Mona81 schreef:*knip*
Ik denk ook dat we het bij 1 kind zouden houden, vanwege de gezondheid van mijn man. Veel dingen zouden wel op mij terecht komen denk ik.
De twijfels die ik heb om het wel te doen of ervoor te gaan, is eigenlijk angst denk ik. Angst dat het financieel niet kan (terwijl dit in ons geval denk ik onzin is), maar vooral denk ik of ik nog tijd heb voor mijn pony en de andere dieren.
En gewoon de verantwoordelijkheid voor een nieuw mensje.
*knip*
Sowieso is kinderen niet iets wat je kunt 'nemen', afgezien van of jullie uiteindelijk wel kinderen (kunnen) krijgen is het ook niet gegarandeerd dat je 1 gezond kind krijgt afgeleverd.
Het kan ook een tweeling zijn, of een ziek of gehandicapt kind, ben je bereid om je hele leven hiervoor om te gooien? Ook de dieren en jullie andere toekomstplannen indien nodig? En wil je wel dat het kind anders zonder broer/zus opgroeit met toch wat oudere ouders, of een zieke vader? En zie je het zitten dat alle zorg op jou terecht komt, naast wellicht later de zorg voor je partner? Vervelende vragen, maar wel goed om bij stil te staan.Aan de andere kant is zo'n moedergevoel ook iets 'natuurlijks' en als jullie er samen voor willen gaan is dat jullie helemaal gegund! Ik snap wel dat angst in deze keuze meespeelt, maar mocht je er echt voor gaan dan gaat het vast goed komen. Ik heb het idee dat veel moeders angsten hebben maar als het kind er eenmaal is ze het super doen. Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan kiezen!

)