optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:11

Mijn man zei: die heeft geen schoonouder probleem maar een relatieprobleem.
Een volwassen man zou zich niet moeten laten opstoken tegen zijn gezin.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:13

Sizzle schreef:

Dit dus. Je schoonvader zit niet fout omdat hij probeert je man te beïnvloeden, je man zit fout dat ie de mening van z'n vader boven jouw mening stelt.
Been there, done that. Slappe hap, zo'n partner die niet voor zichzelf en z'n vrouw op durft te komen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:15

elnienjo schreef:
Je man moet niet zo zeuren. Als hij maar 3 dagen werkt dan hoeft hij toch helemaal niet vaak op en neer te reizen?

Dit was ook mijn eerste gedachte. Wat loopt hij te piepen over maar 3 dagen in de week 1 uur moeten reizen. Dr zijn velen die elke dag dat moeten en soms zelfs langer. Of nog erger gewoon de hele week van huis zijn en hun familie niet eens zien.
Voor mij leest dat echt alsof hij meer onder de plak bij de familie zit dan jij denkt. En hij door hun in die richting geduwd wordt.

Over het huren van familie, en dan ook nog zulke familie die imo onredelijke eisen stellen, heel simpel geen haar op mijn hoofd. Is recept voor een hele dikke bak ellende.

Wij zijn zelf ook bezig een ander huis te zoeken. En mijn wederhelft hoeft het echt niet in zijn hoofd te halen te vragen dat ik mijn beestjes maar weg wil doen omdat een bepaald huis past alleen voor de beestjes niet. Ik kan het verhaal zelfs omdraaien, ik heb echt mijn hoofd erover laten gaan de paarden op 2 na weg te doen en dus zelf die concessie te doen. 2 in pension zou nog te doen zijn, 5 is gewoon niet betaalbaar (ik heb de paarden nu thuis staan). Maar dat is voor mijn wederhelft geen optie en niet bespreekbaar. Hij weet hoe belangrijk mijn paarden voor mij zijn. Mag hij er weinig mee hebben, hij weet dat ze bij mij horen en dus horen zij bij ons gezin.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:17

Een hond heb je niet totdat je geen plek meer voor ze hebt omdat je gaat verhuizen.
Je doet een kind ook niet weg.
Je hebt een verantwoordelijkheid. Jammer dan van die woning, je wilde sowieso al wachten tot einde schooljaar toch? Nog een heel jaar om wel een geschikte woning te vinden waar je hele gezin in past.

Een woning waar honden niet welkom zijn, is dus niet geschikt. Zo zie ik het.

Ps. En je schoonouders wil jullie op steenworp afstand hebben.... En jullie dan?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:40

ik zou daar de honden niet voor weg doen. en k zou ook niet te dicht bij mijn schoonfamilie of in een huis vaan hen gaan wonen. gaat geheid problemen opleveren

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:57

Als ik het zou moeten beslissen: niet verhuizen. Hoe dichter op de (schoon)familie, hoe meer bemoeienis. Bemoeienis wordt ergernis en voor je het weet heb je spijt als haren op je hoofd. Daarbij ook nog eens de dieren van de hand moeten doen, die juist zo goed zijn bij het opgroeien van kinderen... Nee, ik zou daar niet voor kiezen. Is halverwege eventueel een optie?
Wat betreft de reistijd: mijn man zit dagelijks 45 minuten enkele reis in de auto om naar zijn werk te gaan (dus anderhalf uur in totaal). Dat is in deze contreien heel normaal. Het lijkt lang, maar het went. En je krijgt er zoveel vrijheid voor terug: mooie plek om te wonen en geen gezeik van familie. ;)

Aanvulling: En een paar blije dieren die bij thuiskomst na het werk je enthousiast begroeten. Ook heel veel waard. :j
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 15-09-19 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:58

Volgens mij lijkt het alsof het hier om de honden gaat, maar eigenlijk is het een probleem in de interactie met je schoonfamilie. Ze zijn wel erg dominant/eisend en veroordelend in dezen.

Los van dat snap ik dat het voor mensen die niks met dieren hebben heel simpel moet lijken: als het niet meer uitkomt, doe je ze toch weg? Maar ze mogen het je nooit zo opdringen en je zo in een hoek dwingen. Dáár gaat het om.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:02

Mars schreef:
Als mijn schoonfamilie me onder druk zou zetten en manipuleren onder het mom van ‘kies voor je gezin’ dan zou dat hele huis me uit principe overwegingen al gestolen kunnen worden.
Waar denkt men zich mee te bemoeien? Het klinkt mij zeer benauwend in de oren en dan wonen jullie er nog niet eens.
Ik zou op mijn gemak verder kijken, zeker als je geen haast hebt.

Dit dus!!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:20

Dreamybol schreef:
Sizzle schreef:

Dit dus. Je schoonvader zit niet fout omdat hij probeert je man te beïnvloeden, je man zit fout dat ie de mening van z'n vader boven jouw mening stelt.
Been there, done that. Slappe hap, zo'n partner die niet voor zichzelf en z'n vrouw op durft te komen.

Dit dus, heb er ook zo eentje...
Ben nu wel heel benieuwd wat je schoonvader stuurde TS

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:40

Moeilijk hoor!
Want je doet het nooit goed.
Als je de honden weg zou doen en ik het huis van schoonfamilie gaat wonen is je man blij, maar jij niet gelukkig
Als je nee zegt is is is je man niet blij en jij ook niet gelukkig want dat is de sfeer thuis niet lekker.

Ik heb maar 1 advies, blijf bij je zelf en wat wil en wat denk dat goed is. Dit zijn grote keuzes en dan moeten volgens mij beide partners samen 200% achter een keuze staan om gelukkig te worden en je honden wegdoen en verhuizen voor je man (en familie) gaat geen geluk brengen in je gezin.

Sterkte

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 00:08

Ik ben nog altijd blij dat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 00:17

pillow schreef:
Ik ben nog altijd blij dat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen :))

Die hadden zij wel.. maar die mochten niet mee verhuizen naar hun nieuwe huis. :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 00:25

Ik denk dat je echt je eigen gevoel moet volgen.
En eerlijk gezegd ben ik niet gecharmeerd van de houding van je man.
Hij steunt je niet, kiest voor zijn eigen gemak en probeert jou daarin mee te sleuren.
Jij hoort bij je honden (waren de honden er al toen jullie samen waren? Dan is hij net zo verantwoordelijk en walg ik zelfs van zijn actie) en hij wil nu gewoon de makkelijkste weg bewandelen. Waarin jij je liefdes maar weg moet doen.

Jullie gaan dan huren in een huurwoning die van zijn familie is, dus mochten jullie uit elkaar gaan, dan sta jij op straat.
Hell no.... Niet intrappen hoor.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 01:00

In dit geval kun je het beste heeeel dicht bij jezelf blijven TS. Bij jezelf, en dat houdt ook in je kinderen en je honden want jij hebt gekozen voor je honden en je kinderen. Laat niemand ze je afpakken en wegpraten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 01:14

Eerlijk? Niet rot bedoeld, maar ik denk dat jullie eerst jullie relatie eens onder de loep moeten nemen.

Jij had de honden al toen je hem leerde kennen of hebben jullie die samen aangeschaft? Doet hij wat met de honden? Uitlaten bijv??

Natuurlijk zijn kinderen belangrijk en verandert er dan wel iets, maar dat heeft iedereen. Het vraagt wat inzet om alles te laten lopen soms. Maar als 1 van de 2 wat tegenwerkt, heb je echt een extra obstakel.

Je hoeft het niet altijd eens te zijn, maar jullie horen elkaar wel te steunen en zorgen dat het leven dat jullie samen hebben, dus werk, kinderen en honden, soepel verlopen.
Als het dan door bijv tijd, afstand en dergelijke lastig is, ga je samen rond de tafel en kijken naar oplossingen.
Normaal mogen (schoon) ouders daar best een mening over geven of hun hulp aanbieden, maar niet hun invloed uitoefenen.

Omdat wij nu op grote afstand verhuizen, verandert mijn man van baas. Best een opgave weer, maar we hebben het er vaak over gehad en het is toch de beste beslissing. We krijgen er meer tijd samen voor terug bijv.

Zelf zie ik dieren liever nooit herplaatst worden, maar zeker op die leeftijd gaat dat me echt aan mijn hart. Ik vind het bijna ongevoelig om zoiets te eisen van iemand.
Maar goed, ik ben dan degene die zelf afstand heeft genomen van familie, omdat dat soms gewoon beter is.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 12:54

goedemiddag als het goed is heeft iedereen die ik een PB mocht doen een PB gehad, bedankt daarvoor en bedankt voor de reacties.

Ik zal proberen op iedereen te reageren.

Sizzle: Ja mijn man die luistert soms iets te goed naar zijn pa... dan denk ik kom op je kan voor jezelf toch wel denken? We hebben het er al eerder over gehad maar toen stelde k me aan en viel het wel mee.. Dus we gaan het probleem nog maar een x aansnijden.

Dreamybol: Ik heb zelf bijna geen contact met mijn moeder, omdat dat gewoon niet loopt maar ik wil ook niet dat het contact met zijn vader door mij slechter word, want k gun hem wel het contact met zijn pa.. Alleen wat minder zijn mening op leggen dat zou fijn zijn.

Rina: Of mijn schoonvader hem in die richting stuurt kan ik niks over zeggen omdat ik dat niet weet. Wbt de dieren ik vind ook dat ze bij het gezin horen, mijn zwager heb ik ook wel eens een gesprek over mijn paard gehad, ging erover dat de stalling etc in omgeving Utrecht veel duurder is dan waar we nu zitten, zijn reactie: Kun je je paard niet verkopen dan??? :? Toen heb ik maar heel kort geantwoord mijn paard word niet verkocht omdat ik ga verhuizen... -:(-

Hutcherson: Nee idd dat zei ik ook al tegen m'n man toen het gesprek met m'n schoonfamilie kwam de honden moeten mee mogen anders is het klaar!!
Wat wij willen ik heb zelf gezegd dat ik meer richting Utrecht wilt vanwege werk etc, maar ik heb nooit gezegd dat ik bij hun wil wonen, maar als ze woningen naar ons toe sturen dan ligt dat allemaal vlak bij hun en als ik dan zeg ja maar dat ligt wel erg dicht bij of wij hebben zelf deze gezien dan zeggen hun oei die ligt nog wel erg ver weg he...

Olejon: ik was het ook niet van plan zo dichtbij, maar goed ik vraag me soms wel eens af of mijn mening er wel toe doet :7

Shenavallie: Mijn man moet reizen van Raalte naar Utrecht en terug, maar hij heeft hier toen voor gekozen omdat we plannen hebben om te gaan verhuizen richting utrecht. Wbt halverwege ben ik nu ook voor aan het kijken idd alleen lijkt mijn man daar nog niet voor warm te lopen, maar ik geef niet zo snel op :Y)

VogeltjeM: Mijn schoonfamilie zou het ongetwijfeld goed bedoelen hoor, maar ik kan slecht tegen mensen die mij een kant op proberen te duwen, normaal duw ik dan terug en ren ik de andere kant op dan dat hun willen.. maar hier moet ik toch de lieve vrede bewaren...

JustDiesel: je hebt PB

BoY: Dit is idd een hele moeilijke beslissing, maar weet je ik heb altijd gezegd als m'n man het er niet mee eens is daar is het gat van de deur, hij kan voor zichzelf zorgen mijn honden niet!!

Hannanas: Nee mijn man weet ook als je aan m'n dieren of kinderen komt heb je een probleem, maar kennelijk is hij hierin blind daarvoor want we voeren deze discussie nu al bijna een maand, waarin ik steeds hetzelfde heb gezegd, en ik uiteindelijk dus dit topic opende om te kijken of ik nou echt zo raar redeneer.

Superpony: Ik ga idd vandaag of morgen maar eens nog een x met m'n man praten, want dit is al de zoveelste x dat mijn schoonvader tussen ons in staat. Hij laat de honden idd wel uit voor mij, ik heb ze aangeschaft voor ik hem kende ik had de oudste al en de jongste is een dochter ervan... Maar zoals eerder gezegd heb ik hem toen ook gezegd als ik kom komen de honden mee, als je voor mij kiest kies je voor de honden!!

Ik heb ook afstand genomen van mijn moeder omdat dat beter is, zij botert niet altijd even goed met mijn man, en dan kies ik ook zijn kant.. en praat ik met mijn moeder en ook ik ben het niet altijd eens met mijn moeder en haar keus voor haar nieuwe man , maar dat weet ze ook daarom is er ook bijna geen contact tussen ons, maar dat weet ze... we hebben nog wel contact maar minimaal en mijn moeder weet ook dat we willen verhuizen en laat ons daar vrij in wat we willen net als de rest van de familie uiteraard!

Maar mijn man en ik zijn beide verschillend opgevoed, ik ben heel vrij opgevoed en mijn man heel beschermend. Mijn moeder zei altijd je komt er vanzelf wel achter hoe de wereld in elkaar zit en voor mijn idee werd mijn man altijd voor gekauwd...

Afbeelding
Afbeelding

de 2 in kwestie

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:02

Ik sta aan jouw kant.
Dieren zeker niet wegdoen.

Maar ik zou sowieso niet in een huis van familie willen wonen.
Kans op gedoe is te groot.
En een huis moet een thuis zijn, veilige plek om jezelf te kunnen zijn.

Toen ik verkering kreeg met mijn man had ik een hond.
Kies je voor mij, dan hoort de hond erbij.
Dat heeft hij gedaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:17

Huisdieren "moet" je alleen wegdoen als het echt niet anders kan.
bv bij een scheiding/gedwongen verhuizing en je mag echt je dieren niet meenemen naar je andere woning.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:19

Gewoon je poot (poten, met 2 honden en jouwzelf heb je er 10) stijf houden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:27

Ik snap je hoor TS en de anderen hier ook. Ik zou echt nooit mn dieren wegdoen. 2 honden, 2 katten en 6 paarden. Ik ken mijn man 26jaar en hij is er net zo gek mee, maar als het morgen een probleem is, hebben we gewoon een serieus probleem tussen ons.

Ook al hou je je poot stijf en zeg je; ik ga niet van familie huren en de honden blijven, denk ik nog steeds dat er problemen zijn.
Hij wilde dit namelijk en is beinvloed door de familie. Dat geeft wrijving tussen jullie en gaat niet weg door je poot stijf houden.
Ik denk zelfs dat hij het jou alleen maar meer gaat aanrekenen en de problemen dan groter worden dan nu.

Bespreek vooral andere opties als verhuizen naar dichterbij werk en familie zo belangrijk is voor hem. Dus sta wel open voor zijn wensen en de redenen waarom hij die heeft. Maar hij zal ook veel begrip moeten hebben voor jouw standpunt, anders wordt dit een onhoudbare situatie uiteindelijk.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:29

Vervelende situatie zeg.
Als ik zo vrij mag zijn om hierin te adviseren, dan zou ik zeggen dat als je het gesprek met je man weer aan gaat, het niet zozeer zou moeten gaan over of de honden wel of niet mee mogen, maar over samen beslissingen nemen in het algemeen. Want dat lijkt het daadwerkelijke probleem te zijn.
Hij lijkt echt aan jouw wensen voorbij te gaan. Dat zelfs maar overwogen wordt om zonder honden in een huis van de schoonfamilie te gaan wonen, vind ik best bijzonder.
Ook als je geen honden had zou ik dat nooit doen, dan krijgt de familie alleen maar meer invloed.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:30

Phoe TS, ik zou dat verhuizen wel doorzetten maar niet naar deze woning.

Dus op zoek naar een huisje voor jezelf, koopwoning, niet in de grotere steden maar juist de omliggende dorpen. Dan is het vaak wel wat meer ons-kent-ons (maar dat is Raalte ook wel), maar zit je niet vast aan je schoonfamilie.

Ik zou:
En niet dicht bij mijn schoonfamilie willen wonen als ik niet met mijn schoonvader deur een kant
En niet in het huis van schoonfamilie willen wonen, als er dan iets niet goed is heb je gedonder
En mijn honden niet weg doen voor een verhuizing

Vent opvoeden, die moet is wat beter achter jou gaan staan, je hebt verdorie 2 kids samen.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:33

Wat ik me nu al het hele topic afvraag, en ik heb enkel de posts van TS echt gelezen dus ik weet niet of het al geopperd is, als deze honden uiteindelijk niet meer zijn, wil jij dan nooit meer huisdieren? Ik lees nu dat jouw man een heel drama maakt over de twee bestaande honden die er al waren voor hem. Hij wist dit, dus grof gezegd heeft hij nu geen poot om op te staan. Alleen, zodra deze honden er niet meer zijn kan hij wel gewoon mee beslissen over de dieren die in huis worden genomen.
Zijn houding nu geeft heel erg de indruk "dat het toch maar vervelend is, die honden, want ze belemmeren hem in wat hij wil doen, dus hopelijk is hij er linksom of rechtsom snel vanaf". Hij wordt hier ook nog eens enorm in gesterkt door zijn familie blijkbaar. Zo iemand zal zich volgens mij niet opnieuw willen binden aan huisdieren als deze er niet meer zijn, wat jou zal verplichten om voor de rest van je getrouwde leven zonder huisdieren verder te gaan. Als jij dat helemaal niet erg vindt is dat prima natuurlijk, maar ik vraag me af of dat wel zo is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:35

Citaat:
Rina: Of mijn schoonvader hem in die richting stuurt kan ik niks over zeggen omdat ik dat niet weet. Wbt de dieren ik vind ook dat ze bij het gezin horen, mijn zwager heb ik ook wel eens een gesprek over mijn paard gehad, ging erover dat de stalling etc in omgeving Utrecht veel duurder is dan waar we nu zitten, zijn reactie: Kun je je paard niet verkopen dan??? :? Toen heb ik maar heel kort geantwoord mijn paard word niet verkocht omdat ik ga verhuizen... -:(-

Dan is dichterbij Utrecht gaan wonen sowieso geen optie als je paard mee moet kunnen. Dan kun je beter meer richting de Veluwe gaan wonen, daar kun je tenminste rijden.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:36

Ik mis in dit verhaal denk ik een heel stuk van een jong kindje dat astmatisch is en misschien door de dieren komt. Er kan meespelen bij de man van "dan de dieren weg dan weten we of het daar door komt" mijn man zou hier net zo in staan. En ook willen kijken of het niet door de dieren komt en ik als moeder zou dat ook willen weten

TS je moet hier met je man uitkomen en ga niet de mening van Bokt vragen want die zeggen wegrennen maar er zal veel meer spelen dan wat wij hier kunnen lezen.

Ik hoop dat jullie als gezin eruit komen waar jullie gaan wonen.
Laatst bijgewerkt door butengeweun op 16-09-19 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt