Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Twijfelmam schreef:Natuurlijk twijfelen we of we goede ouders zouden zijn maar dat is niet de reden dat we twijfelen of we een kind willen.
De reden dat we twijfelen is echt het verlies van vrijheid. We werken nu fulltime, ik heb een paard en sport daarnaast ook nog dus ben niet zo veel thuis. Mijn vriend sport ook graag maar is wel meer thuis buiten zijn werk. Daarnaast gaan we 2/3 keer per jaar op vakantie naar verre landen. Vaak op de bonnefooi. Rugzak mee en we zien wel. Dit zijn dingen die we volledig zouden moeten aanpassen. En onze grote vraag is, willen we dit?
Benoite schreef:Knap dat je dit online met ons wilt delen! Het enige wat mij gelijk te binnen schoot was dat je altijd nog een x zwanger kan worden krijg je spijt. Maar een kind wat er al is kan je niet meer wegdoen.
Ik heb al 2 maal heel makkelijk en duidelijk een keus kunnen maken door dit te denken.
ik wens je heel veel sterkte toe wat je ook beslist!
KellyDV schreef:Voor fulltime werken is een oplossing, kinderopvang is wel duur maar het is wel op te lossen.
En ja, minder vrijheid krijg je inderdaad met een kindje. Veel minder misschien wel.. Of je dat wil is natuurlijk aan je zelf..
Vind het knap hoe je dit aanpakt!
anjali schreef:Benoite schreef:Knap dat je dit online met ons wilt delen! Het enige wat mij gelijk te binnen schoot was dat je altijd nog een x zwanger kan worden krijg je spijt. Maar een kind wat er al is kan je niet meer wegdoen.
Ik heb al 2 maal heel makkelijk en duidelijk een keus kunnen maken door dit te denken.
ik wens je heel veel sterkte toe wat je ook beslist!
Maar dit unieke kindje kun je nooit meer terugkrijgen.
Brainless schreef:janderegelaa schreef:Nu zie je dus dat het klopt dat de meeste abortussen komen “omdat het eigenlijk niet uit komt”.
Als het wel uit zou komen waren er geen abortussen.
candalisa schreef:TS uit je Posts maak ik uit dat je een hele sterke vrouw bent en ik vind het erg knap hoe je hiermee omgaat... jammer dat sommige dat niet zien en meteen roepen dat je het “moet” houden ... enige wat jullie “moeten” doen is een keuze maken waarvan jullie denken dat het de juiste is en ik snap dat dat super moeilijk is!
Ik zit zelf in de tegenovergestelde situatie Eem grote kinderwens en het lukt niet als ik aan een toekomst denk zonder kinderen wordt ik erg benauwd maar ik kam er niks aan veranderen ik zou dan alsnog niemand kwalijk nemen als ze zouden besluiten een zwangerschap te beëindigen. Ik vind het kwalijker als ik ouders zie die hun kind af lopen te snauwen omdat het eigenlijk niet uitkomt dat ze er zijn.
Ik wens je iig veel succes met welke besluit je ook neemt!
tengeltje11 schreef:@Ninx,maar dat is toch meestal puur hoe je dit als koppel regelt?
als ik er een probleem mee zou hebben dat mijn man niets doet,dan bespreek je zoiets toch?
hier zijn de rollen heel bewust zus en zo ingedeeld,iedereen vind dat ok,maar als er dingen veranderen,bekijken we het opnieuw.
Ninx schreef:tengeltje11 schreef:@Ninx,maar dat is toch meestal puur hoe je dit als koppel regelt?
als ik er een probleem mee zou hebben dat mijn man niets doet,dan bespreek je zoiets toch?
hier zijn de rollen heel bewust zus en zo ingedeeld,iedereen vind dat ok,maar als er dingen veranderen,bekijken we het opnieuw.
Ik wilde er alleen mee zeggen dat het voor een man soms makkelijker is te stellen dat je het maar moet houden wanneer de man daar relatief inspanning voor levert.
Dat is natuurlijk een ander verhaal wanneer je het beiden graag wil en in harmonie besluit de rollen zo te verdelen.
Ik zie veel ouders die beiden niks in willen leveren, daar komt best wel een hoop verdriet van.
KimD schreef:Kaus schreef:Het is sowieso onzin dat er geen artsen zijn in Nederland (en vast ook België) die steriliseren bij een bepaalde leeftijd en geen kinderen. Er zijn genoeg artsen die vinden dat als jij die wens hebt om gesteriliseerd te worden, zij dat gewoon doen.
Edit: beetje raar verwoord
Helaas, wij proberen het al enkele jaren voor elkaar te krijgen. Voor een vrouw is het zowat onmogelijk zonder medische reden, en bij een man wordt er vooral naar leeftijd gekeken. Erg jammer...
janderegelaa schreef:purny schreef:
En optie C: afstaan voor adoptie.
En weer een beschadigd kind erbij omdat hij/zij ongewenst was. Het is ondertussen al duidelijk dat voor heel veel kinderen adoptie helemaal niet zo fijn is.
Doutz16 schreef:Jis_ schreef:Adoptie is ook nog een optie TS, daar over na gedacht?
Ik heb echt niet voor abortus maar dit vind ik een dooddoener. Denk eens verder voor het kind. Mega fijn dat je weet dat je eigenlijk niet gewenst was dus dan maar adoptie.
Ninx schreef:janderegelaa schreef:Als je twijfelt over een abortus dan zou ik dat niet doen. Van een kind krijg je nooit spijt en de spijt van een abortus maak je nooit meer goed.
En...wat door liefde gemaakt is wordt in liefde geboren. Toch?
Het is nogal een taboe, maar er zijn mensen met spijt.... en dat zijn er best heel veel. Men praat daar alleen niet over omdat sociaal niet geaccepteerd is. Je MOET blij zijn.
Ik kan er niks over zeggen, behalve dit wat iedereen met kinderen om mij heen zegt: "zorg dat je het heeeeelllll zeker weet of doe het niet, want het verandert alles.... en dat is niet louter feest".
Ik stel wel wat vragen bij dat moeilijke gedoe van je partner over dat knipje. Hele kleine ingreep. Dat hij daar zo hysterisch over doet vind ik een beetje vervelend.
Brainless schreef:lizy29 schreef:Maar het is nu heel simpel nog niet meer dan een klompje gedeelde cellen. Er is totaal nog geen sprake van een kindje.
Met 9 weken is alles al aanwezig...
Het heeft ook al vingers en tenen.