Zie jij ook geesten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:01

SparklingApp schreef:
*knip*

SusanH reiki en het christelijke geloof kunnen niet samen gaan volgens mij, omdat reiki het oproepen en doorgeven van universele energie is en het christendom niet geloofd in een hogere macht naast hun God en het oproepen daarvan daarom niet toegestaan/ ondenkbaar/ verkeerd zou zijn.

SusanH, klopt wat AprklingApp hierboven zegt. Ik weet inhoudelijk niet veel van reiki maar ben zelf christen, en het is inderdaad zo dat we geen andere machten willen oproepen dan de God waar we zelf in geloven. Ik geloof wel degelijk dat die andere machten er zijn trouwens, alleen wil ik die liever niet persoonlijk ontmoeten :D

Ik denk dat dingen als reiki soms best kunnen werken, het is gebruik maken van energien/geesten. Voor mij persoonlijk is het heel belangrijk wat de bron van deze energien is. En zou ik ook geen reiki willen 'leren' omdat ik gewoon tot God kan bidden en zeggen dat een pijn/ziekte weg moet gaan in Jezus naam, en ik het niet buiten God om hoef te doen.

SparklingApp schreef:
Borstnoot, als alles energie is, dan zijn gedachten ook energie en sommige mensen geloven er in dat als je maar genoeg energie kan bundelen, je daar ook echt wat mee bereikt.
Zo zou iemand jou helende energie kunnen sturen en jouw verhaal lijkt dat te bevestigen.
Ik vind het een mooi verhaal, maar vraag me dan wel af, zou die man dat echt zo goed kunnen, dan zou je daar toch je werk van maken en ziekenhuizen afgaan om mensen van hun pijn te verlossen zonder verdere pijnstilling?

Dat zou je denken ja. :D Alleen ik heb veel wonderen voor m'n ogen zien gebeuren o.a. in onze kerk, mensen die beter werden door een simpel gebed etc, en zelf ook gehad dat mijn pijn wegging. Het was wel iets kleins maar ik bad ervoor en ervoer een brandende warmte over de plek van mijn pijn, en daarna was de pijn compleet weg. Maar dit soort dingen halen de pers niet vaak, behalve een NPO docu geloof ik ;) Mensen zijn er sceptisch over en ik denk dat als wij in ziekenhuizen gaan bidden dat we worden weggestuurd, mensen zitten er niet op te wachten. Dat zal met reiki denk ik ook wel zo zijn? Ook als bijv. christelijke arts of hulpverlener mag je zoiets niet aan de patient voorstellen, omdat het met religie te maken heeft. En het blijft een geestelijk iets en geen 'trucje', het gebeurt ook vaak dat mensen niet gelijk of helemaal niet beter worden. En op zoiets komt dan ook weer kritiek. Dus ik snap wel dat dit soort dingen niet algemeen bekend zijn, van reiki/christendom/andere wonderen.

(Voor mensen die het interessant vinden, kijk eens wat filmpjes, bijv https://www.youtube.com/watch?v=2e1woYu1HbU. Of zoek op "Todd White", die doet dat veel. Maar zelfs in de 'strengere kerken' in NL kan het gebeuren (vrouw uit een rolstoel), al is de vorm een beetje ouderwets: https://www.youtube.com/watch?v=LEqZ9qDOBoU&t=381s).

Een ander interessant iets wat je zegt is energie bundelen. Ik denk dat mediteren of bidden (je aandacht ergens oprichten) precies dat is. Heb je wel eens van het rijst-experiment van de Japanse onderzoeker Masaru Emoto gehoord? Je zet 3 afgesloten potten gekookte rijst neer en geeft het de labels "love", "hate" en de laatste zonder label. Vervolgens praat je tegen de "love" pot alleen positieve en opbouwende dingen, en de "hate" pot ga je alleen uitschelden. De pot zonder label geef je geen aandacht. Na een aantal dagen zien alledrie de potten er anders uit. :D Google maar eens, veel mensen hebben het thuis uitgeprobeerd. Maar denk dat dat een mooi voorbeeld is van energie bundelen en gebruiken.

Ik hoop dat TS het niet erg vindt dat we een beetje zijn afgedwaald. :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 21:08

Bij reiki roep je geen macht aan. Je bent puur een kanaal voor universele energie. Het heeft niks met geesten te maken. Daarom idd wel off topic. Ik snap nu wel beter waarom. Dus dank voor de uitgebreide reactie :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 21:13

SparklingApp, vind ik zeker niet erg hoor. Alleen maar erg interessant :D

Ik ben erg sceptisch over dat pijn weghalen, en vraag me ook af in hoeverre dat soort filmpjes echt zijn. Al zou ik me echt eens willen laten behandelen (bijv mijn kaak waar ik al jaren last van heb). Baat het niet schaadt het niet. :)

Kmbrly

Re: Zie jij ook geesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:44

Zien niet... maar der zijn dingen wat ik soms niet kan verklaren. Waardoor ik denk dat er wel nog iets is.

Begon eigenlijk toen ik klein was...
Midden in de nacht ziek geworden. Overgeven overgeven heel de dag door. Tot id late namiddag en terug gezond.
Later die week kwamen we er achter dat toen mijn beste maatje, de hond van mijn oma was ingeslapen die dag.

Waar ik ook nog steeds aan denk:
Mijn beste vriend was ziek, en ik zat in de auto onderweg naar huis. En dacht bij mezelf dadelijk hem nog eens te sturen hoe het met hem gaat. Ook bedacht ik me toen : hopen dat alles goed komt. Want wat zou ik zonder hem moeten doen.
Kwartier later kreeg ik een bericht dat hij overleden was.
De dag voor zijn begravenis is hier ook altijd een mis. En kan je een gedenksplaatje krijgen. Maar die krijg je ook als je nog een groet gaat brengen.
Dus een vriendin zegt tegen mij : wil je hier nog aanschuiven of door gaan voor de groet.
Ik zeg hier aan schuiven : ik wil 2 plaatjes hebben!
Tja ik zag die vrouw wat uitdeelde al wat moeite hebben met de plaatjes los te krijgen.
Dus ik neem mijne aan, en ik zie buiten dat ik 3 kaartjes had.
In mijn gedachte moest hij dus nog altijd het laatste woord hebben <3

Ook heb ik sindsdien als ik alleen in mijn auto zit het gevoel dat er iets op mijn hand ligt. Als mijn hand op de pook ligt dan.
Zoals we vroeger samen in de auto zaten <3 heb het ook alleen in mijn eigen auto.

Noem me gek... maar ik vind het mooi.