deze zaken tegen?
niemand die ik ken is erin geïnteresseerd. school overlaadt je met bergen werk, zulke topics doornemen + theorieën is er niet bij, precies of wij kunnen niet met andere dingen bezig zijn.

overigens zal ik mijn leerkracht fysica aanspreken over dit probleem, zij is nogal actueel geïnformeerd op dat gebied. hopen dat daar wat zinnigs uitkomt Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 00:58

wie zegt dat dat niet nuttig is? als ik iets van de natuur weet is dat het altijd een kringloop van sterven en wedergeboorte is. het heelal schijnt ook te exploderen, te imploderen en opnieuw te exploderen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:04

dat wordt idd aanvaardt door verschillende wetenschappers. maar velen houden nog aan wie-was-het-weer vast, die het eeuwig uitdeinende heelal aanvaardde. ik weet niet in wie ik me moet vinden. hoewel ik ook meer voor de kringloop ga, daar zijn wij immers een miniversie van.
ik weet het niet, logisch Haha! .
tja, nut. welk nut? wat zou nu het nut zijn dat onze homp explodeert. is de natuur niet perfect?
wat zijn er nog veel dingen om over te leren. gelukkig en helaas, het frustreert als je iets niet weet Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:07

aan de andere kant, wat zou het nut zijn als de homp niet explodeert? dat zou niet bevordelijk zijn voor die kringloop. maar zo krijg je een kip en het ei verhaal, wat trouwens ook weer kringloop is Haha!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:23

haha ja Haha! het nut van de niet-exploderende homp...

misschien komt de aarde wel aan haar eind doordat ze niet meer in evenwicht is. start wet v. Lavoisier ofte behoudt van massa. kernfusie en fissie uitgesloten, blijft alle massa gelijk. (altijd trouwens als je de energie weer omzet in massa).
we zijn met veel meer consumenten: auto's, fabrieken, mensen, veeeel mensen, teveel, dieren, ook veel te veel. de draagkracht van het milieu wordt danig overschreden. allemaal 'gebruikers', en mi. steeds minder atomen om te gebruiken. imo ontstaat dan een onevenwichtig milieu.

zouden wij echt onszelf vernietigen? een mogelijkheid die (voorzover ik gelezen heb) nog niet geopperd is. is dat dan ook de bedoeling van de natuur geweest?
dat kan haast niet want wij zouden ten onder gaan aan onze vrije wil. (brr).

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:28

ik denk dat voor wij de kans hebben onszelf te vernietigen, de natuur ons voor zal zijn. misschien als alle neuzen 1 kant op staan en luisteren naar wat oude beschavingen ons vertellen dat we een kans maken.

maar volgens oa. de overleveringen van de zuidamerikaanse verloren beschavingen leven wij op dit moment in de "5e zon" die kenmerkend is voor machtwellust, egoisme en geweld.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:34

Nou, dat klopt dan weer wel Scheve mond

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 01:36

dat klopt alleszins al, helaas.
tsjernobyl, hiroshima, lakehurst, nagasaki, ...

we zijn er niet zo ver meer vanaf. sinds het einde van de onveranderlijkheid 1800 zijn er al zoveel dingen gebeurt dat je er bang zou van moeten worden. dat zijn we niet echt. we zijn ermee opgegroeid.

we zouden iets of iemand nodig hebben die deze verstrengelde kluwen die de wereld is objectief en van buitenaf kan bekijken. dat heb ik al eens aangehaald in FA ivm de fokkerij, een detail. maar juist door alles rond het detail over het hoofd te zien mis je de oplossing. maw ben je gefocusst op gebeurtenissen, maar verlies je het totaalbeeld uit het oog, sta je nergens.

met die sites heb ik het idee dat men al een hele stap verder staat: combinatie van feiten.

maar... nooit zal iemand erin slagen de volledige waarheid te achterhalen omdat hij DEEL van de waarheid uitmaakt.