Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MightyMike schreef:Heb de reactie van Rien idd gemist op de vorige pagina, sorry Rien10, maar de toon van het topic wordt weer lekker gewijzigd in wijzen waarom iemand zoveel besteld. Mijn vraag is alleen waarom het niet uit kan, waarom kan de kleding dan niet meer verkocht worden, vind dat enorme verspilling nl. Ik moet me dan alleen gelijk verdedigen waarom ik 3 of 4 paar schoenen bestel en er maar 1 houd. Zo winkel ik en velen met mij, maar prima, geef al aan in mijn openingspost dat wanneer dit voor de webshop niet uit kan, ik weer naar de stenen winkel ga. Begrijp best dat er meer administratie is en het punt van heen en weer verzenden, maar vraag mij gewoon af wat het verschil tussen kleding passen thuis zo'n verschil moet maken. Ik hang het nl in de winkel ook terug in het rek, of het nu om terug betalen of vooruit betalen gaat.
MightyMike schreef:Dat mag zeker, maakt de webshop ook geen punt van, maar een aantal mensen hier in dit topic die niet begrijpen waarom je iets terug zou sturen.
En daarna misschien ietsiepietsie kritischer kijken naar wat je bestelt? Ik heb ook een kind maar ik hoef nooit iets te retourneren, weet van mijn favoriete merken wel hoe het valt. En zelfs als je alles in 2 maten bestelt kom je nog hooguit aan 50% retour, dus misschien stuur je toch vaker dingen terug wegens 'niet zo leuk' oid dan je denkt?
Kinke schreef:Volgens mij wil je perse gelijk krijgen TS.
Heel fijn dat je snel retourneert, maar het feit blijft nog steeds dat de webshop: de koerierdienst moet betalen, alles uitgepakt, gecontroleerd, opgevouwen, opnieuw verpakt, opnieuw naar het magazijn en alle administratieve handelingen moet doen, dat is veel werk en kost flink wat geld
MightyMike schreef:Mars schreef:MightyMike schreef:Ik hoef zeker ook niet online te bestellen Relaxed, fijn dat je er nog even op wijst.. Ik vraag me alleen af waarom, wat er gebeurd met de kleding naderhand dat het voor een webshop zo'n probleem zou zijn. De hele overige discussie die nu ontstaat en het vinger wijzen hoeft niet..
Kleding die netjes en heel is wordt gewoon verkocht lijkt mij.
Dat lijkt mij dus ook, vandaar dat ik de vraag stel, waarom het dan toch vernietigd zou moeten worden, want dat is wat er gebeurd volgens de media. Lees hier in het topic ook, dat Wehkamp er een outlet voor heeft. Maar vind dat lastig, ik kan hetzelfde doen in de stenen winkel, hang het dan weer in het rek terug en dan wordt de kleding gewoon weer verkocht. Dat verschil is voor mij de vraag, de rest wat in dit topic ontstaat niet.. Geef al aan dat ik dan voortaan bij de stenen winkel wel shop, na zeker meer dan 10-15 jaar Wehkamp.
MTinker schreef:Ik geef webwinkels groot gelijk dat ze acties ondernemen tegen de grote hoeveelheid retouren. Er wordt veel te gemakkelijk gedacht over op rekening bestellen en terugsturen wat je niet leuk vindt. Kost bedrijven klauwen met geld (ivm gratis retourservice, maar de verzendkosten moeten ook gewoon betaald worden. En ook al het extra personeel dat nodig is om de retouren te beoordelen en op te ruimen). Wat mij betreft stoppen bedrijven met gratis retourservice, dan gaat iedereen wel 2x nadenken voordat ze gaan bestellen. Mensen doen zo vaak onnodige impulsaankopen om het vervolgens ongezien weer terug te sturen zonder er bij na te denken wat dit kost (financieel en milieu).
En bedrijven als Amazon gooien soms gewoon retouren weg/laten het product niet retour komen omdat dit goedkoper is dan alles na te lopen.
Naar mijn mening moeten mensen meer nadenken voordat ze iets kopen, hoef je ook minder retour te sturen. Bonprix doet het trouwens erg leuk, daar wordt je beloond als je een tijd niets terugstuurt.
Kaus schreef:Ik heb de eerste paar pagina's gelezen dus ik weet niet of dit al gezegd is. Maar hoe kom je op 80%? Als je altijd twee maten bestelt en er eentje van houdt zit je op 50% retourneren toch? En als je drie maten bestelt en er eentje houdt zit je alsnog maar op 67% retourneren. Met die 80% retourneer je dus veel meer dan alleen één of twee van de maten die niet past.
MightyMike schreef:Gini, tja, zo doe ik het, maar kies ook wel eens dus 2 of 3 verschillende spijkerbroekjes in 2 maten, daar zal het hem wel in zitten. Ik houd dus niet van alles maar één artikel, wat niet leuk staat of zit, gaat in beide maten dan terug.
Gini schreef:MightyMike schreef:Gini, tja, zo doe ik het, maar kies ook wel eens dus 2 of 3 verschillende spijkerbroekjes in 2 maten, daar zal het hem wel in zitten. Ik houd dus niet van alles maar één artikel, wat niet leuk staat of zit, gaat in beide maten dan terug.
Maar dat is toch superchill dat dat kan. Dat is toch echt leuk en je kan kosteloos retourneren, echt vet. Waarom ben je dan zo geërgerd?
MightyMike schreef:Ach, Relaxed hou toch op.. Volgens mij heb jij niets beters te doen de hele dag. Kom je in meer topics zanikend tegen, heerlijk, wat zal je je beter voelen..

) wat zit je dan in hemelsnaam moeilijk te doen over het feit dat je gewoon je bestelling meteen moet afrekenen.. Wie zeikt hier nu? dromertje2 schreef:Gini schreef:
Maar dat is toch superchill dat dat kan. Dat is toch echt leuk en je kan kosteloos retourneren, echt vet. Waarom ben je dan zo geërgerd?
Omdat ze het eerst nu zelf moet betalen en achteraf moet wachten op de terugbetaling.