Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Sclimpre schreef:Zolang het aandeel groene stroom laag blijft is elektrisch rijden niet milieuvriendelijk.
Op het moment dat we bv aan 80% groene stroom zouden zitten en er is een oplossing voor de batterijen wordt het een ander verhaal.
De fiets zal altijd het milieuvriendelijkst blijven. Maar elektrisch is altijd beter dan brandstof.
Brandstofauto’s stoten zo’n 100 tot 150 gram CO2 uit per kilometer.
Voor een elektrische auto zit dat rond de 60 tot 80 gram, als je géén groene energie gebruikt. Via zonnepanelen zit je zelfs op 0 gram.
En dan is bij de brandstof nog niet de productie, vervoer, opslag etc meegerekend, want dan kom je uit boven de 400 gram per kilometer
Citaat:Via zonnepanelen zit je zelfs op 0 gram.
Sclimpre schreef:Zonnepanelen halen geen CO2 uit de lucht, ze doen het beter dan fossiele brandstoffen maar ze hebben nog altijd een CO2 afdruk, niet tijdens hun actieve leven, maar wel door productie en afbraak.
limilou schreef:Ik ben niet vegetarisch maar eet wrl minder vlees en wat ik eet komt bij bedrijven zoals koopeenkoe.nl vandaan. Daar word de koe pas geslacht als die 100% verkocht is en je weet waar de koe vandaan komt en hoe die geleeft heeft en dat vind ik wel belangrijk.
Verder heb ik shampoobars ipv flessen, gebruik ik zo weinig mogelijk plastic en pak ik als het kan de fiets
8nnemiek schreef:Sclimpre schreef:Zonnepanelen halen geen CO2 uit de lucht, ze doen het beter dan fossiele brandstoffen maar ze hebben nog altijd een CO2 afdruk, niet tijdens hun actieve leven, maar wel door productie en afbraak.
Maar in dat geval zou je ook het bouwen van de olieplatformen en raffinaderijen en het bouwen van de vrachtwagens voor het vervoer van benzine enz enz moeten meerekenen bij de uitstoot van CO2 door fossiele brandstoffen
_San87_ schreef:limilou schreef:Ik ben niet vegetarisch maar eet wrl minder vlees en wat ik eet komt bij bedrijven zoals koopeenkoe.nl vandaan. Daar word de koe pas geslacht als die 100% verkocht is en je weet waar de koe vandaan komt en hoe die geleeft heeft en dat vind ik wel belangrijk.
Verder heb ik shampoobars ipv flessen, gebruik ik zo weinig mogelijk plastic en pak ik als het kan de fiets
Ik wil ook meedoen met koopeenkoe.nl, alleen voor alleenwonenden is dat helaas nog niet zo makkelijk. Volgend jaar als ik samenwoon ga ik dat ook doen. Mooi initiatief.
limilou schreef:_San87_ schreef:
Ik wil ook meedoen met koopeenkoe.nl, alleen voor alleenwonenden is dat helaas nog niet zo makkelijk. Volgend jaar als ik samenwoon ga ik dat ook doen. Mooi initiatief.
Het is echt een aanrader. Het is zulk heerlijk vlees, zo anders dan in de winkel. En ik kreeg een mailtje wanneer de koe verkocht was, wanneer en waar ze naar de slacht ging (onze koe ging in nijkerk naar een kleinschalig slachthuis en voor dat ze geslacht werd mocht ze daar eerst 3 dagen wennen aan de nieuwe plek).
Wij zijn inderdaad met zn 2en en eigenlijk alles gaat meteen in de vriezer. En het vlees is allemaal in porties verpakt dus je haalt er een portie uit om te ontdooien en klaar
. 
Azmay schreef:70% van de CO2 uitstoot komt van slechts 100 bedrijven af.
Als consument kan je wel wat je best doen maar wat dat betreft is het een druppel op de gloeiende plaat. Die bedrijven moeten aangepakt.
Rakkie123 schreef:Mijn oudejaarsbonus wordt verhoogd, dus ik denk dat ik een nieuw fornuis ga kopen, wat is nou het duurzaamste, keramisch of inductie?... of mischien toch ouderwets electrisch?....of andere keuze maken?
Rakkie123 schreef:Mijn oudejaarsbonus wordt verhoogd, dus ik denk dat ik een nieuw fornuis ga kopen, wat is nou het duurzaamste, keramisch of inductie?... of mischien toch ouderwets electrisch?....of andere keuze maken?
En wat kookt het fijnste, op mijn werk hebben we iets wat meteen uitgaat als er wat vocht op komt....vreselijk....
Enorm hoog rendement, je verwarmt alleen de bodem van de pan en de inhoud, en niet de kookplaat zelf, dat verwarmen gaat enórm snel (het is binnen enkele seconden loeiheet) en het kookt echt heel fijn. Water is binnen no-time aan de kook. En de meeste hebben een timer, ook erg fijn. Die van mij gaat niet uit als er vocht op komt. Wel gaat hij uit als ie geen pan detecteert, dat is erg handig.
enzino schreef:Rakkie123 schreef:Dat is niet de vraag.
Jawel, want je zei " of andere keuze maken". Nou, het duurzaamst is dus om een andere keuze te maken.
Dat het niet het antwoord is dat je wilt is heel want anders.
) maar als ik het te lang over laat koken en er te veel water op komt dan wel. Maar dat is met gas niet anders: komt er te veel water op gaat de vlam uit.